bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR
5.10.2015 v 19:56
Ahoj tak co nevíte něco noveho?Když zajdu na tyto stranky tak pusto prázdno vše smazáno.....Že by jen dnešní trend?Něco splacat vyžrat dotace ze slavne EU s nezaručenou seriovou výrobou.Žadná prosperita do budoucna, prostě jenom aby z toho chvilku firma žila....Jen by mě to zajímalo, protože když kolem sebe koukám a naslouchám od kamarádů tak tohodle nešvaru je plno i v jiném průmyslu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

8.10.2015 v 16:58 | Nahoru | #61
milan1963> Tady je Jawa 350 Choper za 71 000kč. Nová se myslím prodávala za 72 000kč. Za 10let ztratila na hodnotě 1000kč.

Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

8.10.2015 v 18:20 | Nahoru | #62
Než začínat pořád s novejma projektama, tak by bylo daleko lepší zdokonalit a vypiplat pořádně 350ku. Mít nejlepší 350 na světě, výborná tradice by k tomu bylo jen plus, tak si myslím, že by se za novejma motorkama jen zaprášilo. Nejen tady, ale i ve světě.

Naposledy editováno 08.10.2015 18:21:17

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

8.10.2015 v 20:57 | Nahoru | #63

callowsick píše: ST-M: k neúspěchu velkejch Jaw bych přičetl ještě mizernou servisní síť a distribuci ND založenou na škemrání v Týnci. Kdo chce vyndat peníze za novou mášu, pro toho je pocit dobrýho zázemí od výrobce důležitej.
pokud se nic nezmění, nemá litr ani nadlitr šanci na rozšíření. přeci jen to není třinda, kterou umí spravit kdekdo (vlastně to umí už několik generací garážistů a je to pořád +/- stejná technika).

Pod to škemrání o ND se podepíšu.

Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

8.10.2015 v 21:05 | Nahoru | #64
...kdyby Jawu nezprivatizovali zmrdi a nevedli ji čůráci, tak mohla po převratu v kooperaci s kvalitnějším číňanem nebo tajvancem do dnes vyrábět/montovat rozumné motorky. Teď je dávno v prdeli a pokud ta pračka na dotace definitivně zmizí, jediné dobře. Ono od války a péráka a pár závodních speciálů ze 60tých let nic zásadního už nepředvedla... .. a tím bych tento smutný příběh zakončil... ..bohužel.

Naposledy editováno 08.10.2015 21:07:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

8.10.2015 v 22:19 | Nahoru | #65

dave-lister píše: milan1963> Tady je Jawa 350 Choper za 71 000kč. Nová se myslím prodávala za 72 000kč. Za 10let ztratila na hodnotě 1000kč.



To, že to za tyhle peníze někdo nabízí, ještě neznamená, že to někdo koupí

Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

8.10.2015 v 22:22 | Nahoru | #66
Tu je litr

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

8.10.2015 v 22:56 | Nahoru | #67

Dráťa píše: To, že to za tyhle peníze někdo nabízí, ještě neznamená, že to někdo koupí


To je jasné, ale třeba ty 650-ky se prodávají docela draho.

1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

8.10.2015 v 23:47 | Nahoru | #68
Mám to enduro 1200



(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

9.10.2015 v 08:10 | Nahoru | #69
PatMatbanda> To je krásnej retard. :D :D

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

9.10.2015 v 13:09 | Nahoru | #70

milan1963 píše: Podle zdroje z Jawy bylo vyrobeno 360 až 370 kusů Jawy 650 Classic, 60 kusů Style a 17 kusů Dakar. Celkem tedy cca 450 Jaw 650. A chcete naštvat, vy kteří Jawu tak nenávidíte? Já jsem letos svojí Jawu 650 prodal. Byla opravdu "vychytaná", bezporuchová, prodat jsem až tak nemusel. Prodal jsem ji ale za cenu, za níž jsem ji kupoval. Po 8 letech a 50 tisících najetých kilometrech. Která jiná motorka takto neztratí svoji hodnotu ? Mám Jawu 660, výr. číslo 52. Když ji budu prodávat, neprodělám, to vím. Zatím o tom ale nemám důvod uvažovat. Např. proti Yamaze XT 660 je o dost lepší. Nehodnotím ale vzhled, ten je věcí individuálního posouzení.


Milane, není to tak, že bych Jawu nenáviděl, mám ji rád. A myslím, že většina přispěvatelů tady taky. Právě proto mě mrzí, že nedokážou udělat slušnou a pěknou motorku za přijatelnou cenu. Do těch svých "projektů" cpou nemalé státní peníze, takže jim to dotujeme my všichni, co tu žijeme. Zatím za ně nic nepředvedli a pokud hodlají předvést to, čeho tady byly snímky s okopčeným motorem MZ, tak by to mělo být trestné.
Já osobně jsem už čekání na pěknou motorku z Jawy vzdal, ale ta lumpárna z dotacema by jim projít neměla.

1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

9.10.2015 v 16:02 | Nahoru | #71
Ta 1200 enduro je vtip? Vypadá jako. . . no, to je jedno

1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

9.10.2015 v 16:03 | Nahoru | #72
V Jawě jim vůbec nejde o to vyrábět motorky, kdyby jo, tak by to nejspíš dělali. Ona jim bude ještě chvilku procházet tahle hra s dotacemi a kdo ví čím vším s čím tahle fabrika pracuje a až se to majitelům přestane vyplácet tak ji buď prodají, zavřou nebo ty motorky začnou opravdu vyrábět.
Jasně že skutečná koupěschopná poptávka je v ČR celkem malá, proto musí hold vyrazit za hranice. Podnikání v tomto oboru určitě není sranda, ale dle chování vedení Jawy je znát, že jim je to stejně všechno fuk. Oni by ti Kubánci, Rusové Britové a ti ostatní co ještě kupují třindy kupovali i čryřtakty, ale nějáké rozumné v duchu Jawy (jednoduché, blbuvzdorné, odolné, celkem úsporné a hlavně "levné" - prostě pracanty) ne litry nebo 1200, za ty prachy co si řeknou každý sáhne jinam. Je to pořád stejná ohraná písnička. Byl bych rád, kdyby jednou z té fabriky začaly vyjíždět motorky a dokonce věřím tomu, že se to i stane, ale to buď bude Jawa patřit někomu jinému nebo stávajicí vedení vykopnou.

Co se týče FGR četl jsem tady jedno téma, kde psal borec co jim dělal testovacího jezdce na toho mastodonta Midalu. Scénář veskrze podobný jako v Jawě s tím rozdílem, že zde byl výsledek alespoň předveden. Felgr si splnil sen a vyrobil motorku, následně bylo zjištěno, že je na ní moc práce a musí se ještě celkem dochytat a navíc, že by ji asi nikdo nekoupil, protože za ty prachy by měl člověk rodinný domek se zahradou, bazénem, psem, králíkárnou a stádem koz, a ta motorka na to prostě namá. Jistě je technicky zajímavá, ale dát za něco takové peníze, tak budu očekávat kurde luxus a k tomu prý měla Midalu hodně daleko. Takže se mašina šoupla k ledu, peníze nacpaly do závodění a všichni byli spokojení. Frajer co to testoval, psal, že asi za 4 roky na tom najezdil cca 2000 km, tekl z toho olej, palivové mapy stáli za prd a nikdo nekěl zájem s tím cokoliv dělat, takže asi tak. Celkem bych tomu i věřil, ono konec konců, kdo to umí s dotacemi, proč by se měl zajímat o nějákou výrobu - to je podle mě i případ Jawy.

O VM nevím vůbec nic a jak je to s Blatou taky ne. Vím, že jim minibike kopírovali Číňani, ale ti kopírují úplně všechno, ale co se stalo s prodejem moto...? Asi přecenili schopnosti trhu či co... Škoda, ty motorky mohli být dobré.

Celkem neznámá značka je Capirelli. Borci bouchají skůtry někde u Lanškrouna a dělají už i nějáké 125 motorky. Ceny na úrovni číňanů ale zpracování uplně o něčem jiném. Tak jim snad bude přát víc štěstí než těm výše zmíněným.

Naposledy editováno 09.10.2015 16:18:59

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

9.10.2015 v 16:24 | Nahoru | #73
mattiass> To je starý Dněpr (Na poslední fotce)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

10.10.2015 v 13:08 | Nahoru | #74
Mi3ka> Jen k Blatě : znám pár lidí, co Blatu 125 mají. Motorka vzhledově vypadá slušně, ale technicky je to prohra, bohužel. Chyb, které motorka má, je až moc. Sám jsem o Blatě uvažoval, koupil bych ji pro dceru, ale když vidím, kolik kluků nechala Blata stát na cestách, jaké mají potíže s díly, servisem, šel jsem od ní dál. Přístup majitelů továrny k majitelům je sice velmi kladný, ale to techniku motorek nezachrání. Blata 125 se už vyrábí pouze na přání, tedy jde o kusovou výrobu, Blata 250 vznikla snad v 1 exempláři a - konec. V Blansku nejspíš počítali s tím, že 125ku budou lidi kupovat po stovkách kusů, ale bohužel...kde není prodej, nelze čekat vylepšení, rozvoj. Začarovaný kruh.

1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

10.10.2015 v 19:15 | Nahoru | #75
Náhodou 650 Jawa co na ní jezdil Přéma z ČMN draky byla nádherná a vůbec bych se nestyděl ji mít v garáži.

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

10.10.2015 v 21:37 | Nahoru | #76

V4 píše: Náhodou 650 Jawa co na ní jezdil Přéma z ČMN draky byla nádherná a vůbec bych se nestyděl ji mít v garáži.


já jsem hrdý,že ji mám a má spokojenost je na 110%

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

10.10.2015 v 22:30 | Nahoru | #77
milan1963> když se ustoupí z dobrých technických řešení a zůstane rozpočtová technika, holky si rodidla kvůli tomu rvát nebudou. Kdo by to pak kupoval? Je to asi o tom, že ve strojírenství je dnes i jiná poptávka, tak proč dělat motorky, které nikdo nekupuje?

1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

11.10.2015 v 11:13 | Nahoru | #78
V jawě potřebují tak maximálně přes držtičku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

11.10.2015 v 12:38 | Nahoru | #79
bulldogbiker> Co tobě osobně provedli ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

11.10.2015 v 12:54 | Nahoru | #80
hrnous> Buldogbiker : To by mně taky zajímalo. A co osobně provedli nejen tobě . Já byl s Jawou 650 spokojen na 100 %, s Jawou 660 je to, jak píše Ghrohe, minimálně 110 % . Domluva a jednání s Jawou Týnec byla vždy na úrovni, nemám proto nic proti.

Naposledy editováno 11.10.2015 12:54:43

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

11.10.2015 v 13:00 | Nahoru | #81

milan1963 píše: hrnous> Buldogbiker : To by mně taky zajímalo. A co osobně provedli nejen tobě . Já byl s Jawou 650 spokojen na 100 %, s Jawou 660 je to, jak píše Ghrohe, minimálně 110 % . Domluva a jednání s Jawou Týnec byla vždy na úrovni, nemám proto nic proti.


Tak zkus něco koupit v Jawě přímo ze skladu Milane.A né přes Krafta.Bud´ Ti neodpoví nebo nepošlou všechno co jsi objednal.

1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

5.11.2015 v 12:19 | Nahoru | #82
Už to tu bylo?










Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

5.11.2015 v 21:34 | Nahoru | #83
to je yuki spt 350

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.11.2015 v 06:26 | Nahoru | #84

callowsick píše: copak Jawa, ale je mi spíš smutno z toho, jak utichla výroba Blata - tedy alespoň, co se týče modelů pro veřejný provoz. Mělo dojít k uvedení 250cc a místo toho se zmrazila i výroba 125 :(

Blata je podle mě jediná ČR firma, která mohla reálně sériově vyrábět dobrý motorky pro smrtelníky. kéž by se to znovu rozjelo


Co se stalo?
Proč skončili? ?

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

7.11.2015 v 17:02 | Nahoru | #85
bulldogbiker> Jediným důvodem je malý odbyt. Blat 125 prodali jen pár desítek kusů. Původně to podle toho co vím měly být kusů tisíce, tím by se zaplatil vývoj. A ten nebyl levný. Blata 250 proto raději ani nevyjela.

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

8.11.2015 v 13:21 | Nahoru | #86

Dolin píše: Už to tu bylo?












pěkné

Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

11.11.2015 v 11:58 | Nahoru | #87
..no ta cervena uz vypada trochu k svetu....

1 reakcí na tento příspěvek Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

24.11.2015 v 10:15 | Nahoru | #88
Taky jsem Jawu kritizoval a zlobil se, že čerpala dotace na motorku, se kterou doposud nevyrukovala a podle uniklých snímků se jí evidentně, alespoň po stránce vzhledové, vůbec nepovedla. To je taky jeden z důvodů, proč se ještě nezačala vyrábět.
Celkově bych už ale nebyl tak příkrý, podle mě jde Jawa správným směrem. Výroba vlastních motorek by ji stáhla ke dnu, dneska jde o hodně úzkoprofilový a riskantní obor s obrovskou konkurencí a poměrně nasyceným trhem (ne jako po válce, kdy byl po všech dopravních prostředcích skutečný hlad).
Proto se Jawa pustila do výroby rámů pro jiné firmy. To je určitě rozumné pro nějakou dlouhodobou finanční stabilitu, jež by zase Jawě mohla umožnit pokračovat ve výrobě motorek.
Na Jawě je jasně vidět, jak jí zoufale chybí peníze prakticky na všechno - na vývoj, servisní síť, dostupnost dílů, marketing a reklamu... Přesto nejen pořád funguje a přežívá, ale modernizuje své vybavení, opravila hlavní výrobní halu, dala ji novou fasádu a zbavuje se starých nepotřebných budov. Lidi, co pro ni pracují, vnímám jako nadšence, kteří pokračují dál, i když se jim ne vždycky všechno povede (poruchovost řady 650, vzhled Sportarda i podle uniklých snímků nové Jawy 1000). Na druhou stranu testeři o Sportardu tvrdí, že jezdí dobře, a podle majitelů je i spolehlivý, takže mírný posun vpřed je vidět.
Proto jsem se rozhodl zůstat optimistou. Sám bych se do tohodle oboru asi vůbec nepouštěl a nechci se řadit mezi ty, kteří jen kritizují a nadávají, přestože jim chybí vhled do skutečnosti. Mě vlastně taky a možná i některým lidem přímo v Jawě - když tvrdí, že novou motorku představí tehdy a tehdy, tak to podle mě v ten okamžik i myslí vážně. Nevidí však všechny ty překážky, které jim ještě stojí v cestě.

Naposledy editováno 24.11.2015 11:02:25

(reakce na) Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

24.11.2015 v 14:15 | Nahoru | #89
HonzaHus> Zbytečně citlivý přístup. Spíš pod záminkou vývoje moto zmodernizují fabriku a budu dělat cokoli, po čem bude poptávka a strojírenství není tak marný obor dnes... KDYBY postavili motorku, řekli TOHLE chceme do roka dělat tak by tomu snad mohl člověk fandit... Myslím, že polistopadovým vývojem jsme pochopili, když s tebou chce někdo vymerdat. jak se sadou hrnců, tak se supr kráječem a tady je jasné, že je někde problém.Jawa nehraje fér. Což ovšem třeba celé zdravotnictví a školství taky nehraje.

Opakované téma...Co česká scena Jawa, VM, FGR

24.11.2015 v 15:26 | Nahoru | #90
Jawu už neřeším, ta umřela po panelce a vše poté už bylo jen prodávání zrcátek zaostalým domorodcům třetího světa, ale to nadšení slepých zarytých Jawistů mne dokáže vždy pobavit.
Jawa koupí motor , svaří rám, objedná předpotopní přístrojovku na Aliexpresu, udělá design, který odporuje základním designovým pravidlům o aktuálních trendech nemluvě a Jawaři jsou z toho nadšení.
Ono sice u nové motorky občas něco nefunguje a je potřeba si ji doma trochu dotvořit, či dokonce nová motorka s pár km nejde občas nastartovat, ale to nevadí, jsou s ní spokojeni na 110%.

Ještě dotaz pro zasvěcené: Jak to vypadá s tou novou Jawí fabrikou v Mongolsku, ví někdo?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr skútru či motorky Jawa 1000/837 Anna_per 11 30.11.2022 v 22:20 Borntobewild
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Kdo má foto nové Jawy:-))))) [1 ... 52, 53] Jawa 1000/837 yannick 1564 19.11.2019 v 07:51 FILODENDRON
JAWA 1000 [1, 2, 3, 4] Jawa 1000/837 Che 92 2.4.2019 v 09:38 Sofía


TOPlist