globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapojení voltmetru na motorku
 
14.11.2015 v 10:52
Čaues motorkáři,

měl bych takovej dotaz. Mám na své motorce baterku na poměrně blbě přístupném místě - Pod nádrží..A tak mě napadlo, že bych si na motorku zapojil voltmetr, abych věděl, kolik má baterka V. Zároveň bych to měl jako kontrolu, jestli funguje dobíjení. Na e-bay jsem si našel nějaký mini voltmetr , který by měl snad stačit. Jenomže teď mě zajímá, jak ho zapojit? Pokud bych ho zapojil přímo na baterku, tak bude napětí svítit fůrt, což já nechci. Chtěl bych, aby se napětí aku rozsvítilo až po otočení klíčku, jenomže to bych asi musel napojit někam do spínačky, že? Chci se teda zeptat, jak voltmetr zapojit a jestli je ten, co jsem poslal dostačující. Díky moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

18.11.2015 v 18:29 | Nahoru | #1

Anti píše: Co poznáš z napětí naprázdno?Jen hodnotu napětí.Co ti to řekne o kapacitě?Hovno.Je to jako graf motoru s křivkou výkonu ale bez krouťáku.Jak už jsem psal,odběr dnešních elektronických budíků je zanedbatelný.A pokud s ním klesne napětí na baterii,je jedno jestli je po smrti nebo vybitá.Já to poznám jednoduše.Protože při předchozí jízdě jsem sledoval budík a viděl jsem jestli je dobíjení v pořádku.A protože vím že zdravá baterie má samovybíjecí proud minimální.
Otázka:Standardní Varta pro můj stroj má udaný startovací proud 190A.O jakou hodnotu klesne napájecí napětí při připojení zátěže 50mA?



Nepochopils, pokud se mluvilo o spotřebě měřáku, šlo o to, aby ti to nevysoslo baterku při delším stání a ne jestli žere startovací proud.
Já měl baterku, co byla před smrtí ale pořád držela tak týden stání, pro mne bylo napětí bez zátěže důležitý ůdaj, kdy jsem věděl, jestli ještě nastartuju, nebo mám rovnou vytáhnout nabíječku abych vyjel. Po nějaké té době jsem už totiž věděl při jakém napětí naprázdno už nenastartuju. Proto jsem napsal, že podle mě je lepší mít taky tuto informaci k dispozici. To je vše. Nechápu, co se ti na tom nelíbí.

(reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

18.11.2015 v 20:45 | Nahoru | #2
Plazivec> Já nepsal že se mi něco nelíbí,jen furt melu dvě věci:
1)Údaj pod zátěží je objektivnější
2)Odběr na spínaném obvodu je zanedbatelný
Pokud máš odpozorované nějaké hodnoty,pak to má pro tebe smysl,ale jen do situace kdy druhá baterie začne umírat jiným způsobem.Na motorce jsem to nezažil,ale na autě jsem měl baterii která měla naprázdno ideální hodnoty,ale při startu padala na 3V.Klasická ztráta kapacity.Pak jsem měl jednu v mašině se sesypaným článkem a tam jsem pokaždé prostě zkusil zatočit.Buď to chytlo nebo ne.
Tak jak píše kilix,nemá cenu řešit desetinky.

kilix:V tomto případě máš pravdu,takže příměr není adekvátní
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist