měl bych takovej dotaz. Mám na své motorce baterku na poměrně blbě přístupném místě - Pod nádrží..A tak mě napadlo, že bych si na motorku zapojil voltmetr, abych věděl, kolik má baterka V. Zároveň bych to měl jako kontrolu, jestli funguje dobíjení. Na e-bay jsem si našel nějaký mini voltmetr , který by měl snad stačit. Jenomže teď mě zajímá, jak ho zapojit? Pokud bych ho zapojil přímo na baterku, tak bude napětí svítit fůrt, což já nechci. Chtěl bych, aby se napětí aku rozsvítilo až po otočení klíčku, jenomže to bych asi musel napojit někam do spínačky, že? Chci se teda zeptat, jak voltmetr zapojit a jestli je ten, co jsem poslal dostačující. Díky moc
J.M.K. píše: Plazivec> Ta spotřeba těchto měřáků by mě právě dost zajímala, u LED bylo třeba počítat cca s 10mA na segment a to je u třícifry už docela dost. I když XV750 má baterku docela velkou. Do toho pak svit voltmetru v noci také není úplně echt, kor musí-mi motorka stát na ulici. Lepší je LCD se samostatně napájeným podsvícením, při správném úhlu je navíc LED na slunci čitelné lépe, jak LED. Pokud tedy někdo vůbec vyrábí takové provedení měřáku, natož LED se samostatným vývodem pro spínání segmentovek.
Já měl něco takovýho kapku jiný, co si pamatuju, tak do 3mA myslím, je to bez podsvícení, což mi nevadilo, ale šlo to pryč s VL 1500.
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru na motorku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku
Varanus píše: V případě vestavěného voltmetru by to znamenalo ho opatřit vlastním vypínačem, nebo vždy z okruhu výtáhnout pojistku, což je hloupost. Podle mne stačí voltmetr před jízdou strcit do zásuvky zapalovače a po jízdě ho vyjmout.
Což je zase hloupost podle mě.Dělají se snad palubní přístroje na zásuvku? Ale proti vkusu...
Naposledy editováno 17.11.2015 18:00:17
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru na motorku
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení voltmetru na motorku
Viděl jsem namontovaný digitální voltmetr a vedle něho tlačítko. Před startem zmáčknul tlačítko a zjistil napětí naprázdno, když otočil klíčkem zjistil napětí pod zátěží a k tomu ještě hodnota při běžícím motoru. Z těchto tří hodnot se dá usoudit stav baterie a vlastně i dobíjení. A stačí k tomu jedno "blbé" tlačítko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku
lubon:Ani moc ne.Záleží taky na úhlu a barvě.Já měl modrý a nijak zvlášť to oči netáhlo.Po tmě stejně moc nejezdím,maximálně do práce.Jsem vysokej a mám to daleko od očí
Had:Po otočení klíčku mi naskočí akorát čínský budík s jednou kontrolkou neutrálu a podsvícením.Tipnu,50mA?Pokud baterie nedrží napětí při takovém odběru,napětí naprázdno mě nezajímá
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku
Anti píše: Motoristik>
Had:Po otočení klíčku mi naskočí akorát čínský budík s jednou kontrolkou neutrálu a podsvícením.Tipnu,50mA?Pokud baterie nedrží napětí při takovém odběru,napětí naprázdno mě nezajímá
A jak víš z jakého napětí ti to kleslo na tu hodnotu po otočení klíčkem? Pokud bys měl vyblitou baterii, tak si odvodíš informaci o momentálním stavu baterie, ale nebudeš vědět, čeho je to důsledek, jestli celkového stavu, nebo momentálního. Zkrátka nebudeš vědět, jestli je baterie už po smrti, nebo je jenom vyblitá.
Anti píše: Motoristik>
Had:Po otočení klíčku mi naskočí akorát čínský budík s jednou kontrolkou neutrálu a podsvícením.Tipnu,50mA?Pokud baterie nedrží napětí při takovém odběru,napětí naprázdno mě nezajímá
Naprosto souhlasím s Anti. Jestli máte 30-50 mA digi budíku za "podstatu zkreslení údaje", tak to potom bych šel vystřelovat rakety s NASA...
Startovací proud je proti tomu o 3 řády (nejmíň) výš, takže jestli je baterka mrtvá, tak odběr toho budíku je víc než zanedbatelný. (po otočení klíčkem)
edit: vypadlo mí čísílko...
Naposledy editováno 18.11.2015 12:51:47
http://www.battery.c...-indikaci-stavu.html
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku
Plazivec píše: A jak víš z jakého napětí ti to kleslo na tu hodnotu po otočení klíčkem? Pokud bys měl vyblitou baterii, tak si odvodíš informaci o momentálním stavu baterie, ale nebudeš vědět, čeho je to důsledek, jestli celkového stavu, nebo momentálního. Zkrátka nebudeš vědět, jestli je baterie už po smrti, nebo je jenom vyblitá.
Co poznáš z napětí naprázdno?Jen hodnotu napětí.Co ti to řekne o kapacitě?Hovno.Je to jako graf motoru s křivkou výkonu ale bez krouťáku.Jak už jsem psal,odběr dnešních elektronických budíků je zanedbatelný.A pokud s ním klesne napětí na baterii,je jedno jestli je po smrti nebo vybitá.Já to poznám jednoduše.Protože při předchozí jízdě jsem sledoval budík a viděl jsem jestli je dobíjení v pořádku.A protože vím že zdravá baterie má samovybíjecí proud minimální.
Otázka:Standardní Varta pro můj stroj má udaný startovací proud 190A.O jakou hodnotu klesne napájecí napětí při připojení zátěže 50mA?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku
Anti píše: Co poznáš z napětí naprázdno?Jen hodnotu napětí.Co ti to řekne o kapacitě?Hovno.Je to jako graf motoru s křivkou výkonu ale bez krouťáku.Jak už jsem psal,odběr dnešních elektronických budíků je zanedbatelný.A pokud s ním klesne napětí na baterii,je jedno jestli je po smrti nebo vybitá.Já to poznám jednoduše.Protože při předchozí jízdě jsem sledoval budík a viděl jsem jestli je dobíjení v pořádku.A protože vím že zdravá baterie má samovybíjecí proud minimální.
Otázka:Standardní Varta pro můj stroj má udaný startovací proud 190A.O jakou hodnotu klesne napájecí napětí při připojení zátěže 50mA?
Nepochopils, pokud se mluvilo o spotřebě měřáku, šlo o to, aby ti to nevysoslo baterku při delším stání a ne jestli žere startovací proud.
Já měl baterku, co byla před smrtí ale pořád držela tak týden stání, pro mne bylo napětí bez zátěže důležitý ůdaj, kdy jsem věděl, jestli ještě nastartuju, nebo mám rovnou vytáhnout nabíječku abych vyjel. Po nějaké té době jsem už totiž věděl při jakém napětí naprázdno už nenastartuju. Proto jsem napsal, že podle mě je lepší mít taky tuto informaci k dispozici. To je vše. Nechápu, co se ti na tom nelíbí.
Anti píše: Co poznáš z napětí naprázdno?Jen hodnotu napětí.Co ti to řekne o kapacitě?Hovno.Je to jako graf motoru s křivkou výkonu ale bez krouťáku.Jak už jsem psal,odběr dnešních elektronických budíků je zanedbatelný.A pokud s ním klesne napětí na baterii,je jedno jestli je po smrti nebo vybitá.Já to poznám jednoduše.Protože při předchozí jízdě jsem sledoval budík a viděl jsem jestli je dobíjení v pořádku.A protože vím že zdravá baterie má samovybíjecí proud minimální.
Otázka:Standardní Varta pro můj stroj má udaný startovací proud 190A.O jakou hodnotu klesne napájecí napětí při připojení zátěže 50mA?
A) zdieľam tvoj názor na poklesy napätia. Pokiaľ tá elektrika neni úplne v hajzli, prechodové odpory sú nízke, hodnota skreslenia je zanedbateľná. Pokiaľ mi voltmeter ukazuje 10.2V za behu, tak buď je v hajzli nabíjanie a akumulátor, alebo mám prechodový odpor spôsobujúci pokles ~4V niekde. Zoberem avomet, zmeriam napätie na svorkách aku a viem kde je pes. Viem aké napätie mám počas behu motorky v sieti, na to je ten palubný voltmeter. Akákoľvek odchýlka je niečím spôsobená. A takisto aj opačným spôsobom. Mám ten voltmeter odpichnutý od svetla, tak mám veľký pokles napätia a voltmeter mi ukazuje 12V, viem že vtedy je na aku 14.4V a je to normálny stav a rátam s tým. Ja som skôr názoru že to má byť na zaznamenanie extrémov (odídený reglér, upaľujúce sa kontakty, odpadávajúca kostra), než na laboratórne presné merania.
Zase nehrajme tu na mikrovolty, ktovie akú presnosť má samotný ten kvalitný čínsky voltmeter. Aby ste neboli prekvapení, že má presnosť -+5%.
B) nezdieľam tvoj názor na výkon a krútiaci moment. Pokiaľ mám graf výkonu a sú na ňom aj otáčky, krútiaci moment vypočítam :)
1)Údaj pod zátěží je objektivnější
2)Odběr na spínaném obvodu je zanedbatelný
Pokud máš odpozorované nějaké hodnoty,pak to má pro tebe smysl,ale jen do situace kdy druhá baterie začne umírat jiným způsobem.Na motorce jsem to nezažil,ale na autě jsem měl baterii která měla naprázdno ideální hodnoty,ale při startu padala na 3V.Klasická ztráta kapacity.Pak jsem měl jednu v mašině se sesypaným článkem a tam jsem pokaždé prostě zkusil zatočit.Buď to chytlo nebo ne.
Tak jak píše kilix,nemá cenu řešit desetinky.
kilix:V tomto případě máš pravdu,takže příměr není adekvátní
"Po otočení klíčku mi naskočí akorát čínský budík s jednou kontrolkou neutrálu a podsvícením.Tipnu,50mA?Pokud baterie nedrží napětí při takovém odběru,napětí naprázdno mě nezajímá"
-Já když pootočím klíčkem, tak se zapne hl světlomet (60W-5A) zadní světlo (5W-0.4A) dále blinkry (5W+5W-0.8A) zapalování si za chodu bere cca 60W-5A, předpokládám že když se motor netočí tak méně, ale alespoň 1A, a něco málo kontrolky. Celková zátěž přes 7Ampér. Tak nevím o jakých 50mA tady je řeč.
A 7Ampér není zanedbatelný odběr
Plazivec:To taky melu furt dokola.Proti gustu.
Tohle ma vyhodu ze je to videt ve zhasnute garazi kdyz jdu nahodou kolem.
Me blika se starsi baterkou oranzove , za jizdy a par hodin po dojeti zelene.
V dnešnej dobe keď má každý už chytrý telefon ,tak prečo si na moto kde čo montovať.Zaujímavá idea.Čavsa
Na výše uvedeném odkazu jsem našel další možnost vodotěsného voltmetru vhodného na moto. Přes zimu si ho nainstaluju, živě to vidím, na levé stranu zabuduju vestavnou zásuvku na 12V (klasický zapalovač), z této půjde kabeláž k voltmetru, který bude umístěn na pravé straně kokpitu. Oba přístroje jsou kulaté, čili designově synchroní Celý okruh opatřím vodotěstným spínačem, to, aby voltmetr stále nesvítil. Vždy zapnu před startováním a vypnu po zhasnutí motoru, čili uvidím stav baterie bez i se zátěží.
for Rubick - za tento přístroj bluetooth se mi zdá, že by to byly vyhozené peníze a to z toho důvodu, že stav baterie si můžu namátkově zkontrolovat v garáži klasickým voltmetrem. Jde o to, že na tel. se nebudeš dívat během jízdy, o což tady jde. Jde o to, že se může stát, že odejde regulátor nebo altík a poté (po pár kilometrech) i baterie, čemuž se dá předejít, pokud máš průběžný přehled o stavu dobíjení.
Já to kupoval kvůli venkovní teplotě, kde mám čidlo dané do saní vzduchu a voltmetr ukazuje naprosto stejně jako integrovaný voltmetr. Mám to zapojené od palubní desky a funguje fakt dobře