globalmoto_kveten





Téma: Besip a středoškolská fyzika
 
22.9.2015 v 00:13
V úchvatném článku Poutejte se. Po prudkém brzdění se váha těla znásobí na několik tun se dočteme:

Když řidič prudce šlápne na brzdy nebo narazí, auto se zastaví, ale jeho tělo pokračuje dále stejnou rychlostí, dokud je nezastaví čelní sklo, palubní deska, sloup nebo chodník. Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.



Když vynecháme rýpání do toho, že hmotnost se samozřejmě nemění, toto pochybení promineme a domyslíme si tíhu, dopočítáme se k zajímavým výsledkům.

Pokud Besip předpokládá při brzdění přetížení 60G, muselo by auto ze zmíněné padesátikilometrové rychlosti zastavit za cca 0.023 sekundy, tedy na vzdálenosti cca 16 cm.

A za tohle si ty darmožrouty platíme.

Naposledy editováno 22.09.2015 00:18:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 12:36 | Nahoru | #1

Dawe02 píše: Opet mas zkreslenou predstavu.
nejde o spickovou hodnotu zrychleni, ale o kumulativni poskozeni setrvacnymi silami ktere propaguji poskozeni.
Zjednodusene zraneni (pravdepodobnost zraneni) narusta s integralem jiste mocniny zrychleni (Coffin Manson exponenty od 1.5-3) po case.

Nastuduj si kriterium 3ms.


Hele, borec se nechal přivázat na raketový sáně, který ho vystřelili z 0 na 1000 během 1,4 vteřiny...přetížení 20 G - rozdejchal to, ale byl dost potlučenej..a to se bavíme o 20 G

Navíc, všechny tyhle poučky ti sou v autě, který 150 letí proti betonovýmu mostku celkem k hovnu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Besip a středoškolská fyzika

22.9.2015 v 12:42 | Nahoru | #2
selkie> nevim kam miris s prikladem se sankami ale ja vychazim ze zkusenosti s deformacnim a homologacnim testovanim automobilu. Cisla a fakta ktera zde uvadim jsou dohledatelna (standardy, odborna literatura). Do 50G 6ms se bezne testuje a to i na lidech.
Cikus> zrychleni(zpomaleni) neni konstantni. Ma charakter odezvy tlumeneho oscilatoru 2.radu s dominantni spickou (a prave peak je ta hodnota o ktere se, spolecne s dobou trvani peaku a pripadne drahou, vzdy apriori mluvi a pise). Celkove prumerne zrychleni je logicky podstatne nizsi (a tedy draha zpomalujiciho predmetu vyssi).

Naposledy editováno 22.09.2015 12:44:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist