bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: brzdové kotouče
2.9.2015 v 20:53
Zdravím pánové mám dotaz kamarád shání brzdové kotouče na uvedenou motorku a něco by bylo ale jetý okruhem a neví jestli nebudou zvlněný a jak to vlastně poznat něco na to je nebo nějak změřit ?

1 reakcí na tento příspěvek brzdové kotouče

3.9.2015 v 20:20 | Nahoru | #1
No plovoucí kotouče se úchylkoměrem měří dost špatně, kdo to už někdy měřil tak ví, hrot úchylkoměru se zadrhává o hranky větracích otvorů a nejty udělaj taky svých. Takže přesný měření lze udělat pouze bez nýtů nebo vymontovat kotouč dát na desku, mít nýty rozhýbané a měřit mezeru po celém obvodu mezeru mezi deskou a kotoučem, podmínkou je pak mikrometrem pro měřit opět po celém obvodu kotouč a rozdíl by opravdu neměl být víc jak 0,02mm pak už dost kope. Nejlepší orientační měření je vzít silnější fix a po celém obvodu a šíři kotouče nakreslit pruhy, zvednout předek moto a zatočit kolem. Hned vidíš kde se desky kotouče dotýkají a kde ne... Pokud se zdá kotouč ok, stojí za to ho vymontovat a kouknou na dosedací plochy unašečem, bývají nerovnoměrně vymačkané, takže očistit a změřit vymačkané hranky, např.: u jedné strany to budou 0,2 mm a naproti už třeba 0,3 mm, někdy pomůže kotouče po otočit o jeden dva šrouby nebo prohodit levej za pravej... Je toho víc co hraje roli, ale už mě bolí ruka od datování...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdové kotouče

3.9.2015 v 20:26 | Nahoru | #2

dewwil píše: No plovoucí kotouče se úchylkoměrem měří dost špatně, kdo to už někdy měřil tak ví, hrot úchylkoměru se zadrhává o hranky větracích otvorů a nejty udělaj taky svých. Takže přesný měření lze udělat pouze bez nýtů nebo vymontovat kotouč dát na desku, mít nýty rozhýbané a měřit mezeru po celém obvodu mezeru mezi deskou a kotoučem, podmínkou je pak mikrometrem pro měřit opět po celém obvodu kotouč a rozdíl by opravdu neměl být víc jak 0,02mm pak už dost kope. Nejlepší orientační měření je vzít silnější fix a po celém obvodu a šíři kotouče nakreslit pruhy, zvednout předek moto a zatočit kolem. Hned vidíš kde se desky kotouče dotýkají a kde ne... Pokud se zdá kotouč ok, stojí za to ho vymontovat a kouknou na dosedací plochy unašečem, bývají nerovnoměrně vymačkané, takže očistit a změřit vymačkané hranky, např.: u jedné strany to budou 0,2 mm a naproti už třeba 0,3 mm, někdy pomůže kotouče po otočit o jeden dva šrouby nebo prohodit levej za pravej... Je toho víc co hraje roli, ale už mě bolí ruka od datování...



Ono je to fakt hlavne hodne tezky poznat kdyz jsou zanytovane.Jak rikas pak jedine deska.Co se tyce tech sirek kotouce,tak souhlasim.To jen guga to na servise meri digitalni posuvkou a pak mechanickym mikrometrem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR LuuKeW 20 9.5.2023 v 14:35 Metric
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 Risek55 26 30.4.2023 v 19:55 Gahan37
Vypne motor Honda CBR 600RR JesuaHamasia 3 5.4.2023 v 15:38 JesuaHamasia


TOPlist