bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Uskladnění baterie
Ahoj,
prosím o zkušenosti jak uskladnit baterie pokud máte více motocyklů. Baterie mám vyndané a uskladněné uvnitř v bytě, ale nyní se mi dvakrát stalo, že jsem dříve koupil moto s novou či zánovní bateríí bateríí a po dobu renovace motocyklu baterka odešla. Při nabíjení se automaticky neodpojí a začne vařit. Je pravda, že baterie leží doma uskladněné i dva roky. Jak to řešíte vy? I třeba jen při uskladnění přes zimu. Vzhledem, že jde větší baterie např. do XS 1100 v řádu tisíců Kč, tak mě to docela štve. Jedná se většinou o kyselinové baterie.
Díky. Tomáš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uskladnění baterie

Skvělá odpověď, děkuji! 12.12.2016 v 10:00 | Nahoru | #1

tomas21 píše: Jj, problém je, že v garáži při větším mrazu je kolem nuly, proto mám baterie doma. Jedna možnost je, dát je do sklepa, tam taky v zimě není nejtepleji, jelikož tam jeden hodný soused chodí kouřit a neustále nechává otevřečné okno Druhá by byla udělat krabici z polystyrenu jako izolaci a dát je do garáže...
Jinak mi s Bosch C3 definitivně došla trpělivost - teď se mi dvakrát stalo, že u letos koupené 6V baterie nevypnula a dobíjela tak dlouho až začala vařit. Dle recenzí bych nejraděje koupil CTEK MXS 5.0, ale nemá nabíjení na 6V, tak budu objednávat Optimate 5.


Tak nabitý dobrý baterii při skladování normální mráz vůbec nevadí a už vůbec ne teplota kolem nuly. Že baterka v mrazu tzv. odejde je tím, že jednak bývá paradoxně načatá z veder v létě, což jí škodí daleko víc a druhak tím, že v mrazu máš na baterii daleko větší nároky na špičkový odběr při startu zatuhlýho motoru a proti tomu zpomalený chemický reakce při výdeji proudu. To je ale startování, ne uložení, takže teploty kolem nuly při skladování se fakt neboj, je to lepší než pokojových +25.
Ale každá baterie trpí samovybíjením a čim je starší, tak tim víc. U starší Pb i 0,5% kapacity denně - což je za 2 měsíce i 1/3 vybití a to už je tolik, že jí to škodí. Za půl roku až rok je obyčejná Pb samovybitá natolik, že je klidně po ní, nebo je nevratně poškozená, AGM je možná 2x odolnější, ale ne nezničitelná. Tam bych viděl tvůj problém - chce to prostě jednou za 2-3 měsíce oživit udržovací nabíječkou, za dva roky bez dobití bude nejspíš zničená každá zalitá Pb baterie.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Japonský křižník silnic sedmdesátýc... Yamaha XS 1100 Jaratat 7 6.3.2011 v 18:07 rancher


TOPlist