globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: chladicí kapalina
15.1.2016 v 12:56
Chtěl bych se zeptat měnil jsem chladicí kapalinu a omylem jsem nalil víc vody do expazky nad hranici MAX. Chci se zeptat jestli si to motor vytahne z expanzky nebo budu muset expanzku vypustit a nalit to do okruhu. díky za odpověď

chladicí kapalina

15.1.2016 v 13:00 | Nahoru | #1
Hlavně je nutné nalít kapalinu do okruhu a pak dolít expanzi na provozní rysku. Pokud jsi měnil, vypustil a nalil jen expanzi, dost pravděpodobně máš v chladiči sucho.

chladicí kapalina

15.1.2016 v 13:02 | Nahoru | #2
ja jsem nalil prvne do expanzsky coz byla chyba ale trochu jsem nalil i do okruhu.

chladicí kapalina

15.1.2016 v 13:04 | Nahoru | #3
tak jestli si to ten motor vytahne z expanzky nebo ju musim vypustit a nalit do okruhu

3 reakcí na tento příspěvek chladicí kapalina

15.1.2016 v 13:07 | Nahoru | #4
Proč se lidi serou do věcí o kterých ví kulový a ještě se ani nenamahaji zjistit dopředu jak na to..třeba si stáhnout servisní manuál a projít si tam jak se to má dle výrobce správně dělat.. Je to fakt tak těžký? Jasně, pokud bych i tak měl problém, ano od toho je tu fórum.. Ale tohle..

chladicí kapalina

15.1.2016 v 13:32 | Nahoru | #5
dolej okruh víčkem chladiče do plna a expanz odsaj na horní rysku.. motor si to sám nenasaje expanz je na vyrovnání tlaku v chladící soustavě a když tam bude kapalina chybět,nebude tam asi ani tlak

Naposledy editováno 15.01.2016 13:37:38

(reakce na) chladicí kapalina

15.1.2016 v 13:42 | Nahoru | #6

Johny89 píše: Proč se lidi serou do věcí o kterých ví kulový a ještě se ani nenamahaji zjistit dopředu jak na to..třeba si stáhnout servisní manuál a projít si tam jak se to má dle výrobce správně dělat.. Je to fakt tak těžký? Jasně, pokud bych i tak měl problém, ano od toho je tu fórum.. Ale tohle..



Přesně tak.
Manuál stáhneš tady na motorkářích a není to nic složitého abys to nepochopil. Startovat motorku s částečně naplněným chladičem je opravdu vrchol. Je potřeba okruh nalít úplně a pak ještě po nastartování a zahřátí dolít, protože se to odvzdušní. Někdy je potřeba toto opakovat i 3x.

chladicí kapalina

15.1.2016 v 14:11 | Nahoru | #7
to víčko chladiče je pod nádrží,nádrž musíš odklopit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chladicí kapalina

15.1.2016 v 14:30 | Nahoru | #8
Johny89> v manualu bude jen kde a kam a co zkontrolovat.tam taková banalita popsaná nebude tam bude max navštívit servis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chladicí kapalina

15.1.2016 v 23:39 | Nahoru | #9
ja1> Vítám Tě Myslím samozřejmě servisní manuál, tam to je popsané přesně krok od kroku. Jinak máš s postupem pravdu, ale občas bývají u něčeho různé malé rozdíly, tak není od věci do toho manuálu jen nahlídnout, i když obecně vím jak se to dělá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chladicí kapalina

17.1.2016 v 18:58 | Nahoru | #10
Johny89> možná tak ještě uživatelský manual se dá stahnout, ale se servisním manualem je to horší

(reakce na) chladicí kapalina

17.1.2016 v 19:11 | Nahoru | #11


Naposledy editováno 18.01.2016 08:05:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chladicí kapalina

18.1.2016 v 11:50 | Nahoru | #12
ja1> Tady jsou asi tři, nevím jaký má rok, ale asi se to extrémně lišit nebude..alespoň něco.

(reakce na) chladicí kapalina

19.1.2016 v 17:31 | Nahoru | #13
Johny89> má 04 .. většina ale neví že jsou ty motorky stejný a proto hledají přesně ten rok co mají.

2 reakcí na tento příspěvek chladicí kapalina

21.1.2016 v 18:20 | Nahoru | #14
Edgar08:
Dával jsem naší Velvanu-Fridex G48; vypouštěl jsem to normálně výp. šroubkem na pumpě, trochu zbytku vymačkal z trubek u pumpy.
Vzhledem k tomu, že není radno míchat kapaliny od různých výrobců, byť jsou všechny použité G11-viz. příručky; tak jsem to udělal takto:
vypustil, I. propláchl vodou na místě, II. nalil a udělal kratší projížďku(-na nákup),
3. vypustil a propláchl na místě, 4. nalil chladící kapalinu (zředěnou) po hrdlo.

Odvzdušnění systému pak takto: (dle ofic. servisního manuálu CBF500)
při sundané nádrži-náhr. zásobník paliva (inj. stříkačka,...).. (bez sundané nádrže se k víčku stejně nedostaneš-není na chladiči)
1. Zařaďte převodovku na neutrál. Nastartujte motor a nechte ho běžet na volnoběh po dobu 2 - 3 minut.
2. Vytočte motor třikrát až čtyřikrát pro odvzdušnění systému. (při přidání hladina kap. znatelně klesne, až "do" trubek, takže "potřebné" vytočení lze snadno vypozorovat)
3. Vypněte motor a přidejte chladicí kapalinu až po hrdlo.
4. Nainstalujte uzávěr. Odstraňte víčko rezervní nádrže, naplňte rezervní nádrž po horní rysku a nainstalujte uzávěr nádrže.

chladicí kapalina

22.1.2016 v 14:19 | Nahoru | #15
dobré počteníčko nejvtipnější za 100

(reakce na) chladicí kapalina

23.1.2016 v 15:46 | Nahoru | #16

Malken píše: Edgar08:
Dával jsem naší Velvanu-Fridex G48; vypouštěl jsem to normálně výp. šroubkem na pumpě, trochu zbytku vymačkal z trubek u pumpy.
Vzhledem k tomu, že není radno míchat kapaliny od různých výrobců, byť jsou všechny použité G11-viz. příručky; tak jsem to udělal takto:
vypustil, I. propláchl vodou na místě, II. nalil a udělal kratší projížďku(-na nákup),
3. vypustil a propláchl na místě, 4. nalil chladící kapalinu (zředěnou) po hrdlo.

Odvzdušnění systému pak takto: (dle ofic. servisního manuálu CBF500)
při sundané nádrži-náhr. zásobník paliva (inj. stříkačka,...).. (bez sundané nádrže se k víčku stejně nedostaneš-není na chladiči)
1. Zařaďte převodovku na neutrál. Nastartujte motor a nechte ho běžet na volnoběh po dobu 2 - 3 minut.
2. Vytočte motor třikrát až čtyřikrát pro odvzdušnění systému. (při přidání hladina kap. znatelně klesne, až "do" trubek, takže "potřebné" vytočení lze snadno vypozorovat)
3. Vypněte motor a přidejte chladicí kapalinu až po hrdlo.
4. Nainstalujte uzávěr. Odstraňte víčko rezervní nádrže, naplňte rezervní nádrž po horní rysku a nainstalujte uzávěr nádrže.

Konečně pořádnej návod i pro blb... méně chápavé

1 reakcí na tento příspěvek chladicí kapalina

15.3.2016 v 07:40 | Nahoru | #17
Mam CBR 600F sport F4i

Včera jsem měnil chladičku.

Vypustil prolil destilkou, uzavrel, doolil destilku po okraj uzavrel vicko nastartoval...nechal bezet.
Vypustil destilku.

Pak jsem dolil kapalinu ale v manualu je 2.7 + 0.3 L expanzka, chladici kapaliny.
Mě se tam vešlo max 2.2L .

Neví někdo čím to ?

(reakce na) chladicí kapalina

16.3.2016 v 07:24 | Nahoru | #18

Malken píše:
1. Zařaďte převodovku na neutrál. Nastartujte motor a nechte ho běžet na volnoběh po dobu 2 - 3 minut.
2. Vytočte motor třikrát až čtyřikrát pro odvzdušnění systému. (při přidání hladina kap. znatelně klesne, až "do" trubek, takže "potřebné" vytočení lze snadno vypozorovat)
3. Vypněte motor a přidejte chladicí kapalinu až po hrdlo.
4. Nainstalujte uzávěr. Odstraňte víčko rezervní nádrže, naplňte rezervní nádrž po horní rysku a nainstalujte uzávěr nádrže.

Myslím že toto bude platit pro každou motorku. Buď ti tam někde zůstala předchozí kapalina (destilka) nebo jsi nevyhnal všechny vzduchové bubliny.

(reakce na) chladicí kapalina

16.3.2016 v 07:41 | Nahoru | #19

DJ-Look-In píše: Mam CBR 600F sport F4i

Včera jsem měnil chladičku.

Vypustil prolil destilkou, uzavrel, doolil destilku po okraj uzavrel vicko nastartoval...nechal bezet.
Vypustil destilku.

Pak jsem dolil kapalinu ale v manualu je 2.7 + 0.3 L expanzka, chladici kapaliny.
Mě se tam vešlo max 2.2L .

Neví někdo čím to ?


No čím asi-zůstalo ti tam 0,8l staré kapaliny v hadicích, termostatu atd. Už jsem ti psal, že když si s tím člověk má čas hrát, tak máš odpojit všechny hadice. Koukal bys kolik toho vyteče ještě ven.
Taky můžeš mít ten systém zavzdušněný, odvzdušnění jsi dělal jak je tady psáno a díval jsi se pak do chladiče, kolik tam toho chybí nebo jestli je plný?

chladicí kapalina

16.3.2016 v 10:04 | Nahoru | #20
Odvzdusneni jsem delal stylem promackanim hadic... plus pridavani plynu aby kapalina klesala na uroven trubek...a celkem dlouhou dobu tak 5min.
po ustaleni na volnoběh ale kapalina byla az po okraj u víčka

chladicí kapalina

16.3.2016 v 10:08 | Nahoru | #21
Tipuju to asi na ten zbytek té destilky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Koukám po lacinější motorce do 50 0... Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Kawasaki ER 5 jira123 8 12.10.2022 v 16:02 jira123
"Brousící" zvuk při zavřeném plynu ... Honda CBF 500 Wolfikkt 7 24.6.2022 v 14:12 Slávek-TDM
Honda CBF 500 Nestartuje Honda CBF 500 SemiBiker 17 19.6.2022 v 17:23 ja1
Paralelní dvouválec [1, 2] Honda CBF 500 Mike70 31 27.5.2022 v 13:18 TomasNBK
Zvláštně sjetá pneumatika Honda CBF 500 Zdencek1 17 27.4.2022 v 13:50 jandam


TOPlist