bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko
Ahoj, narážím na problém malého množství informací o Grisu 1200 8V. A jelikož mne pár věcí zajímá, zakládám zde možnost diskuze k této moto a jelikož Stelvio a Sportka mají prakticky stejný motor, jsou zde uvedeny také. Předpokládám, že bude více uživatelů, kteří si potřebují něco prodiskutovat, tak jen do toho.
Já bych začal dotazem. Má někdo český manuál? Na 1100 mám, ale je tam dost odlišností.
Nyní by mne zajímaly utahovací momenty.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

1.1.2020 v 15:15 | Nahoru | #451
Co to vzít od zadního světla?

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

1.1.2020 v 17:18 | Nahoru | #452
U předchozích 2 motorek jsem to ze světla řešil, tak to nechám jako poslední variantu. Nevíte někdo co je toto za konektor, prozatím jsem neproměřoval.

Naposledy editováno 01.01.2020 17:21:50

2 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.4.2020 v 14:33 | Nahoru | #453
Netušíte někdo utahovací moment na 11 šroubů co drží CARC pohromadě? Musel jsem půlit a teď nevím jak moc to má být utažené To zapomněli do manuálu napsat

E: jsou tam 12,9 šrouby, ale mám strach to v hliníku utahovat i na nejnižších předepsaných 30Nm dle strojírenských tabulek

Naposledy editováno 03.04.2020 11:01:51

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2020 v 22:15 | Nahoru | #454
kubacech> Prošel jsem všechny manuály na Stelvio, co mám, a tyhle šrouby tam popsané taky nejsou, jen je všude napsáno dotáhnout na předepsaný moment. Měli by to být M8, ty jsou na jiných místech dotahovány na 25Nmb(včetně např. na brzdových kotoučích k diskům)

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2020 v 10:01 | Nahoru | #455
Kubo M8 8.8 se standardně dotahuje na 24nm. Do hliníku by měl mít závit hloubku cca 24mm pro stejný moment.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.4.2020 v 20:33 | Nahoru | #456
Díky
...kdyby manuály. Ty jsem prolezl snad všechny, ale ten CARC je záhadou. Naneste předepsané těsnění a utáhnete na předepsaný moment je vše, co tak m tomu je Já to nenašel ani na fórech a ani Geloš přesně nevěděl. Měl jsem to chvilku na těch 30, než jsem po debatě s Tomem raději povolil na 25, tak snad jsem to moc nezkurvil a jen lépe zmáčkl těsnění.

Naposledy editováno 05.04.2020 20:34:28

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

30.4.2020 v 08:51 | Nahoru | #457
Nevíte někdo kód barvy co je použita na brýlích u u Sportky?

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

3.5.2020 v 17:56 | Nahoru | #458

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

4.5.2020 v 08:39 | Nahoru | #459
Chlapi požádám o radu s elektrikou u Stelvia..
Dneska jsem chtěl jet do práce a nenastartoval. Čerpadlo natáhlo, ale při zmáčknutí startéru jen .. cvak .. a nic. Při tom všem jsem si všimnul, že nesvítí světla (přední obrys+zadní ledky) a nereaguje otevírátko schránky na nádrži.
Myslel jsem, že to je světly, tak jsem vyměnil malou 15V pojistku a na motoru taky velkou 30V pojistku.
Kupodivu vše při starém.
Neměl jsem tada čas špekulovat, protože to mám daleko, tak jsem jel autem. Ale je to bolest, netuším co dál zkontrolovat.
Rady?
Edit:
- baterku bych asi vyloučil, protože při pokusu o nastartování palubka ani nemrkne, nepohasne, nic.. to by u slabé nebo vadné baterie určitě dělala..mám ji od loňska

Naposledy editováno 04.05.2020 10:53:37

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

4.5.2020 v 08:59 | Nahoru | #460
Špatná baterka, špatná kostra nebo nefaká nějaký relátko, řekl bych.

