globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapojení voltmetru na motorku
 
14.11.2015 v 10:52
Čaues motorkáři,

měl bych takovej dotaz. Mám na své motorce baterku na poměrně blbě přístupném místě - Pod nádrží..A tak mě napadlo, že bych si na motorku zapojil voltmetr, abych věděl, kolik má baterka V. Zároveň bych to měl jako kontrolu, jestli funguje dobíjení. Na e-bay jsem si našel nějaký mini voltmetr , který by měl snad stačit. Jenomže teď mě zajímá, jak ho zapojit? Pokud bych ho zapojil přímo na baterku, tak bude napětí svítit fůrt, což já nechci. Chtěl bych, aby se napětí aku rozsvítilo až po otočení klíčku, jenomže to bych asi musel napojit někam do spínačky, že? Chci se teda zeptat, jak voltmetr zapojit a jestli je ten, co jsem poslal dostačující. Díky moc

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

18.11.2015 v 08:37 | Nahoru | #1

Anti píše: Motoristik>
Had:Po otočení klíčku mi naskočí akorát čínský budík s jednou kontrolkou neutrálu a podsvícením.Tipnu,50mA?Pokud baterie nedrží napětí při takovém odběru,napětí naprázdno mě nezajímá


A jak víš z jakého napětí ti to kleslo na tu hodnotu po otočení klíčkem? Pokud bys měl vyblitou baterii, tak si odvodíš informaci o momentálním stavu baterie, ale nebudeš vědět, čeho je to důsledek, jestli celkového stavu, nebo momentálního. Zkrátka nebudeš vědět, jestli je baterie už po smrti, nebo je jenom vyblitá.

(reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

18.11.2015 v 12:50 | Nahoru | #2

Anti píše: Motoristik>
Had:Po otočení klíčku mi naskočí akorát čínský budík s jednou kontrolkou neutrálu a podsvícením.Tipnu,50mA?Pokud baterie nedrží napětí při takovém odběru,napětí naprázdno mě nezajímá



Naprosto souhlasím s Anti. Jestli máte 30-50 mA digi budíku za "podstatu zkreslení údaje", tak to potom bych šel vystřelovat rakety s NASA...

Startovací proud je proti tomu o 3 řády (nejmíň) výš, takže jestli je baterka mrtvá, tak odběr toho budíku je víc než zanedbatelný. (po otočení klíčkem)

edit: vypadlo mí čísílko...

Naposledy editováno 18.11.2015 12:51:47

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení voltmetru na motorku

18.11.2015 v 17:10 | Nahoru | #3

Plazivec píše: A jak víš z jakého napětí ti to kleslo na tu hodnotu po otočení klíčkem? Pokud bys měl vyblitou baterii, tak si odvodíš informaci o momentálním stavu baterie, ale nebudeš vědět, čeho je to důsledek, jestli celkového stavu, nebo momentálního. Zkrátka nebudeš vědět, jestli je baterie už po smrti, nebo je jenom vyblitá.



Co poznáš z napětí naprázdno?Jen hodnotu napětí.Co ti to řekne o kapacitě?Hovno.Je to jako graf motoru s křivkou výkonu ale bez krouťáku.Jak už jsem psal,odběr dnešních elektronických budíků je zanedbatelný.A pokud s ním klesne napětí na baterii,je jedno jestli je po smrti nebo vybitá.Já to poznám jednoduše.Protože při předchozí jízdě jsem sledoval budík a viděl jsem jestli je dobíjení v pořádku.A protože vím že zdravá baterie má samovybíjecí proud minimální.
Otázka:Standardní Varta pro můj stroj má udaný startovací proud 190A.O jakou hodnotu klesne napájecí napětí při připojení zátěže 50mA?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist