globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 100 oktanovej benzín
 
23.9.2015 v 22:56
Máte někdo zkušenost, nebo točíte do motorky 100 oktanovej benzín ?
Mám 125 ccm a vždy jsem si myslel, že je to pro silné, nebo závodní stroje, že malej motor na to není, ale pár lidí mi řeklo, ať to tam klidně naleju. Tak se ptám ? :)

Naposledy editováno 24.09.2015 11:07:17

3 reakcí na tento příspěvek 100 oktanovej benzín

24.9.2015 v 14:53 | Nahoru | #1
Pěkné a oblíbené téma.

1- Odpověď na původní otázku, pokud nezvýšíš kompresní poměr někam k 13-14:1 aby si začal mít problém s detonačním hořením, velký vliv má tvar spalovacího prostoru, je toto palivo naprostý nesmysl a vždy můžeš z výkonu pouze ztratit.
Testy, které se dělaly, všechny testy zahraniční, naše, i zde na M.CZ jsou v nejistotě měření. Sorry ale 0,7 koně nebo 1,2 koně navrch nebo dolů a tvrdit jo je to lepší? Kdo měří na brzdě, jistě ví co za vliv má teplota motoru a sání po nastartování, první , druhá třetí dyn. zkouška , jak se zahřívá motor a mění bohatost, 2-3 koně není problém.

2- krouťák - co to je? Myslíe vrťák? Jinak motor se pokud mi je známo pouze točí.
Tak ten není rozhodně největší v momentě předstihu těsně na hranici detonačního hoření, jak se všude píše, ale třeba 5st. od něj.

3- teď řeknu silné tvrzení podle mě žádná sériová RJ u středních a levných aut, natož nějakých motorek, neseřizuje předstih směrem do mínusu (nezvětšuje), pouze při identifikaci klepání sníží předstih a pak za nějakou dobu ho zase vrátí. Neplést si s Lambem za 3,5m. prosím
Na internetu je plno odborných článků jak felda zvětšuje předstih až začne klepat a pak ho udržuje na hranici klepání.
Tenhle mýtus je něco jako "já mám skutečně pravou gelovku", nevyhyne.

4- zase ta lambda, dáváte do souvislostí velikost točivého momentu a regulaci podle lambdy.
Po 128. tady na fóru, lambda regulace se u žádné motorky, ani auta NIKDY a NIKDE, při zvýšené zátěží, NEPOUŽÍVÁ.
Záleží na programu v RJ, ale většinou se provádí korekce doby vstřiku podle lambdy do např. 30% plynu, záleží na otáčkách... prostě když tomu naložím, RJ obohatí a lambda ukazuje vždy bohatá.

5- biosložky, vždyť na troše lihu není nic špatného, pro výkon má líh při obohacení směsi jedině samá pozitiva, rozhodně víc, než 100 oktanů :)

Rozhodně na zimu cokoliv z lihem do nádrží nedávejte, máte recht ještě by se vám v něm rozpustila zkondenzovaná voda.

(reakce na) 100 oktanovej benzín

24.9.2015 v 15:35 | Nahoru | #2
Jurawood> jsi tak břitký.... a tak humorný...a tak perfektně cynický a štiplavý....

a krom poslední věty... máš i docela pravdu

(reakce na) 100 oktanovej benzín

24.9.2015 v 18:01 | Nahoru | #3
J

Naposledy editováno 23.10.2015 00:56:36

(reakce na) 100 oktanovej benzín

24.9.2015 v 20:25 | Nahoru | #4

Jurawood píše: Pěkné a oblíbené téma.

5- biosložky, vždyť na troše lihu není nic špatného, pro výkon má líh při obohacení směsi jedině samá pozitiva, rozhodně víc, než 100 oktanů :)

Rozhodně na zimu cokoliv z lihem do nádrží nedávejte, máte recht ještě by se vám v něm rozpustila zkondenzovaná voda.


Líh má nižší výhřevnost, tudíž si to pak motor kompenzuje na spotřebě (to je asi to tvoje obohacení směsi). Znatelné je to zejména třeba u E85, i po seřízení to má potom vždycky o něco vyšší spotřebu. Těch 5%, co je v naturalu normální řidič asi nepozná.
Jediným "pozitivem" ethanolu v benzínu je zvýšení oktanového čísla, které je samozřejmě u motorů postavených na BA95 úplně k hovnu. Pouze to dalo prostor výrobcům vyrábět čistý natural na spodní hraně normy, protože ethanol jim pak to oktanové číslo dožene, což je další negativum (moc se to neví).
Co se týká absorbce vody, tak to je právě přes zimu ten problém, proč ten líh vadí. S vodou potom totiž degraduje, klesá oxidační stabilita a prakticky v nádrži shnije a nádrž pak rezne. Pokud někdo kdy řešil vodu v nádrži lihem, tak tam chlístnul do nádrže líh JEDNORÁZOVĚ, nádrž vyjezdil, a nenechal to v tom hnít celou zimu.

Dělám v oboru s palivy 20 let. Jaká další pozitiva ethanolu v benzinu máš na mysli, kromě toho, že pár ekoteroristů je šťastejch, zemědělci mají dotovaný byznys, na polích se pěstují technické plodiny které drancují půdu a podporují erozi, normální potraviny se už ani zemědělcům nevyplatí pěstovat a benzín je kvůli těm sračkám tak o 2 koruny na litru dražší?
Pokud teda není tvůj bod č. 5 jízlivý vtip.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist