bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 kývačka vs. panelka
6.5.2016 v 22:58
Ahoj, uvažuji o koupi Jawy250, ale nemám prakticky žádné zkušenosti (pouze s fichtlem)
Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..

Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 08:59 | Nahoru | #91
Spíš 350 s dobrým motorem, ale pozor ze novější žraly jak tank i k 7,5l na 100,ale tu asi nemáš v hledáčku. Mě se moc líbí 250 4takt,ale je drahá a asi nebude jen tak k sehnání,má však novou el.soustavu 12v, a nedavas olej do benzínu. Dobrá je asi 350/360, ale chce to umět seštelovat předstih nebo elektronické zapalování,které je pro 2valec vhodnější....¨

pérák byl slabší, ale z hlediska spotřeby nedostižný, bral okolo 3,5 a motor pěkně táhnul z nízkých otáček.

Naposledy editováno 14.05.2016 11:15:23

Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 09:27 | Nahoru | #92
tak 350/634 uměla vzít 7-8l, ale to jsi musel jet jak debil a hnát jí jak nadmutou kozu. Při běžné klidné jízdě zhruba v limitech si vzala kolem 5, svižně kolem 6...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 12:05 | Nahoru | #93
Tak nakonec jsem je našel...chytily mi přes zimu lišku a to už jsem je měl vybroušené a zbývalo jen vyleštit a dát na chrom.
Od konce ke konci mají 81,5 cm, na výšku viz úhelník (nejnižší vs. nejvyšší bod cca 20 cm). Samozřejmě jsou rukojeti trochu zahnuté dozadu.






Ještě dodám, že originál jsou široká asi 65 cm.

Naposledy editováno 14.05.2016 12:07:26

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 12:30 | Nahoru | #94
Kynklačka> to jsou přesně oni..kouknu na net, jestli se daji sehnat. díky moc

Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 14:30 | Nahoru | #95
podle mě CZ 175 477 není nic moc povedená motorka, ale je to každého věc, jak komu vyhovuje. Dej si pozor
jestli dobrá cena neznamená špatnej stav a potřebu spousty oprav a dalších nákladů.
Tady se píše o renovacích jaw okolo 40 - 50 - 80 t., ale za to koupíš luxusní 2v 4takt na supr svezení.
Třeba moc pěkná je kawa er5 za nějakých 40.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 16:27 | Nahoru | #96
477 je vekmi dobrá, proti kulaticím se na silnici slušně chová a dobře jede, proti kejvačkám jinej svět a panelka má sice srovnatelný výkon, ale než se tééén stabilááák jako rozhodne že by teda jééél, tak je číza v trapu, podvozek lepší, brzdy stejné.... prostě je to motorka, ne dvoukolej traktúrek. to už číza 250 jednoválec byla výrazně živější.

kupovat jawu za 40+ kkč je ale samozřejmě nesmysl, pokud to chceš na běžné ježdění, za to se koupí jiné stroje, lepší ve všech směrech, dávat tolik peněz za jawu je prostě o nadšení a fandovství, ne o racionalitě...

Naposledy editováno 14.05.2016 16:29:11

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 17:29 | Nahoru | #97
pech.> naprostý souhlas, ten nad tebou čízu viděl jen ze šaliny

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 18:54 | Nahoru | #98
.... aha tak opět nemůžu mít svůj názor, jako obvykle kde se objeví pan suprmann a vševěd ze zlína. Ten ryk co vydávala číza mi stačí, to ji ani nemusím vidět.
Větší kola jsou určitě výhodou, že by měla srovnatelný výkon s 559 no,to nevim. Mohla by být o něco lehčí, což přidá na živosti. Tvrdit že je velmi dobrá, je otázkou úhlu pohledu na určité motorky. Vzhledově bych si ji určitě nevybral. POZOR, TO JE ZASE MŮJ NÁZOR, což je zde zřejmě nedovolené.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 19:54 | Nahoru | #99
Zase ty moudra, teorie a názory vaří z vody a nějakého ryku, nechápu co chce srovnávat a radit, když tròba od špilasu čízu ani neměl pod zadkem. Já 477 kdysi jezdil a teď mám 475, nazdar.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 20:18 | Nahoru | #100
mira592> Každý názor se bere, ale musí být nečím podložený. Já třeba mohu srovnávat panelku 250 i 477, protože mám oboje a na obojím jsem najezdil dost kilometrů. A jako hádat se která jede líp, mi připadá celkem k smíchu. Člověk objektivně pozná tak 20% rozdíl výkonu. A tady se o ničem takovém nedá mluvit. 477 má dle DIN 13 koní na zadním kole (podle SAE 15 koní - to se měří přímo na klikovce - kdo by to čekal, že se na převodech ztratí 2 koně že?), panelka má 14k. V řeči kilowatt je to 9,5 vs. 10,2. Toho koně tam prostě nikdo nepozná. Co se ale dá poznat je pružnost motoru, kdy ta zetka jde hezky do otáček, kdežto u té panelky už ti ten motor říká, abys raději přeřadil nebo tě setřese. Né že by se nedal roztočit a nějak mu to škodilo, ale trvá mu to. U zetky do nějakého prudkého krpálu v rychlsotech okolo 80 je vhodné dát za 3 a zrychlovat, u panelky v 80 dát za 3 je šílenství, ten motor si to dokroutí na čtyřku, ale zrychlovat nebude. Jinak maximálky jsou stejné, protože ty motory mají +- stejné výkony při stejných otáčkách, to je mechanika, tam nic jiného neplatí. Podvozek je u té čezety jednoznačně lepší než u panelky (někde tu zaznělo, že panelka má lepší podvozek než kývačka a dotyčný by mi mohl říct v čem, protože to není pravda).
Možnost zabudování oilmastra na čezetu je také obrovská výhoda a kecy o tom jak je to nespolehlivé nechte v hlavě ve formě myšlenek. Přední dvouklíčová brzda (montovaná od určitého roku, ale kompatibilní na všechny ročníky)....nevím no, ve srovnání těch starých motorek je to jedna z nejlepších co se tu vyráběla.
Co je nepovedené, je třeba jawa 638, kterou vyvíjeli 5 let a nakonec jí museli po vyrobení početnější ověřovací série s nástupem do výroby stáhnout, protože tam byly problémy se spojkou, s převodovkou, s válci, s karburátorem atd.. Spoustu věcí se odstranilo a nahradilo osvědčenými a bohužel zastaralými díly. A hodně těch problému nedořešili ani později po zahájení její výroby. Stejně tak nepovedená byla třeba jawa 90. Třeba taková 250/592 už po roce 70. neměla ve výrobě co dělat, byl to taky takový nějaký pokus o modernizaci, ale v podstatě to byla jen panelka s blinkry a ještě ke všemu zaškrceným karburátorem.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 20:34 | Nahoru | #101
Jo to ona řve, ale jede, výkon má stejný, váhu nižší a podvozkově je o generaci dál. Když s tím koncem 60 let vylezli bylo to slušné a celkem moderní novinka, která výkon vyšší objemové třídy dosahovala v té nižší. Panel 592 byl už jen křečovitý doběh více než 10 let staré konstrukce kdy se podvozek mohl rovnat jen brzdami, které tam dali ty větší, jinak byl mimo a projev motoru byl á-la stabilák. číza byla modernější, točivá, živější, obratnější, sportovnější, nenáchylná k tomu abys jí uhnal.. že krásy moc nepobrala se dneska jeví snadno, tenkrát to ale bylo v módě, což se o barokních tvarech panelky, jež byla těžce out říct nedá.... ale na design sere bílej tesák.... Jediný důvod co by mohl mluvit pro panelku je to, že právě ten stabilák může vyhovoivat člověku, co je hodně líný řadit. ta číza když je větší kopec, tak je třeba tam zavčasu klidně už v 90-95 vrazit trojku a točit a točit a točit, pokud jí takhle vyhovíš bude rychlejší i v těch kopcích, holt to není prd prd cililink ale trochu turbína no.

477 byla podle mého přes svoje negativa jako je kravál a vibrace - nejlepším jednoválcem mezi komunistickými motorkami, navíc s 250ccm dvouválci si vytřela prdel... Ty 250ccm dvouválce sice jezdí potichu, měkounce, plynule a moc nevibrujou je sice příjemné (proto jsem jej kupoval, ještě nedávno jsem měl obě) ale nárůst výkonu 2 koně nedorovná velký nárůst váhy, takže základní dynamika je zhruba totožná, nicméně ten malej dvouválec jde uhnat velice snadno, takže když to dýl ženeš, musíš ubrat, kdežto ten jednoválec můžeš drtit furt plnej... Jezdíval jsem s ní i po dálnici 110 furt, smolíka chvíli takhle podržím, začne pocvrlikávat a musíš ubrat na těch 90-100, jinak ho zabiješ a v tu chvíli mu jednoválec ujíždí.... Dvouklíčovka byla docela gut, sice ovládací síla velká, ale 477 s ním šla stavět na předek (mno a pak se mi protočil záchyt reakce ) hned na začátku ale měla i 477 jednoklíčovku.

Naposledy editováno 14.05.2016 20:45:58

Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 21:38 | Nahoru | #102
Já se nehadam,nemám tu potřebu,psal jsem i kola 18 lepší.hlavně je tam 10 let rozdíl roků výroby cca zdruba,tak tam určitý posun bude, i v elektro soustavě,brzdy atp. Jawa je těžkopádný stroj ale taky dříč. 4ka pobere kde co,ale vážím jen 80. U cz jsem nedával svérázný design. Cz 250 dvouvalec už mě docela zaujal....

Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 22:08 | Nahoru | #103
ten dvouvál je taková zajímavost, byť vzhledově se to podobá (to dvoubarevný lakování se dělalo i na jednoválce určitý léta), já jsem to sháněl proto, že se mi to prostě líbí jak tím projevem, tak vzhledem. nejezdí to špatně, naopak docela příjemně, jen to chce to samozřejmě svoje točky aby to mluvilo a je to hajsavka na zacházení, kdo nemá cit je schopen ho zabít velmi rychle... Na denní ježdění to ale není... ten motor sice skoro stejně vypadá jako třipade, ale uvnitř je dost věcí jinak a s tím jsou problémy.... Já jsem si jel ze strakonic do brna pro další motor, jenom kvůli klikovce... nakonec když jsem zjistil, že je docela OK, byť má taky najeto bambilion, tak jsem ho přestříkal zpátky na hliníkovo (někdo ho napráskal na černo a nešlo to ničím dolů) vrznul do motorky a jezdím jej, protože co funguje, do toho se přece nešťourá... Ta nemocná klika spolu se zbytkem obsahujícím atypické díly - odpočívá v regálu na půdě a čeká se na čas (asi až to nebude jezdit a nastane nutkání )

Jinak abychom se drželi tématu - rozdíl v chování podvozku není jen o průměru kol, ten měla jawa sportka taky velkej... ale ten rám je konstrukčně prostě úplně jinde... Jestli jsi aspoň trochu strojař a podíváš se na to, pochopíš rychle proč bez velkýho vysvětlování

Naposledy editováno 14.05.2016 22:10:24

Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 22:28 | Nahoru | #104
pech: stačilo napsat, že rám je pod motorem v zadní části až nahoru pod sedlo rozdvojený, čímž se dosáhlo pevnějšího (širšího) uložení zadní kyvky a zpevnění střední části rozvoru. Tím pádem je motorka odolnější proti ohybu v ose přední vs. zadní kolo.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 22:37 | Nahoru | #105
to je rozdíl s největšim vlivem na chování a i životnost uložení tý kyvky, takže se to nezačne tak brzo chovat blbě proto, že se to nevylítá na vakl jak kráva za chvíli... atd. atd. atd...

Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.5.2016 v 00:04 | Nahoru | #106
a co srovnani 477 oproti 487?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.5.2016 v 00:30 | Nahoru | #107
První 487 je taková nenápadná modernizace 477. Ložiska na klikovce už nejsou mazaná převoďákem, ale klasicky směsí. Oilmaster už se na to nedával, ale jde tam namontovat. Jinak je tam restrikce v sání a karburátoru a tím to má trochu menší výkon. Pozdější typy už to neměly a ještě měly z výroby 3. výbrus, takže objem byl cca 180 ccm. Ty motory jsou až na výše zmíněnou změnu mazání ložisek na klikovce stejné.
Dále pozdější typy 487 měly hliníkovou kyvku a přední kotoučovou brzdu.
Takže shrnuto, první 487 jsou výkonem o něco horší než 477, ale pozdější typy s kotoučovkou mají výkon stejný+lepší jízdní vlastnosti dík hliníkové kyvce a kotoučové brzdě.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.5.2016 v 00:45 | Nahoru | #108
Jestli se můžu připojit chtěl bych říct jen svůj nezaujatý názor. Tak na úvod já dělám do panelek protože je mám hodně rád a přivedly mě do motorkovýho světa.Vzhledem k rokům výroby je zcela irelevantní jestli má některá o dva koně víc nebo míň protože to stejně nikdo nepozná a o proti dnešním motorkám je to daleko pod průměr.Jde jen o nostalgické vzpomínky a o požitek z jízdy.Dovolím si menší přirovnání stejně jako se na ryby nechodí kvůli rybám ale kvůli manželce tak na staré motorce nejedeš proto abys byl někde první ale aby ses příjemě svezl a vyčistil sis hlavu.Takže Filip 1987 si musí vybrat jestli chce mít hodnotnýho veterána nebo starší motorku na řádění po lese nebo závodničku aby všem natrhl pr...!Každopádně mu držím palce ať zvolí správně a ať mu jeho budoucí motorka dělá radost.P.S.rozdíl mezi kývačkou a panelkou je pro tebe kromě ceny prakticky zanedbatelný takže si pořiď tu co se ti víc líbí abys ji měl rád.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.5.2016 v 10:44 | Nahoru | #109
....to,ze je panelka legenga,už ji nikdo nevezme,ram je jakoby mekkej,zvlášť pro 350, která je o něco těžší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.5.2016 v 12:13 | Nahoru | #110
mira592> Pro mě je legenda daleko víc kývačka, než panelka a to protože to byl právě tento typ, který přišel s tímto kulatým stylem... Panelka už je jen recyklací stokrát omýlaného tématu.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.5.2016 v 17:18 | Nahoru | #111
Jezdím legendy 353, 354 a jejich derivát 559, nějaké kroucení při nedělních kochačkách na které ty stroje máme neřeším, 354 je nejpříjemnější svým klidem a pohodou, zato 475 je divoch vybízející k blbnutí, kdybych si ji nestavěl na V asi by dostala co pro to i v terénu třeba po stopách Zlínské šestidenní co se na valachách pravidelně jezdí. A 356 budu teprve oživovat. Na dvouválu čz jsem kdysi před 25 lety v Brně dělal řp A, jedna jízda a bylo vymalováno, ne jako dnes....

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.5.2016 v 18:42 | Nahoru | #112
čzťák> ok,tak nějak to v zásade je.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.5.2016 v 19:08 | Nahoru | #113
tak panove, ja mam jasno.. dnes jsem se byl kouknout na 477 a hned jsem se zamiloval, jede vyborne a je ve skvelym stavu.
Takze jsem si ji rovnou zamluvil

Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.5.2016 v 19:11 | Nahoru | #114
A tak to má být

Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.5.2016 v 19:32 | Nahoru | #115
Gratulace, vítej, a hneď ji hoď na stránky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.5.2016 v 19:48 | Nahoru | #116
Filip1987> kdyz to rozhodne srdce, je to vždycky dobre

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.5.2016 v 19:55 | Nahoru | #117
Wenca24> Pravda, ikdyž někdy to je i tak, že časem vznikne závislost Mě se třeba 450 vůbec nelíbila a pak jsem se zamiloval :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.5.2016 v 20:42 | Nahoru | #118
čzťák> závislost to je ono, po jedné renovaci za rok druhá, chystá se pomalu třetí, konečně mám obyčejnou patinovku i s malou spz KM-1-xx-xx nedaleko od tebe z Lubné (ty jsi zase nakupoval kousek od nás ve Vlčnově - u mongolů ale to oni nemají rádi). Na burze v Březolupech mě opět zvali borci ze Žlutavy na sraz historckých strojů v září, mívají to tam pěkné.

Naposledy editováno 15.05.2016 21:10:07

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.5.2016 v 13:00 | Nahoru | #119

Kynklačka píše: První 487 je taková nenápadná modernizace 477. Ložiska na klikovce už nejsou mazaná převoďákem, ale klasicky směsí. Oilmaster už se na to nedával, ale jde tam namontovat. Jinak je tam restrikce v sání a karburátoru a tím to má trochu menší výkon. Pozdější typy už to neměly a ještě měly z výroby 3. výbrus, takže objem byl cca 180 ccm. Ty motory jsou až na výše zmíněnou změnu mazání ložisek na klikovce stejné.
Dále pozdější typy 487 měly hliníkovou kyvku a přední kotoučovou brzdu.
Takže shrnuto, první 487 jsou výkonem o něco horší než 477, ale pozdější typy s kotoučovkou mají výkon stejný+lepší jízdní vlastnosti dík hliníkové kyvce a kotoučové brzdě.



Kecy! máš v tom zmatek! púrvní 487 jsou na tom o něco hůř než 477, ale nijak tragicky, dá se to téměř zanedbat. Ale poslední 487 mají sání ještě více, úplně totálně uškrcené a jsou to nejlínější sráče ze všech hranatých čezet! Což je velká škoda,když jejich podvozek je na poměry českých motorek super.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.5.2016 v 14:36 | Nahoru | #120
... ma vliv na jízdu (výkon) motor s tím olejovým čerpadlem? resp je tam rozdíl oproti "bez čerpadla"?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3869, 3870] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116076 Včera v 22:10 kehaj
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist