globalmoto_kveten





Téma: Pokec pro letecké nadšence
 
24.1.2016 v 23:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

12.6.2016 v 23:51 | Nahoru | #1591

gugo píše: Z tohodle hrbitova je me smutno, zvlast kdyz tam stojej 4 albatrosy.






To je muzeum ve Kbelích?

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

12.6.2016 v 23:55 | Nahoru | #1592
gugo> zajed se podivat k Tarantikovi.
Zlaty Kbely...

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

13.6.2016 v 00:00 | Nahoru | #1593
assassin> certifikat je jen kus papiru... Myslim ze ho vsechny verze 912 taky nemaj.
Co je zajimava vec z oboru spolehlivosti, to je zdvojene zapalovani.
Zbytek veci se da ovlivnit udrzbou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

13.6.2016 v 00:02 | Nahoru | #1594

assassin píše: jj nejspis mas pravdu, kazdopadne nez vse nastuduju jsem rad za kazde nasmerovani :)

a bohuzel ted to vypada v praci trosku na chaos a tudiz vsechny soukrome projekty maji docasne "pause" :(



Šel bych cestou nejmenšího odporu... tzn. podíval bych se po výrobcích malých letadel (což už dneska bude celkem těžký, páč se skoro už nic takovýho nedělá) a dal bych tam to samy co používají oni. Jak už napsal Gugo, nic s papírem, kterej můžeš vomlátit někomu o hlavu až ti to vysadí asi neseženeš. Můžu se zeptat proč trváš na 2T? Předpokládám že ti jde o hmotnost...

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

13.6.2016 v 00:55 | Nahoru | #1595

Twister píše: Šel bych cestou nejmenšího odporu... tzn. podíval bych se po výrobcích malých letadel (což už dneska bude celkem těžký, páč se skoro už nic takovýho nedělá) a dal bych tam to samy co používají oni. Jak už napsal Gugo, nic s papírem, kterej můžeš vomlátit někomu o hlavu až ti to vysadí asi neseženeš. Můžu se zeptat proč trváš na 2T? Předpokládám že ti jde o hmotnost...



netrvam na 2t. chci neco funkcniho kde nebudu muset bastlit jeste neco na motoru (tzn neco jako shanet bmw r100 a okuchavat to na holej motor) - toho rotaxe mi doporucil Pher a me prijde OK, jdyz bude moznost neco podobne tezkyho nebo lehciho 25+PS tak to zaradim do vyberu...

presne jak rikas, maly letadla se moc nedelaj a ja absolutne nemam prehled, nikdy me to moc nezajimalo, k letadlu jsme prisli tak nejak nahodou...

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

13.6.2016 v 07:21 | Nahoru | #1596

Pher píše: gugo> ti do toho skocim. U letadel je dobrym zvykem mit dve svicky ve valci.
U soucasnych ctyrventilu asi neresitelna vec.
A zrovna dneska jsem cetl o kraksne zpusobene vadnym snimacem otacek klikovky u podobne adaptace, ktery zpusobil vypadek zapalovani



Nejde jen o dve svicky na valec, jsou tam dve nezavisla magneta.
Adaptace automobilovejch motoru jsou a) vetsinou tezky jako krava b) spolehlivost v haji..

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

13.6.2016 v 09:33 | Nahoru | #1597
Twister> jj

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

13.6.2016 v 09:35 | Nahoru | #1598

assassin píše: jj nejspis mas pravdu, kazdopadne nez vse nastuduju jsem rad za kazde nasmerovani :)

a bohuzel ted to vypada v praci trosku na chaos a tudiz vsechny soukrome projekty maji docasne "pause" :(



Nojo to chapu, ja uz taky nejak tak rok pokukuju po tom ze se vratim k litani a ze neco koupim. Ale v soucasym stavu moji prace, bych tak stejne nemel cas a na ero by se prasilo v hangaru. Takze zatim vyckavam a vybiram co si koupim

3 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

1.7.2016 v 14:04 | Nahoru | #1599
Pokud to ještě někoho zajímá, tak Romus to ještě nevzdal, pokračuje v práci na svém vrtulníku. Už to i docela svižně roztočil ale ještě se to neodlepilo od země.Vypadá to, že trochu zmoudřel A za sebe doufám, že to taky tak zůstane.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

1.7.2016 v 14:06 | Nahoru | #1600
MrHip> Nemohl bys dát nějaký odkaz? Docela rád bych se podíval, jak mu to jde.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

1.7.2016 v 14:07 | Nahoru | #1601
MrHip> nejakej link ?

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

1.7.2016 v 17:25 | Nahoru | #1602
MrHip> Podrobnosti, informace!
Předělal na tom kolotoči něco?

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

3.7.2016 v 10:51 | Nahoru | #1603
No, moc mu to nejde. Žádný velký pokrok se nekoná. Po trochách to předělává a vylepšuje . Nepředělal ale nic, co by tomu nějak významněji pomohlo, jenom to zkusil vyvážit ( polohu těžiště) zmenšit vůle v řízení a bojuje s vibracemi. Téměř jistě bude bojovat marně, protože je blbě vymyšleno uchycení listů a celková tuhost konstrukce taky nestojí za nic. Stále je to ten stejný životu nebezpečný peklostroj. Už to dostal na dost vysoké otáčky, místní si zvykli ( kdo viděl videa tak ví jak se tam promenádují místní bydlící) a už je to nijak nezajímá ani nevzrušuje. Stále se to ale nezvedlo a já osobně doufám , že ani nezvedne protože stále není nijak řešeno řízení rotace kolem osy rotoru . Nějaké nové video jsem viděl, ale poslal mi ho jako soukromé osobě takže ho zveřejňovat nebudu. Ani tam není nic zajímavého. Tedy pro ty, co už nějaké jeho video viděli. Musím ocenit jeho vytrvalost a zapálení pro věc. Bohužel to je ale tak všechno co ocenit můžu. V každém případě se na tom něco naučil a strávil mnoho příjemných a zábavných hodin stavbou naprosto diletantsky vymyšleného strojku. Ono i na špatné cestě se člověk mnohdy dobře pobaví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

3.7.2016 v 10:55 | Nahoru | #1604
MrHip> Dik za info, nezbývá než mu popřát dlouhé a klidné stáří

Lítal jsi Mi-171?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

3.7.2016 v 11:31 | Nahoru | #1605
Pher>
Ne , jenom Mi-17. Tu 171 jsem si zkusil jenom na simulátoru.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

3.7.2016 v 11:52 | Nahoru | #1606
MrHip> tak to máš kliku a unikneš výslechu
Na Bahnech jsem zpovídal někoho z posádky a prý jsou tvarové změny spojené s rampou znát na pilotáži

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

3.7.2016 v 16:20 | Nahoru | #1607
Ne všechny jsou s rampou. A nijak extra se to v pilotáži neliší. Je to takové prasátkovitější. Mám ale pár kamarádů kteří s tímto strojem zkušenosti mají. Takže v případě vážného zájmu bych byl schopen zajistit kontakt na někoho, kdo má dostatek praktických zkušeností s tímto typem.

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

3.7.2016 v 16:51 | Nahoru | #1608
vyslýchal jsem nepilota, tak jen mohl připustit, že tam rozdíl je
Můžeš rozvinout tu "prasátkovitost"?
Jediný, co se mi vybaví, je rytí čumákem v zemi

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

3.7.2016 v 17:21 | Nahoru | #1609
MrHip> odskocim od tematu pac vim ze ses taky modelar covece dostala se me do ruky zmrzaceny t rex 250 mam ho po go ale cece mam s nim problem....mam vse nastavene dle nastaveni pro spektrum a ta potvora jen poskakuje ani pri plnem kolektivu jen odskakuje od zeme.... uhel nabehu v akru 8.5stupne otacky 110% a furt hopsa.....uz jsem byl u trech kamosu a nikdec senam ho nepodarilo seridit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

4.7.2016 v 21:48 | Nahoru | #1610
Pher>
Tak jsem to konzultoval s borcem co lítal oboje. Prý jsou letové vlastnosti i pocity s řízení zcela stejné. Hmotnosti i výkony taky. Naše Mi-171 mají motory s lepší výškovou charakteristikou a tak u země jsou prý trošku horší jako MI-17 a ve výšce zase o dost lepší. Ta verze s rampou prý při brždění nad zemí trošku víc plave, má placatější spodek trupu a zřejmě to způsobuje vyšší vztlak. No a mne se to trošku prasátkovité zdá proto, že 171 má elektronické řízení motorů , to si víc hlídá limity a nepustí tam všechen výkon tak snadno. Starší Mi-17 tahá co to dá, elektronické omezení nemá a dá se dostat na limity snadněji ( dokonce je i trochu přelézt) a proto se to mně osobně zdá taková trošku svižnější. Je to ale ovšem jenom můj pocit a srovnání na základě dosti značného počtu hodin s MI-17 , ale jenom pár hodin na simu s Mi-171.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

4.7.2016 v 22:01 | Nahoru | #1611
HornisGSX>
Pokud tam máš 8,5° na kolektivu a správné otáčky, tak to musí letět. Normální modely mají dostatek vztlaku už někde kolem 5-6°. Zkoušel jsi změřit otáčky ? To je velice důležité. Pokud to točí málo, tak to nepoletí. Tyhle prckové jsou relativně velice těžcí na plochu a průměr rotoru a musí prostě hodně točit. Na tento vrtulník bych nastavil rotor na max tak kolem 11°. Těch 8,5 není moc, ale letět by to v pohodě mělo. Problém může být : špatně změřený úhel náběhu - to ale nepředpokládám, nízké otáčky - 110% , pokud je to otevření reglu nebo křivka nemusí být dost . Podstatné jsou konkrétní otáčky rotoru. Změř je a uvidíš. Na 250ce bych točil tak 3000/min , klidně i více. Když chceš brko, tak i 4000. Pak to žere baterku ale letí jak střela. Další potíž může být prokluzující pastorek na motoru. Už jsem viděl i obráceně namontované listy, odtokovkou dopředu,. Pak to taky letí docela blbě. Další problém může být měkká baterka, bez zátěže točí, při zátěži klesne napětí a otáčky jsou nedostatečné. Možná by to chtělo i zkalibrovat regulátor, třeba se neotevře naplno. Úplně podstatné je ale toto: pokud budeš mít na rotoru cca 3000 ot/min a úhel třeba 6°, tak to musí letět.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

4.7.2016 v 22:02 | Nahoru | #1612

HornisGSX píše: MrHip> odskocim od tematu pac vim ze ses taky modelar covece dostala se me do ruky zmrzaceny t rex 250 mam ho po go ale cece mam s nim problem....mam vse nastavene dle nastaveni pro spektrum a ta potvora jen poskakuje ani pri plnem kolektivu jen odskakuje od zeme.... uhel nabehu v akru 8.5stupne otacky 110% a furt hopsa.....uz jsem byl u trech kamosu a nikdec senam ho nepodarilo seridit



tak jestli ma rotor dostatecnej uhel nabehu a i dost velky otacky, tak to letet musi ne? nebo tam neni jedno z toho co popisujes :) 250trexe tu mam a lita normalne, teda krom toho ze jsou tyhle maly mrchy docela obtizny na pilotaz. nastavuju to ale bajvoko, podle sebe a ne navodu....

edit: Mr Hip me predbedhl :)

Naposledy editováno 04.07.2016 22:03:38

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

4.7.2016 v 22:04 | Nahoru | #1613
MrHip> Jasný, úspěšně implementovali kurvítko kecající pilotům do života
Mě říkal např cosi o změně podélného vyvážení při vyklopené rampě.
Hrozně vypadá ta APU zavěšená nad pravými dveřmi

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

4.7.2016 v 22:25 | Nahoru | #1614
Na tu rampu jsem se kdysi dost těšil. Když jsme vysazovali paragány a muselo to být co nejrychleji, nebo nakládali třeba UAZ, tak rampa vypadala jako hotové požehnání.My jsme museli sundat celá zadní vrata. Nebyla to sice nijak extra složitá operace, ale trochu času to zabralo a pak to holt bylo furt otevřeno, což taky není ideální. Jenomže tahle rampa prý může být zatížena max. 150kg což je úplně k prdu. No a jaksi ani její zabezpečení proti nechtěnému vyklopení není tak úplně dokonalé. Kdyby se to za letu zcela vyklopilo, tak mají skutečně velmi vážný problém. A jsou jisté náznaky, že se něco takového už málem stalo.
To APU je fakt otřesně škaredé, ale když chtěli ještě jedny dveře na pravé straně trupu, tak to holt jinak nešlo. A další dveře pro vojenský vrtulník jsou nesmírně důležité, protože když sednou někde, kde se po nich střílí, tak je rozumné být na zemi co nejkratší dobu. Ono vystoupení nebo nastoupení 20, lidí s plnou výstrojí trvá dost dlouho. Další dveře ten čas zkrátí na polovinu.

Pokec pro letecké nadšence

4.7.2016 v 22:42 | Nahoru | #1615
jedna foto co kombinuje naše koníčky





(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

5.7.2016 v 07:31 | Nahoru | #1616
MrHip> jj, dvere bez debat.
Je na tom batohu videt, ze se snazili udelat modernizaci s co nejmensimi zasahy do konstrukce. Cim muze byt vyklopena rampa velmi vazny problem? Kdyz pominu pretrimovani klopneho momentu?

2 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence

5.7.2016 v 23:25 | Nahoru | #1617
Když se ta rampa rychle a hodně otevře, tak přetrimování klopivého momentu není problém. V takovém případě se o trimování jednat nebude. Letadla se obvykle trimují nějakým kolečkem, u vrtulníků je to trochu odlišný proces a některé vrtulníky ani trimování nemají a ty síly v řízení se musí tupě oddřít rukama. Ta rampa má velkou plochu. To by pak mohlo bleskově sklonit čumák k zemi a průser je právě ta rychlost změny sklonu protože si můžou brnknout listy o ocasní nosník a to by byla konečná. No a kdyby to ustáli, tak budou muset kontrovat ten čumák dolů tak moc, že na to řízení nemusí stačit a když budou tahat cykliku k sobě na doraz , tak jsou zase listy nízko nad ocasem. Nic moc příjemná situace. Pokud by se to stalo ve visu nebo v malé rychlosti, tak by to nejspíš zvládnout šlo, ale na běžné rychlosti jak se lítají přelety by byl problém. Jo a tím vyklopením já nemyslím normální pracovní polohu kdy je rampa otevřená , ale poruchu kdy se rampa nezastaví tam, kde má a spadne níž. Což se stát může a někde jsem zaslechl, že k takové závadě už došlo.

(reakce na) Pokec pro letecké nadšence

6.7.2016 v 01:14 | Nahoru | #1618
MrHip> podle tveho popisu to je mazec. To bych necekal, ze muze mit tak velky vliv

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

6.7.2016 v 11:47 | Nahoru | #1619

MrHip píše: Jo a tím vyklopením já nemyslím normální pracovní polohu kdy je rampa otevřená , ale poruchu kdy se rampa nezastaví tam, kde má a spadne níž. Což se stát může a někde jsem zaslechl, že k takové závadě už došlo.


Takhle spadla za letu rampa u Anduly (nevím jestli 24, nebo 26) údajně polská, a nepřežil to nikdo na palubě...ačkoliv byla plná paragánů i s padáky. Vrata dolů vytrimovat nelze, byla to velmi nepovedená forma antivýškového kormidla. Prý to řešili mechanickými úpravami a instalací pyrotechnických náložek pro nouzové odpálení rampy v případě kolapsu mimo standartní polohu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence

6.7.2016 v 14:08 | Nahoru | #1620
666S999> Určitě An-26, popř 32, 24 je autobus.
Bylo by zajímavý zjistit podrobnosti, ona jim ta odlétávající rampa taky mohla poškodit řízení/kormidla
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist