Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.
Jak brzdíte vy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Cosmo píše: Tak mi to nedalo a ještě jsem mrknul na Twist of the Wrist.
Jezdci přicházejí se spoustou různých variací, jak se vypořádat s bržděním a podřazováním.
Tento nejprve podřazuje a poté až brzdí.
To vede ke zbytečnému huntování motoru. Nejprve použijte brzdy.
Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé.
Někteří jen podřazují a neobtěžují se vůbec brzdit. V některých situacích, když brzdy nejsou potřeba, je to v pořádku.
Ale opět - destičky jsou levnější než motor.
Pomalé poutění spojky se zdá být řešením. Ale to vede k nadměrnému opotřebení spojkových lamel a řetězové sady.
Mně v hlavě bohužel utkvělo jen "Brzdové destičky jsou levné, motory jsou drahé". Musím se tedy naučit odřazovat s meziplynem, rychle pouštět spojku a ještě mezi tím brzdit brzdou.
Takhle to každý umíte?
Nechápu, co se na motoru ničí víc, když zpomaluje? Uvnitř se to pořád hejbe stejně, jako u konstantního plynu nebo při zrychlování. Čerpadlo běží, takže se i dál maže....nechápu to, můžeš mi to, jakožto technickej typ, vysvětlit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
selkie píše: Nechápu, co se na motoru ničí víc, když zpomaluje? Uvnitř se to pořád hejbe stejně, jako u konstantního plynu nebo při zrychlování. Čerpadlo běží, takže se i dál maže....nechápu to, můžeš mi to, jakožto technickej typ, vysvětlit?
Technicky vzato - motor má při brždění a odřazování vyšší otáčky než když vymáčkneš spojku, necháš ho převalovat na volnoběh a místo toho brousíš kotouče, desky a spojkové lamely A vyšší otáčky znamenají vyšší opotřebení, protože počet šoupnutí pístem ve válci není nekonečný