Jedná se o rok 2003, s jednotkou NIPPONDENSO 071000-0910 QCA91 (kvůli normám měla omezený výkon), ale po rozebrání sem zjistil, že jednotka již byla "vykuchána", sice dost prasácky, ale je. Výfuk i svody jsou tam Gianelli, přívěra funguje.
Bohužel motorka má výkonovou díru stále. Do cca 5,5k celkem plynule je znát nárůst výkonu a motorka zrychluje, ale pak přijde oblast cca 5,5 až 8,5k a tam prostě to vůbec nejede, plný plyn a téměř to nezrychluje. Jakmile se otáčky dostanou nad 8-8,5k tak pak letí jak utržená ze řetězu. Nevím, zda je to tedy normální, ale je to celkem nepříjemné. Pokud si před zatáčkou nepodřadím a spadnou otáčky pod těch cca 8-8,5k, tak výjezd ze zatáčky je velmi "neohrabaný" a spíš ještě skoro zpomalím dokud si nepodřadim. Zároveň je tam na té hranici takové nepřijemné trhání (očekávam, jak se otevře/zavře přívěra).
Případně až bude hezky, tak se pokusim natočit video, motorka v otáčkách výkonové díry změní doce dost i zvuk. Díky za jakoukoliv radu.
Doufám, že se to zobrazí.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125 - výkonová díra
Každopádně díky moc za rady Karburátor sem čistil během zazimování, výfuk by měl být OK, každopádně sem četl, že i ve svodu giannelli, který tam mám může být nějaký "trychtýře" omezujicí průchod spalin, to sem ale nekontroloval (nicméně si myslím, že by v horním spektru otáček to tak nejelo). Na přívěru mrknu, jak na znečištění, tak seřízení a svíčku vyměním. Až venku nebude 30cm sněhu a pokud by po seřízení přívěry a vyměnění svíčky problémy přetrvávali, tak natočim video.
@Mito7: Pokud by si přišel na to, čím byla zapříčiněna díra u tebe, tak mi dej prosím vedět.
Edit: I když jak teď čtu o nastavení a funkčnosti přívěry, tak je docela možné, že mam neustále otevřenou přívěru.
Naposledy editováno 17.01.2016 12:47:51
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125 - výkonová díra
Tak ten přísun vzduchu a větší trisky dělá svoje, taky ti to asi jelo určitě o něco lépe. Každopádně mě ten výkon celkem stačí, jen mě fakt se*e ta výkonová díra... prostě použitelné otáčky co mam jsou 3-5k(nuda) a pak 8,5-11(12)k, což je prostě hrozně málo... hlavně už sem si s toho jednou i málem stříknul do textilu, když sem v otáčce přidal a byl sem v té díře, tak sem musel dát plný a pak přišel kopanec od zadního kola, jak otáčky překročili zmíněných cca 8,5k otáček a motorka se začala rovnat, takže sem mířil směr strouha
Jinak i pro info ostatním, dnes sem se na anglickém forku dočetl, že by to mohla dělat buď zde zmiňovaná přívěra , nebo potom nastavení karburátoru, zmíněno tam bylo nastavení šroubu bohatosti -> 1,5 až 2 otáčky od zavřené pozice a případně pokud by to nepomohlo, tak nastavit pozici jehli pomocí zářezů které jsou na ní (to ovlivňuje bohatost právě ve středních otáčkách, kde mám problém). Dočetl sem se, že se má začít ze střední pozice, a postupně posouvat nahoru (čím výš se kroužek na jehle posouvá, tím má být směs chudší a nahopak).
Pokud by ste s nečím co sem napsal nesouhlasili prosím o upozornění, nerad bych si zadřel chudou směsí motor...
Každopádně super rada - zbav se toho, ať se s tim trápí někdo jinej... jaké to je řešení probůh. A ještě bys mi určitě poradil, abych při prodeji řekl něco ve smyslu: "hej, kámo jede to jako krá*a úplně to trhá asfalt, budeš největší týpek, natrhneš s tim prdel kde jakýmu cápkovi s šestikilem, hlavně to žere max 3 litry na 100... Tahle motorka je v top stavu, na lepší široko daleko nenarazíš, před 200km tam byla dělaná generálka, jen sednout a jezdit.... a ta výkonová díra, to je normální, to mají všechny dváci..."
Promiň, neber to ve zlém, ale tvůj příspěvek je úplně mimo a absolutně nikomu nepomůže, asi tak jako ten, co sem teď napsal.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125 - výkonová díra
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RS 125 - výkonová díra
@-Atero-: řídicí jednotku mam již upravenou, tím to není... u mě to bude buď přívěra nebo nastavení jehli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RS 125 - výkonová díra
1) Jestli máš spotřebu 4.5 litru při sportovní jízdě, buď to není sportovní jízda nebo je něco špatně. Než budeš rýpat do karburátoru, podívej se na svíčku, jakou má barvu. Černá a bílá je špatně. Má být do hněda.
2) Zkontroluj správnou funkci přívěry.
3) Pokud teda polezeš do karburátoru, mrkni se, jestli tam jsou trysky a jehla dle manuálu, samo pro otevřenou verzi. Někteří dobráci dávají menší trysky, aby jim to tolik nežralo.
4) Šroubem bohatosti směsi naladíš úplnej spodek. (cca 1/8 plynu) Dále spodní pásmo ovlivňuje volnoběžná tryska (do cca 1/4 plynu) Ve středním pásmu má největší vliv tvar jehly. Úplný vršek ovlivňuje velikost hlavní trysky.
5) Zkontroluj, zda někde není restriktor. (sání, výfuk)
6) Pokud je tohle všechno v pořádku a víš, že někdo prasil CDI, mohl by být průšvih tady.
Aktuálně mám doma 300 ccm 2T. Řešil jsem taky díru ve středním spektru otáček, kde to bylo mrtvý a motka jela jen dole a potom až nahoře. Problém byl v laděné koncovce výfuku + špatném tvaru jehly, kdy směs byla ve středním pásmu příliš bohatá, i když hlavní tryska paradoxně byla nasazena o HODNĚ menší, než jaká je v sérii, neměla na to prostě vliv, až při plném plynu.
Všechny 125tky ve 2T, na kterých jsem seděl, jsou mrtvé do 6 - 7 tisíc otáček, poté se otevře přívěra a začne to jet, samozřejmě v rámci možností objemu. Přechod u většiny není plynulý a motorka v určitých otáčkách vystřelí dopředu, i když na RSu proti třeba Cagivě to nebylo až tak nárazové.
Pokud na nic nepřijdeš, jak psal kolega výš, prodej ji na ND. Už jen ta cena je podezřelá, pokud je na motorce rozumně odstranitelná závada, každej ekonomicky uvažující člověk jí odstraní a motorku si nechá nebo jí prodá za odpovídající cenu. V tomhle bude nějaká zapeklitá past. (osobní tip - CDI)
Naposledy editováno 29.01.2016 15:25:20
Spotřebu 4,5l opravdu mám... nejezdím pořád plný plyn, ale na vyjížďce s lidma z okolí, sem víceméně jel pořád pod plným rovinky cca 130-150, jinak nějak s rozumem do zatáček, sice mi ujížděli, ale mají najeto o dost víc a hlavně jeden má yamahu fazera 72kw a druhý má 570 husaberga předělanýho na supermoto, takže se jelo opravu v tempu a spotřeba po dotankování na benzíně vyšla 4.57, jak sem již psal.
Motorku sem koupil od týpka, který byl ve finanční tísni z původní ceny 17k to stahnul na 12k (koukal sem na ni asi 4 týdny na bazaru a postupně šel s cenou dolu). Hlavně motorka nebyla vzhledově moc hezká, popraskaný plasty, odřený bok, pneu starý milion let, rozeta a řetěz na výměnu a další věci, ale motorově a podvozkem je v pohodě (krom té díry ve středu otáček) ale jak sem již psal, dočetl sem se na anglickém forku, že to může být nastavení bohatosti na jehle, to stejné sem našel i na stránkách apriliatech ( http://www.apriliat...echnika/karburatory/ ), svíčka má hnědou/cihlovou barvu, to by mělo být také OK, přívěru musím zkouknout, nyní nejsem doma, takže až bude čas, tak se na to vrhnu. Nějaká decentní netěsnost bude u výfokové příruby, jelikož už když sem to kupoval, tak mi řikal, že občas je pod svodem pár kapek oleje (černý z motoru). CDI je "vykuchaná" jak sem psal prasácky, ale jen v tom smyslu, že stačilo odebrat mnohem míň té "plastové" hmoty, aby se přerušil můstek, zde je odebráno celkem dost, ale na funkci by to nemělo mít vliv.
Doufam, že to bude buď "jen" zaseknutá přívěra, nebo případně bohatost směsi ovlivněná jehlou...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2889 | 7.5.2024 v 22:32 Beranidlo |
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 | Tesin | 1 | 23.5.2023 v 20:19 kokoška. |
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 | Jawák81 | 19 | 6.5.2023 v 14:27 Jawák81 |
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... | frantisekkal | 7 | 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |