globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak brzdit
 
8.8.2016 v 22:14
Podle autoškoly i motoškoly se má brzdit postupným odřazováním, na každém stupni pustit spojku. Má to nějaký dobrý důvod?
Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.

Jak brzdíte vy?
Anketa: Jak brzdím
Převážně motorem, stupeň po stupni
98%
152
Převážně brzdou, řazení přehrkám najednou
2%
3

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 00:11 | Nahoru | #31
Vzhledem k tomu, ze podle toho co jsi psal, že v zimě v autě jsi vic dbal na brzdění motorem, tak bych ti fakt doporučil nejakou motoskolu, kde ti na vsechno odpovi 'autorita'. Když tě napadne pri snížený adhezi brzdit jednu nápravu a ne dvě, a skopavat kvalty jak jsi to popsal, kdo ví, co ještě z tebe může dalsiho vypadnout. Nic ve zlým.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 00:15 | Nahoru | #32
Cosmo> Cca od 17:00 každou středu, velký asfaltový plácek u stadionu, na druhé straně od kolejí.

Tuhle středu mi to vyjde, tak se tam můžeme potkat

Naposledy editováno 09.08.2016 00:16:09

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 00:19 | Nahoru | #33
Hlemýžď_007> Díky za podrobné vysvětlení.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 00:24 | Nahoru | #34

tomasd. píše: Když tě napadne pri snížený adhezi brzdit jednu nápravu a ne dvě ...



Při brždění motorem je menší pravděpodobnost smyku. Nebavíme se o brždění, kdy potřebuješ odvrátit průser.

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 00:27 | Nahoru | #35
Krejza> Mně to teď nevyjde, ale díky. Na čumendu určitě někdy přijedu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 00:42 | Nahoru | #36

Cosmo píše: Při brždění motorem je menší pravděpodobnost smyku. Nebavíme se o brždění, kdy potřebuješ odvrátit průser.



Jo a teď tu o karkulce

E: no, mozna se jen bavíme oba o necem jiným. Skutečný brzdění motorem je v zimě smrt. Ale to uz bych zase byl treba u otazky, proc v zimě jo a v lete ne? A odpověď by byla, ze je mensi riziko smyku...
Takze příklad, zima, vlhko, brdzim pred zatackou a treba i lehce do zatacky, mam predokolku s Abs. Riziko smyku?
Brzdim motorem pred zatackou, komprese mi brzdi predni napravu jeste pri najezdu do zatacky, odlehcena zadni naprava se jen veze. Riziko smyku?
Mozna na to jsou dneska i el.asistenti, jako opak protiprokluzu, nevim. Ale generalne je to chujovina.

Naposledy editováno 09.08.2016 00:56:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 00:50 | Nahoru | #37

tomasd. píše: Jo a teď tu o karkulce


Hádat se nebudu. Já myslím, že takto se to kdysi učilo. Asi aby se začátečníkům vrylo do hlavy, že nesmí hamtnout na brzdy a je nutné brzdit plynule. A samozřejmě nebylo ABS.

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 00:57 | Nahoru | #38
Cosmo> ty máš V-stroma, to je dvouvál a to odřazování ti zřejmě dělá problémy, tak sis našel "plynulejší" cestu, je to tak? Já mám stejný motor v SV650, proti autoškolímu 4V sakra rozdíl. Ale chce to nevzdávat se a cvičit, vždyť s tím 2V je to odřazování krása, ve většině případů vůbec není potřeba sahat na brzdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 01:14 | Nahoru | #39

Cosmo píše: Hádat se nebudu. Já myslím, že takto se to kdysi učilo. Asi aby se začátečníkům vrylo do hlavy, že nesmí hamtnout na brzdy a je nutné brzdit plynule. A samozřejmě nebylo ABS.


No tak samozrejme plynulost je jasná. Ale jina plynulost je 'klobouk' a jiná zase 'cuore sportivo'. Hamtnout na brzdy nebo tam vrazit 3 z vytoceny 4 natvrdo, to asi vyjde na stejno.
V kazdym případě bych si radši pribrzdil, pri tom podradil 's meziplynem' a brzdeni motorem nechal na sucho...

3 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 01:22 | Nahoru | #40
Tak mi to nedalo a ještě jsem mrknul na Twist of the Wrist.

Jezdci přicházejí se spoustou různých variací, jak se vypořádat s bržděním a podřazováním.
Tento nejprve podřazuje a poté až brzdí.
To vede ke zbytečnému huntování motoru. Nejprve použijte brzdy.
Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé.
Někteří jen podřazují a neobtěžují se vůbec brzdit. V některých situacích, když brzdy nejsou potřeba, je to v pořádku.
Ale opět - destičky jsou levnější než motor.
Pomalé poutění spojky se zdá být řešením. Ale to vede k nadměrnému opotřebení spojkových lamel a řetězové sady.


Mně v hlavě bohužel utkvělo jen "Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé". Musím se tedy naučit odřazovat s meziplynem, rychle pouštět spojku a ještě mezi tím brzdit brzdou.
Takhle to každý umíte?

Naposledy editováno 09.08.2016 01:22:58

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 01:27 | Nahoru | #41

tomasd. píše: V kazdym případě bych si radši pribrzdil, pri tom podradil 's meziplynem' a brzdeni motorem nechal na sucho...



Asi to tak bude a myslím, že jsem tak s manuálem jezdil. Bez toho meziplynu teda, ale s pomalou spojkou.

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 01:57 | Nahoru | #42

Cosmo píše: Tak mi to nedalo a ještě jsem mrknul na Twist of the Wrist.

Jezdci přicházejí se spoustou různých variací, jak se vypořádat s bržděním a podřazováním.
Tento nejprve podřazuje a poté až brzdí.
To vede ke zbytečnému huntování motoru. Nejprve použijte brzdy.
Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé.
Někteří jen podřazují a neobtěžují se vůbec brzdit. V některých situacích, když brzdy nejsou potřeba, je to v pořádku.
Ale opět - destičky jsou levnější než motor.
Pomalé poutění spojky se zdá být řešením. Ale to vede k nadměrnému opotřebení spojkových lamel a řetězové sady.


Mně v hlavě bohužel utkvělo jen "Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé". Musím se tedy naučit odřazovat s meziplynem, rychle pouštět spojku a ještě mezi tím brzdit brzdou.
Takhle to každý umíte?


Jestli můžu poradit, nekomplikuj si to. Na tom dvouvalu moc brzdu prostě nepouzivej. Motor je sice dražší než desky, ake pri způsobu tvoji jizdy (a velky casti z nás) k nějakýmu extrémnímu zatezovani určitě nedochází. Zpomalujes motorem, podradis o jeden dolu a hura do zatáčky pod lehkym a konstantnim plynem. A treba si u toho brnknes do brzdy, na korekci najezdovy rychlosti, no. Na vyjezdu plnej a nazdar organe!
A kdyz se ptas, tak ja to treba poradne neumim, teda tak aby to brzdeni a zaroven vrknuti plynem za neco stálo a plnilo účel. Na frajirka jo

Jak brzdit

9.8.2016 v 03:42 | Nahoru | #43
Cosmo> Moc teoretizuješ. Na tohle snadno přijdeš ježděním během prvního měsíce.

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 07:09 | Nahoru | #44

Bramborovy_kral píše:
ps:hodne se me stava ze plechovkare predemnou jak uvidim ze ma furt v ruce foun a neblika kdyz odbocuje,nebo zenskou co brzdi pred kazdym kanalem a vymolem...tak je radsi obloukem predjedu abych mel klid a hodnekrat se z vedlejsiho pruhu sledoval co delali ridicum za sebou za problemy...takze je dobre i predvidat...ale to uz je jina kapitola

mm, u Tebe bych čekal, že bys zastavil a dal mu koleno do držky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 07:29 | Nahoru | #45

Cosmo píše: Tak mi to nedalo a ještě jsem mrknul na Twist of the Wrist.

Jezdci přicházejí se spoustou různých variací, jak se vypořádat s bržděním a podřazováním.
Tento nejprve podřazuje a poté až brzdí.
To vede ke zbytečnému huntování motoru. Nejprve použijte brzdy.
Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé.
Někteří jen podřazují a neobtěžují se vůbec brzdit. V některých situacích, když brzdy nejsou potřeba, je to v pořádku.
Ale opět - destičky jsou levnější než motor.
Pomalé poutění spojky se zdá být řešením. Ale to vede k nadměrnému opotřebení spojkových lamel a řetězové sady.


Mně v hlavě bohužel utkvělo jen "Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé". Musím se tedy naučit odřazovat s meziplynem, rychle pouštět spojku a ještě mezi tím brzdit brzdou.
Takhle to každý umíte?


Nechápu, co se na motoru ničí víc, když zpomaluje? Uvnitř se to pořád hejbe stejně, jako u konstantního plynu nebo při zrychlování. Čerpadlo běží, takže se i dál maže....nechápu to, můžeš mi to, jakožto technickej typ, vysvětlit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 07:34 | Nahoru | #46
Cosmo> ja som stejnak za to, že navštív tú motoškolu, tam sa dozvieš za víkend viac než samoštúdiom možno za rok. A vyzerá to že máš viacero špatných návykov, ktoré treba odbúrať, ktovie aké rôzne ďalšie návyky máš zlé a ani o tom nevieš (napr. brzdu stláčaš celou rukou?)
Míra Lysý
Pepa Sršeň

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 07:38 | Nahoru | #47
kilix> V dnešní době už oba dva učí způsoby, které jsou překonané nebo neúplné, když už nepoužiju slovo vysloveně špatné. Ale když to někomu za ty prachy stojí, proč ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 07:53 | Nahoru | #48

Krejza píše: kilix> V dnešní době už oba dva učí způsoby, které jsou překonané nebo neúplné, když už nepoužiju slovo vysloveně špatné.



Tohle prosím rozveď trochu.

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 07:53 | Nahoru | #49
Cosmo> Nepíšeš, jakou máš motorku a to je zásadní informace. Pár lidí už napsalo, podle toho, jestli je to 4 nebo 2 vál a to je zásadní rozdíl. Já třeba mám 2 vál s dost vysokým krouťákem, kdybych brzdil podřazováním dle aktuální rychlosti, tak brzdný účinek motoru by byl moc vysoký. A naopak při výjezdu ze zatáčky bych měl třeba na dvojce moc krouťáku a celá motorka by se mnou házela. Čili já třebas před zatáčkou mlasknu do 4ky, nechám něco zbrzdit motorem, pak spojka, kopnu za 3 a rozjezd přes spojku, u prudší zatáčky za 2. Na 1ku téměř nikdy nekopu, jen když zastavím, bylo by to i dost nebezpečný, u mě už i na 2ce je moto na plyn ohromně citlivá.

Edit, jo a skopávám s meziplynem,

Naposledy editováno 09.08.2016 07:57:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 07:54 | Nahoru | #50
Krejza> no tak mu odporuč niečo ty. Podľa mňa je 100x lepšie takáto motoškola než samouk, čo skopáva prevody v križovatke. Ktovie čo iné ešte robí vyslovene zle a nebezpečne a ani o tom netuší.

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 08:12 | Nahoru | #51
kilix> už jsme domluveni

Jak brzdit

9.8.2016 v 08:21 | Nahoru | #52
Samozrejme podrazovat. Jde hlavne o to aby jsi mel na plynu stale dostatek otacek k okamzite reakci...

Jak brzdit

9.8.2016 v 08:22 | Nahoru | #53
Možná to ničení motoru bržděním je myšlený u dvoutaktů...? Když jsem měl český dvoutakty, tak tam nešly nakopat rychlosti najednou dolů - musel to člověk vzdycky "líznout" spojkou, aby zapadly kola a šlo to zas o jeden dolů. No a tohle mi nějak zůstalo, takže když jedu pohodu nebo ve dvou, tak brzdím spíš motorem, ale jinak kopu dolů a každej kvalt trochu povolím spojku a tím si tam dám co potřebuju a zároveň brzdím trochu motorem (a nestane se, že by někej kvalt nezapad a pak jsem musel řešit problém) a samo do toho brzdama. No ale každá situace je jiná - světelná křižovatka/rozlišená značkama, z kopce/do kopce, sucho/voda, čisto/štěrk, potřeba rychle zmizet, atp...
Zatáčky jezdi vždycky s odpovídajícím kvaltem - už jen proto, že začínáš.

Jak brzdit

9.8.2016 v 08:22 | Nahoru | #54
Já bych nebrzdil. Je to ztráta času,pak nebudeš všude první...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 08:23 | Nahoru | #55
VladaM> sršeň - a že těch témat tu za poslední dva roky bylo několik. Pokulhává v teorii, čímž nesnižuji jeho kvality jako pilota, ale měl by držet hubu, jak říká kamarád. Za všechno countersteering a zadní brzda. Druhá věc je chování. Kdo si zaplatí, k tomu se prý chová dobře. Ostatní jsou sráči, protože mu prachy nedali, nedejbože pokud mají jiný názor. A to, jak vystupoval při rozchodu s Blankou, mluví samo za sebe.

Míra - u něj můj nesouhlas souvisí s výukou pomalé jízdy, kdy učí tlačit motorku pod sebe. V terénu asi ok, ale na asfaltu ne. Jako člověk je super, milej a baví se s každým úplně normálně.

Jak brzdit

9.8.2016 v 08:33 | Nahoru | #56
u kritickyho brzdeni samo bez podrazovani, ale jinak podrazuju.
Taky jsem s tim zezacatku jezdil jak s autem, ale nebylo to vubec plynuly.
Taky mi to pripadalo jako jenom nejaka blba poucka instruktora. Ale tvrdohlavost sla stranou a naucil se podrzazovat. Clovek se lip szije s motorem. Jizda je pak plynulejsi a mnohem zabavnejsi. Kdyz dojizdim krizovatku s cervenou, tak to taky nekdy nestihnu skopat a jedu s vymacknutou spojkou. Ale pred zatackama poctive podrzuju a vyplati se to. Navic odpada ta neprijemna situace, ze najizdis do zatacky, jeste narychlo skopavas kvalty, do toho brzdis....uz jses v podstate v zatacce, tak pustis spojku, kolo se blokne, do toho vjede auto z protismeru, tak se leknes, napravo zenska s kocarkem, pred tebou sterk a co ted

Naposledy editováno 09.08.2016 08:38:54

Jak brzdit

9.8.2016 v 08:44 | Nahoru | #57
Podřazuju a většinou s meziplynem, bez brždění je to jednoduché, při brždění je už meziplyn trošku težší ideálně trefit.
Stejně tak v autě, dávám si tam běžně meziplyny, pokud i brzdím, tak meziplyny patou, to už je taky težší technika.

Naposledy editováno 09.08.2016 08:45:48

Jak brzdit

9.8.2016 v 09:27 | Nahoru | #58
před zatáčkou dávám kvalty dolů s meziplynem a lehce přibržďuju a když tam mám ten správnej kval a vím, že jětě potřebuju brzdit, tak brzdím případně pokud mě to dost zpomalilo, tak beru za plyn , ale když je krize, tak jdu hned na brzdy a až pak řadím, raději to projedu na nižší kvalt aniž by se mi motorka brzdným momentem rovnala když jsem to zrovna přesral

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 09:33 | Nahoru | #59

Cosmo píše:
Mně v hlavě bohužel utkvělo jen "Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé". Musím se tedy naučit odřazovat s meziplynem, rychle pouštět spojku a ještě mezi tím brzdit brzdou.
Takhle to každý umíte?



A teď si představ, že u toho musíš ještě koukat na cestu hmm???..... mě to příjde úplně normálni zvládat více věcí najednou

Naposledy editováno 09.08.2016 09:34:50

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 09:35 | Nahoru | #60

ZombiRider píše: A teď si představ, že u toho musíš ještě koukat na cestu hmm???..... mě to příjde úplně normálni zvládat více věcí najednou



Ty jsi žena
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist