Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.
Jak brzdíte vy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Cosmo píše: Ale no tak pánové ..., děláte ze mne vola, ale nikdo jste pořádně neodpovděděl PROČ je postupné odřazování lepší. Jen snad motovlk na příkladu zatáčky - mám vyšší otáčky motoru a tedy rychleji vyrazím. Ok beru, ale já nejsem žádný rychlík, takže mne to netrápí ....
Omezme to tedy na brždění před křižovatkou, kde budu muset zastavit. Proč brzdit odřazováním? Mnou popsané brždění motorce nijak nevadí. Můžu jet na pětku 10 km/h a motorce to nijak nevadí dokud nepřidám plyn. Možná tisknu spojku už při 20 km/h, to nevím. Podstatné je, že můžu jet na pětku velmi pomalu dokud nepotřebuju přidat a ve chvíli, když chci přidat, si odřadím na vhodný stupeň podle aktuální rychlosti. Proč je to takto blbě? Motoru a spojce to podle zvuku nevadí a šetření brzdových destiček neberu jako argument.
1) my z tebe vola neděláme
2) postupné odřazování je lepší, protože:
a) při změně situace a potřebě regulovat motocykl motorem - bzdit, přidávat - máš možnost
b) máš vždy zařazen správný kvalt (nemusíš ho lovit na poslední chvíli)
c) šetříš (při správném podřazování) opotřebovatelné - desky, kotouče - za neopotřebovatelné
d) při sjezdu delších kopců neutavíš brzdy
e) neopotřebováváš tolik spojku (
f) nízké otáčky při záběru - zrychlování i zpomalování - jsou pro motor i převodovku (otlaky a možné poškození tvrzeného povrchu součástek) stejně špatné jako vysoké (ale tam zasáhne omezovač)
3) kup si skůtr nebo, jestli ještě dělají, aprilii mana. při nejhorším něco od hondy s dct
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Krejza píše: Ty jsi žena
Žena nejsem, ale zkus pri nehodě argumentovat tím, že jelikož nejsi žena, tak není ve tvých silách řídit a zároveň do toho řadit a nedej bože koukat na cestu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
ZombiRider píše: Žena nejsem, ale zkus pri nehodě argumentovat tím, že jelikož nejsi žena, tak není ve tvých silách řídit a zároveň do toho řadit a nedej bože koukat na cestu
jenže tohle je jeden úkon já se třeba u řízení nedokážu soustředit na rozhovor1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
selkie píše: Nechápu, co se na motoru ničí víc, když zpomaluje? Uvnitř se to pořád hejbe stejně, jako u konstantního plynu nebo při zrychlování. Čerpadlo běží, takže se i dál maže....nechápu to, můžeš mi to, jakožto technickej typ, vysvětlit?
Technicky vzato - motor má při brždění a odřazování vyšší otáčky než když vymáčkneš spojku, necháš ho převalovat na volnoběh a místo toho brousíš kotouče, desky a spojkové lamely A vyšší otáčky znamenají vyšší opotřebení, protože počet šoupnutí pístem ve válci není nekonečný
mariano píše: 1) my z tebe vola neděláme
2) postupné odřazování je lepší, protože:
a) při změně situace a potřebě regulovat motocykl motorem - bzdit, přidávat - máš možnost
b) máš vždy zařazen správný kvalt (nemusíš ho lovit na poslední chvíli)
c) šetříš (při správném podřazování) opotřebovatelné - desky, kotouče - za neopotřebovatelné
d) při sjezdu delších kopců neutavíš brzdy
e) neopotřebováváš tolik spojku (
f) nízké otáčky při záběru - zrychlování i zpomalování - jsou pro motor i převodovku (otlaky a možné poškození tvrzeného povrchu součástek) stejně špatné jako vysoké (ale tam zasáhne omezovač)
3) kup si skůtr nebo, jestli ještě dělají, aprilii mana. při nejhorším něco od hondy s dct
Ešte môžeš doplniť f) - nízke otáčky robia tiež zle ložiskám v prevodovke, na kľuke a všade, rázy spôsobené podtáčaním motora nerobia dobre žiadnej mechanickej časti.
Ale myslím, že už sme tu argumentov prečo to nerobiť dali dosť
1100Virago píše: Technicky vzato - motor má při brždění a odřazování vyšší otáčky než když vymáčkneš spojku, necháš ho převalovat na volnoběh a místo toho brousíš kotouče, desky a spojkové lamely A vyšší otáčky znamenají vyšší opotřebení, protože počet šoupnutí pístem ve válci není nekonečný
technicky vzato - testy prokázaly, že motor, který nikdy neběžel, vydržel nejdéleCosmo píše: Při brždění motorem je menší pravděpodobnost smyku. Nebavíme se o brždění, kdy potřebuješ odvrátit průser.
jejda...
intenzivní brždění motorem na kluzkém povrchu je jednou z nejčastějších příčin smyku - proto se doporučuje při náznaku smyku zmáčknout spojku (nejlepší z dobrých dokážou zregulovat plynem/brzdou - fakt není případ člověka, který najede osobákem 50 tisíc ročně a na školu smyku si zajde jednou za pár let)
mimochodem náklaďáky mají tlačítko pro vypínání motorové brzdy v případě jízdy po sněhu/ledu - a tam je účinek motorové brzdy na, většinou zatížené, dvojmontáži
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
selkie píše: jenže tohle je jeden úkon já se třeba u řízení nedokážu soustředit na rozhovor
Tak to jsi asi nezažil to co já týpek řadí jedna ruka z volantu dolů najednou voči na šajtrpáce a autem jedem do protisměru, dneska dávaj vskutku papíry každýmu
Naposledy editováno 09.08.2016 10:25:02
ZombiRider píše: Tak to jsi asi nezažil to co já týpek řadí jedna ruka z volantu dolů najednou voči na šajtrpáce a autem jedem do protisměru, dneska dávaj vskutku papíry každýmu
tohle je poměrně častej problém, přitom nechápu - řadička je furt tam, kde jsem jí naposledy nechal, kvalty jsou taky na stejnejch místech...nevím, ale dá se to poměrně snadno odbourat1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Krejza píše:
Míra - u něj můj nesouhlas souvisí s výukou pomalé jízdy, kdy učí tlačit motorku pod sebe. V terénu asi ok, ale na asfaltu ne. Jako člověk je super, milej a baví se s každým úplně normálně.
když potřebuješ rychle změnit směr a těžiště, poslat motorku "pod sebe" a pak ji narovnat mi přijde rychlejší, než se naklonit se (byť míň) s motorkou a narovnat. ale asi jen v rychlostech pod 50, potom už se pereš se setrvačnostmi.
používám to občas - a vím, že špatně - i pro normální ježdění, jako jeden za způsobů zatáčení na delších cestách...zkrátka abych se nenudil
2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Kdyby to co popisujes k necemu bylo, tak to tak jezdi i v rally, F1, moto GP a podobne a opravdu jsem jeste nevidel, ze by jel nekdo treba na 6 plny, prijde zatacka, na posledni chvili na to hmatne a pak v naklonu hledal spravnou rychlost. Na druhou stranu by to ozvlastnilo ty nudne zavody ala F1
2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Naposledy editováno 09.08.2016 13:35:34
Mě přední desky na mým čtyřventil monsteru vydrží i přes 20tkm ... a jezdím myslím dost ostře. Kdokoli kdo se mnou jede je v prvním okamžiku brždění skoro v mý SPZtce, protože u mýho motoru zavřeš plyn a je to jak boží ruka co pro tebe sahne z hůry - takže první vteřinu dvě mezi zavřením plynu a sahnutím na brzdy zpomaluje bajk znatelně - než brzdovka oznámí záměr zpomalit, mám proti tomu za mnou o dost menší rychlost. Takže obecně kratší zdvihy, a míň válců brzdějí vícnež opak.
A pak to brzdění motorem v zimě - problém není brždění motorem v zimě, ale rozběh motoru do otáček zatímco ty padly k volnoběhu, do otáček převodu nižšího kvaltu - a pokud umíš řadit s meziplynem - nemáš s tím jediný problém...
Když pominu, že dost velkým způsobem ulehčíš brzdovýmu systému ... opotřebení obložení, kotoučů ...vlivem tepla a otěru, určitě je lepší, mít motor v použitelným pásmu otáček a hlavně vědět, sakra, jakej tam mám kvalt ...nekopat někde na místě. Nebo před zatáčkou nechat pětku padnout na 1500 ot/min a pak uvažovat jestli dva kvalty dolů a nebo tři... prostě dojíždět a vědět kde ten motor bude otáčkově před zatáčkou...a kolik otáček zhruba máš na její vyjetí. Když si nacvakáš blbej kvalt a najednou těsně před navalením do výjezdu máš motor navrchu, nebo naopak ti koktá pod otáčkama...je to naprd.
radim2 píše: Cosmo: co napsat na takovou blbou otázku? Myslíš to vážně nebo jsi opravdu ... Skus si třeba sjet nějáké Alpy a pořád brzdi brzdama při sjíždění a pak se ozvi (pokud přežiješ) možná ti to zapálí a zjistíš jak to má být.
...anebo mu to možná jen zapálí ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
radim2 píše: Cosmo> co jsi si tedy zapamatoval ze školy jak píšeš?
Zazněla tu spousta rad a ty dobré si pamatuju všechny Že teď budu jezdit jinak, je jasné. Sice mne tu stále někteří podezřívají, že jsem troll, provokatér nebo idiot, ale jsem střízlivý sebekritický maník, kterých se chce a bude zlepšovat
Edit: Já myslel, že se ptáš, co jsem si zapamatoval z této diskuze. Ale ptáš se na školu. No z autoškoly si pamatuju prd. Dělal jsem ji v sedmnácti. A v motoškole jsem se na brždění ptal, ale bylo mi argumentováno jen těma destičkama. To mne neuspokojilo. Tady zazněly lepší argumenty.
Naposledy editováno 09.08.2016 13:52:46
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
Jinak jízda, resp. řízení motocyklu se diametrálně liší od řízení automobilu a to i systémem řazení a konstrukcí převodovky, proto je nutné se naučit chovat k motocyklu tak jak je potřeba
Naposledy editováno 09.08.2016 13:51:45