bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Uskladnění baterie
Ahoj,
prosím o zkušenosti jak uskladnit baterie pokud máte více motocyklů. Baterie mám vyndané a uskladněné uvnitř v bytě, ale nyní se mi dvakrát stalo, že jsem dříve koupil moto s novou či zánovní bateríí bateríí a po dobu renovace motocyklu baterka odešla. Při nabíjení se automaticky neodpojí a začne vařit. Je pravda, že baterie leží doma uskladněné i dva roky. Jak to řešíte vy? I třeba jen při uskladnění přes zimu. Vzhledem, že jde větší baterie např. do XS 1100 v řádu tisíců Kč, tak mě to docela štve. Jedná se většinou o kyselinové baterie.
Díky. Tomáš.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uskladnění baterie

9.12.2016 v 08:02 | Nahoru | #1
syrrius> mám nabíječku,kterou vyráběl můj táta tak asi v roce 40 a ta nabije všechno,když je nouze nejvyšší používám jí,když je baterka mrtvá a ty nový s ní nekomunikujou. tak asi každá druhá baterka se zahojí a funguje normálně dál. nevím proč,ale je to tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uskladnění baterie

9.12.2016 v 08:18 | Nahoru | #2
nemako> asi kouzelny proud z roku 40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uskladnění baterie

9.12.2016 v 08:44 | Nahoru | #3
nemako> Nová nabíječka si vyčte napětí na baterii a pak podle nabíjecí křivky upraví výstup do baterie



Pokud vyčte na baterii nízkou hodnotu kterou nemá v programu tak jednoduše neví jakým napětím a proudem nabíjet a proto nenabíjí...
Novější modely mývají už tento problém ošetřený(např i poslední verze magické nabíječky z Lidlu )

Stará nabíječka nemá nic co by se rozhodovalo jak nabíjet. Prostě jen "Nabíjím tedy jsem"... a proto ti oživí i "akumulátor podbitý".

(reakce na) Uskladnění baterie

21.12.2016 v 10:54 | Nahoru | #4

nemako píše: mám nabíječku,kterou vyráběl můj táta tak asi v roce 40 a ta nabije všechno,když je nouze nejvyšší používám jí,když je baterka mrtvá a ty nový s ní nekomunikujou. tak asi každá druhá baterka se zahojí a funguje normálně dál. nevím proč,ale je to tak



Máme doma také takovou půl století starou plechovou škatuli, která nabije i totální mrtvoly. Přepínání 220/120 V vstup, 6 / 12 / 24 V výstup, ampíklů do dává do nuly až po nekonečno, protože když nabíječku v nouzi používáme jako startovací zdroj, tak 50 A ampérmetr jde za roh .) Je k tomu i externí reostat pro velmi malé akumulátory, taková kostka velikosti balíku kanceláčského papiru s velkou klikou a fůrou spirál z odporových drátů.

Nejsem elektrikář, ale údajně to nabíjí lépe jak moderní nabíječky kvůli odlišnému tvaru křivky usměrněného proudu. Podle mě se vybité baterky toho plechového hovada tak bojí, že si raděj nechají říct a podvolí se
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Japonský křižník silnic sedmdesátýc... Yamaha XS 1100 Jaratat 7 6.3.2011 v 18:07 rancher


TOPlist