Mám 125 ccm a vždy jsem si myslel, že je to pro silné, nebo závodní stroje, že malej motor na to není, ale pár lidí mi řeklo, ať to tam klidně naleju. Tak se ptám ? :)
Naposledy editováno 24.09.2015 11:07:17
Naposledy editováno 24.09.2015 03:38:49
1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanovej benzín
1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanovej benzín
1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanovej benzín
To samozřejmě, ale neplatí pro závodní motory kde lze nastavovat předstih zážehu a není u nich čidlo detonačního spalování (např motokross, závodní enduro atd.)
Do jiné diskuze jsem napsal viz. níže a za tim si v podstatě stojim.
Plus samozřejmě biosračky...
Do motorek takuji pouze 100ku a myslím že v těch nákladech co mě ty motorky stojí je to už zanedbatelný rozdíl :)
když už je tady tak krásně rozvinutá diskuze tak by asi bylo vhodné si uvědomit že většina moderních motorů právě kvůli tomu aby nebyla ničena nízko oktanovým benzínem používá "čidlo detonačního spalování".
Osobně neznám jeden jediný důvod proč by měl 100 oktanový benzín ničit motor,
ale 95ka může za určitých okolností snížit výkon i za předpokladu že je pro ten motor určena z důvodu korekce při detonačním hoření.
Detonační hoření vzniká od samozápalů částečných objemů směsi stlačované ve válci. Toto vznícení nepochází od zážehu směsi, ale od nadměrného růstu teploty v místech samovznícení, vlivem stlačování objemu kompresí. K jeho vzniku ale přispívá i vzrůst teploty ve válci vlivem zážehu, avšak samovznícení vznikají v místech, kam se čelo plamene pocházejícího od zážehu ještě nerozšířilo. Vznícení tedy není zážehem řízeno. Vznik samozápalů je usnadňován příliš velkým předstihem, vysokým kompresním poměrem a nízkým oktanovým číslem benzinu.
Zvyšování předstihu a kompresního poměru vedou, jak známo, k lepší termodynamické účinnosti motoru, což se při stejném výkonu projeví snížením spotřeby. S jejich zvyšováním ale současně roste i sklon k detonačnímu hoření, při kterém může dojít k vážnému poškození motoru.
Elektronická regulace předstihu, která je v čase neměnná a umožňuje realizovat složité průběhy v závislosti na parametrech motoru, dovoluje realizovat předstih pro maximální kroutící moment v oblasti, kde je pod mezí klepání a v ostatních případech na této mezi. Tak se dosáhne optimální spotřeby bez snížení životnosti motoru, nebo bez nebezpečí jeho poškození.
Mez klepání není žádná pevná hranice, ale je závislá na různých provozních podmínkách. Zatím není obvyklá možnost, jak zjistit mez bez vzniku klepání. Při regulaci podél meze tedy k ojedinělému klepání dochází. Při správné funkci regulace není klepání slyšitelné a k poškození motoru nedojde. Jako snímače se zpravidla používá piezoelektrického měřiče zrychlení, nejčastěji širokopásmového, u některých výrobců (např. Toyota) ale i rezonančního. Druh snímače je většinou závislý na šířce pásma kmitočtů detonačního hoření konkrétního typu motoru.
Pokud je použit 100 oktanový benzín tak se výkon může zlepšit v nízkých otáčkách, ale taky nemusí záleží na tom jak kdo využívá max.kroutícího momentu motoru .
Ve vysokých otáčkách je to sporný protože dle mého názoru 100 oktanový benzín opravdu hoří pomaleji, ale to samozřejmě není důvod proč by měl ničit motor.
Více na: http://www.motorkar...mp;pgr=1#goto8786986
Copyright © Motorkari.cz
1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanovej benzín
Rauchking píše: Tak slyšel jsem, že to s tou 100 líp jede...je tam víc aditiv a dává se na zimu do plechových nádrží a nevodnatí a nereznou..
na zimu je dobrej protože by neměl obsahovat bio složku a nedegraduje, takže start na jaře by měl bejt bez problémů.
1 reakcí na tento příspěvek 100 oktanovej benzín
Čim je v palivu větší podíl biosložky tím větší spotřeba, protože lamda si reguluje bohatost směsi.
Ale to je pouze můj pocit i když je pravdou že pokud člověk natankuje v Rakousku nebo Německu tak má nižší spotřebu....
Chci ji dat na zimu do obou mych motorek, protoze na jare z plovakovych komor karburatoru muzu loupat zelenej hnus A fakt me nebavi to kazdy jaro vypoustet a cistit, ikdyz sprej mam. Na XTecku je to sranda, ale na TDM neskutecnej oser.
Páč pokud by to bylo víc, než únosné, poškození motoru hrozí - třeba ventily...samého by mě to zajímalo, protože majitel ve snaze dopřát svému oři neco echt lepšího by mu mohl i ublížit...
U nekerých eroplánů takové zařízení je (měření teploty) a pilot može štelovat bohatost směsi...páč s výškou letu se mu vlastně jako když mění
kompresní poměr...teda s nedostatkem vzduchu jako by se měnil...
Jasně, že chudší směs=vyšší teplota výfukových plynů, ale možná i nižší kompresní poměr+vysoké OČ paliva=to samé...
Naposledy editováno 24.09.2015 11:45:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanovej benzín
jinak obecně máš asi pravdu. ...ALE ... motory našich motocyklů jsou odladěny tak aby splňovaly parametry toho paliva za všech okolností. Pokud tedy zůstane předstih, dávka a ostatní proměnné stejné ... jak získáš větší výkon, nebo krouťák ...
Víceoktanové benzíny mohou eliminovat "poprdlávání" do vejfuku při dojezdech, nebo lehce zklidnit motor ... podle mě... zejména při plně otevřeným heftu na střední a vysoký otáčky ... tedy, pokud někdo pojede kalbu neustále pod plným - může mu připadat, že je klidnější motor ... jak pojedeš pohodu na půl, tři čtvtě plynu někde na středním pásmu otáček...poznáš prd...a je to placebo...
Zimní natankování je naopak velmi dobrej nápad...
http://www.benzina.c...ci/Stranky/main.aspx
Staci jen ve vyberu Palivova skladba vybrat Vervu a pak dole rozkliknout mapu. Zadavani mesta mi to nezere, mozna jen spatnej prohlizec (IE11).
2 reakcí na tento příspěvek 100 oktanovej benzín
Regulaci bohatosti v závislosti na atmosférickém tlaku mají i některá auta i motorky.
Dále by to měla regulovat lamda (pokud zjistí nespálený kyslík tak přidá na bohatosti)
a nejsem si jist jestli právě tim, že hoří pomaleji tak nejsou výfukové plyny naopak chladnější, fakt je že teplotu hoření ovlivňuje mimo jiné teplota, vlhkost a tlak vzduchu.
Proto se furt laboruje s přidáváním vody do sání.
Každopádně na motokrosu 2T mam výfukové koleno cca do 50°C a když měním píst tak je krásně čistý bez karbonu, ale to samozřejmě může dělat vysoká teplotní odolnost oleje v benzínu.
Taky je to možná tim že tomu motokrosu zas tolik nedávám:)
t_freedom> já myslel že cca od roku 2000 ho má většina moto, ale myslet znamená hovno vědět:)
nicméně kawa měla systém K-TRIC cca v roce 1997 a myslím že třeba cbra ho mají taky docela dlouho
Nevim to bych musel hledat:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 100 oktanovej benzín
3 reakcí na tento příspěvek 100 oktanovej benzín
1- Odpověď na původní otázku, pokud nezvýšíš kompresní poměr někam k 13-14:1 aby si začal mít problém s detonačním hořením, velký vliv má tvar spalovacího prostoru, je toto palivo naprostý nesmysl a vždy můžeš z výkonu pouze ztratit.
Testy, které se dělaly, všechny testy zahraniční, naše, i zde na M.CZ jsou v nejistotě měření. Sorry ale 0,7 koně nebo 1,2 koně navrch nebo dolů a tvrdit jo je to lepší? Kdo měří na brzdě, jistě ví co za vliv má teplota motoru a sání po nastartování, první , druhá třetí dyn. zkouška , jak se zahřívá motor a mění bohatost, 2-3 koně není problém.
2- krouťák - co to je? Myslíe vrťák? Jinak motor se pokud mi je známo pouze točí.
Tak ten není rozhodně největší v momentě předstihu těsně na hranici detonačního hoření, jak se všude píše, ale třeba 5st. od něj.
3- teď řeknu silné tvrzení podle mě žádná sériová RJ u středních a levných aut, natož nějakých motorek, neseřizuje předstih směrem do mínusu (nezvětšuje), pouze při identifikaci klepání sníží předstih a pak za nějakou dobu ho zase vrátí. Neplést si s Lambem za 3,5m. prosím
Na internetu je plno odborných článků jak felda zvětšuje předstih až začne klepat a pak ho udržuje na hranici klepání.
Tenhle mýtus je něco jako "já mám skutečně pravou gelovku", nevyhyne.
4- zase ta lambda, dáváte do souvislostí velikost točivého momentu a regulaci podle lambdy.
Po 128. tady na fóru, lambda regulace se u žádné motorky, ani auta NIKDY a NIKDE, při zvýšené zátěží, NEPOUŽÍVÁ.
Záleží na programu v RJ, ale většinou se provádí korekce doby vstřiku podle lambdy do např. 30% plynu, záleží na otáčkách... prostě když tomu naložím, RJ obohatí a lambda ukazuje vždy bohatá.
5- biosložky, vždyť na troše lihu není nic špatného, pro výkon má líh při obohacení směsi jedině samá pozitiva, rozhodně víc, než 100 oktanů :)
Rozhodně na zimu cokoliv z lihem do nádrží nedávejte, máte recht ještě by se vám v něm rozpustila zkondenzovaná voda.