Naposledy editováno 04.05.2020 09:28:51

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

4.5.2020 v 16:28 | Nahoru | #461
spike-cz> asi budeš muset zkoušet a měřit. I já bych postupoval jak Koudy píše. První měřím baterku. Ale pokud přístrojovka svítí... Dej pak vědět

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

4.5.2020 v 17:02 | Nahoru | #462
Hele nevím jak to má Stelivo a tak mi trochu přimomíná že se tato závada vyskytuje u všech modelů. Takovej standard jako zařazeno, mikrospínač spojky, stojánku nebo chcípák máš asi zkontrolovaný.

Naposledy editováno 04.05.2020 17:02:26

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

4.5.2020 v 17:18 | Nahoru | #463
při zařazeném kvaltu i při nenastartované motorce nejde otevřít boční schránka. zjistil jsem to náhodou. Tak pokud nejde nastartovat a současně nejde otevřít schránka, tak zkusit i kolem čidla stojanu ve vazbě na elektriku kolem čidla zařazeného kvaltu. Jen tak mě napadla možná vazba, poněvadž mi do toho nesedí ta schránka, proč by nešla otevřít, když čerpadlo natáhne.

Naposledy editováno 04.05.2020 18:15:44

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

4.5.2020 v 18:29 | Nahoru | #464
viz dole
jinak čidla, neutrály atd. jsou jak mají bejt. Tam to je ok.

Naposledy editováno 07.05.2020 21:24:42

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

7.5.2020 v 21:22 | Nahoru | #465
Takže záhada mi pokračuje..
Dorazil jsem a prostříkal kontaktolem co se dalo. I velký a malý pojistkový skříňky taky.
Pojistky nasazeny, baterka připojena...ejhle, na světle byla jedna vypálená.. výměna, pohlazení kozy a .. start. Naskočila.
Ale...
po cca 2 vteřinách se vypálila pojistka na pozici "B", co má na starost starter a obrysovky a zadní světlo (a otevírání víka schránky a paliv.čerpadlo)
Po výměně stačilo k jejímu vypálení už jen otočení klíčku..
Čili jak to vidím, nevyhazuje pojistku starter, ale světla. Zadní ledky nebo přední obrysovky...
Ale teď je tma, tak pokračování zítra
Přídavný světla jsem ani nezkoušel zapínat, ty to dělat nemůžou.?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

7.5.2020 v 21:55 | Nahoru | #466
spike-cz> To vypadá na prodřený a ukostřený + drát za dotčenou pojistkou,. Odpojil bych baterku, vyndal pojistku a a za pojistkou změřil odpor proti kostře.
Pokud tam bude svod tak vše odpojit a postupně proměřovat. odpor proti kostře.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

8.5.2020 v 08:47 | Nahoru | #467
david1> Tak to jsem skončil, to už není řeč mýho kmene a nemám na to správný hračky
Jediná věc, vedení od světel do svazku kabelů jsem zkusil rozmotat a projít. Ale pod kapotou je místo naprd, není nic vidět. Tak jsem v řiti. Další krok je asi servis.
Edit: rozpletl jsem kabelový svazek a pohýbal kablíky ke světlům. Vše prolil kontaktolem a zkusil najít zlomenej drát. Nic, samá voda. No...dal jsem místo vypálený 15a pojistku 10a. Vše funguje normálně. Tak jsem zamotal kablíky do kapličky, úhledně jak to šlo. A uvidím dál.

Naposledy editováno 08.05.2020 18:00:15

2 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

13.5.2020 v 10:23 | Nahoru | #468
Prosím o radu, letos je zřejmě rok nepříznivý pro elektriku na Stelviu. Po vyjížďce jsem bohužel umyl motorku tak, že mi nastaly problémy. Na druhý den jsem nastartoval, dojel k pumpě, natankoval a už nenastartoval, jen něco cvakalo. Řekl jsem si jasan, po zimě je v pérdeli baterka. Dal jsem druhou, a nic. Prošel jsem pojistky, vypálená hlavní 30A. Vyměním, v pohodě nastartuji, chcípnu motor, obleču se, dám helmu, a zase nic. Proběhlo asi třídenní opalování na sluníčku( vysušení, odbahnění) ale problém stále přetrvává. Dám pojistku nastartuji, chvilku drží a jakmile se dotknu plynu, vyletí, a pak už další prskají i na volnoběh. Mám dole nádrž, kapotu, ale nikde žádný viditelný problém. Nepotkala někoho z vás taková závada? Dík za radu.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

13.5.2020 v 10:58 | Nahoru | #469
jistosyky> elektrika je zapeklitá, asi to chce skutečně odborníka, protože jsou podstatné příznaky, proměření atd. Setkali jsme se při startování (ale ne u Stelvia) s relátkem a jeho překlenutím. To by ale asi nelítaly pojistky. Tak snad někdo zareaguje a třeba se zadaří. Problémy s el.mělo i Stelvio v příspěvcích o kousek výše a zatím se nedořešilo.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

13.5.2020 v 12:04 | Nahoru | #470
jistosyky> Tak třicítka pod sedačkou vypadává, když jsou ve zkratu přídavná světla. A mně hořela taky, když jsem měl spálenou H4 žárovku hlavních světlometů..ale tak blbě, že se ta spirálka tvořící vlákno dotýkala svými zbytky. Zkus to startovat s odpojenýma přídavnýma mlhovkama a odpojenýma konektorama hlavních světel. Blbost, ale pomohlo mi to...

Ohledně mojí záhady... byl jsem i v 1. Kozí. Příčinu vypalování pojistky mi najít nepomohl, protože jsem předtím vyčistil, vypláchnul a prolil kontaktolem všechny konektory světel včetně osvětlení SPZ vzadu. Kabely jsem prošel zda nejsou zlomený a zjevně prošlehlý - nic jsem nenašel.
Po složení a výměně dvou celoskel (žárovek) se mi závada přestala projevovat, koza mečí.
Takže pravděpodobně byl zkrat v konektorech, možná i díky "fousu" ze žárovky...
Nevím..

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

14.5.2020 v 12:18 | Nahoru | #471
Dík za rady, kozu mám rozhozenou, jdu po každém konektoru, vyfoukám vzduchem, stříknu sprejem na kontakty a profouknu. Dle rady od spike-cz jsem se mrknul na ty přídavné světla a ejhle. Snad je to dílo původního majitele, snad mechaniků z Bratislavy( původem Slovenka ), na přídavných světlech uchycení H trojky snad vymyslel nějaký ukrutný odborník a gramař( nechce se věřit, že jsou to světla od výrobce Hella), z tenkého hliníkového plíšku. Šáhnul jsem na pravý přepínač, mlha byla zapnutá a v levé přídavce něco, co jsem ještě neviděl. Pod jedním šroubkem byl přitáhlý drátek, a ten následně omotaný kolem patice. Na všem bylo patrné jiskření ze zkratu. Takže až dodělám i zbytek konektorů, namontuji Gipro (protože na rovné cestě tam tu sedmičku prostě nezařadím ), kozenu poskládám a dám vědět, jestli to bylo ono. Zatím velký dík.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

15.5.2020 v 09:44 | Nahoru | #472
jistosyky> JJ ty původní Hella jsou nešťastný, právě že se snadno a s velkou ijstotou zkratují, pak to vyhodí pojistku, nepoznáš to a nedobíjíš... Já tam měl již jiný a teď přidělávám na každou tu mlhovku vlastní pojistku. No a vlastně všechno a další je popsáno zde:http://stelviontx.blogspot.com/

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

27.5.2020 v 10:16 | Nahoru | #473
Kozena je už dávno poskládaná, patice na H3 jsem přizpůsobil z jiných mlhovek, teď už jsou z normálního pozinkovaného plechu. Navíc jsem si nechal udělat synchronizaci u p. Krátkého a teď to jede jedna báseň. Do budoucna uvažuji o pořízení lépe viditelného voltmetru, aby se předešlo podobným nepříjemnostem. Sezóna může pokračovat!

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

27.5.2020 v 11:49 | Nahoru | #474
A já si říkal, proč jsem v servisní historii jednoho Stelvia viděl třikrát záznám s reklamaci přídavných světel.

Naposledy editováno 27.05.2020 11:49:38

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

30.5.2020 v 19:38 | Nahoru | #475
Kluci, moc bych potřeboval poradit.
Na koncovce výfuku se pravděpodobně (na 99%) uvolnila nějaká vnitřní přepážka. Výfuk jsem sundal a poklepem kladivem obaleným v tričku jsem zjistil,že v 1/3 od konce výfuku je ono místo problému. Nepředpokládám, že je v mých silách s tím cokoli udělat, max tak sundat krytku u svodu. Tudíž po víkendovém výletu nejezdím.

Je nějaká možnost toto nechat opravit popř. konkrétní firmu, osobu, která je schopna origo lauf dát dokupy. Přiznám se, že jsem vysněnou motorku nekoupil zrovna nejlevnějc, s ohledem na původ, historii a stav + zdvihátka u geloše, tak teď nejsem zcela připraven toto řešit např. koupí laďáku, který navíc ano nechci. Strašně bych chtěl, i kvůli vzhledu, nechat origo.

Děkuji moc Olda

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

30.5.2020 v 20:55 | Nahoru | #476
oldyno>Ahoj. Bohužel já vykuchal a repasoval výfuk na Grisu. Takže u Stelvia nevím. Snad ti někdo poradí konkrétně.
Pokud budu předpokládat podobný způsob jako na Grisu, tak mohu poradit. Ale z tvého popisu není jasné ani o co jde. Mě v tom něco lítalo a když jsem s tím v ruce zakvérlal, tak to bylo pěkně slyšet. Byl to katalyzátor, který se rozpadl a kus ve velikosti menšího tenisáku v tom létal. Vyndal jsem ho. Jinak přepážky u Grisa (předpokládám obdobu) jsou tak mohutné, že se neuvolní. To se spíš vypálí vata a taková kovová sít tam může rezonovat. Já ho rozřezal a po repasu ho nechal svařit. Byl z nerezu a dvouplášť. Ale jak říkám bylo to Griso. Opravnu nevím, ale šikovný svářeč by si měl poradit.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

30.5.2020 v 21:30 | Nahoru | #477
katalyzator je videt ze strany svodu, poklepem drzel. zahrkanim v ruce nic slyset neni. musim silneji klepnout zboku na vyfuk.
moto ma poctivych 17 000 km, tak bych predpokladal nejakou vyrobni nedokonalost a katak asi vyloucil.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

30.5.2020 v 22:12 | Nahoru | #478
oldyno> To jo. Mě se vypalil a rozpadl. Ale na 40tkm. Tak snad někdo, kdo vykuchal Stelvio.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

30.5.2020 v 22:18 | Nahoru | #479
Koukám že jsem asi udělal dobře, když jsem origo výfuk a chlebník sundal a nahradil.. V garáži na polici se snad nerozbije, to bude jednou jediná funkční věc z celé Guzziny

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

31.5.2020 v 08:41 | Nahoru | #480
Tak jsem luštil It fóra a u stelvia tam občas psali u malých nájezdů zlomený katalyzátor. Někdo to tam nechal i opravit a psal, že to nebylo úplně jednoduché. Obecná rada byla řešit problém homologovaným laďákem.
Než budu muset pořešit alternativní variantu, jestli někdo nezná šikovného výfukáře nebo aspoň o nějakém zaslechl.

Naposledy editováno 31.05.2020 08:43:08
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výška sedla Moto Guzzi V7 vs Moto G... Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX SPAX 4 27.12.2023 v 07:15 Podas
Pneuservis Bratislava Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 3 3.9.2023 v 07:17 Jan_Zver
Guzzi Stelvio NTX - zkušenosti, rad... [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX dannj 57 16.7.2023 v 12:32 kvjeta
Výfuk s certifikatom bez homologizacie Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 30 16.6.2023 v 07:28 puffybodie
Moto Guzzi Stelvio 1200 startování [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 tomas21 42 10.5.2023 v 08:59 oldyno


TOPlist