globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko
Ahoj, narážím na problém malého množství informací o Grisu 1200 8V. A jelikož mne pár věcí zajímá, zakládám zde možnost diskuze k této moto a jelikož Stelvio a Sportka mají prakticky stejný motor, jsou zde uvedeny také. Předpokládám, že bude více uživatelů, kteří si potřebují něco prodiskutovat, tak jen do toho.
Já bych začal dotazem. Má někdo český manuál? Na 1100 mám, ale je tam dost odlišností.
Nyní by mne zajímaly utahovací momenty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 12.8.2016 v 12:15 | Nahoru | #1
pkKun> já ti můžu poslat ten ke sportce. Jinak orientace v angličtině. Když nevím, tak sjedu v manuálu k části kde zrovna ten díl povolují a tam zjistím jak mu říkají

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 25.10.2016 v 10:36 | Nahoru | #2
Zdar Peťo,
tak jsem se konečně dostal k nafocení rolničkových zdvihátek na 8V motoru. Oproti předchozí verzi je otvor zdvihátka viditelně větší a naspodu vidíš rozvidlení pro uchycení rolny, která běhá po vačce. Na dalším postupu jsme se v Jeseníku domluvili, pokud si to teda dobře pamatuju.




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 1.12.2016 v 09:30 | Nahoru | #3

Simčo píše: Zdravím, chcel by som sa spýtať, aké máte skúsenosti s prehrávaním (úprava) palivovej mapy. Nechcem zvyšovať výkon, ide mi skôr o plynulejší zaťah a reakciu na plyn. Niekde som čital, že to pomohlo aj proti strielaniu do výfuku. Za každú radu Dakujem. Mám MG 1200 Sport 8V 2013 27000 km.

ano, tohle palivová mapa řeší. Na Sportku mám k dispozici mapu od Beetletech. Je plynulejší v nejnižších otáčkách, ve středním pásmu není taková díra, je hladká při ustálené jízdě a do výfuku ti střelí jen velmi sporadicky. Výkonostní posun tam je, ale spíš jen jako vedlejší efekt

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 21.12.2016 v 22:35 | Nahoru | #4
Ahoj. Já měl už na svodech modré fleky a někde tady jsem našel doporučení na přípravek na čištění svodů a tak jsem to pořídil a dopadlo to velice dobře, stačilo to jen houbičkou na nádobí chvíli drbat a ještě jsem je přeleštil pastou metal polish od stejné firmy a byly jak nové.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 9.4.2017 v 21:03 | Nahoru | #5
Kawa75> Ano, Tuner Pro funguje pod Windows, je to freeware, stáhneš ho tady: Tuner Pro download.
Nejdřív však potřebuješ stáhnout software z řídící jednotky, a pak jej tam zpět nahrát. Prográmky na to stáhneš zde:GuzziDiag IAW5XReader na čtení, IAW5XReader na zpětné nahrání upraveného programu. (pokud se nepletu, tak bys měl mít řídící jednotku 5AM (stejnou co mám na Stelviu).
A pak potřebuješ diagnostický kabel s převodníkem na USB - tady doporučuju na základě vlastní zkušenosti nelaborovat a hned objednat zde: http://lonelec.co.u...ct&product_id=51 , zaručeně funguje, sám jsem nejdřív zkusil Činu přes Aliexpress, pak další ze Sunnysoftu, ale ani jeden nefunguje, ovladače jsou dost ciltivé na čipovou sadu USB převodníku.
A nebo se můžem domluvit, nemáme to od sebe daleko, tak to můžem prubnout, že buď ke mě přijedeš, nebo se já projedu.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 27.6.2018 v 19:36 | Nahoru | #6
Jo, jsou origo guzzi. Musíš do některého autorizovaného servisu. A stojí pálku..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 10.7.2018 v 07:29 | Nahoru | #7

alterego píše: tohle jsem našel , nevím jestli by to sedělo ale dá se to nastavovat a je to k...sky drahé . Vidím,že jsi fakt šikovnej. Tvar vypadá jako originál,aspoň podle téhle fotky. co tam máš za vyhřívané hefty? Na Brevušku jsem dal oxfordy a byl jsem spokojený(nevím jak tedy Harry s nimi po letech užívání)



Tady to je trošku levnější

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 1.11.2018 v 08:02 | Nahoru | #8
Prasoper> Jsem zvědavý jestli někdo odpoví, samotného mě to zajímá. Já mám v merku zatím toto:

http://www.ready2rid...umic-emulsion-p.html

ale není to úplně ono co se týče nastavení, musíš mít nářadí

Respektive, jde dokoupit hydraulický štelování ale to je dalších 5tis. navrch, což už je na mě moc.

Naposledy editováno 01.11.2018 08:03:03

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 1.11.2018 v 09:03 | Nahoru | #9
TomK nechával na nsportce měnit péro za Hyperpro a od těch se dá taky koupit celý tlumič

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2018 v 11:25 | Nahoru | #10
mara.k> Stelvio s malou nádrží se vyrábělo do 2010, asi to byl nějaký ležáček.
U motoru asi kardinální otázka, jestli má původní vačky nebo inovovaný rozvod s rolnama. Ostatní díly by mohly při troše péče být OK.
No a pak dále směrem dozadu - spojka původní? převodovka tichá na všechny kvalty? koncový převod?
Kotouče bez hran? Tlumiče tlumí? Elektrinstalace elektrifikuje?
Asi tady nebude moc motorkářů, co kdy velkou Guzzi s takovým nájezdem aspoň vidělo.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 19.12.2018 v 08:13 | Nahoru | #11

mara.k píše: spike-cz> Článek od Seikose jsem pročetl už nějakej čas zpět, hlavně ze zvědavosti jestli to drží nebo ne.
Je to koupeno v CZ, 1. majitel, rolny dělaný.
Dotaz jsem nahodil hlavně proto, že v inzerátech je minimum 1200 s nájezdem přes 100k, takže se obrázek o životnosti blbě dělá.


tak ono je to taky tím že ČR je malá prdelní dírka uprostřed velký prdele zvané Evropa a Stelvií tady moc nejezdí.
Ale na Advrideru je ohromné vlákno, které má už skoro 60tis příspěvků a nájezd 130 tis tam není nic neobvyklého. Pokud je o motorku staráno jak má, tak to pro ten vzduchovej motor není nic neobvyklého.
A ano, ložiska na kyvce jsou obvykle KO, ale to je taková kosmetika. Ložiska řízení můžou být zcela v poho, pokud se s tím nejezdilo pořád v offroadu.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 17.6.2019 v 19:05 | Nahoru | #12

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 9.12.2019 v 13:26 | Nahoru | #13
Klíč by měl být tvarově kompatibilní s Aprilií a Ducati, viz:
https://ekeyblanks.com/zd30t5-si/

Takže sehnatelný by měl být. Jinak je potřeba znát uživatelský kód, nebo mít dva klíče a uživatelský kód si změnit. Když jsem si koupil Stelvio, tak bylo bez kódu a nastavil jsem si ho sám (po zapnutí zapalování svítila hláška "Insert user code."). Ten kód ti mimojiné zajistí, že kdyby motorka nerozpoznala klíč tak ho pomocí něj nastartuješ, tedy aspoň tak to stojí v manuálu.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 20.12.2019 v 19:59 | Nahoru | #14
Tak mám hotovo:
1) nutno zadat SERVISNÍ kód
2) najet do menu výměna klíčů
3) zadat UŽIVATELSKÝ kód
4) objeví se hláška vložte první klíč, ponecháte vložený a po chvíli se objeví výzva na druhý klíč a začne odpočet 20s. Vypnete zapalování, klíč vyjmete, displej zhasne, ale stále odpočítává
5) vložíte druhý klíč, zapnete zapalování, displej se rozsvítí a aktivuje druhý klíč. Následně vyzve k vložení 3. klíče a opět začne odpočet
6) dále stejné
Konec sekvence ukládání končí buď vložením 4. klíče nebo jako u mě vytažením 3. klíče a počkáním na odpočet 20s, kdy díky vyjmutému klíči elektronika po odpočtu "vypne" motorku

Při výměně popř. přidání dalších klíčů je nutno vždy programovat všechny klíče.

Aj jsem to na všechny klíče projel a to stelvio je fakt strojovna

A díky penousovi za servisní kódy. Úplně jsem si nemyslel, že to budu potřebovat. A pozn: serv. kód je napsán i v části manuálu, který se věnuje palubnímu počítači. Ale to jsem objevil až náhodou.

Naposledy editováno 20.12.2019 22:27:02

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2020 v 22:15 | Nahoru | #15
kubacech> Prošel jsem všechny manuály na Stelvio, co mám, a tyhle šrouby tam popsané taky nejsou, jen je všude napsáno dotáhnout na předepsaný moment. Měli by to být M8, ty jsou na jiných místech dotahovány na 25Nmb(včetně např. na brzdových kotoučích k diskům)

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2020 v 10:01 | Nahoru | #16
Kubo M8 8.8 se standardně dotahuje na 24nm. Do hliníku by měl mít závit hloubku cca 24mm pro stejný moment.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2020 v 14:34 | Nahoru | #17

oldyno píše: Tak jsem luštil It fóra a u stelvia tam občas psali u malých nájezdů zlomený katalyzátor. Někdo to tam nechal i opravit a psal, že to nebylo úplně jednoduché. Obecná rada byla řešit problém homologovaným laďákem.
Než budu muset pořešit alternativní variantu, jestli někdo nezná šikovného výfukáře nebo aspoň o nějakém zaslechl.



Tak asi víš že je několik možností: nechat spravit, katalyzátor můžeš vyhodit pak koupit starší když chceš originál https://ebay.us/TAGGWx nebo pak jedině Agostini nebo Mistral:
https://www.stein-di...hp?products_id=20478 u nás asi prodává J. Riant http://www.officinariantini.cz/index-7.html nebo asi někdo další
Ze Stein-Dinse to máš hned ale s katem není nejlevnější, já si myslím že je to vlastně jedno s kat nebo bez když se na emise nechodí a hlučnost by s homologaí měl být OK. Mám Mistral na Grisu a je to možná i tišší než origo.
Jo a jak vypadá origo uvnitř třeba tady: https://advrider.co...e-2201#post-39953419

Naposledy editováno 31.05.2020 14:34:33

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2020 v 19:37 | Nahoru | #18
Na Stelviu mi take vypadl kat, začal ve výfuku rachotit. Akorát je problém ho dostat ven, zkoušel jsem přes vstupní rouru, ale nepovedlo se. Nakonec jsem po straně vyřízl otvor a vyndal ven. Byl to takový ten trojúhelník kde není na začátku ten krycí obal z hliníku. Samo z vnitřní strany. Když to vezmeš opatrně slabým kotoučem a necháš to svařit u někoho na CO, tak to bude v pohodě. Bez katu je výfuk o chlup hlasitější, jinak funguje normálně.

Co se týče MIVV + jejich kat, tak vřele nedoporučuju. Kat nepříjemně zahřívá výfuk, navíc za něj chtějí přes 2000.
Jinak po instalaci laďáku jsem dával mapu, protože i s lambdou to bylo chudý.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 2.6.2020 v 17:43 | Nahoru | #19
Výfuk tvoří vnější plášť, vata, perforovaná mřížka a vnitřní soustava varhan.
Plášť je na výfuku "naražen" a pro jeho kompletní sundání je nutno ho podélně říznout 2x. Napružit tak, aby šel přetáhnout přes svod mi nešlo, je dost masivní. Zadní dekl výfuku je docela fest na každé straně nabodován.
Přední přepážkou jde trubka z prostoru katu a ve druhé přepážce je pokračování trubky od katu, 2 trubky výfuku, 2 "nátrubky". Pouze nátrubky jsou nabodované. Ostatní trubky jsou do přepážek jakoby natlačeny a těsností drží, bez dalšího dodatečného nabodování. Jestli to tak má být nebo páteční kus netuším.


Naposledy editováno 02.06.2020 17:48:12

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 28.7.2020 v 12:43 | Nahoru | #20
tak edit:
udajne kdyz zjistili vadu zdvihatek, zvedli tu vyfukovou vuli ve snaze prodlouzit zivotnost. Dali to manualu. Nasledne zjistili, ze to nic neovlivnuje a u rolnicek uz dali 0,15. Proc to resili v meziobdobi vulemi dle typu motoru jsem nezjistil. Zkusim vycist. Ale zaver byl, ze jsou obe hodnoty bezpecne a lze je pouzit. Pri dalsim servisu zkusim 0,15 ale zadnou zmenu necekam.

Naposledy editováno 28.07.2020 15:47:40

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 3.9.2020 v 11:39 | Nahoru | #21
Papanhe> Já měnil simerink nedávno na Stelviu takže CARC a je to práce na chvilku.
A když je to téma o 1200 8V tak to sem popíšu.
Na CARC gufero se moc nedá najít nějaká náhrada takže jsem kupoval originál - v Sušici mívají skladem Jen ta cena asi 1700, to už si raději nepamatuju
Můj postup: olej ven, kolo dolů, původní simerink jsem 2x navrtal opatrně dvojkou vrftákem a do dírky malý samořezky, pomocí nich simerink ven. Omrknul jsem to aby tam nebyl bordel třeba šponka z toho vrtání simerink i díru namázl a přes dřevo opatrně naťuknul novej simerink, kolo zpět, novej olej a hotovo.
Označení simerinku na CARC (Stelvio, Griso...): 85-110 8.5 (vnitřek, venek, šířka), CFW, BAVISLDRWX7 je to kupodivu tlakový gufero a lepší materiál Viton / FPM nebo jak se tomu říká.
Po pravdě by se tam asi vešlo i širší gufero tam nějaká náhrada najít jde ale nechtělo se mi experimentovat.
Edit: našel jsem i fotku.


Naposledy editováno 03.09.2020 15:54:53

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 5.10.2020 v 08:04 | Nahoru | #22
oldyno> To tvoje Stelvio tě trápí, na tom co má najeto a hned ohnutý kotouče? Originál budou Bremba, ale levný to nebude. Na druhý motorce mám NG, cena nižší, rozdíly nepozoruju a brzdí to.

Nemůže to třepání předku dělat třeba oskákaná guma, nebo špatný tlumiče?

3 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 6.12.2020 v 19:01 | Nahoru | #23
Zima se blíží, ideální doba pro přípravy na další sezónu. Další Griso dostalo od Mikuláše big bore sadu na 1380 ccm, tentokrát pěkné zelené Tenni SE.


Aby to nebylo pořád to samé dokola, zkusím tentokrát jiné vačky, a to sice starou opovrhovanou verzi z první generace s plochýma zdvihátkama. Původní motor 1200 ccm s ní měl sice dost divokou charakteristku, ale to je hlavně kvůli dost neobvyklému továrnímu časování rozvodu, samotný profil by mohl většímu objemu sedět lépe než novější vačka s rolnama. Takže nejdříve trochu měření, pak trochu počítání a nakonec výlet za kamarádem s CNC mašinkou navrtat nové aretační díry pro ozubené kola pohonu vačky. Znovu přeměřit, docela jsme to trefili, a teď už jen všechno seskládat, trochu motor zaběhat a pak šup s ním na brzdu. Palivovou mapu budu muset udělat celou novou, ale to už je jen finální doladění, nejprve hardware a pak k němu software.
Stay tuned
Geloš

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2020 v 14:58 | Nahoru | #24
Další příspěvek do technického okénka - Griso 8V 1400 už pomalu ukazuje, co by se z něj dalo dostat. Nejprve si prohlédněte moje specíální svody pro selektivní měření bohatosti levého a pravého válce. Zjišťuju, že bych bez nich byl totálně mimo, levý i pravý válec si žijí každý svým vlastním životem, mají to tak všechny V2 motory, ale tady je to extrém. Jednou bych rád dokonale porozumněl tomu, co se tam uvnitř všechno děje.

Myslel jsem si, že s posunutou vačkou 1.generace zůstane zachovaný masivní kroutící moment v nízkých otáčkách a zbavím se náhlého poklesu nad 6200 rpm. Myslet znamená hovno vědět. Ve středních to mělo díru jako nejhorší Stelvio z 2008, prostě nejdříve krásný nástup, pak ve 4500 rpm mrtvo a teprve potom pořádný fofr, taková závodní charakteristika. Takže vačky přestavit na tovární časování, něco obětovat a něco zase získat. Takto nastavené už se to dá akceptovat a s vyladěným mapováním to bude ještě lepší. Graficky vidíte na obrázku srovnání s Grisem 1400 s rolnama (to je lokomotiva), v řeči čísel Griso/rolny 130 Nm 3300rpm, 117 PS 6950rpm, Griso/flat tappets 134 Nm 6300rpm a 127 PS 7500 rpm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 14.3.2021 v 18:07 | Nahoru | #25
Koudy01> Ahoj, tvůj Norge má možná ABS a pro něj je u tohoto modelu samostatná diagnostická zásuvka stejná jako pro ECU motoru. Pro ABS má 3 vodiče, pro ECU 2 vodiče. Obě jsou pod sedlem.

Naposledy editováno 14.03.2021 18:09:32

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 4.8.2023 v 19:27 | Nahoru | #26
oldyno> Rozebrat, prohlédnout, namazat, práce na jedno odpoledne a pár pivek k tomu. Dá se to zvládnout i doma. Při 40tkm by to mohlo být ještě v richtiku. A přitom hned taky namazat všechny jehlové ložiska ve spodní páce tlumiče pérování.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výška sedla Moto Guzzi V7 vs Moto G... Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX SPAX 4 27.12.2023 v 07:15 Podas
Pneuservis Bratislava Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 3 3.9.2023 v 07:17 Jan_Zver
Guzzi Stelvio NTX - zkušenosti, rad... [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX dannj 57 16.7.2023 v 12:32 kvjeta
Výfuk s certifikatom bez homologizacie Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 30 16.6.2023 v 07:28 puffybodie
Moto Guzzi Stelvio 1200 startování [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 tomas21 42 10.5.2023 v 08:59 oldyno


TOPlist