globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak brzdit
 
8.8.2016 v 22:14
Podle autoškoly i motoškoly se má brzdit postupným odřazováním, na každém stupni pustit spojku. Má to nějaký dobrý důvod?
Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.

Jak brzdíte vy?
Anketa: Jak brzdím
Převážně motorem, stupeň po stupni
98%
152
Převážně brzdou, řazení přehrkám najednou
2%
3

3 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 01:22 | Nahoru | #1
Tak mi to nedalo a ještě jsem mrknul na Twist of the Wrist.

Jezdci přicházejí se spoustou různých variací, jak se vypořádat s bržděním a podřazováním.
Tento nejprve podřazuje a poté až brzdí.
To vede ke zbytečnému huntování motoru. Nejprve použijte brzdy.
Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé.
Někteří jen podřazují a neobtěžují se vůbec brzdit. V některých situacích, když brzdy nejsou potřeba, je to v pořádku.
Ale opět - destičky jsou levnější než motor.
Pomalé poutění spojky se zdá být řešením. Ale to vede k nadměrnému opotřebení spojkových lamel a řetězové sady.


Mně v hlavě bohužel utkvělo jen "Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé". Musím se tedy naučit odřazovat s meziplynem, rychle pouštět spojku a ještě mezi tím brzdit brzdou.
Takhle to každý umíte?

Naposledy editováno 09.08.2016 01:22:58

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 01:57 | Nahoru | #2

Cosmo píše: Tak mi to nedalo a ještě jsem mrknul na Twist of the Wrist.

Jezdci přicházejí se spoustou různých variací, jak se vypořádat s bržděním a podřazováním.
Tento nejprve podřazuje a poté až brzdí.
To vede ke zbytečnému huntování motoru. Nejprve použijte brzdy.
Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé.
Někteří jen podřazují a neobtěžují se vůbec brzdit. V některých situacích, když brzdy nejsou potřeba, je to v pořádku.
Ale opět - destičky jsou levnější než motor.
Pomalé poutění spojky se zdá být řešením. Ale to vede k nadměrnému opotřebení spojkových lamel a řetězové sady.


Mně v hlavě bohužel utkvělo jen "Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé". Musím se tedy naučit odřazovat s meziplynem, rychle pouštět spojku a ještě mezi tím brzdit brzdou.
Takhle to každý umíte?


Jestli můžu poradit, nekomplikuj si to. Na tom dvouvalu moc brzdu prostě nepouzivej. Motor je sice dražší než desky, ake pri způsobu tvoji jizdy (a velky casti z nás) k nějakýmu extrémnímu zatezovani určitě nedochází. Zpomalujes motorem, podradis o jeden dolu a hura do zatáčky pod lehkym a konstantnim plynem. A treba si u toho brnknes do brzdy, na korekci najezdovy rychlosti, no. Na vyjezdu plnej a nazdar organe!
A kdyz se ptas, tak ja to treba poradne neumim, teda tak aby to brzdeni a zaroven vrknuti plynem za neco stálo a plnilo účel. Na frajirka jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 07:29 | Nahoru | #3

Cosmo píše: Tak mi to nedalo a ještě jsem mrknul na Twist of the Wrist.

Jezdci přicházejí se spoustou různých variací, jak se vypořádat s bržděním a podřazováním.
Tento nejprve podřazuje a poté až brzdí.
To vede ke zbytečnému huntování motoru. Nejprve použijte brzdy.
Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé.
Někteří jen podřazují a neobtěžují se vůbec brzdit. V některých situacích, když brzdy nejsou potřeba, je to v pořádku.
Ale opět - destičky jsou levnější než motor.
Pomalé poutění spojky se zdá být řešením. Ale to vede k nadměrnému opotřebení spojkových lamel a řetězové sady.


Mně v hlavě bohužel utkvělo jen "Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé". Musím se tedy naučit odřazovat s meziplynem, rychle pouštět spojku a ještě mezi tím brzdit brzdou.
Takhle to každý umíte?


Nechápu, co se na motoru ničí víc, když zpomaluje? Uvnitř se to pořád hejbe stejně, jako u konstantního plynu nebo při zrychlování. Čerpadlo běží, takže se i dál maže....nechápu to, můžeš mi to, jakožto technickej typ, vysvětlit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 09:33 | Nahoru | #4

Cosmo píše:
Mně v hlavě bohužel utkvělo jen "Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé". Musím se tedy naučit odřazovat s meziplynem, rychle pouštět spojku a ještě mezi tím brzdit brzdou.
Takhle to každý umíte?



A teď si představ, že u toho musíš ještě koukat na cestu hmm???..... mě to příjde úplně normálni zvládat více věcí najednou

Naposledy editováno 09.08.2016 09:34:50
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist