bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí
Zdravím, tak jsem tu zas

Mám trochu problem se startováním za studena, bez sytiče, ale i s ním, motorka chytne na první brnk, ale hned zdechne... Potom chvilku točí, než znova chytne... Co jsem tady vyčetl, tak jsem zkusil dát sytič jen na 3/4 a né uplně na plno a to docela pomáhá, ale stejně... Předtím mašina chytla na jedno, max dvě otočení.

A ještě se blbě zeptám, tankuju tam na OMV maxx motion 100, má to smysl do takhle staré motorky, r.v. 2001? Nemůže to být taky třeba tím?

Díky

SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2016 v 15:16 | Nahoru | #1
tipuju to na výměnu svíčky předního válce. Měl jsem podobný problém, svíčka byla úplně rezavá . Po výměně problém zmizel. Ale já preventivně vyměnil obě svíčky a zároveň i vzduchový filtr.

1 reakcí na tento příspěvek SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

1.9.2016 v 16:02 | Nahoru | #2
Díky, upřímně byla to první věc co mě napadla, protože jak to jednou chytne, tak je to všechno v pořádku... Vím, že už se to tady omývalo milionkrát, ale tak když už jsme u toho, jaký svíčky tam teda dát?

(reakce na) SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2016 v 19:44 | Nahoru | #3
VenousekH> Kup dle manuálu Denso. NGK nekupuj, jsou to šmejdy, které jkdyž uleješ, můžeš vyhodit. Densa jsou v pohodě.

SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

1.9.2016 v 21:01 | Nahoru | #4
A přední fajfku doporučím zasilikonovat, jinak tam v dešti teče voda a přední válec vynechává i když je odtokový kanálek čistý. Není totiž v nejnižším bodě a voda tam pořád stojí. Nepomáhají ani nějaké blatníčky, zateče to tam po kabelu. Od doby, co to pokaždé po výměně svíček máznu silikonem je klid.

1 reakcí na tento příspěvek SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

1.9.2016 v 22:08 | Nahoru | #5
zkus to nastartovat bez sytice ja ted v lete nemusim davat vubec chyta mi bez neho az po nastartovani jemne pridam

(reakce na) SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

1.9.2016 v 23:06 | Nahoru | #6
MarkusRetrp> Problem je, ze ono to jako chytne na brnk bez sytice ale hned to chcipne... a potom to toci a nic.. a kdyz dam trochu sytice, tak se to nejak po chvili chytne.. prave jsem pred tim startoval bez sytice bez problemu, jednou-dvakrat otocilo a dobry.. kdyz je motor zahratej tak to chyta bez reci..

1 reakcí na tento příspěvek SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

2.9.2016 v 04:51 | Nahoru | #7
Já mam SV teď chviličku ale chytá na brnk i bez sytiče v tomhle teplu, teplej motor nepotřebuje snad ani startér, stačí si pomyslet "teď chci nastartovat"

(reakce na) SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

2.9.2016 v 07:14 | Nahoru | #8
Piwell> No přesně tak jsem to měl taky No nic, mrknu na ty svíčky a ten vzduchovej fitr, snad to pomůže

SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

4.9.2016 v 11:55 | Nahoru | #9
Tak mám ještě další dotaz. Jaký je rozdíl, mezi "normální" a platinovou svíčkou, prosím?

Viz.
Normální: http://www.svickydenso.cz/denso-u24esr-n/
Platinová: http://www.svickydenso.cz/denso-u24esr-nzu/

SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

4.9.2016 v 11:59 | Nahoru | #10
Doba provozu. Zbytecne. Driv nez se ty platinovky znici, uz bude sv do go.

SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

4.9.2016 v 19:37 | Nahoru | #11
Mimochodem jsem teď tak koukal a všiml jsem si, že mi asi nejspíš prosakuje benzín někde v oblasti karburátoru... Zelená kapalina? Nemůže být problém toho startování tam někde? I když bych tam neviděl něják moc velkou souvislost asi

1 reakcí na tento příspěvek SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

4.9.2016 v 20:46 | Nahoru | #12
Každý motor, který chytá bez problému studený bez sytiče je špatně seřízený motor - bohatá směs.

(reakce na) SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

4.9.2016 v 20:55 | Nahoru | #13
BrumlaRT> Takže by ten motor vlastně bez sytiče ani chytit neměl a měl by se vždy za studena startovat pouze a jen se sytičem? Nebo jak je to myšlený?

1 reakcí na tento příspěvek SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

5.9.2016 v 06:45 | Nahoru | #14
Motor potřebuje za studena bohatší směs, tuto věc si řídí automaticky ŘJ nebo se ručně potáhne páčka sytiče. Postupným zahříváním se i bohatost směsy ubírá jak se zvyšují otáčky, Samozřejmě, že motor začne blafat a chytat i bez sytiče, ale musí se v chodu držet heftem, jinak zhasíná, V opačném případě, kdy lze nastartovat i bez sytiče , tato bohatá směs zůstává i u zahřátého motoru, kdy tato bohatost nejenom že smývá olej ze stěn válců, ale zvyšuje spotřebu benzínu tím , že zbytek nespálené směsy háže do výfuku, kde se bez užitku spaluje detonacemi o rozpálený stěny, což někteří přisuzují tomu, jak mají nadupaný stroj . Stačí se podívat na černé koncovky výfuků, které mají mít barvu ocelové šedi.
Já osobně nechávám zahřívat mašinu na místě ( 3 - 5min) po dvě čárečky na displeji teploty oleje za postupného sundávání sytiče . Kdybych to urychlil a sytič předčasně vypnul, tak motor zhasne.

PS: ne v otáčkách, ale při volnoběhu je pak znát seřízení a sladění třeba čtyřech karburátorů, to je pak mazec.

Naposledy editováno 05.09.2016 06:49:21

(reakce na) SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2016 v 07:20 | Nahoru | #15

BrumlaRT píše:
Já osobně nechávám zahřívat mašinu na místě ( 3 - 5min) po dvě čárečky na displeji teploty oleje za postupného sundávání sytiče . Kdybych to urychlil a sytič předčasně vypnul, tak motor zhasne.



to asi tiež nebude úplne OK. Nechať to 3-5min vrčať, inak to skape, niečo máš pokazené.
VenousekH - tak ako aj vo vedľajšej téme, na štarty majú dosť slušný vplyv aj ventilové vôle. Popri tých sviečkach, filtri a podobne, daj nastaviť ventilové vôle, potom synchronizáciu karbcov, a ďalej bohatosť voľnobežnej zmesi (alebo aj normálnej zmesi ak to máš komu dať).

K tejto téme dodám ešte, že tankovať 100okt do takto starej motorky veľký význam nemá, jedine kvôli tomu, že 100okt obsahuje menej Babišovej biosračky. Ja to robím tak, že v lete jazdím na to, čo je práve na benzinke, hocičo, a na zimné státie ide 100okt, alebo 99okt, kvôli stabilite cez zimu - neviaže na seba vodu ako 95okt (etanol v 95okt viaže vodu)

SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

5.9.2016 v 08:12 | Nahoru | #16
Nechtěl jsem to dlouze rozpisovat, ale asi musím. Startuji se sytičem, motor chytne a běží, kdybych sytič vypnul, motor zhasne. Kdybych po startu ubral sytič na půlku tak nezhasne, ale jeho chod na volnoběh nemá ten správný chod a hárá se. Stáčí jen trochu přidat sytiče a jeho chod má hladký průběh, který pak udržuji při zahřívání postupným odstavováním sytiče. Tak nic vadného na motoru nemám, chová se jak má. Po nějakých 3 minutách vypnu sytič a již na stabilní volnoběh nechám motor prohřát. Po rozjezdu u prohřátého motoru pak nemusím řešit jestli vytočím kvalt nebo ne pro zbytečné huntování neprohřátého motoru. Ukazatel teploty nikdy neukáže celkové prohřátí celého motoru, jeho návaznost dílů v rámci tepelné diletace , která pak má vliv na možné podfouknutí těsnění atd........vše chce svůj čas, i to prohřátí neuspěchat a motor se odvděčí životností.

SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

5.9.2016 v 08:22 | Nahoru | #17
motor máš zohrievať postupnou jazdou a nie hučaním na mieste. Ja som to tiež tak kedysi robil, že som hučal pred domom 5min, až kým motor nedržal voľnobeh pekne bez sytiča. Teraz to už tak nerobím, ale to je každého boj, ako sa zariadi.
z manuálu k SV650:




SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

5.9.2016 v 09:32 | Nahoru | #18
Ano, každýho boj, po 30 sekundách bez sytiče pomalou jízdou prohřát při 2000 - 2500 ot/min. To musí být jízda a obvzláště na semaforech.
Znám i jiné manuály, papír snese vše, ale já to mám odzkoušený i s autem . První 1 km za 12L/100 a nebo bez zahřátí i za 25L/100, kdo pak vyprodukuje více emisí obvzláště pokus po 30 s odstavit sytič na Babišovi sračky.

Naposledy editováno 05.09.2016 19:53:29

1 reakcí na tento příspěvek SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

5.9.2016 v 21:12 | Nahoru | #19
ježíš ale to zahřátí než se upraví směs z dejme tomu 10:1 na 14,7:1 trvá cca 500m až 1km
Což jak si jistě spočítáš je rozdíl spotřeby 0,065 ltr !!!

- tvůj motor opotřebováváš min o 300% rychleji, než ten kdo sedne a v klidu jede
- píšeš sem mýty a blbneš lidi
- nechápu proč sem píšeš o startu o sytiči, že jsi jediný správný, a všem to blbne. Přitom 99,9% motorek takto funguje, zbytek jsou rozbité. Píšeš úplně samozřejmou věc a snažíš se z toho dělat Ameriku.
- stříkačka žádný sytič nemá
- dilatace se užívá ve stavebnictví, lékařství a dil. času, nejsme zedníci. Říkejme normálně česky rozdíl tepelných roztažností.
Řeknu ti ještě jednu krásnou věc, při vývoji motoru se s tepelnými roztažnostmi počítá a písty, vložky blok je na ni konstruován, takže můžeš klidně spát.

SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

6.9.2016 v 06:28 | Nahoru | #20
když myslýš ... je to pár let, co jsem dělal palici Mrkývkovi na superbajka , to jen pro vysvětlenou, že něco o tom vím. BMW je špricka a sytič má Ano , motory jsou na tepelný rázy stavěný, kdy vůle elipsovitost a kónus třeba pístů se tepelně srovná, ale, po zahřátí........

Pro tazatele - první věc bych řešil svíčky a vysokonapěťové kabely k nim. Další fází by byla očista sání a zkouška komprese.....

SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

Skvělá odpověď, děkuji! 6.9.2016 v 07:47 | Nahoru | #21
Ja bych se ridil tim co pisou v manualu. Kor u starsiho stroje. Pokud mi motorka stoji (mam taky jedno SV650 r.v.01) par hodin na slunci, tak ji startuju bez problemu bez sytice. Kdyz ji rano vytahnu z nevytapene samostatne stojici garaze - uvnitr i venku nejakych 13°C, startuju ji dle manualu Sytic-nastartovat-batoh-helma-rukavice vypnu sytic a jedu. Nestalo se mi ze by pri vypinani sytice zdechla.

Vymenil bych vzduchovy filtr a svicky a pak se uvidi

(reakce na) SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

6.9.2016 v 12:08 | Nahoru | #22
Jurawood> stříkačka která nemá sytič si sama umí zvednout volnoběh a přidat směs.

Když to nemá páčku, tak to neznamená, že to nefunguje jako s páčkou. Akorát to za tebe dělá elektronika

1 reakcí na tento příspěvek SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

6.9.2016 v 12:47 | Nahoru | #23
Stříkačka má buď otevíráni bypassového, neboli obtokového kanálu, nebo zvednutí dorazu klapek.
Jedna se naprosto stejnou věc, jako po startu pootevřit plyn.

Nebo má servo klapku a pootevře si vzduch navíc sama.

Sytič, choke, je mechanické zabezpečení obohacení směsy, otevřením sytičové trysky, nebo přiškrcením průtoku vzduchu.

Takže stříkačka, pokud má pácku, jedna se o zvyšeni volnoběhu identické s 2mm otočením heftu. Nic víc, nic míň, nic se v žádném případě nesytí :)

Ale klidne tomu rikejte sytic, stejne jako rikate gelovka, prepinac palivovych map...
Dulezite ale je vedet, ze nic takoveho neni.

Jednoduchý test, přesuň tu páčku po zahřátí, jestli motor ihned chcípne nebo se ulije.

Naposledy editováno 06.09.2016 13:09:50

SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

6.9.2016 v 13:18 | Nahoru | #24
BrumlaRT: Myslel jsem tím, že se počítá s tepelnou roztažností bloku motoru a pístů pokud se ihned po nastartování získá maximální výkon, což je velmi nebezpečné.
Podle předpokládaného nasazení se volí vůle. (cruise, racing, TT, dragstery ji mají největší, protože ledový blok s pístem prudce zahříváš a roztahuje se především píst, kdežto blok stojí.)
Nedávno jsem dával kované písty a děsila mě vůle na pístu 0,15 až 0,2 mm, dal jsem blok s pístem na 160st. a vůle byla -0,02 mm.

Prostě výrobce s tím počítá a nevím proč strašíš s tím, že když někdo nenechá moto 4 minuty na sytič tak praskne hlava
Stejně tak máme na závoďáku naladěnou směs na volnoběhu na 10:1 a startuje bez sytiče. Každýmu je po tom kulový proč to tak mám, ale nemůžeš napsat, že to je špatně.
Některé motorky co jsem ladil, nemají volnoběh třeba vůbec, jen střední zátěž a plnej, nic jiného to neumí, klapka nemá doraz.

Naposledy editováno 06.09.2016 13:21:12

(reakce na) SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

6.9.2016 v 15:11 | Nahoru | #25

Jurawood píše: Stříkačka má buď otevíráni bypassového, neboli obtokového kanálu, nebo zvednutí dorazu klapek.
Jedna se naprosto stejnou věc, jako po startu pootevřit plyn.

Nebo má servo klapku a pootevře si vzduch navíc sama.

Sytič, choke, je mechanické zabezpečení obohacení směsy, otevřením sytičové trysky, nebo přiškrcením průtoku vzduchu.

Takže stříkačka, pokud má pácku, jedna se o zvyšeni volnoběhu identické s 2mm otočením heftu. Nic víc, nic míň, nic se v žádném případě nesytí :)

Ale klidne tomu rikejte sytic, stejne jako rikate gelovka, prepinac palivovych map...
Dulezite ale je vedet, ze nic takoveho neni.

Jednoduchý test, přesuň tu páčku po zahřátí, jestli motor ihned chcípne nebo se ulije.



Ano, ale stříkačka si podle teploty motoru a nasávaného vzduchu směs upraví. Přesněji obohatí

Takže nemotejte zde hlavu lidem co tomu nerozumí.

SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

6.9.2016 v 15:35 | Nahoru | #26
toto je všetko fajn a zaujímavé, ale zakladateľovi témy s tým akurát mútite hlavu

1 reakcí na tento příspěvek SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

6.9.2016 v 18:04 | Nahoru | #27
Zakladatel vlakna si neumi ani vyplnit profil.
Mame tu druhou stranku vlakna, plno ot a nikoho se nenapadlo ani zeptat jestli ma karbec nebo strikacku.
To ceka ze sem prijde nekdo kdo poradi?

(reakce na) SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

6.9.2016 v 18:26 | Nahoru | #28
Jurawood> no mňa to nenapadlo sa spýtať, najmä keď hneď v prvom poste píše o sytiči a asi pri štvrtom poste píše, že mu sĺzne nejaké tesnenie na karbci, tak som z toho mozkovým myšlením usúdil že asi vstrekovanie mať nebude
Z tohto fóra stejnak asi nikto nečaká, že vzídu nejaké konkrétne, 100% presné riešenia daného problému, skôr tak hrubé nasmerovanie, čo sa tu aj stalo (vymeň sviečku, nastav vôle, vyčisti a zosynchronizuj karbce). Posledných 10 postov je tu teoretická debata, ktorá už s pôvodným znením veľa nemá a asi Venouskovi nepomáha nijak. Ale ok, je to zaujímavé čítanie.
Tvoje posty si každopádne rád prečítam, vyzerá že vieš o čom vravíš

SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

9.9.2016 v 07:11 | Nahoru | #29
Tak nevím jestli to je jen momentální osvícení, ale ... zkusil jsem natankovat jinej benzin.. Na OMV maxxmotion 95 tentokrát a dějou se zázraky... Moto chyta na brnk za studena a s půlkou sytiče nezdechá... ještě jsem tam trochu té 100ky měl, takže je to smíchaný zatím, ale o víkendu to vyjedu a vyzkouším natankovat jen tu 95ku...

Samozřejmě stejně je potřeba tu motorku prohlídnout a poštelovat, aby byla v pořádku...

Netvrdím, že to je tím, ale jinak nechápu co se mohlo změnit??

A teď mi někdo vysvětlete jak je to možný?

SV 650 chytne a zdechne, pak chvíli točí

12.9.2016 v 15:56 | Nahoru | #30
100 okt. je vždy s nějakou čistící chemikálií, která mohla někde něco uvolnit...

teď s tou 95 s biosložkou hlavně přes zimu to uvidíš co ti karbec řekne na jaře

No ale k tomu 100 okt vs čistící schopnosti, ještě nikdy v životě mi to nepomohlo. Hlavně hodně dříve jsem zkoušel čistit i různou chemií do nádrže (VIF, STP, MOLY atp.) a nikdy nic.
Až mechanické čištění + ultrazvuk vždy 100% pomohl.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Budiky Suzuki SV 650 Treable 4 29.2.2024 v 19:24 Mňojo
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist