bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko
Ahoj, narážím na problém malého množství informací o Grisu 1200 8V. A jelikož mne pár věcí zajímá, zakládám zde možnost diskuze k této moto a jelikož Stelvio a Sportka mají prakticky stejný motor, jsou zde uvedeny také. Předpokládám, že bude více uživatelů, kteří si potřebují něco prodiskutovat, tak jen do toho.
Já bych začal dotazem. Má někdo český manuál? Na 1100 mám, ale je tam dost odlišností.
Nyní by mne zajímaly utahovací momenty.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

17.7.2019 v 10:53 | Nahoru | #361
kubacech> To jazdíš len dole kopcom na volnobeh? , ja tak max 300 po rezervu. Nechám to na zimu. Ešte otázka, zadnú brzdu moc nepoužívam, ale minule ťuk a nič.., našlapal zabrala, odvzdušnil, dolial brzdovku a po týždni zase. Únik brzdovky žiadny. Čo by to mohlo byť? Dík

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

17.7.2019 v 11:49 | Nahoru | #362
Simčo> pokud nemáš únik, ani vzduch, tak by to mohla být směs. Já musím taky několikrát přibrzdit a pak už to ohřátý funguje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

17.7.2019 v 12:09 | Nahoru | #363
Simčo> ne, co mi tam dal Geloš novou vačku, tak to šlo takto dolů
nedostalo se ti olej to z toho odvzdušnění kardanu až na kotouč? Já Zadní používám skoro víc než přední a brzdí dobře

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

17.7.2019 v 13:05 | Nahoru | #364
kubacech> Dlouhodobě bere Stelivo 5,7L/100km. Dá se míň i víc, podle stylu jízdy. Vyšší otáčky kupodivu mají za následek nižší spotřebu. A počítám to samozřejmě podle reálného nájezdu a tankování, palubák kecá zhruba o litr..
Co se týče zadní brzdy, taky se mi trochu zavzdušňuje. Tak kolem 2t.km musím vždy odvzdušňovat. Ale repasovat nebudu, ikdyž to bude určtě přisávat u pedálu brzdy.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

21.7.2019 v 19:26 | Nahoru | #365
Tento víkend 600km a spotřeba 6,4 dle tankování

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

28.7.2019 v 17:56 | Nahoru | #366
Pánové dnes mne zarazila jedna věc u Stelvia. Instruktor motoškoly se podivoval nad funkcionalitou startování. Když mám zařazeno (stojánek zaklopenej) a chci startovat, tak to nejde. Jen v neutrálu. Poloha spojky nemá vliv. Je to tak správně nebo je něco špatně?

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

28.7.2019 v 20:48 | Nahoru | #367
Nemáš rozpojený mikrospínač u té spojky?

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

28.7.2019 v 21:23 | Nahoru | #368
spike-cz> pokud mám stojánek dole (motorka na něm stojí), tak to nestartuje ani se spojkou. Když je v poloze pro jízdu, tak startuje i se spojkou. Pokud ti to takto nefunguje, tak viz Vladimír.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

29.7.2019 v 14:47 | Nahoru | #369
Pánové díky, jdu hledat ten mikrospínač....
Edit po cca 30 minutách:
Tak jsem našel a zjistil, že jazýček od spojkové páčky nedosáhne na ten mikrospínač... protože jsem v mobilu nenašel rozkres, vypodložil jsem jazýček gumovou svorkou tak, aby mi na mikrospínač dosáhl a ten začal správně mikrospínačovat
Teď už zase Stelvio dělá to, co má...
Díky všem za rychlou radu.

Naposledy editováno 29.07.2019 18:44:22

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

1.8.2019 v 16:29 | Nahoru | #370
Nebyl se někdo na totok podívat? stelivo

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.8.2019 v 07:28 | Nahoru | #371
mara.k> já ne

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.8.2019 v 11:50 | Nahoru | #372
Nemít Sportku tak na to snad zajedu kouknout a uvažovat o koupi

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.8.2019 v 21:52 | Nahoru | #373
kubacech> Tak teď nevím, jestli si děláš prdel, nebo ne ?

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

3.8.2019 v 08:14 | Nahoru | #374
Myslím, že určitě dělá..

4 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

8.9.2019 v 20:29 | Nahoru | #375
Ahoj chlapi, dneska jsem si na Stelivu hrál s palubákem a koukal na dobíjení...
Je ok, když mi na volnoběh ukazuje cca 12,8V a když jedu 13,2-13,4V?
Bez zapnutých mlhovek a heftů? Mám natrvalo připojený držák na tomtoma, ale navi tam nebyla nacvaklá. Přijde mi to málo voltíků..

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

9.9.2019 v 10:14 | Nahoru | #376
spike-cz> ukazuje mi to podobně a funguje to.
Jestli chceš mít klidné spaní, sahni merakem přímo na baterku, věřím že tam bude těch voltů víc..

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

9.9.2019 v 10:40 | Nahoru | #377
spike-cz> mě hned po vteřině skočí na 14,1V. Můj názor je, že to není dobře a že se máš připravit , ale čeká nás zima a můžeš to prozkoumat.
MŮJ NÁZOR: je načatý, vinutí altíku, nebo regulátor, nebo špatná aku. Tímto bych začal. Nejjednodušší je přeměřit odpojenou baterku, pokud možno i zátěžákem. pokud je špatná, mohla by mít velkou zátěž a na volnoběh by to nestíhalo. Pak bych rozpojil obvod od altíku a změřil kolik dává. Měl by dávat snad něco kolem 30 V. Pokud by to bylo OK , tak bych zkusil regulátor. Ale asi fundovanou odpověď by ti dal autoelektrikář. To já nejsem, ale mívám tu smůlu, že mívám pravdu .
Pokud ale na baterce, jak píše Hrnek bude 14V od počátku, tak to je pouze někde v odběrech a bude to OK.

Naposledy editováno 09.09.2019 10:42:18

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

9.9.2019 v 10:57 | Nahoru | #378
spike-cz> Jak píše dva_hrnce, ukazuje mi to taky tak. Mám to starší Stelvio r.v. 2008. Mám ho už pár let a ukazuje to stále stejně. I s novou baterkou. Nestresoval bych se, dokud koza jede je vše v pořádku . Jen na zimu doporučuji baterku odpojit, Stelvio má poměrně velký odběr při vypnutém klíčku a při dlouhodobém staní vymlátí baterku a pak budeš muset kupovat novou. Je to i v manuálu. Takhle jsem si první sezónu baterku oddělal. Kdysi jsem to řešil, nemám tam nic navíc a je to vlastnost. Potvrzeno jak z fór tak z Kozí.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

9.9.2019 v 14:40 | Nahoru | #379
Pánové děkuju za uklidnění ze 66%
Při původní baterii mi palubák ukazoval víc, teď takhle. Pravda, jezdím furt s držákem tomtoma a nasazenou navi...a taky teď moto dýl stála. Nechám teda jeden delší výlet svítit jen jedno oko, aby se baterka oživila a případně ji hodím na nabíječku. Pak uvidíme.
GUGO tu vyrobil návod měření pro lamy, ale měřte, když nemáte ani ten měřák. V garáži mám jen zkoušečku s žárovkou..
Ještě jednou díky, ozvu se s výsledkem pro info dalším podobným zoufalcům.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

11.9.2019 v 18:05 | Nahoru | #380
Mě to loni taky vyděsilo
Dokonce jsem na to založil i téma... https://www.motorkari.cz/tema/?t=204402
Teď po víc jak roce a víc jak 10000 km je to pořád stejný. Když přijedu, tak baterka má 12,8V, takže neřeším.
Jinak ty volty na přístrojovce bez zátěže zhruba odpovídají voltům na baterce. Se stoupající zátěží volty na přístrojovce padají rychleji, než je skutečnost na baterce. Při normální jízdě mi to ukazuje mezi 13 a 13,5V, když mám zapnutý hefty a dálkový, tak to padne na budíkách i na 12,4V, ale na baterce je furt přes 13V i na volnoběh.
14,1V jsem viděl jedinkrát - když mi shořela pojistka a zhasly světla

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

11.9.2019 v 20:08 | Nahoru | #381
DOTAZ: měl jsem dole svody a tlumič výfuku. Když už to bylo dole, tak jsem to umyl a nechal vyschnout několik dní. Po smontování při jízdě se mi zvýšil volnoběh na cca 2500 ot. Po cca 60km sice klesl zpět na cca 1200ot., ale přijde mi pokles strašně pozvolný. Jediné co by mohlo být ve spojitosti s demontáží je lambda sonda, možná kabely. Pokud to s demontáží a montáží nemá nic společného, tak nevím. Co vy na to?

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

11.9.2019 v 20:18 | Nahoru | #382
akula> dnes po dojetí mi to ukazovalo 13,8V, ani plyn na to neměl vliv. Posledně než jsem psal 14,1V jsem to šel nejprve vyzkoušet, nežli jsem o tom psal . Je pravda, že to před tím cca 3tydny stálo. Nicméně tak malé rozdíly můžou být způsobeny i přesností měřáku v budíkách, relátkem a spoustou dalších věcí mezi zemí a střechou garáže
Dle napětí jednotlivých článků, by mělo být únosné max.napětí 14,4V. (rozmezí 13,2-14,4V)

Naposledy editováno 11.09.2019 20:21:19

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

11.9.2019 v 20:36 | Nahoru | #383
pkKun> Těsní ti svody u hlavy? S odpojenou lambdou běží normálně?
Dneska ukazovala většinu času 13,3V, tak to je ještě v rozmezí Plyn na to vliv nemá ale zátěž ano (spíš na měření na budíkách než na napětí na baterce). Když zapneš hefty na první nebo druhý stupeň, tak to napětí na budíkách oscilluje +/- 0,2V podle toho, jak se zapínají a vypínají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

11.9.2019 v 21:04 | Nahoru | #384
akula> Svody se tváří, že těsní. Poslechově to tak vypadá a nikde jsem nenalezl, že by to funělo. Zítra až to bude studené, tak to osahám více, ale myslím, že spoje budou OK

Naposledy editováno 11.09.2019 21:04:57

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

11.9.2019 v 23:05 | Nahoru | #385
pkKun> Jestli ti Geloš dával novou mapu, nejspíš je v ní "vypnutá" lambda takže se nekoriguje podle lambdy (open loop se tomu myslím říká) tak bych to na lambdu netipoval. Geloš by ti to asi vysvětli lépe
Problémy s volnoběhem většinou souvisí s regulátorem volnoběhu - krokový motorek pro bypas vzduchu nebo jak to popsat je to mezi hrdlama sání ten se prý občas zanese a nechodí jak by měl. Jde to i otestovat v GuzziDiag ( https://www.von-der.../download/GuzziDiag/ ) A taky je chpování volnoběhu citlivý na poctivý seřízení podtlaků nebo lépe anglicky "Throttle body balancing". Mě připadalo že když cokoliv v sání nebylo seřízeno OK nebo třeba něco netěsní - tak vedlejší projev byl "divnej" volnoběh.
To jsou jen takový moje plky tak tě a odborníky prosím ať to berete s nadhledem
No a třeba to spraví čas + Ono a Seto Samovi

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

12.9.2019 v 07:16 | Nahoru | #386
penous> Taky doufám, že Seto usadí . Měl jsem obavu, jestli se mi ty kabely od Lambdy nepoto i když jsem měl mezikus podložený. Ale mapu mi Geloš dělal. Na slet mne to snad doveze . Ď

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

12.9.2019 v 08:16 | Nahoru | #387
penous> Taky mám vysledované, že volnoběh se rozladí pokud není správná synchronizace.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

21.9.2019 v 16:34 | Nahoru | #388
spike-cz> ukazuje mi to cca taky tak. Kolem 13,6 bez zátěže, pokud pozapínám co můžu jde to i pod 13. Neřešit, nepátrat a jezdit Je to tak již přes 30tis km, tak to je snad ok

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

21.9.2019 v 17:01 | Nahoru | #389
Díky

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

6.10.2019 v 07:14 | Nahoru | #390
Rád bych poprosil o radu či vysvětlení funkce. U stelvia 2010 mi vždy po otevření víčka nádrže odfoukne "přetlak". Nikdy jsem neměl motorku, co by toto dělala a taky motorku, která by měla na odpary ten ekobazmek s uhlíkovým filtrem (dle schématu tam je). Je to u tohoto normální jev? nebo mám hledat někde skřípnutou hadičku či jinou závadu.
Díky moc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výška sedla Moto Guzzi V7 vs Moto G... Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX SPAX 4 27.12.2023 v 07:15 Podas
Pneuservis Bratislava Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 3 3.9.2023 v 07:17 Jan_Zver
Guzzi Stelvio NTX - zkušenosti, rad... [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX dannj 57 16.7.2023 v 12:32 kvjeta
Výfuk s certifikatom bez homologizacie Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 30 16.6.2023 v 07:28 puffybodie
Moto Guzzi Stelvio 1200 startování [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 tomas21 42 10.5.2023 v 08:59 oldyno


TOPlist