globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko
Ahoj, narážím na problém malého množství informací o Grisu 1200 8V. A jelikož mne pár věcí zajímá, zakládám zde možnost diskuze k této moto a jelikož Stelvio a Sportka mají prakticky stejný motor, jsou zde uvedeny také. Předpokládám, že bude více uživatelů, kteří si potřebují něco prodiskutovat, tak jen do toho.
Já bych začal dotazem. Má někdo český manuál? Na 1100 mám, ale je tam dost odlišností.
Nyní by mne zajímaly utahovací momenty.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2020 v 14:34 | Nahoru | #481

oldyno píše: Tak jsem luštil It fóra a u stelvia tam občas psali u malých nájezdů zlomený katalyzátor. Někdo to tam nechal i opravit a psal, že to nebylo úplně jednoduché. Obecná rada byla řešit problém homologovaným laďákem.
Než budu muset pořešit alternativní variantu, jestli někdo nezná šikovného výfukáře nebo aspoň o nějakém zaslechl.



Tak asi víš že je několik možností: nechat spravit, katalyzátor můžeš vyhodit pak koupit starší když chceš originál https://ebay.us/TAGGWx nebo pak jedině Agostini nebo Mistral:
https://www.stein-di...hp?products_id=20478 u nás asi prodává J. Riant http://www.officinariantini.cz/index-7.html nebo asi někdo další
Ze Stein-Dinse to máš hned ale s katem není nejlevnější, já si myslím že je to vlastně jedno s kat nebo bez když se na emise nechodí a hlučnost by s homologaí měl být OK. Mám Mistral na Grisu a je to možná i tišší než origo.
Jo a jak vypadá origo uvnitř třeba tady: https://advrider.co...e-2201#post-39953419

Naposledy editováno 31.05.2020 14:34:33

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

31.5.2020 v 14:55 | Nahoru | #482
díky moc za nasměrování
Cena za ten mistral je docela dost, ale když porovnám třeba MIVV+kat tak je to totéž.
Mám motor po zdvihátkách a nové mapě. Je nutno při výměně origo za mistral děla něco s mapama nebo se jen přehodí lauf a hotovo.

Naposledy editováno 31.05.2020 16:01:52

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2020 v 19:37 | Nahoru | #483
Na Stelviu mi take vypadl kat, začal ve výfuku rachotit. Akorát je problém ho dostat ven, zkoušel jsem přes vstupní rouru, ale nepovedlo se. Nakonec jsem po straně vyřízl otvor a vyndal ven. Byl to takový ten trojúhelník kde není na začátku ten krycí obal z hliníku. Samo z vnitřní strany. Když to vezmeš opatrně slabým kotoučem a necháš to svařit u někoho na CO, tak to bude v pohodě. Bez katu je výfuk o chlup hlasitější, jinak funguje normálně.

Co se týče MIVV + jejich kat, tak vřele nedoporučuju. Kat nepříjemně zahřívá výfuk, navíc za něj chtějí přes 2000.
Jinak po instalaci laďáku jsem dával mapu, protože i s lambdou to bylo chudý.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

31.5.2020 v 20:04 | Nahoru | #484
to je pro mě zatím nejcennější informace. Po celodenním hledání na netu světýlko na konci tunelu

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

31.5.2020 v 20:27 | Nahoru | #485
Asi bude rozdíl dvou a čtyřventil, ale na Brevě jsem dal kat a origo koncovku pryč, nahradil to průchozí trubkou a zřejmě to bylo taky chudý, ptz při brzdění motorem strilela jak svina..
Takhle najela spokojeně cca 80tis.km, pak se nahrála trochu jiná mapa, bohatost netuším, ale už si jen sem tam odplivne když už...
A dal to neřeším, ventily zatím drží, tak snad ještě vydrží...

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.6.2020 v 09:23 | Nahoru | #486
Včera jsem kuch kat a není to ono. Tak dneska rozpižlám koncovku do stavu nenávratně a snad zjistím, co tam rezonuje.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.6.2020 v 10:02 | Nahoru | #487
oldyno> dej pak vědět a i nějaké foto by bylo super

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.6.2020 v 17:28 | Nahoru | #488
Porucha katalyzátoru: - popis laika
1) části katalyzátoru musí při otřesu výfukem znatelně hrkat
2) podobným vnějším vstupem jak na foto (větším či menším) je možno části katu vyjmout ven, pokud to nelze udělat svodem.
3) pokud dojde k vypadnutí celého katu, je nutno odříznout po obvodu celou přední část s katem a torzo katu v prostoru vyjmout
4) kat je pouze v rozsahu vnitřní trubky, neleze ven (taková tenká lešenářská trubka, ale stále dost masivní). tzn. definice ulomení katu je v případě, dojde-li téměř ke plnotučné destrukci, kdy je již kat "strávený". Vyjmutí zdravého katu bez odříznutí celé části výfuku je v domácích podmínkách neproveditelné.

Moje závada to nebyla. Jak jsem již psal, jednalo se o kovové zvonivé zvuky závislé na otáčkách motoru, za jízdy přecházející v hrubé rezonování. Na otřes výfukem se neozývaly, pouze poklepem gumovou paličkou v poslední 1/3 výfuku, nejmarkantnější v místě poslední přepážky.


Naposledy editováno 02.06.2020 17:50:08

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 2.6.2020 v 17:43 | Nahoru | #489
Výfuk tvoří vnější plášť, vata, perforovaná mřížka a vnitřní soustava varhan.
Plášť je na výfuku "naražen" a pro jeho kompletní sundání je nutno ho podélně říznout 2x. Napružit tak, aby šel přetáhnout přes svod mi nešlo, je dost masivní. Zadní dekl výfuku je docela fest na každé straně nabodován.
Přední přepážkou jde trubka z prostoru katu a ve druhé přepážce je pokračování trubky od katu, 2 trubky výfuku, 2 "nátrubky". Pouze nátrubky jsou nabodované. Ostatní trubky jsou do přepážek jakoby natlačeny a těsností drží, bez dalšího dodatečného nabodování. Jestli to tak má být nebo páteční kus netuším.


Naposledy editováno 02.06.2020 17:48:12

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.6.2020 v 17:46 | Nahoru | #490
Trubky, procházející přepážkou při silném pokusu o pohyb držely fest, až na jednu a to horní trubku výfuku. Ta měla v poslední přepážce vůle na pohyb cca 1mm, resp byla v ní volná a držela lehkých napružením od návarku na konci výfuku.
Tzn. předpokládám na 99%, že se jednalo o rezonance a zvuky pocházející z tohoto místa.
Nicméně s ohledem na konstrukci výfuku, poměrně masivní, si neumím představit, že bych našel někoho, kdo by byl ochoten tuto paseku poskládat zpět dohromady. Takže toto pokládám za závadu neopravitelnou.


Již se mi podařilo sehnat jetý výfuk s odstraněným katem za dobrou cenu, tak ho zkusím. Ale pokud by taky nevydržel, už v žádném případě nebudu řešit náhradu originálem a budu muset šáhnout, i přes můj odpor, po laďáku.

Naposledy editováno 02.06.2020 17:57:13

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.6.2020 v 17:57 | Nahoru | #491
oldyno> Díky za detailní popis. Na svém Grisu jsem to měl zhruba stejně rozpárané. Výhodou bylo, že vnější plášť jsem odbrousil pouze v bodech a sundal bez většího poškození. Zbytek je posvařovaný. Pokud nechceš investovat do nového a nebude ti tolik záležet na estetice, tak věřím, že někoho najdeš. Akorát já měl mezi tou ocelovou síťkou a krytem vypálenou tlumící vatu. Myslím, že tam také najdeš zbytky-

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.6.2020 v 18:04 | Nahoru | #492
Vata tam byla jak nová, defacto i kat byl jak fungl. Na fotce je to řízlý v místě návarku perforované mřížky k plášťi a u zbytku jsem vatu vytáhnul. Byla ještě docela bílá. Na těch dvou předchozích fotkách je v jednom místě řezu vidět. Takže vizuálně výfuk na 17 000km vypadal OK a do 15 000km byl ježděnej téměř výhradně na vervu, než jsem Stelvio koupil.
A fungl výfuk za 26 000,- je výsměch, s takovou konstrukční nedokonalostí.

Naposledy editováno 02.06.2020 18:05:26

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.6.2020 v 19:26 | Nahoru | #493
K tomu co má být nabodováno a co ne. Nevím samozřejmě jak to má být správně, ale budou tam hrát roli teploty a roztahování. Proto některé trubky jsou jen v průchodce. Divné je, že by Ti to dělalo opravdu takový rámus. Jinak ve výfuku nebylo nic? Napadlo mne ještě jestli Ti nějaký "srandista" něco nehodil dovnitř.
Laďák bude asi fajn, teď už budeme při výběru asi koukat i po dB, když nesplňujeme ty limity. hluk Rakousko

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.6.2020 v 19:40 | Nahoru | #494
ve vyfuku nic nebylo. ono kdyz to rozpizles jak ja a vsechno pozohybas, tak se uz tezko patra. ale misto na laufu, typ zvuku a velka vule me navedla jen na tu trubku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.6.2020 v 22:28 | Nahoru | #495

TRA píše: K tomu co má být nabodováno a co ne. Nevím samozřejmě jak to má být správně, ale budou tam hrát roli teploty a roztahování. Proto některé trubky jsou jen v průchodce. Divné je, že by Ti to dělalo opravdu takový rámus. Jinak ve výfuku nebylo nic? Napadlo mne ještě jestli Ti nějaký "srandista" něco nehodil dovnitř.
Laďák bude asi fajn, teď už budeme při výběru asi koukat i po dB, když nesplňujeme ty limity. hluk Rakousko


No bohužel Stelvio ten rakouský limit nesplňuje ani se sériovým vyfukem,má 98dBA, hodnota i na štítku Nezbude než se těmto silnicím vyhnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

3.6.2020 v 06:32 | Nahoru | #496
kvjeta> Já vím, myslel jsem to tak, že třeba nějaký výrobce laďáků začne dělat něco co limit splňovat bude. Ovšem nevím jak to je nebo není legislativně možné ... To co je teď v Rakousku nebo se připravuje v Německu, může být jen začátek, bohužel.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

3.6.2020 v 18:44 | Nahoru | #497
Perfekt, celý výfuk jsem takhle neviděl, člověk se pořád učí

JJ Stelvio je i v sérii dost hlasité, já dával tento laďák:
https://www.alza.cz/...W5RTQPoaAllFEALw_wcB

Alzu jsem tam dal, protože ji Google našel první
Ale kat nedoporučuju ani kupovat, za tu cenu zbytečně vyhozené peníze.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

3.6.2020 v 21:38 | Nahoru | #498
TRA> No mám obavu, že obzvláště na starší a málo sériové motorky se tím nikdo nebude zabývat. Rozhodující při měření na místě je zavření plynu, hlídají tím zřejmě strilenitdo výfuku, takže se musí doladit i palivová mapa. Mám tam Mivv výfuk, střílelo mi to dost, poslední dvě mapy už jsou OK, schválně to zkusím na hluk přeměřit i s originál vyfukem.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

4.6.2020 v 17:21 | Nahoru | #499
Tak jsem díky opertivnímu jednání jednoho stelviáka, který měl doma nevyužitý výfuk s vybrakovaným katem, dneska provedl znovuzprovoznění. Zvuk je plechovější, na volnoběh totožný s původním výfukem. Motor je na volnoběh a v nižších otáčkách trochu neklidný, chod jakoby kolísavý, do 3 000ot., ale jinak změnu moc nepozoruju. Trošku mám problém z hlasitostí a plechovostí produkované zvukové kulisy, ale cena za výfuk v mé nesnázi byla dobrá, tak není co řešit a snad už jen jezdit a jezdit.

Kdybyste někdo v budoucnu narazili na laďák s katem, kde by se nemuselo ideálně šahat do map, ale zejména došlo k utlumení zvuku na úroveň sériového laufu, prosím o info.
Popř. kdyby někdo prodával origo výfuk ideálně s katem a nejlépe z modelu po roce 2011 (přijde mi podle objednacích čísel, že došlo k nějakým změnám), tak taky prosím informaci.
Měl jsem vytipovaný agostiny s katem, ale nepředpokládám, že bych si pomohl, tak zatím peníze radši ušetřím.

Jinak do červenýho to táhne stejně jak šlak

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

4.6.2020 v 17:35 | Nahoru | #500
oldyno> Pokud máš origo closed loop mapu (někdo tomu říká se zaplou lambdou ) tak je to možný, když se změnily poměry ve výfuku (bez odporu lambdy) že se to zadaptuje a pak to zase bude lepší ty nižší otáčky. Udělal bych reset a ježděním si to sedne. Já mám na Grisu upravenou mapu a s open loop (bez regulace lambdou) a to je v podstatě stejný řízení jak první Stelvia (s jednou lambdou) a po pravdě návrat k origo si nedovedu představit. A kdo zkusil upravenou mapu už nechce jinak

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

4.6.2020 v 18:16 | Nahoru | #501
reset umim jen odpojenim aku treba na 2 dny, ale to predpokladam nestaci

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

4.6.2020 v 18:28 | Nahoru | #502
oldyno> Lepší přes GuzziDiag a kabely. To se ti stejně bude hodit
Takže pak https://www.von-der.../download/GuzziDiag/ když se bude líbit tak něco poslat Beardovi
A krásný návod kde koupit kabely a co a jak s mapami je u Beetla na http://griso.org/Gu...15M-15RC-5AM-7SM.pdf
A pak tudy třeba https://www.grisogh...-member-tech-archive ventily, synchro atd.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

4.6.2020 v 20:14 | Nahoru | #503
To byl ten "pazvuk" tak děsný, že se musel výfuk rozkuchat a vyhodit? A následně pak honit nějaký vykuchaný torzo?
Já na tom pekle mám asi 63tis a nikdy nic. Obecně ta motorka rachotí jako bedna s nářadím co padá ze schodů...

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

4.6.2020 v 20:40 | Nahoru | #504
jel se mnou kamarád na V11, tak jsem na identifikaci pazvuku nebyl sám. Jet solo, asi bych se strachu o moto dojel na vozejku, jakej to byl hnusnej rachot.

Naposledy editováno 05.06.2020 05:17:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.6.2020 v 06:37 | Nahoru | #505

Prasoper píše: To byl ten "pazvuk" tak děsný, že se musel výfuk rozkuchat a vyhodit? A následně pak honit nějaký vykuchaný torzo?
Já na tom pekle mám asi 63tis a nikdy nic. Obecně ta motorka rachotí jako bedna s nářadím co padá ze schodů...


Ten pazvuk byl tak děsný, že když jsem zastavili u mojí manželky, která se procházela po venku a o motorkách ví to, jak se na tom sedí a že má dvě kola, okamžitě za mnou došla a říká: "Co s tím má? Vždyť mu to strašně rachtá." A to je zvyklá poslouchat V11, kde je těch divnozvuků ještě trochu víc.

penous> Kabely a rozchozený guzzidiag mám. Resetem myslíš jen reset adaptivných parametrů?

Naposledy editováno 05.06.2020 06:41:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.6.2020 v 09:57 | Nahoru | #506
Koudy01> JJ "reset autolearning parameters" a vlastně v nové verzi GuzziDiag je i český překlad od Geloše

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.6.2020 v 10:49 | Nahoru | #507
penous> Díky. A ještě se zeptám. Po přehrání mapy na Stelviu se má vyresetovat TPS. Normál plyn v nule a spustit reset nebo se musí ještě škrtící klapka před resetem TPS povolením nějakýho šroubku, uvolněním táhla atd. dostat do úplně zavřené polohy?

Naposledy editováno 05.06.2020 10:49:19

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.6.2020 v 10:52 | Nahoru | #508
Koudy01> Ne ne hlavně nic neštělovat manuálně (mimo šroubu ale to jen když děláš synchro)
Nahraješ mapu a pak jen reset autolearning a reset TPS. Beetle to má na tom griso.org popsáno detailně

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.6.2020 v 10:58 | Nahoru | #509
penous> překlad , tak to je pro mne spása Peťo, díky za info a Tomovi velké díky za překlad

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.6.2020 v 11:38 | Nahoru | #510
penous> Supr, díkec. Beetla sem četl, ale radši se ještě zeptám. Znám V11 a ta reset TPS nemá
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výška sedla Moto Guzzi V7 vs Moto G... Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX SPAX 4 27.12.2023 v 07:15 Podas
Pneuservis Bratislava Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 3 3.9.2023 v 07:17 Jan_Zver
Guzzi Stelvio NTX - zkušenosti, rad... [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX dannj 57 16.7.2023 v 12:32 kvjeta
Výfuk s certifikatom bez homologizacie Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 30 16.6.2023 v 07:28 puffybodie
Moto Guzzi Stelvio 1200 startování [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 tomas21 42 10.5.2023 v 08:59 oldyno


TOPlist