globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 kývačka vs. panelka
6.5.2016 v 22:58
Ahoj, uvažuji o koupi Jawy250, ale nemám prakticky žádné zkušenosti (pouze s fichtlem)
Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 18:54 | Nahoru | #1
.... aha tak opět nemůžu mít svůj názor, jako obvykle kde se objeví pan suprmann a vševěd ze zlína. Ten ryk co vydávala číza mi stačí, to ji ani nemusím vidět.
Větší kola jsou určitě výhodou, že by měla srovnatelný výkon s 559 no,to nevim. Mohla by být o něco lehčí, což přidá na živosti. Tvrdit že je velmi dobrá, je otázkou úhlu pohledu na určité motorky. Vzhledově bych si ji určitě nevybral. POZOR, TO JE ZASE MŮJ NÁZOR, což je zde zřejmě nedovolené.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

14.5.2016 v 20:18 | Nahoru | #2
mira592> Každý názor se bere, ale musí být nečím podložený. Já třeba mohu srovnávat panelku 250 i 477, protože mám oboje a na obojím jsem najezdil dost kilometrů. A jako hádat se která jede líp, mi připadá celkem k smíchu. Člověk objektivně pozná tak 20% rozdíl výkonu. A tady se o ničem takovém nedá mluvit. 477 má dle DIN 13 koní na zadním kole (podle SAE 15 koní - to se měří přímo na klikovce - kdo by to čekal, že se na převodech ztratí 2 koně že?), panelka má 14k. V řeči kilowatt je to 9,5 vs. 10,2. Toho koně tam prostě nikdo nepozná. Co se ale dá poznat je pružnost motoru, kdy ta zetka jde hezky do otáček, kdežto u té panelky už ti ten motor říká, abys raději přeřadil nebo tě setřese. Né že by se nedal roztočit a nějak mu to škodilo, ale trvá mu to. U zetky do nějakého prudkého krpálu v rychlsotech okolo 80 je vhodné dát za 3 a zrychlovat, u panelky v 80 dát za 3 je šílenství, ten motor si to dokroutí na čtyřku, ale zrychlovat nebude. Jinak maximálky jsou stejné, protože ty motory mají +- stejné výkony při stejných otáčkách, to je mechanika, tam nic jiného neplatí. Podvozek je u té čezety jednoznačně lepší než u panelky (někde tu zaznělo, že panelka má lepší podvozek než kývačka a dotyčný by mi mohl říct v čem, protože to není pravda).
Možnost zabudování oilmastra na čezetu je také obrovská výhoda a kecy o tom jak je to nespolehlivé nechte v hlavě ve formě myšlenek. Přední dvouklíčová brzda (montovaná od určitého roku, ale kompatibilní na všechny ročníky)....nevím no, ve srovnání těch starých motorek je to jedna z nejlepších co se tu vyráběla.
Co je nepovedené, je třeba jawa 638, kterou vyvíjeli 5 let a nakonec jí museli po vyrobení početnější ověřovací série s nástupem do výroby stáhnout, protože tam byly problémy se spojkou, s převodovkou, s válci, s karburátorem atd.. Spoustu věcí se odstranilo a nahradilo osvědčenými a bohužel zastaralými díly. A hodně těch problému nedořešili ani později po zahájení její výroby. Stejně tak nepovedená byla třeba jawa 90. Třeba taková 250/592 už po roce 70. neměla ve výrobě co dělat, byl to taky takový nějaký pokus o modernizaci, ale v podstatě to byla jen panelka s blinkry a ještě ke všemu zaškrceným karburátorem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3876, 3877] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116284 Dnes v 07:47 Jirka4137
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist