bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak brzdit
 
8.8.2016 v 22:14
Podle autoškoly i motoškoly se má brzdit postupným odřazováním, na každém stupni pustit spojku. Má to nějaký dobrý důvod?
Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.

Jak brzdíte vy?
Anketa: Jak brzdím
Převážně motorem, stupeň po stupni
98%
152
Převážně brzdou, řazení přehrkám najednou
2%
3

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 10:03 | Nahoru | #61

Cosmo píše: Ale no tak pánové ..., děláte ze mne vola, ale nikdo jste pořádně neodpovděděl PROČ je postupné odřazování lepší. Jen snad motovlk na příkladu zatáčky - mám vyšší otáčky motoru a tedy rychleji vyrazím. Ok beru, ale já nejsem žádný rychlík, takže mne to netrápí ....

Omezme to tedy na brždění před křižovatkou, kde budu muset zastavit. Proč brzdit odřazováním? Mnou popsané brždění motorce nijak nevadí. Můžu jet na pětku 10 km/h a motorce to nijak nevadí dokud nepřidám plyn. Možná tisknu spojku už při 20 km/h, to nevím. Podstatné je, že můžu jet na pětku velmi pomalu dokud nepotřebuju přidat a ve chvíli, když chci přidat, si odřadím na vhodný stupeň podle aktuální rychlosti. Proč je to takto blbě? Motoru a spojce to podle zvuku nevadí a šetření brzdových destiček neberu jako argument.



1) my z tebe vola neděláme
2) postupné odřazování je lepší, protože:
a) při změně situace a potřebě regulovat motocykl motorem - bzdit, přidávat - máš možnost
b) máš vždy zařazen správný kvalt (nemusíš ho lovit na poslední chvíli)
c) šetříš (při správném podřazování) opotřebovatelné - desky, kotouče - za neopotřebovatelné
d) při sjezdu delších kopců neutavíš brzdy
e) neopotřebováváš tolik spojku (
f) nízké otáčky při záběru - zrychlování i zpomalování - jsou pro motor i převodovku (otlaky a možné poškození tvrzeného povrchu součástek) stejně špatné jako vysoké (ale tam zasáhne omezovač)
3) kup si skůtr nebo, jestli ještě dělají, aprilii mana. při nejhorším něco od hondy s dct

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 10:07 | Nahoru | #62

Krejza píše: Ty jsi žena


Žena nejsem, ale zkus pri nehodě argumentovat tím, že jelikož nejsi žena, tak není ve tvých silách řídit a zároveň do toho řadit a nedej bože koukat na cestu

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 10:07 | Nahoru | #63

Krejza píše: Ty jsi žena

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 10:09 | Nahoru | #64

ZombiRider píše: Žena nejsem, ale zkus pri nehodě argumentovat tím, že jelikož nejsi žena, tak není ve tvých silách řídit a zároveň do toho řadit a nedej bože koukat na cestu

jenže tohle je jeden úkon já se třeba u řízení nedokážu soustředit na rozhovor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 10:12 | Nahoru | #65

selkie píše: Nechápu, co se na motoru ničí víc, když zpomaluje? Uvnitř se to pořád hejbe stejně, jako u konstantního plynu nebo při zrychlování. Čerpadlo běží, takže se i dál maže....nechápu to, můžeš mi to, jakožto technickej typ, vysvětlit?


Technicky vzato - motor má při brždění a odřazování vyšší otáčky než když vymáčkneš spojku, necháš ho převalovat na volnoběh a místo toho brousíš kotouče, desky a spojkové lamely A vyšší otáčky znamenají vyšší opotřebení, protože počet šoupnutí pístem ve válci není nekonečný

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 10:14 | Nahoru | #66

mariano píše: 1) my z tebe vola neděláme
2) postupné odřazování je lepší, protože:
a) při změně situace a potřebě regulovat motocykl motorem - bzdit, přidávat - máš možnost
b) máš vždy zařazen správný kvalt (nemusíš ho lovit na poslední chvíli)
c) šetříš (při správném podřazování) opotřebovatelné - desky, kotouče - za neopotřebovatelné
d) při sjezdu delších kopců neutavíš brzdy
e) neopotřebováváš tolik spojku (
f) nízké otáčky při záběru - zrychlování i zpomalování - jsou pro motor i převodovku (otlaky a možné poškození tvrzeného povrchu součástek) stejně špatné jako vysoké (ale tam zasáhne omezovač)
3) kup si skůtr nebo, jestli ještě dělají, aprilii mana. při nejhorším něco od hondy s dct



Ešte môžeš doplniť f) - nízke otáčky robia tiež zle ložiskám v prevodovke, na kľuke a všade, rázy spôsobené podtáčaním motora nerobia dobre žiadnej mechanickej časti.
Ale myslím, že už sme tu argumentov prečo to nerobiť dali dosť

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 10:16 | Nahoru | #67

1100Virago píše: Technicky vzato - motor má při brždění a odřazování vyšší otáčky než když vymáčkneš spojku, necháš ho převalovat na volnoběh a místo toho brousíš kotouče, desky a spojkové lamely A vyšší otáčky znamenají vyšší opotřebení, protože počet šoupnutí pístem ve válci není nekonečný

technicky vzato - testy prokázaly, že motor, který nikdy neběžel, vydržel nejdéle

Jak brzdit

9.8.2016 v 10:17 | Nahoru | #68
Brzdy sou pro sračky. Snad nejseš sračka ne?

Naposledy editováno 09.08.2016 10:17:56

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 10:19 | Nahoru | #69

Cosmo píše: Při brždění motorem je menší pravděpodobnost smyku. Nebavíme se o brždění, kdy potřebuješ odvrátit průser.



jejda...
intenzivní brždění motorem na kluzkém povrchu je jednou z nejčastějších příčin smyku - proto se doporučuje při náznaku smyku zmáčknout spojku (nejlepší z dobrých dokážou zregulovat plynem/brzdou - fakt není případ člověka, který najede osobákem 50 tisíc ročně a na školu smyku si zajde jednou za pár let)

mimochodem náklaďáky mají tlačítko pro vypínání motorové brzdy v případě jízdy po sněhu/ledu - a tam je účinek motorové brzdy na, většinou zatížené, dvojmontáži

Jak brzdit

9.8.2016 v 10:20 | Nahoru | #70
brzdim tak ze kopu dolu a jemne brzdim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 10:21 | Nahoru | #71

selkie píše: jenže tohle je jeden úkon já se třeba u řízení nedokážu soustředit na rozhovor


Tak to jsi asi nezažil to co já týpek řadí jedna ruka z volantu dolů najednou voči na šajtrpáce a autem jedem do protisměru, dneska dávaj vskutku papíry každýmu

Naposledy editováno 09.08.2016 10:25:02

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 10:26 | Nahoru | #72

ZombiRider píše: Tak to jsi asi nezažil to co já týpek řadí jedna ruka z volantu dolů najednou voči na šajtrpáce a autem jedem do protisměru, dneska dávaj vskutku papíry každýmu

tohle je poměrně častej problém, přitom nechápu - řadička je furt tam, kde jsem jí naposledy nechal, kvalty jsou taky na stejnejch místech...nevím, ale dá se to poměrně snadno odbourat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 10:27 | Nahoru | #73

Krejza píše:

Míra - u něj můj nesouhlas souvisí s výukou pomalé jízdy, kdy učí tlačit motorku pod sebe. V terénu asi ok, ale na asfaltu ne. Jako člověk je super, milej a baví se s každým úplně normálně.



když potřebuješ rychle změnit směr a těžiště, poslat motorku "pod sebe" a pak ji narovnat mi přijde rychlejší, než se naklonit se (byť míň) s motorkou a narovnat. ale asi jen v rychlostech pod 50, potom už se pereš se setrvačnostmi.
používám to občas - a vím, že špatně - i pro normální ježdění, jako jeden za způsobů zatáčení na delších cestách...zkrátka abych se nenudil

Jak brzdit

9.8.2016 v 10:30 | Nahoru | #74
Já, hlavně teda na rovinkách, používám všechny způsoby zatáčení - abych se nenudil a taky neničil gumu

Jak brzdit

9.8.2016 v 10:30 | Nahoru | #75
Jednou si takhle jedu a blížím se ke kruháči, misto dvojky jsem tam nechtě nechal trojku nebo čtverku, vidím že se z leva blíží auto, ale ještě to stihnu, tak jsem zatahl za heft a ono nic a jelikož ten borec v autě byl magor tak zacal ještě zrychlovat a najel na mě. Tak třeba proto je dobré podřazovat

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 11:34 | Nahoru | #76

Drak1 píše: Až najezdíš pár 1000km tak nebudeš klást podobné otázky(myslím to v dobrém),co prospívá spojce a převodovce?



Přesně

2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 11:51 | Nahoru | #77
tvl ještě že jsem začal jezdit dřív, než byl pořádně rozšířený internet, začínat dnes, tak se na to vyseru, protože jak to tak čtu, jízda na něčem tak složitém a komplikovaném v podstatě není vůbec možná

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 12:00 | Nahoru | #78

fockewulf píše: tvl ještě že jsem začal jezdit dřív, než byl pořádně rozšířený internet, začínat dnes, tak se na to vyseru, protože jak to tak čtu, jízda na něčem tak složitém a komplikovaném v podstatě není vůbec možná



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 12:13 | Nahoru | #79
fockewulf> taky spousta lidí z tý doby jezdí blbě

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 12:14 | Nahoru | #80

selkie píše: fockewulf> taky spousta lidí z tý doby jezdí blbě



Jak brzdit

9.8.2016 v 12:16 | Nahoru | #81
Jinak k tématu. Učíš se špatný návyky, ale aspoň se o ně zajímáš. Na motorce ti to zatím jako úplnýmu greenhornovi nepřijde, je lehká a silná (obecně), ale věř, že tyhle fyzikální zákony a vztahy bys nejlíp poznal v těžkým náklaďáku. Tam bys, pokud bys okamžitě neudělal průser, hodně rychle přišel na tyhle věci mezi sebou silně související. A nemusel byses na takový věci vůbec ptát - buď bys je naprosto nepochopil a žasnul bys, jak s tim neovladatelným těžkým monstrem může vůbec někdo jezdit, nebo bys je záhy pochopil úplně sám. Záleží to na vnímavosti jedince a jeho schopnostech dělat to, co mu stroj říká. A stroj dává dost informací. Ale zdaleka ne každej je na ně reaguje, bo dokonce reaguje správně. Někdo je tele, někdo má talent. Nejvíc je to znát když někdo dostane do pracek něco na co není zvyklej, s čím nejezdil. Tele má ohromnej problém, talentovi to nevadí protože - jak jsem psal výš ...

Jak brzdit

9.8.2016 v 12:27 | Nahoru | #82
Protoze motor at v aute nebo na motorce (vcetne spojky/prevodovky) vydrzi mnohem vice nez oblozeni v bubnu nebo desticky na kotoucovce, to je z pohledu ceny za provoz vozu/motorky. Dalsi vec je ta, ze to je plynulejsi a treba na krizovatce dosahnes toho, ze se hned muzes rozjet bez zastaveni (s vyhodama opet pro techniku pod tebou a spotrebu), ale obecne je mozne toto delat pred jakoukoliv prekazkou, ktera se objevi a vidis ji dostatecne vcas. Jiste, muzes dojizdet na cervenou jak popisujes (aneb na debila), ale to si rika o to, ze to jednou nevyjde nebo se zazmatkuje pri snaze rychle prerazovat. To uz se snad uci od doby kamenne, ze se podrazuje a dojizdi na dvojku a pak po zastaveni neutral (v autoskole se to vetsina nestihne naucit udelat jeste pred zastavenim) a pokud je nutne prudce brzdit, tak se pochopitelne rychlost neresi a macka se spojka at nechcipne motor.

Kdyby to co popisujes k necemu bylo, tak to tak jezdi i v rally, F1, moto GP a podobne a opravdu jsem jeste nevidel, ze by jel nekdo treba na 6 plny, prijde zatacka, na posledni chvili na to hmatne a pak v naklonu hledal spravnou rychlost. Na druhou stranu by to ozvlastnilo ty nudne zavody ala F1

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 13:18 | Nahoru | #83

BladeRider píše: To víš že to děláš správně v autoškole i motoškole tomu vůbec nerozuměj a mají se od tebe ještě hodně co učit.

Je tohle vůbec možný ? Jo voni jsou prázdniny já zapomněl



Tak třeba jej baví pořád kupovat kotouče a destičky.

2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 13:20 | Nahoru | #84
Cosmo: co napsat na takovou blbou otázku? Myslíš to vážně nebo jsi opravdu ... Skus si třeba sjet nějáké Alpy a pořád brzdi brzdama při sjíždění a pak se ozvi (pokud přežiješ) možná ti to zapálí a zjistíš jak to má být.

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 13:21 | Nahoru | #85

selkie píše: fockewulf> taky spousta lidí z tý doby jezdí blbě


ok, ale zato jezdím v klidu a ne pořád ve vředu ze vzpomínání si, jak to psali na m.cz, že to je vlastně správně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 13:23 | Nahoru | #86
Cosmo> co jsi si tedy zapamatoval ze školy jak píšeš?

Naposledy editováno 09.08.2016 13:35:34

Jak brzdit

9.8.2016 v 13:44 | Nahoru | #87
Hlavně by sis Cosmo měl urovnat pojmy ... na první stránce píšeš, že dvouvál moc motorem stejně nebrzdí ... možná dvouvál dvoutakt.
Mě přední desky na mým čtyřventil monsteru vydrží i přes 20tkm ... a jezdím myslím dost ostře. Kdokoli kdo se mnou jede je v prvním okamžiku brždění skoro v mý SPZtce, protože u mýho motoru zavřeš plyn a je to jak boží ruka co pro tebe sahne z hůry - takže první vteřinu dvě mezi zavřením plynu a sahnutím na brzdy zpomaluje bajk znatelně - než brzdovka oznámí záměr zpomalit, mám proti tomu za mnou o dost menší rychlost. Takže obecně kratší zdvihy, a míň válců brzdějí vícnež opak.
A pak to brzdění motorem v zimě - problém není brždění motorem v zimě, ale rozběh motoru do otáček zatímco ty padly k volnoběhu, do otáček převodu nižšího kvaltu - a pokud umíš řadit s meziplynem - nemáš s tím jediný problém...
Když pominu, že dost velkým způsobem ulehčíš brzdovýmu systému ... opotřebení obložení, kotoučů ...vlivem tepla a otěru, určitě je lepší, mít motor v použitelným pásmu otáček a hlavně vědět, sakra, jakej tam mám kvalt ...nekopat někde na místě. Nebo před zatáčkou nechat pětku padnout na 1500 ot/min a pak uvažovat jestli dva kvalty dolů a nebo tři... prostě dojíždět a vědět kde ten motor bude otáčkově před zatáčkou...a kolik otáček zhruba máš na její vyjetí. Když si nacvakáš blbej kvalt a najednou těsně před navalením do výjezdu máš motor navrchu, nebo naopak ti koktá pod otáčkama...je to naprd.

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 13:45 | Nahoru | #88

radim2 píše: Cosmo: co napsat na takovou blbou otázku? Myslíš to vážně nebo jsi opravdu ... Skus si třeba sjet nějáké Alpy a pořád brzdi brzdama při sjíždění a pak se ozvi (pokud přežiješ) možná ti to zapálí a zjistíš jak to má být.



...anebo mu to možná jen zapálí ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 13:47 | Nahoru | #89

radim2 píše: Cosmo> co jsi si tedy zapamatoval ze školy jak píšeš?



Zazněla tu spousta rad a ty dobré si pamatuju všechny Že teď budu jezdit jinak, je jasné. Sice mne tu stále někteří podezřívají, že jsem troll, provokatér nebo idiot, ale jsem střízlivý sebekritický maník, kterých se chce a bude zlepšovat

Edit: Já myslel, že se ptáš, co jsem si zapamatoval z této diskuze. Ale ptáš se na školu. No z autoškoly si pamatuju prd. Dělal jsem ji v sedmnácti. A v motoškole jsem se na brždění ptal, ale bylo mi argumentováno jen těma destičkama. To mne neuspokojilo. Tady zazněly lepší argumenty.

Naposledy editováno 09.08.2016 13:52:46

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 13:49 | Nahoru | #90
Proč brzdit motorem? Motocykl má jen dvě kola a dvě brzdy, byť celkem účinné! Přesto však je brzdného účinku méně, než jiná vozidla na silnici! Proč teda nevyužít další možnou brzdnou sílu, když jí má motocykl nedostatek, resp. nemá přebytek? Je hloupost toho nevyužít, nehledě na ostatní výhody, jako šetření převodovky, spojky a možnost okamžité síly k akceleraci
Jinak jízda, resp. řízení motocyklu se diametrálně liší od řízení automobilu a to i systémem řazení a konstrukcí převodovky, proto je nutné se naučit chovat k motocyklu tak jak je potřeba

Naposledy editováno 09.08.2016 13:51:45
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist