prosím o zkušenosti jak uskladnit baterie pokud máte více motocyklů. Baterie mám vyndané a uskladněné uvnitř v bytě, ale nyní se mi dvakrát stalo, že jsem dříve koupil moto s novou či zánovní bateríí bateríí a po dobu renovace motocyklu baterka odešla. Při nabíjení se automaticky neodpojí a začne vařit. Je pravda, že baterie leží doma uskladněné i dva roky. Jak to řešíte vy? I třeba jen při uskladnění přes zimu. Vzhledem, že jde větší baterie např. do XS 1100 v řádu tisíců Kč, tak mě to docela štve. Jedná se většinou o kyselinové baterie.
Díky. Tomáš.
1 reakcí na tento příspěvek Uskladnění baterie
(už jich mám 5ks, první jsem koupil před 8 lety, no hold budu muset vyrazit pro další kousek, tuhle ještě nemám, trvalé udržovací nabíjení by mělo být 13,8V, tady tedy nechápu jak to tu aku udržuje, docela mě to smrdí...)
Naposledy editováno 24.12.2016 15:26:01
Jurawood píše: dík, tak šťastné a veselé
(už jich mám 5ks, první jsem koupil před 8 lety, no hold budu muset vyrazit pro další kousek, tuhle ještě nemám, trvalé udržovací nabíjení by mělo být 13,8V, tady tedy nechápu jak to tu aku udržuje, docela mě to smrdí...)
Ale nesmrdí. Nabijí se preci proudem...
Princip udrzovaciho dobijeni, spociva v tom ze nabijecka po nabiti drzi svorkove U 13V (prepne se do modu zdroje konstantniho napeti), coz je o 0.4V vic nez vlastni U baterie. No a proud preci tece od zdroje s vyssim napetim ke zdroji s nizsim napetim. Rozdil napeti je tak maly ze tam proste samovolne prubezne leze 0,005 az 0,02A tj. jen to co baterie sama dovoli.
Prakticky tento proces neni ani nabijeni, jen odstranuje samovybijeni baterie.
Naposledy editováno 24.12.2016 18:22:56
1 reakcí na tento příspěvek Uskladnění baterie
Jurawood píše: To mi zaase nevysvetluj, elektrice trchu rozumim ale to by znamenalo, ze jsou prvni na svete, kdo pouziva 13V, vsechny upsky jedou trvale 13,8. 13,0 nestaci... Fakt mi to smrdi, zmerim ji a dam vedet..
Ano Většinou to pere těch 60mA a pak když napětí postupně vyleze ze cca 13V na 14V, tak se vypne až do poklesu na 12.6V...
....ale jsou i takovéto nabíječky:
ALCS224V automat.nabíječka olověných aku 2-6-12-24V/300-900 mA
automatická síťová nabíječka pro olověné i gelové akumulátory 2-6-12-24V, optimální pro akumulátory 2 až 12Ah. můžete automaticky (bez dozoru) nabíjet akumulátory o napětí 2, 6, 12 nebo 24 V. Jakmile dosáhne nabíjený akumulátor koncového nabíjecího napětí, sníží přístroj nabíjecí proud na 20mA, aby nemohlo dojít k přebití akumulátoru (udržovací proud). Nabíječka si automaticky přepne vhodné napětí nabíjení dle napětí akumulátoru - 4 zelené indikační LED nás informují o zvoleném nabíjecím napětí akumulátoru. Kabely jsou opatřeny krokosvorkama. Ideální nabíječka pro dětská vozítka s akumulátory 6V a 12V, ale i pro 24V
Naposledy editováno 25.12.2016 17:37:17
AL2000 nabíječka autobaterií 12V / 2A pro trvalé dobíjení 1,2 až 100Ah
Moderní inteligentní nabíječka řízená mikroprocesorem se 3-stupňovou plně automatickou nabíjecí charakteristikou I/U1/U2. Inteligentní software neustále kontroluje stav akumulátoru a dle toho přizpůsobuje nabíjení. Nabije vše, od malých akumulátorů až po velké, pro motorky i auta. Nabíjí všechny typy olověných akumulátorů 6V i 12V, přepínání napětí knoflíkem. V první fázi dobíjí proudem 2A, ve druhé fázi nabíjí vyšším konstantním napětím a v poslední fázi je konstantní udržovací napětí.Udržovací nabíjení zajišťuje připravenost baterií na 100 %. Indikace průběhu nabíjení indikuje 6 LED (nabíjení, testování, udržovací nabíjení, závada akumulátoru, přepólování a ukončení nabíjení. Další dvě kontrolky informují o nabíjení 6 nebo 12V. Poslední kontrolka indikuje připojení k síti. Má elektronickou ochranu proti přepólování a zkratu. Použití: nabíječka je konstruována pro trvalé dobíjení, např.pro přezimování nebo sezonní provoz), akumulátor může být připojen měsíce bez rizika poškození
1 reakcí na tento příspěvek Uskladnění baterie
Tedy 13,8V trvalé udržovací, jednorázové 14,4V.
Žádných 13,0 neexistuje. Das ist wenig.
Jurawood píše: Jasně, ale všechno jsou udržovací režimy, tak jak o nich mluví normy, výrobci akumulátorů a desítky let zažité zvyklosti.
Tedy 13,8V trvalé udržovací, jednorázové 14,4V.
Žádných 13,0 neexistuje. Das ist wenig.
Vždyť se podívej na tu první fotku, 60-70mA a 13,24V... Možná si jen nerozumíme v tom, že 13,8V a 14,4V jsou limity, né konstanty...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Japonský křižník silnic sedmdesátýc... Yamaha XS 1100 | Jaratat | 7 | 6.3.2011 v 18:07 rancher |