bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příčina výplesku
30.7.2016 v 09:24
Tak na mě taky došlo a vypleskl jsem se. Akorát marně hledám svoje zavinění. Po rovince v obci, žádný divočení a při podřazení (tuším z 5 na 4 nebo z 4 na 3) na fleku zablokovaný zadni kolo a plesk... jsem si téměř jistej že to bylo při vymáčklé spojce, takže předpokládám zádrhel někde po trase převodovka - řetěz. Škoda že jsem se nepustil dřív, takhle se mi stromek svezl po noze a odnesl to odštipnutý kousek tibie v pravém koleni, tři šrouby a šest týdnů ortéza. Plus dvě žebra ale to nestojí za řeč. Na mašině blinkr, zrcátko, závaží v řídítkách, ohlá páka zadni brzdy a ulomená stupačka, škráblý plast vpředu na kapotě, takže celkem prkotiny. Každopádně to bude chtít rozpůlit převodovku protože v tomhle stavu k tomu už nemám důvěru. Má někdo podobnou zkušenost? A druhá otázka: kdo v Brně a kolem Brna Vstromy umí, pro případ že bych se s tím nechtěl drbat sám?

Blokovaní uživatelé: MarcelTheRevenger

1 reakcí na tento příspěvek Příčina výplesku

31.7.2016 v 11:29 | Nahoru | #31
vzhledem k datu bych tipoval podřazení na dvouválu v kombinací s obilím a prachem na silnici + nějaké to zazmatkování když se svezl zadek

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

31.7.2016 v 13:07 | Nahoru | #32

droud píše: vzhledem k datu bych tipoval podřazení na dvouválu v kombinací s obilím a prachem na silnici + nějaké to zazmatkování když se svezl zadek



Přečti si to pořádně (nejen první příspěvek) ať nepíšu po desáté stejné argumenty..

(reakce na) Příčina výplesku

31.7.2016 v 17:39 | Nahoru | #33

ynzha píše: Přečti si to pořádně (nejen první příspěvek) ať nepíšu po desáté stejné argumenty..


no já to četl celé a ani ty sám pořádně nevíš, co jsi udělal nebo ne (viz ta přední brzda), ale to je pochopitelné, já když sebou prásknul, tak jsem taky měl "okno", tak si pamatuju, že jsem jen "lehce přibržďoval" přední brzdou a pak najednou ležím....

Pokud by to byl kouslý zadní třmen, tak je to primárně zanedbaná údržba stroje....každopádně nechápu, jakto, že jsi sebou seknul, mně se zadřel motor ve 130ti na dálnici, kolo mi flokovalo, nestačily mi dva pruhy, než mi došlo hrábnout po spojce a ty se tak zrakvíš při padesátce, tak aspoň srůstej rychle a dobře no...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

31.7.2016 v 20:23 | Nahoru | #34
ynzha> Několikrát jsem zažil to když mě někdo o něčem skálopevně přesvědčoval nesnažil se lhát ani vymlouvat prostě si to vsugeroval a věřil tonu že se to tak stalo. speciálně po nehodě je to docela běžné člověk se v tom stresu zasekne a ani si neuvědomý co udělal. Navíc seklý zadní kolo v 50 je důvod k delšímu driftu a plošce na zadní gumě tvoje sešroubování odpovídá spíš zahamstnuté přední brzdě a poskládání se pod motorku .

(reakce na) Příčina výplesku

31.7.2016 v 20:43 | Nahoru | #35
droud> hm, přesvědčil jsi mě že jsem u toho vlastně ani nebyl..

(reakce na) Příčina výplesku

31.7.2016 v 21:36 | Nahoru | #36

ynzha píše: caliber> to je nejblbější možná varianta, že se nic neobjeví ..



To je přeci dobře. Buď rád nemusíš nic opravovat.

Kde se stala chyba už ti tu napsali tak se nebudu opakovat, stejně by si tomu nevěřil.

Příčina výplesku

31.7.2016 v 22:35 | Nahoru | #37


Naposledy editováno 21.08.2016 19:38:14

1 reakcí na tento příspěvek Příčina výplesku

1.8.2016 v 08:48 | Nahoru | #38
No zrovna stromek má poměrně značnou tendenci blokovat zadní kolo při ostřejší jízdě (dobržďování do zatáček), zvykl jsem si na to, počítám s tím, a je to docela zábava, ale věřím, že tě to může překvapit a v leknutí zahamstneš přední brzdu.

Příčina výplesku

1.8.2016 v 09:08 | Nahoru | #39
ynzha: Si chtel jit ve stopach Roberta Dunlopa, ne? Tomu se kousnul motor a on tuknul do predni brzdy. Stalo ho to zivot. A stacila na to 250ka..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

1.8.2016 v 09:44 | Nahoru | #40
Bings> jako ze nekdo brzdi zadni brzdou ktera se mu blokne a on ze sameho leknuti zmackne i tu predni jo ? To cele na rovine kdyz ani nechce brzdit ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

1.8.2016 v 11:50 | Nahoru | #41

droud píše: ynzha> Několikrát jsem zažil to když mě někdo o něčem skálopevně přesvědčoval nesnažil se lhát ani vymlouvat prostě si to vsugeroval a věřil tonu že se to tak stalo. speciálně po nehodě je to docela běžné člověk se v tom stresu zasekne a ani si neuvědomý co udělal. Navíc seklý zadní kolo v 50 je důvod k delšímu driftu a plošce na zadní gumě tvoje sešroubování odpovídá spíš zahamstnuté přední brzdě a poskládání se pod motorku .

droud> hm, přesvědčil jsi mě že jsem u toho vlastně ani nebyl..



Myslím, že to droud nemyslel jízlivě, ani z tebe nechtěl dělat blbce. Jsem téhož názoru.
Zažil jsem to u vypleských kamarádů mnohokrát. Lidská psychika je svině. Vsugerovat si sám sobě vlastní "verzi" toho, co se stalo a co jsem udělal je naprosto běžné a přirozené. Vůbec to není o tom, že bys chtěl sobě nebo ostatním lhát.
Sám na začátku píšeš, že "jsi si téměř jistej, že to bylo při zmáčknuté spojce - v dalších příspěvcích už mluvíš o spojce vymáčknuté.

Taky z tebe nechci dělat blbce nebo lháře, ale uvědom si, že vše bylo ve stresu a měl bys přiznat sám sobě, že možná sám nevíš, co jsi udělal.

Kdyby se mi něco podobného stalo, tak bych verzi "nevymáčknutá spojka" neodmítal. Mozek fakt umí docela dobře okecat i vlastního majitele

(reakce na) Příčina výplesku

1.8.2016 v 11:54 | Nahoru | #42
gugo> No stát se to může, nebo aspoň já si to narozdíl od tebe dovedu představit. Když tě to překvapí, lekneš se a stiskneš přední. Sám to popsal, že šel na zem až poté, co brnknul přední brzdou. Jenom ze zablokovaný zadní si prostě nelehneš, obzvlášť ne, když jedeš tak jak on popisuje (po rovině). Nechce se mi ovšem věřit, že by se kolo zablokovalo při vymáčklé spojce.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

1.8.2016 v 13:04 | Nahoru | #43

docent píše:
Sám na začátku píšeš, že "jsi si téměř jistej, že to bylo při zmáčknuté spojce - v dalších příspěvcích už mluvíš o spojce vymáčknuté.



Oops uvedu na pravou míru babylonské zmatení názvosloví, myšleno zmáčknutím spojkové páčky vymáčknu spojku ze záběru - jinými slovy jsem nazval stejnou situaci, tedy spojka nebyla v záběru.
Opakuju že si nemyslím, že bych dokázal seberychlejším puštením spojky při běžícím nezadřeném motoru a zařazené trojce nebo čtyřce v rychlosti cca 50 km/h zablokovat zadní kolo tak, že by se neroztočilo a gumovalo po asfaltu několik metrů.
Opakuju že se snažím dopátrat příčiny toho zablokování, prostě proto abych ji našel, odstranil a mohl se na mašinu zase spolehnout. Čekal jsem něco jako zkušenost typu "jo stalo se mi to, u tohoto typu se to stane protože ....", nikoli psychologickou analýzu funkce lidského mozku ve stresových situacích. To zablokování kola není můj dojem, to mám objektivně potvrzeno svědky co jeli za mnou a černou lajnou na vozovce. To že jsem to následně neustál je druhá věc která s tim zas tak nesouvisí, tady klidně sklapnu uši a přiznám nezkušenost a z toho plynouci pravděpodobnou chybu která vedla k vyplesknutí. Nicméně si troufám tvrdit, že i s mým nepatrným nájezdem néco přes 2000 km dokážu tak "komplikovaný" úkon, jakým je podřazení o jeden stupeň, provést naprosto mechanicky a správně. I se spojkou zacházím s citem bez rychlých pohybů a podřadit a zpomalit motorem dokážu i bez toho, že bych dělal koulema díry do nádrže.

(reakce na) Příčina výplesku

1.8.2016 v 13:32 | Nahoru | #44
ynzha> a co chceš od nás slyšet? Sám jsi napsal, že vše na motorce je OK, kolo se točí, takže pokud ti tam fakt nikdo nestrčil klacek, tak sis na tu brzdu mohl dupnout omylem sám...není to nic nereálného...zbytek si nemusíš pamatovat kvůli nárazu a sugesci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

1.8.2016 v 14:18 | Nahoru | #45

ynzha píše: Oops uvedu na pravou míru babylonské zmatení názvosloví, myšleno zmáčknutím spojkové páčky vymáčknu spojku ze záběru - jinými slovy jsem nazval stejnou situaci, tedy spojka nebyla v záběru.
Opakuju že si nemyslím, že bych dokázal seberychlejším puštením spojky při běžícím nezadřeném motoru a zařazené trojce nebo čtyřce v rychlosti cca 50 km/h zablokovat zadní kolo tak, že by se neroztočilo a gumovalo po asfaltu několik metrů.
Opakuju že se snažím dopátrat příčiny toho zablokování, prostě proto abych ji našel, odstranil a mohl se na mašinu zase spolehnout. Čekal jsem něco jako zkušenost typu "jo stalo se mi to, u tohoto typu se to stane protože ....", nikoli psychologickou analýzu funkce lidského mozku ve stresových situacích. To zablokování kola není můj dojem, to mám objektivně potvrzeno svědky co jeli za mnou a černou lajnou na vozovce. To že jsem to následně neustál je druhá věc která s tim zas tak nesouvisí, tady klidně sklapnu uši a přiznám nezkušenost a z toho plynouci pravděpodobnou chybu která vedla k vyplesknutí. Nicméně si troufám tvrdit, že i s mým nepatrným nájezdem néco přes 2000 km dokážu tak "komplikovaný" úkon, jakým je podřazení o jeden stupeň, provést naprosto mechanicky a správně. I se spojkou zacházím s citem bez rychlých pohybů a podřadit a zpomalit motorem dokážu i bez toho, že bych dělal koulema díry do nádrže.



Já ti řeknu co se stalo tobě to chcíplo a pak si nějakou neuvěřitelnou shodou okolností neustál smyk zadního kola a zahodil to.

2 reakcí na tento příspěvek Příčina výplesku

1.8.2016 v 17:40 | Nahoru | #46
Nečítal som celé vlákno, ale podobný zážitok mám aj ja. Na GS500f som mal plnú nádobku brzdovej kvapaliny zadnej brzdy. Zadnú ja vôbec nepoužívam a to malo za následok zatvrdnutie piestika a jeho slabý pohyb. Nevracal sa a brzda sa stále málinko prehrievala. V kombinácii s plnou nádobkou sa tlak zvyšoval až som pri podraďovaní pleskol, pretože zadné kolo išlo tiež do šmyku. Úplne nečakane. Motorku som zdvihol a normálne som na nej odišiel. Mal som len to šťastie že sa mi nič a ani motorke nestalo. Letel som 15 metrov mimo cesty do kríkov. Minul som elektrický stĺp a strom. A pritom taková blbosť...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

1.8.2016 v 19:03 | Nahoru | #47

BladeRider píše: Já ti řeknu co se stalo tobě to chcíplo a pak si nějakou neuvěřitelnou shodou okolností neustál smyk zadního kola a zahodil to.



Při vší úctě, byla tam zařazená trojka nebo čtverka. To by ten motor musel být totálně zadřenej, ne jenom chcíplej.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

1.8.2016 v 20:05 | Nahoru | #48

Fullgas1 píše: Nečítal som celé vlákno, ale podobný zážitok mám aj ja. Na GS500f som mal plnú nádobku brzdovej kvapaliny zadnej brzdy. Zadnú ja vôbec nepoužívam a to malo za následok zatvrdnutie piestika a jeho slabý pohyb. Nevracal sa a brzda sa stále málinko prehrievala. V kombinácii s plnou nádobkou sa tlak zvyšoval až som pri podraďovaní pleskol, pretože zadné kolo išlo tiež do šmyku. Úplne nečakane. Motorku som zdvihol a normálne som na nej odišiel. Mal som len to šťastie že sa mi nič a ani motorke nestalo. Letel som 15 metrov mimo cesty do kríkov. Minul som elektrický stĺp a strom. A pritom taková blbosť...



Ja mel za to, ze kdyz se brzda prehreje tak naopak zmekne packa a prestane brzdit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

1.8.2016 v 20:19 | Nahoru | #49
SirIndy> To co popisuješ zní jako stará brzdová kapalina ve které se odpaří voda, udělá bublinku a packa se propadne

(reakce na) Příčina výplesku

1.8.2016 v 20:34 | Nahoru | #50

Psyker píše: SirIndy> To co popisuješ zní jako stará brzdová kapalina ve které se odpaří voda, udělá bublinku a packa se propadne



Na okruzich lidem meknou i brzdy s novou kapalinou. Proste nevidim tu spojitost mezi prehratim a bloknutou brzdou.

(reakce na) Příčina výplesku

1.8.2016 v 21:14 | Nahoru | #51

Fullgas1 píše: Nečítal som celé vlákno, ale podobný zážitok mám aj ja. Na GS500f som mal plnú nádobku brzdovej kvapaliny zadnej brzdy. Zadnú ja vôbec nepoužívam a to malo za následok zatvrdnutie piestika a jeho slabý pohyb. Nevracal sa a brzda sa stále málinko prehrievala. V kombinácii s plnou nádobkou sa tlak zvyšoval až som pri podraďovaní pleskol, pretože zadné kolo išlo tiež do šmyku. Úplne nečakane. Motorku som zdvihol a normálne som na nej odišiel. Mal som len to šťastie že sa mi nič a ani motorke nestalo. Letel som 15 metrov mimo cesty do kríkov. Minul som elektrický stĺp a strom. A pritom taková blbosť...



Přečet jsem celý vlákno a tahle teorie s brzdou je asi nejpravděpodobnější.

Příčina výplesku

1.8.2016 v 21:43 | Nahoru | #52
S tou brzdou - stačí mít na páce lehce položenou nohu, aby byl uzavřený připouštěcí kanálek a po chvíli je vymalováno. Brzda se začne zahřívat, kapalina nemá kam utíkat. Tak tlačí na pistek a tím se to stupňuje. Až se brzda zablokuje..
Ségra takhle při odjezdu drcla do vratek a blaster jí nepatrně primacknul packu, po 10 km zastavila na křižovatce a už se nerozjela :)

Příčina výplesku

1.8.2016 v 22:04 | Nahoru | #53
Zadní brzda je u mne normálně funkční, nejezdím s nohou položenou na páce. Když napíšu, že zadní brzdu téměř nepoužívám, neznamená, že ji nepoužívám vůbec.

(reakce na) Příčina výplesku

1.8.2016 v 22:07 | Nahoru | #54
SirIndy> ine je uvarit kvapalinu, ako ju zohriat a ona o trochu zvacsi svoj objem. A v kombinacii so zatuhnutym piestikom ktory sa nevracia a brzdnym monentom motora mas smyk ako vysity

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

2.8.2016 v 01:59 | Nahoru | #55

ynzha píše: ....o jeden stupeň, provést naprosto mechanicky a správně. I se spojkou zacházím s citem bez rychlých pohybů a podřadit a zpomalit motorem dokážu i bez toho, že bych dělal koulema díry do nádrže.



Nadol radiť rýchlo a s medziplynom. Ale hádam by to nebloklo. 😁

(reakce na) Příčina výplesku

2.8.2016 v 02:01 | Nahoru | #56

Pietro. píše: Nadol radiť rýchlo a s medziplynom. Ale hádam by to nebloklo.

Příčina výplesku

2.8.2016 v 06:11 | Nahoru | #57
Pánové,je tu spousta názorů o bloknutí díky špatnému podřazování.Ale tohle je 650,ne dvanáctka.Ty pístíky nejsou nijak velké a standardní podřazování tak jak to popisuje autor vlákna by tohle s tím motorem neudělali.
Pro autora vlákna:Musíš brát,že spousta lidí bere tohle fórum jako "fejzbůk"....

1 reakcí na tento příspěvek Příčina výplesku

2.8.2016 v 07:48 | Nahoru | #58
To, co píše Bladerider taky nezní jako úplná blbost, pokud si pamatuju, tak tady už několikrát bylo, že Stromy při podřazování sem tam prostě zdechly.

Pokud tam je na asfaltu odřená pneu, tak se muselo zablokovat zadní kolo, a to se zablokuje jen pokud:
se sekne brzda,
dostane se předmět mezi kolo a kyvku(typicky onen klacek),
se zadře/chcípne motor,
spadně řetěz a zasekne se rozeta,
možná tak ještě totální destrukce ložiska(kolo/rozeta)...
...vzhledem k tomu, že motorce nic není a je plně funkční, tak je docela "záhada", co to asi tak mohlo být....nebo spíše neochota si to přiznat, jelikož pravda bolí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

2.8.2016 v 08:25 | Nahoru | #59
fockewulf> další varianta je, že se vyskytlo něco tvrdýho mezi zubama v převodovce. Úlomek, segerovka,... a už se to zase vytřepalo a zákeřně to čeká na svou další příležitost.
S přiznáním vlastní chyby opravdu nemám ve svých 47 letech problém, nebudu lhát sám sobě ..

2 reakcí na tento příspěvek Příčina výplesku

2.8.2016 v 08:38 | Nahoru | #60
na 99% to ziadny mechamicky problem nebude.
neuraz sa ale s tvojimi kilometrami ani netusis co motorka v tvojich rukach robi a co sa snou deje.

jazdim na motorkach so 100+ hp viac ako 20 rokov a okruhy tiez zopar rockov :) a ked sa mi stala podobna vec ako tebe tak som bol presvedceny o mechanickej chybe, bloknutej brevodovke.... az dokedy som nevidel video :)
ja som sa sice vyvalal na okruhu a z inych pricin ako ty, len chcem poukazat na to ze tvoje pocity mozu byt uplne mylne. ak sa da motorka nastartovat a daju sa tam hadzat kvalty tak bude problem medzi sedackou a riaditkami :)


Naposledy editováno 03.08.2016 23:26:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist