globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak brzdit
 
8.8.2016 v 22:14
Podle autoškoly i motoškoly se má brzdit postupným odřazováním, na každém stupni pustit spojku. Má to nějaký dobrý důvod?
Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.

Jak brzdíte vy?
Anketa: Jak brzdím
Převážně motorem, stupeň po stupni
98%
152
Převážně brzdou, řazení přehrkám najednou
2%
3

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 10:03 | Nahoru | #1

Cosmo píše: Ale no tak pánové ..., děláte ze mne vola, ale nikdo jste pořádně neodpovděděl PROČ je postupné odřazování lepší. Jen snad motovlk na příkladu zatáčky - mám vyšší otáčky motoru a tedy rychleji vyrazím. Ok beru, ale já nejsem žádný rychlík, takže mne to netrápí ....

Omezme to tedy na brždění před křižovatkou, kde budu muset zastavit. Proč brzdit odřazováním? Mnou popsané brždění motorce nijak nevadí. Můžu jet na pětku 10 km/h a motorce to nijak nevadí dokud nepřidám plyn. Možná tisknu spojku už při 20 km/h, to nevím. Podstatné je, že můžu jet na pětku velmi pomalu dokud nepotřebuju přidat a ve chvíli, když chci přidat, si odřadím na vhodný stupeň podle aktuální rychlosti. Proč je to takto blbě? Motoru a spojce to podle zvuku nevadí a šetření brzdových destiček neberu jako argument.



1) my z tebe vola neděláme
2) postupné odřazování je lepší, protože:
a) při změně situace a potřebě regulovat motocykl motorem - bzdit, přidávat - máš možnost
b) máš vždy zařazen správný kvalt (nemusíš ho lovit na poslední chvíli)
c) šetříš (při správném podřazování) opotřebovatelné - desky, kotouče - za neopotřebovatelné
d) při sjezdu delších kopců neutavíš brzdy
e) neopotřebováváš tolik spojku (
f) nízké otáčky při záběru - zrychlování i zpomalování - jsou pro motor i převodovku (otlaky a možné poškození tvrzeného povrchu součástek) stejně špatné jako vysoké (ale tam zasáhne omezovač)
3) kup si skůtr nebo, jestli ještě dělají, aprilii mana. při nejhorším něco od hondy s dct

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 10:14 | Nahoru | #2

mariano píše: 1) my z tebe vola neděláme
2) postupné odřazování je lepší, protože:
a) při změně situace a potřebě regulovat motocykl motorem - bzdit, přidávat - máš možnost
b) máš vždy zařazen správný kvalt (nemusíš ho lovit na poslední chvíli)
c) šetříš (při správném podřazování) opotřebovatelné - desky, kotouče - za neopotřebovatelné
d) při sjezdu delších kopců neutavíš brzdy
e) neopotřebováváš tolik spojku (
f) nízké otáčky při záběru - zrychlování i zpomalování - jsou pro motor i převodovku (otlaky a možné poškození tvrzeného povrchu součástek) stejně špatné jako vysoké (ale tam zasáhne omezovač)
3) kup si skůtr nebo, jestli ještě dělají, aprilii mana. při nejhorším něco od hondy s dct



Ešte môžeš doplniť f) - nízke otáčky robia tiež zle ložiskám v prevodovke, na kľuke a všade, rázy spôsobené podtáčaním motora nerobia dobre žiadnej mechanickej časti.
Ale myslím, že už sme tu argumentov prečo to nerobiť dali dosť
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist