globalmoto_kveten





Téma: řazení bez spojky
27.7.2016 v 20:25
Sedlám sv 650 ročník cca 2000 a chtěl bych se zeptat jestli si nejak neznicim ci poškodim moto když budu radit bez spojky dna nekterych motorkach to jde)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení bez spojky

29.7.2016 v 13:46 | Nahoru | #1

Mr.Dreamer píše: To je zajímavé, 6. sezóna, už tísíce kol na okruhu a převodovka stále bez problémů. Za jak dlouho, že to mám hodit na bazar?



Gratuluji, tisíce kol na okruhu = (1 jízda = 6-7 kol, trocha matematiky... )to máme investice více jak 1.000.000,- Kč více jak 400.000,- Kč vlezný + benál a pneu?

Na to ti nemám co napsat, snad jen příště stůj při odhadu kol nohama více na zemi.
Cca 50.000 km by mohla v pohodě vydržet. Až budeš mít motorku cca 150t. a 10 let tak se teprve ozvy ju?
Do té doby si zelenáč, co si kupuje každý 3 roku novou

OPOTŘEBENÍ = POŠKOZOVÁNÍ
Už tady napsáno bylo, axiální zuby do sebe naráží vždy, ať se spojkou, nebo bez.
Vždy dochází k opotřebení. Při každém přesunu kol dojde k zaseknutí axiálních zubů o sebe (točí se různou rychlostí) o hranu načež dochází k deformaci špiček těchto zubů (ožužlání hran), teprve následně dojde k úplnému zasunutí zubů na celou pracovní plochu.
Energie setrvačnosti v tom nárazu se snižuje vymáčknutím spojky.

ps. ano už jsem si převodovku měnil, ano jezdil jsem taky bez a nebýt jednoho člověk tady na fóru (assassin), který mě bezdůvodně pomohl, aniž by mě znal, byl bych tenkrát i krvavě zaplatil za vlastnoruční opravu

Naposledy editováno 29.07.2016 14:08:42

(reakce na) řazení bez spojky

29.7.2016 v 14:40 | Nahoru | #2

Jurawood píše: Gratuluji, tisíce kol na okruhu = (1 jízda = 6-7 kol, trocha matematiky... )to máme investice více jak 1.000.000,- Kč více jak 400.000,- Kč vlezný + benál a pneu?

Na to ti nemám co napsat, snad jen příště stůj při odhadu kol nohama více na zemi.
Cca 50.000 km by mohla v pohodě vydržet. Až budeš mít motorku cca 150t. a 10 let tak se teprve ozvy ju?
Do té doby si zelenáč, co si kupuje každý 3 roku novou

OPOTŘEBENÍ = POŠKOZOVÁNÍ
Už tady napsáno bylo, axiální zuby do sebe naráží vždy, ať se spojkou, nebo bez.
Vždy dochází k opotřebení. Při každém přesunu kol dojde k zaseknutí axiálních zubů o sebe (točí se různou rychlostí) o hranu načež dochází k deformaci špiček těchto zubů (ožužlání hran), teprve následně dojde k úplnému zasunutí zubů na celou pracovní plochu.
Energie setrvačnosti v tom nárazu se snižuje vymáčknutím spojky.

ps. ano už jsem si převodovku měnil, ano jezdil jsem taky bez a nebýt jednoho člověk tady na fóru (assassin), který mě bezdůvodně pomohl, aniž by mě znal, byl bych tenkrát i krvavě zaplatil za vlastnoruční opravu



Jaj, znalec se ozval. Ale je fajn, že za sebou mám zjevně životopisce, který si zaznamenává má okruhová dobrodružství a ještě se mi stará o motorku .
Když jsme u počítání, tak například loni jsem byl na okruhu 21 dní. Podle záznamů z kamery mám v průměru 8 rozjížděk každý den. Díky pevnému bitrate se dá odhadnout i doba na trati, vzhledem k časům to vypadá na 15 kol na rozjížďku. Jasně, když jsem dělal instruktora, najel jsem méně, ale zase nejdelší rozjížďku mám hodinu a půl . Sečteno podtrženo, tisíce kol najedu i jeden rok, když se daří :) . Smutnější už je, že tento rok se k tomu ani nepřiblížím :( .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist