globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapojení voltmetru na motorku
 
14.11.2015 v 10:52
Čaues motorkáři,

měl bych takovej dotaz. Mám na své motorce baterku na poměrně blbě přístupném místě - Pod nádrží..A tak mě napadlo, že bych si na motorku zapojil voltmetr, abych věděl, kolik má baterka V. Zároveň bych to měl jako kontrolu, jestli funguje dobíjení. Na e-bay jsem si našel nějaký mini voltmetr , který by měl snad stačit. Jenomže teď mě zajímá, jak ho zapojit? Pokud bych ho zapojil přímo na baterku, tak bude napětí svítit fůrt, což já nechci. Chtěl bych, aby se napětí aku rozsvítilo až po otočení klíčku, jenomže to bych asi musel napojit někam do spínačky, že? Chci se teda zeptat, jak voltmetr zapojit a jestli je ten, co jsem poslal dostačující. Díky moc

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

18.11.2015 v 17:10 | Nahoru | #1

Plazivec píše: A jak víš z jakého napětí ti to kleslo na tu hodnotu po otočení klíčkem? Pokud bys měl vyblitou baterii, tak si odvodíš informaci o momentálním stavu baterie, ale nebudeš vědět, čeho je to důsledek, jestli celkového stavu, nebo momentálního. Zkrátka nebudeš vědět, jestli je baterie už po smrti, nebo je jenom vyblitá.



Co poznáš z napětí naprázdno?Jen hodnotu napětí.Co ti to řekne o kapacitě?Hovno.Je to jako graf motoru s křivkou výkonu ale bez krouťáku.Jak už jsem psal,odběr dnešních elektronických budíků je zanedbatelný.A pokud s ním klesne napětí na baterii,je jedno jestli je po smrti nebo vybitá.Já to poznám jednoduše.Protože při předchozí jízdě jsem sledoval budík a viděl jsem jestli je dobíjení v pořádku.A protože vím že zdravá baterie má samovybíjecí proud minimální.
Otázka:Standardní Varta pro můj stroj má udaný startovací proud 190A.O jakou hodnotu klesne napájecí napětí při připojení zátěže 50mA?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

18.11.2015 v 18:29 | Nahoru | #2

Anti píše: Co poznáš z napětí naprázdno?Jen hodnotu napětí.Co ti to řekne o kapacitě?Hovno.Je to jako graf motoru s křivkou výkonu ale bez krouťáku.Jak už jsem psal,odběr dnešních elektronických budíků je zanedbatelný.A pokud s ním klesne napětí na baterii,je jedno jestli je po smrti nebo vybitá.Já to poznám jednoduše.Protože při předchozí jízdě jsem sledoval budík a viděl jsem jestli je dobíjení v pořádku.A protože vím že zdravá baterie má samovybíjecí proud minimální.
Otázka:Standardní Varta pro můj stroj má udaný startovací proud 190A.O jakou hodnotu klesne napájecí napětí při připojení zátěže 50mA?



Nepochopils, pokud se mluvilo o spotřebě měřáku, šlo o to, aby ti to nevysoslo baterku při delším stání a ne jestli žere startovací proud.
Já měl baterku, co byla před smrtí ale pořád držela tak týden stání, pro mne bylo napětí bez zátěže důležitý ůdaj, kdy jsem věděl, jestli ještě nastartuju, nebo mám rovnou vytáhnout nabíječku abych vyjel. Po nějaké té době jsem už totiž věděl při jakém napětí naprázdno už nenastartuju. Proto jsem napsal, že podle mě je lepší mít taky tuto informaci k dispozici. To je vše. Nechápu, co se ti na tom nelíbí.

(reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

18.11.2015 v 18:34 | Nahoru | #3

Anti píše: Co poznáš z napětí naprázdno?Jen hodnotu napětí.Co ti to řekne o kapacitě?Hovno.Je to jako graf motoru s křivkou výkonu ale bez krouťáku.Jak už jsem psal,odběr dnešních elektronických budíků je zanedbatelný.A pokud s ním klesne napětí na baterii,je jedno jestli je po smrti nebo vybitá.Já to poznám jednoduše.Protože při předchozí jízdě jsem sledoval budík a viděl jsem jestli je dobíjení v pořádku.A protože vím že zdravá baterie má samovybíjecí proud minimální.
Otázka:Standardní Varta pro můj stroj má udaný startovací proud 190A.O jakou hodnotu klesne napájecí napětí při připojení zátěže 50mA?



A) zdieľam tvoj názor na poklesy napätia. Pokiaľ tá elektrika neni úplne v hajzli, prechodové odpory sú nízke, hodnota skreslenia je zanedbateľná. Pokiaľ mi voltmeter ukazuje 10.2V za behu, tak buď je v hajzli nabíjanie a akumulátor, alebo mám prechodový odpor spôsobujúci pokles ~4V niekde. Zoberem avomet, zmeriam napätie na svorkách aku a viem kde je pes. Viem aké napätie mám počas behu motorky v sieti, na to je ten palubný voltmeter. Akákoľvek odchýlka je niečím spôsobená. A takisto aj opačným spôsobom. Mám ten voltmeter odpichnutý od svetla, tak mám veľký pokles napätia a voltmeter mi ukazuje 12V, viem že vtedy je na aku 14.4V a je to normálny stav a rátam s tým. Ja som skôr názoru že to má byť na zaznamenanie extrémov (odídený reglér, upaľujúce sa kontakty, odpadávajúca kostra), než na laboratórne presné merania.
Zase nehrajme tu na mikrovolty, ktovie akú presnosť má samotný ten kvalitný čínsky voltmeter. Aby ste neboli prekvapení, že má presnosť -+5%.

B) nezdieľam tvoj názor na výkon a krútiaci moment. Pokiaľ mám graf výkonu a sú na ňom aj otáčky, krútiaci moment vypočítam :)

(reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

20.11.2015 v 17:50 | Nahoru | #4

Anti píše: Co poznáš z napětí naprázdno?Jen hodnotu napětí.Co ti to řekne o kapacitě?Hovno...



To neni tak uplne pravda. Samozrejme se akumulatory a baterie meri pod zatezi, ale u Pb aku je hodnota naprazdno velmi dobry indikator jak urovne nabiti tak kondice elektrod ( tloustka sulfatu na - elektrode a oxidu na + ). Zaroven se z prvnich desitek sekund po odstaveni od nabijece (alternatoru) velmi dobre odhadne uroven self discharge, protoze je tam ten jev dosti akcelerovany.
Dokonce kvuli mereni naprazdno vznikly State Of Charge sensory ( SOC nebo IBS ) montovane primo do automobilove svorky na terminal akumulatoru. To umisteni neni jen k mereni celkoveho proudu a orientacni teploty aku ale hlavne pro mereni zcela naprazdno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist