bmw_r1300gs_cartec





Téma: Soudni znalec - zkusenosti
 
22.2.2016 v 12:44
Ahoj,

nemate nekdo zkusenost se soudnim znalcem pri neuznane reklamaci?
Koupil jsem u jednoho nejmenovaneho prodejce v Brne HJC RPHA Max EVO vyklopku a pozdeji zjistil, ze do ni tahne i pres uzavrene ventilacni otvory, bradovy deflekttor se pare ve svech atp.

Reklamace neuznana, protoze je pry helma po pul roce prilis ojezdena.

Hledal jsem soudniho znalec pres moto vybaveni, ale nic nenasel, spis jen textilie atd.
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 12:48 | Nahoru | #1
Měl sis koupit vyklopku z Lidlu. Tam jsou reklamace bez problémů.

Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 13:07 | Nahoru | #2
Když ti tu neporadí nikdo nic lepšího, kontaktuj toho přes textilie a třeba se od něj dozvíš co dál.

(reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 14:22 | Nahoru | #3

pabloz píše: Měl sis koupit vyklopku z Lidlu. Tam jsou reklamace bez problémů.



dnes jsem stál u pokladny a vracely zrovna dvě...asi kvalitka

1 reakcí na tento příspěvek Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 15:21 | Nahoru | #4
marciano> Netýká se to helmy, ale je to k tématu.

Dost dlouho jsem sháněla boty na túry, do kterých nepoteče. Chtěla jsem sehnat něco kolem trojky, vnitřně připravená zaplatit do bůra (noha už mi neroste), s tím, že nechodím zas tak často.

Dojela jsem si do nového sportu v Pelhřimově, tam přednesla svůj požadavek a prodavačka na mě vybalila, jaké mám štěstí, že tam mají extra super boty a jen za litr a jaké jsou perfektní, voděodolné a já nevím co všechno. No, boty jsem tedy koupila, ale ještě jsem se ujišťovala, že co když, co když. Byla jsem ujištěná, že s reklamací nebude problém a vrátí mi peníze, když nebudu spokojená, ale to že se nemůže stát.
Dva měsíce na to jsem vyrazila na procházku se psem ranní rosou a boty byly po pár krocích na žmach. Celkově tou dobou na noze 3x. Vzala jsem je teda na reklamaci. Po měsíci mi je vrátili se znaleckým posudkem, který mám založený doma, protože větší paskvil jsem v životě nečetla, že boty vypadají v pořádku a nepodařilo se prokázat, že do nich chčije, proto je reklamace neuznána.

reklamaci reklamace mi neuznali, takže jsem napsala do Akreditované zkušební laboratoře do Zlína, co si o tom myslí, tam řekli, ať jim boty pošlu, že za dvojku udělají posudek, který bude jako podklad k soudu, že se domnívají, že reklamace byla oprávněná a tyto náklady, že mi sport bude muset uhradit a že kdyby byla reklamace neoprávněná, tak mě bude stát to jejich vyjádření 300 nebo 500Kč.

Ještě předtím jsem ale napsala dopis na majitele, který mi vracel neoprávněnou reklamaci s tím, že mu dávám poslední šanci pro mimosoudní vyrovnání, popsala deklarované vlastnosti a faktický stav.

Přišla velká omluva a návrh na mimosoudní vyrovnání, že si mám boty nechat a nakoupit si jiné zboží u nich v obchodě. Prvně jsem chtěla dělat hrdinku a apelovat na principy, jenže chlap si tam vyhlídl mikinu a tričko, takže jsem to vzala s tím, že uvidíme, jestli něco vybereme, nakonec jsme nevybrali ani v hodnotě bot, takže dali zboží a zbytek peněz vyplatili hotově. A mimochodem boty jsem zkusila nastříkat impregnací z Lidlu a fungují perfektně . To, že se většina voděodolných bot musí ošetřovat impregnací je naprosto běžné a já jsem po nich i vyžadovala, ať mi k botám dají návod k údržbě, ale že nejsem zvědavá, že já si je nastříkám a oni budou tvrdit, že jsem je zkurvila a pošlou mě s tím do háje za nevhodné zacházení. Takže ve výsledku byli dvojmo blbí..

Ponaučení z celé storky: Ještě bych se jim ozvala oficiálním dopisem, než bych vyhazovala peníze za znalce..

Naposledy editováno 22.02.2016 15:24:33

1 reakcí na tento příspěvek Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 17:09 | Nahoru | #5
kde su ti mlaskaci co tvrdia ze Bonmoto je the best?

Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 18:08 | Nahoru | #6
Marciano: zajdi na Krajský soud v Brně na Roosveltce na odd. znalců a tlumočníků, určitě tam nějakého najdete:
http://portal.justic...;k=5606&d=320081

Naposledy editováno 22.02.2016 18:09:49

Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 18:21 | Nahoru | #7
co je to za argument, že je helma po půl roce příliš oježděná? Někde v návodu je psáno, že jí smíš použít dvakrát do týdne? platí záruka a fertig.

Šel bych do sporu

1 reakcí na tento příspěvek Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 18:29 | Nahoru | #8
Marciano:

Hele, nevím přesně jak a co s blembákem máš, ale je na místě tě upozornit, že už za socíku platilo, že vada se má reklamovat vždy co nejdříve. A platí to pořád !!!

Tedy ne až je bota rozškubnutá či rozpáraná skoro celá, ale už v momentu, kdy zjistíš, že se něco děje.

A ruku na srdce, pokud dojdeš v zimě, potažmo na počátku další sezóny s rozpáranou helmou na reklamaci, tak je něco špatně.

Taky bych se asi cukal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 18:43 | Nahoru | #9
ST-M> a ty půjdeš uprostřed sezóny na měsíc reklamovat helmu jo? To bych teda chtěl vidět.

(reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 18:47 | Nahoru | #10

Danny350 píše: ST-M> a ty půjdeš uprostřed sezóny na měsíc reklamovat helmu jo? To bych teda chtěl vidět.



No jasně, přece nemůžou čekat, že si koupím helmu a budu jí používat. Určitě ihned po zjištění, tedy zastavit, motorku nechat odtáhnout a jít reklamovat. Ještě bych tu helmu pro jistotu zaplomboval. Záruka nezáruka, to platilo za komoušů a platí do dnes

2 reakcí na tento příspěvek Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 19:54 | Nahoru | #11
Danny, Michal :

boys, je doba, kdy právo, vyhlášky a zákony jsou na vyšším levelu než zdravý rozum. takže argumenty, které jste použili jsou liché.

Fakt myslíte, že lze ( v rámci reklamačních pravidel) sezonní zboží reklamovat po sezoně, pro které je určeno? Když je zboží vadné, vy ho užíváte dál a na reklamaci přijdete po sezoně ?

Minimálně Danny by mohl základní parametry reklamace vnímat.

Taky nikde není psáno, že kdyby se klient dostavil k reklamaci včas, odmítli by mu vyhovět...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 20:06 | Nahoru | #12
ST-M> A co ti, kteří na sezóny nehrajou? Takže sezóna je podle mě hloupost, mohlo se mu to stát klidně teď nedávno a prodejce by toto neměl řešit...

(reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 20:08 | Nahoru | #13
zdenda204>

To je jistě velmi blízké tvrzení, se kterým tam Marciano došel...

Pokud bys byl v kůži prodejce, věřil bys mu to?

Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 20:15 | Nahoru | #14
Diky za odpovedi, zkusim vsechny rady.

K te sezone: http://yamahasecaontheroad.blogspot.cz
Jezdim v kukle, do zimy vsechno otevreny. Roli hraje i to, ze jsem ted zacal jezdit v cockach. Sorry, ale veri/neveri neni argument. Ta helma byla slevnena z 12,5 na 8,5. Nova, netestovaci. Muzu se jen domnivat, ze to byl nejakej shit prodanej jako novinka, nepouzita, v poradku, jen slevnena, protoze jsem puvodne objednaval starsi model.

Naposledy editováno 22.02.2016 20:17:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 21:02 | Nahoru | #15

ST-M píše: Danny, Michal :

boys, je doba, kdy právo, vyhlášky a zákony jsou na vyšším levelu než zdravý rozum. takže argumenty, které jste použili jsou liché.

Fakt myslíte, že lze ( v rámci reklamačních pravidel) sezonní zboží reklamovat po sezoně, pro které je určeno? Když je zboží vadné, vy ho užíváte dál a na reklamaci přijdete po sezoně ?

Minimálně Danny by mohl základní parametry reklamace vnímat.

Taky nikde není psáno, že kdyby se klient dostavil k reklamaci včas, odmítli by mu vyhovět...



Ok, dokaž, že zákazník používal výrobek dál i po zjištění závady a pak se o tom dá bavit. Tady byl ale argument, že "helma po pul roce prilis ojezdena", což je výmluva, kterou nepodporuje zdravý rozum, právo, vyhlášky ani zákony ;) .
PS: Když už máš rád anglicizmy, používá se oslovení "guys", ne "boys".

Naposledy editováno 22.02.2016 21:04:01

(reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 21:09 | Nahoru | #16

Komorerth píše: kde su ti mlaskaci co tvrdia ze Bonmoto je the best?



Coz o to... Spis me zarazi ze zrovna helma z premiovy rady RPHA ma takovy problemy...

(reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

22.2.2016 v 21:29 | Nahoru | #17
Mr.Dreamer>

Ani ty ani já jsme zmiňovanou helmu neviděli, nelze tedy tvrdit, že je právo na straně zákazníka nebo prodejce. Já zmínil pouze to, že dojít s rozškubnutou helmou napůl je zkrátka pozdě.

A zkušenosti mi velí, že zvláště stížnosti a jejich argumentaci je nutno brát se značnou rezervou. Na rozdíl od vcelku častých stížností na jeden motořetězec se na pravděpodobného prodejce výše uvedené helmy stížnosti téměř nevyskytly, naopak zde existuje značná převaha kladných zkušeností.

Že by se z ničeho nic "vyhajzlili" se mi zkrátka věřit nechce.

1 reakcí na tento příspěvek Soudni znalec - zkusenosti

23.2.2016 v 10:24 | Nahoru | #18
ST-M: Muzes se podelit o nejakou zkusenost s reklamaci helmy?

Oni jsou skveli, dokud prodavaji. To je proste moje zkusenost. Arogantni pristup ve chvili, kdy resis reklamci helmy, jen proto, ze byla slevnena, je totiz uplne jiny zazitek.
Ze neco smrdi usuzuju minimalne podle dvou veci: volal jsem kamaradovi, ktereho jsem, ja hlupak, dotahl do stejneho obchodu, a s helmou ma stejny problem. Ale nejezdi celorocne, takze to neresil - mozna ma HJC nejakou konstrukcni chybu. Druha vec: reklamace byla vyrizena o vikendu, v dobe, kdy bylo zavreno, posledni den lhuty a helma vypadala, ze na ni nikdo ani nesahl. Jedina vec, kterou resili, byla, proc slevnena. Muzu se jen domnivat, ze treba byla testovaci, vracena, cokoliv, a byla mi prodana jako nova.

Jsem proste jen silne nespokojeny zakaznik. Budu to resit standardni cestou, klidne soudne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

23.2.2016 v 11:45 | Nahoru | #19
marciano>

Zdar, co kdybys tady napsal datum koupě, datum podání reklamace a přihoď fotku rozpáraného místa.

Aby ses nemýlil, nestraním ani tobě ani jim, ale prostě mám tu zkušenost, že když si kdokoli stěžuje, má tendenci přehánět...

Tak tady nech fotku, ať víme...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

23.2.2016 v 11:58 | Nahoru | #20
ST-M> Tvoje argumenty jsou trochu mimo. Záruka je 2 roky. To musí na vadu přijít po měsíci? Vada se může projevit později, takže může klidně reklamovat po roce a 11 měsících. Už jen vysledek rekamace o něčem vypovídá. Po půl roce příliš oježděná? Co to má znamenat? Kdyby bylo patrné machanické poškození např. způsobené pádem, tak neřeknu ani slovo. Ale oježděná? Takovou blbost snad ani nemůže nikdo myslet vážně.

1 reakcí na tento příspěvek Soudni znalec - zkusenosti

23.2.2016 v 12:10 | Nahoru | #21
Já v Bonmotu kupoval taky helmu.HJC - RPHA 10 někdy v dubnu, byl jsem překvapený jak je hlučná (oproti staré laserce tornádo), a měla 2 konstrukční vady. Jedna, že origo pinlock při otevírání štítku se zachytával o horní hranu helmy a odlupoval se. To jsme s prodejce ladili a bylo to o všech helem. Druhá vada, byla že mezi helmou a štítkem táhlo - jak kdyby vás furt někde na ksichtě lechtal vlas. Když bylo pod 10°C bylo to dost nepříjemné. No a další vada byla že těma horníma větracíma otvorama neustále pískalo - jezdil jsem s přelepenýma. Prodejce se zachoval velmi slušně,kdy mě dal na vyzkoušení jinou novou helmu a bylo to stejné.Uznal že takto by helma za 10t. vypadat neměla. Tak cca po 4,5 měsících od koupě mě vrátil peníze. Helmu jsem vracel absolutně bez poškození.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

23.2.2016 v 12:11 | Nahoru | #22

anii píše: marciano> Netýká se to helmy, ale je to k tématu.

Dost dlouho jsem sháněla boty na túry, do kterých nepoteče. Chtěla jsem sehnat něco kolem trojky, vnitřně připravená zaplatit do bůra (noha už mi neroste), s tím, že nechodím zas tak často.

Dojela jsem si do nového sportu v Pelhřimově, tam přednesla svůj požadavek a prodavačka na mě vybalila, jaké mám štěstí, že tam mají extra super boty a jen za litr a jaké jsou perfektní, voděodolné a já nevím co všechno. No, boty jsem tedy koupila, ale ještě jsem se ujišťovala, že co když, co když. Byla jsem ujištěná, že s reklamací nebude problém a vrátí mi peníze, když nebudu spokojená, ale to že se nemůže stát.
Dva měsíce na to jsem vyrazila na procházku se psem ranní rosou a boty byly po pár krocích na žmach. Celkově tou dobou na noze 3x. Vzala jsem je teda na reklamaci. Po měsíci mi je vrátili se znaleckým posudkem, který mám založený doma, protože větší paskvil jsem v životě nečetla, že boty vypadají v pořádku a nepodařilo se prokázat, že do nich chčije, proto je reklamace neuznána.

reklamaci reklamace mi neuznali, takže jsem napsala do Akreditované zkušební laboratoře do Zlína, co si o tom myslí, tam řekli, ať jim boty pošlu, že za dvojku udělají posudek, který bude jako podklad k soudu, že se domnívají, že reklamace byla oprávněná a tyto náklady, že mi sport bude muset uhradit a že kdyby byla reklamace neoprávněná, tak mě bude stát to jejich vyjádření 300 nebo 500Kč.

Ještě předtím jsem ale napsala dopis na majitele, který mi vracel neoprávněnou reklamaci s tím, že mu dávám poslední šanci pro mimosoudní vyrovnání, popsala deklarované vlastnosti a faktický stav.

Přišla velká omluva a návrh na mimosoudní vyrovnání, že si mám boty nechat a nakoupit si jiné zboží u nich v obchodě. Prvně jsem chtěla dělat hrdinku a apelovat na principy, jenže chlap si tam vyhlídl mikinu a tričko, takže jsem to vzala s tím, že uvidíme, jestli něco vybereme, nakonec jsme nevybrali ani v hodnotě bot, takže dali zboží a zbytek peněz vyplatili hotově. A mimochodem boty jsem zkusila nastříkat impregnací z Lidlu a fungují perfektně . To, že se většina voděodolných bot musí ošetřovat impregnací je naprosto běžné a já jsem po nich i vyžadovala, ať mi k botám dají návod k údržbě, ale že nejsem zvědavá, že já si je nastříkám a oni budou tvrdit, že jsem je zkurvila a pošlou mě s tím do háje za nevhodné zacházení. Takže ve výsledku byli dvojmo blbí..

Ponaučení z celé storky: Ještě bych se jim ozvala oficiálním dopisem, než bych vyhazovala peníze za znalce..


ty jsi taky docela vtipná...co za boty za litr můžou být nepromokavé? Já už roky kupuju boty s goretexovou membránou, stojí dva a půl litru a nepromoknou cca rok, pak se to bez impregnace začíná zhoršovat. Takže buď tak nebo kožené boty a napustit je včelím voskem smíchaným s lanolinem-to můžeš chodit i ve vodě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

23.2.2016 v 12:14 | Nahoru | #23

mira-xj píše: Já v Bonmotu kupoval taky helmu.HJC - RPHA 10 někdy v dubnu, byl jsem překvapený jak je hlučná (oproti staré laserce tornádo), a měla 2 konstrukční vady. Jedna, že origo pinlock při otevírání štítku se zachytával o horní hranu helmy a odlupoval se. To jsme s prodejce ladili a bylo to o všech helem. Druhá vada, byla že mezi helmou a štítkem táhlo - jak kdyby vás furt někde na ksichtě lechtal vlas. Když bylo pod 10°C bylo to dost nepříjemné. No a další vada byla že těma horníma větracíma otvorama neustále pískalo - jezdil jsem s přelepenýma. Prodejce se zachoval velmi slušně,kdy mě dal na vyzkoušení jinou novou helmu a bylo to stejné.Uznal že takto by helma za 10t. vypadat neměla. Tak cca po 4,5 měsících od koupě mě vrátil peníze. Helmu jsem vracel absolutně bez poškození.


taky solidní, takhle blbě na tom není ani moje cenduro helma za čtyřku...

Soudni znalec - zkusenosti

23.2.2016 v 12:16 | Nahoru | #24
Nehodlám se stavět ani na jednu stranu , ačkoliv mám s prodejcem jenom ty nejlepší zkušenosti...

marciano> CO konkrétně jsi na helmě reklamoval? Pokud šlo o opotřebení interiéru helmy , může to být sporné...on je trošku rozdíl mezi záruční dobou a životností zboží. Je to asi jako reklamovat po roce boty , protože mají sešlapaný vzorek na podrážce. Strašně těžko se potom něco podobného reklamuje.
Na druhou stranu - konstrukční vada , vada materiálu je jasná věc a není tady moc na výběr....

to já jenom tak , že není vždycky všechno černobílý...a je potřeba dávat pozor na to , co je v reklamačním protokolu napsáno...

(reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

23.2.2016 v 12:18 | Nahoru | #25
fockewulf> Je pravda že tenkrát to byla novinka a kamarádka ju kupovala tuším loni a na nic z toho si nestěžovala.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

23.2.2016 v 13:04 | Nahoru | #26
HondaGiRRl>

Ne, že musí přijít na vadu po měsíci...

Ale v momentu, kdy se mu začne helma párat, např 1 - 3 nebo 5 stehů, by měl dojít na reklamaci. Ne až v době, kdy je půl helmy rozcaprané. To tady celou dobu píšu.

Pokud nesouhlasíš, pak seš mimo, protože součástí reklamačního řízení může být i oprava a pokud někdo reklamuje už značně poničené zboží, může být už vada neopravitelná a to právě z viny kupujícího.

Jak jsem psal na začátku, když se ti páře bota, je nutno reklamovat hned, ne až je půl boty urvané.

Jo, a to že do helmy fučí přes zavřené ventilační otvory taky zjistil až teď?

Tahle debata podle mě není o brněnském prodejci HJC, protože jsem si jistý, že kterýkoli prodejce by se k tomu stavěl v podobné situaci stejně.

Ono vyměnit v reklamaci helmu měsíc nebo půl roku užívanou je kapánek rozdíl.

Naposledy editováno 23.02.2016 13:05:59

2 reakcí na tento příspěvek Soudni znalec - zkusenosti

23.2.2016 v 13:16 | Nahoru | #27
Záruční doba je dvouletá a reklamaci lze uplatnit po celou dobu trvání záruky.

(reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

23.2.2016 v 13:18 | Nahoru | #28
Darmah>

Tohle nikdo nezpochybňuje, ani já ne.

(reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

23.2.2016 v 13:34 | Nahoru | #29

Darmah píše: Záruční doba je dvouletá a reklamaci lze uplatnit po celou dobu trvání záruky.


Jo, to můžeš, ale zboží doba po kterou je možno reklamovat nemusí být vždy rovna životnosti.

Nechce se mi to hledat, ale pokud se závada projeví do půl roku od koupi, tak dle NOZ by se k takovému výrobku mělo přistupovat jako by byl vadný již v době prodeje. Oddalovat reklamaci ale neměl, reklamovat se má hned...

tak tady přímo na stránkách ČOI http://www.coi.cz/c...jakost-pri-prevzeti/

Naposledy editováno 23.02.2016 13:36:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudni znalec - zkusenosti

23.2.2016 v 15:32 | Nahoru | #30

fockewulf píše: ty jsi taky docela vtipná...co za boty za litr můžou být nepromokavé? Já už roky kupuju boty s goretexovou membránou, stojí dva a půl litru a nepromoknou cca rok, pak se to bez impregnace začíná zhoršovat. Takže buď tak nebo kožené boty a napustit je včelím voskem smíchaným s lanolinem-to můžeš chodit i ve vodě.

Tys to nečetl trubko?A já vypisuju takovou stroku aby to pochopila i letadla.. Já měla rozpočet jinej, ona se dušovala, jaké tam maj nej boty a zrovna v akci .. já byla ta, co se bála.. a prosím - zase jsem měla pravdu. Ach. Je náročné být dokonalá
edit: Na druhou stranu - jiný jsem zatím nekupovala, neb tyhle jsem vzala impregnací a ono to světe div se funguje...

Naposledy editováno 23.02.2016 15:34:41
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist