JWK píše: p.s. s tím rozjížděním nesouhlasím... stačí pustit brzdu a rozjedeš se tak plynule a jemně
Záleží, aký automat... keď máš dvojspojku alebo automatizovaný manuál (ak sa ten ešte niekde používa), tak ani moc nie...JTR - napadajú ma Africa Twin alebo Aprilia Mana - tie sa ale už nevyrábajú kvôli Euro 4, možno zoženieš v dopredaji alebo jazdenú.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
jtr píše: Ja jsem si rosekal "spojkovou ruku" pri blbnuti na "off-roadu" a mam ted na celkem dlouhou dobu pauzu od normalni motky. Uvazuju o automatu a patral jsem po nejake motorce (ne skutru), co by fungovala. Honda NC 750XD se me libi, ale ca 55 hp na 230 kg me celkem desi. Mam pocit, ze me kazdy vetsi kopec zabrzdi. Vim, ze je i 1200 Honda s automatem, ale nechci jeste jednu "velkou" motorku.
Chce to zkusit si to a možná budeš příjemně překvapený... Anebo taky ne - každý to máme jinak nastavený (já třeba jsem "nízkootáčkovej" a v dnešním provozu, při jeho hustotě a s jeho zákonnými limity a mnoha restrikcemi a sankcemi, jezdím spíš na pohodu, nezávodím a nikam se na motorce nehoním). Jinak ale krouťák má ten dlouhozdvihový motor už od nízkých otáček, a ten vyladěný dvojspojkový automat umožní vůbec se nestarat ani o omezovač v 6500 ot/min...
Ten honďácký DCT automat má dneska tuším už 4 různě odstupňované a za chodu volitelné režimy, kvalty tam padají intuitivně a "optimálně" dle zvoleného režimu, plynule a bleskurychle. Navíc to můžeš i kdykoli korigovat (zasahovat do toho) tlačítkama na rídítkách, anebo ten automat úplně vyřadit a kvalty si cvakat sám. Mám sice z různých důvodů (mj. i kvůli o 20 tisíc Kč nižší ceně a o 10 kg nižší hmotnosti motorky) klasickou manuální převodovku, ale jízda s dnes už vyladěným DCT automatem je svým způsobem docela fajnová - zároveň pohodlná (hlavně město) a zároveň zajímavá, a taky dost návyková. Nejlepši je ale osobně vyzkoušet a udělat si svůj názor.
Naposledy editováno 16.04.2017 09:35:53
JWK píše: Bubrak-ZX10R> Bubraku dog ram má prehistorickou aut. převodovku s hydroměničem. Taky mám jedno auto s hydroměničem, a jedno s moderní 2014 bmw sport převedovkou automat a je to pochopitelně brutální rozdíl... když jsme u těch sportovních aut tak prakticky vešekerá produkce ferarri je s automatem, sekveční aut. zařezní maji i závodní profi auta... tanky a obrněnce také apod... je rozdíl mezi automatem a automatem, pokud vezmeš ten špičkový tak se obávám že člověk tak dobře řadit nedokáže... zábava je potom druhá věc a je to dost individuální, já jezdím hodně a proto bych auto s manuálem opravdu už nechtěl,
p.s. s tím rozjížděním nesouhlasím... stačí pustit brzdu a rozjedeš se tak plynule a jemně
Dodge Magnum, ale to je fuk, ano je tam hydromenic, ale to je uplne jedno (i ten ma svoje vyhody vuci DSG ci automatizovane), ja sem nijak nehodnotil prerazovani za jizdy (ac tam proste manual je taky o te plnejsi kontrole ac v mensim vyznamu a da se to z vetsiny nahradit padlama ci manualnim cvakani na pace), ale rozjizdeni je s manualem presnejsi, ani to pusteni brzdy a plynuly rozjeti se treba do kopce nekona tak presne jak si to muzes nastavit s manualem, to mi nepovidej
ano prerazeni s DSG je rychlejsi, to je vyhoda dulezita pro sport i kdyz jsou vyjimky -> na sprintech radim u motorky normalne bez spojky, ale i tam bych s automatem na rozjezdu pohorel a je jedno jestli s variatorem, DSG, menicem ci automatizovanym razenim, tam nikdo s automatem nejezdi (kdo to mysli vazne, nepocitam napr sprint US aut ve tride 'Public'). manual je lepsi pokud se nejezdi na okruhu a nehoni se cas nebo fakt neporebujes nekde na dalnici ukazat nekomu jak zrychlis brutalne i diky rychlymu razeni.
jak sem psal, je tam urcity pohodli v zacpe nebo proste kdyz se clovek chce nechat svezt odnekud nekam, urcita taky odolnost proti neumetelum co by manualu dali seredne zabrat. ale obecne kdyz sectu plus a minus, tak mam radsi manual.
1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
Naposledy editováno 12.05.2017 12:27:50
ricz73 píše: Měl jsem možnost vyzkoušet novou Afriku s DCT - na silnici DCT ničím nenadchne, opravdu je to trochu nuda, ale v terénu jsem z ní byl naprosto unesený. Jak jsem si byl jistý tím, že ji chci s manuálem, teď váhám...
Myslel jsem si to naopak. Silnice automat a teren manual, ale zatim jsem nemel moznost vyzkouset. (porad jeste sadra na "spojkove ruce" jako nasledek Offroadu v Portugalsku)
1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
A ejhle,já jsem to fórum našel!!! Věřím tomu,že bych spočítal na prstech jedné ruky,kolik z nich má reálnou zkušenost s DCT,ti ostatní ať si sní dál svý mokrý sny.... Moje rada: u nejbližšího prodejce si domluv k půjčení manuál i DCT,hodina za řídítky ti dá odpověď na otázku,kterou jsi položil na úplném začátku.
Ne,ne... Neni nad osobni zkusenost. Ale tim nechci upirat nikomu pravo na svuj nazor at z pozitivni neno negativni.
2 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
gugo píše: Pravda v jeepu je dost starej nemeckej aftomat, ale nejak me nenadchnul ani automat v shade ani treba v santafe od hyunday. Jako je to pohodlny, ve meste super, ale kdyz vjedes nekde do zatacek ala Korsika a chces jet sportovni jizdu, neni to vono.
v kolonách popojíždíš jen vyjímečně,ale sportovní jízda v zatáčkách na korsice s jeepem,to je každodenní realita1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
nemako píše: v kolonách popojíždíš jen vyjímečně,ale sportovní jízda v zatáčkách na korsice s jeepem,to je každodenní realita
NO ja vim ze neni. Ale je blby, ze kdyz si presednu z 4kolky co ma 3l motor do dodavky s 2 dvoulitrem a nahonem na zadek tak se stim da jezdit zabavnejc nez stou 4 kolou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
gugo píše: Pravda v jeepu je dost starej nemeckej aftomat, ale nejak me nenadchnul ani automat v shade ani treba v santafe od hyunday. Jako je to pohodlny, ve meste super, ale kdyz vjedes nekde do zatacek ala Korsika a chces jet sportovni jizdu, neni to vono.
V Santa Fe je už starší HDM (příští rok by měl být nový 8AT), ale nechce se mi věřit, že kdybys na Korsice byl s manuální verzi Santa Fe, že by ses pobavil líp : )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
gugo píše: NO ja vim ze neni. Ale je blby, ze kdyz si presednu z 4kolky co ma 3l motor do dodavky s 2 dvoulitrem a nahonem na zadek tak se stim da jezdit zabavnejc nez stou 4 kolou
třítunový naftový hovado není na zábavu,tím se tahaj karavany1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
nemako píše: třítunový naftový hovado není na zábavu,tím se tahaj karavany
Jen 2t (prazdny) ... vcera jsem byl ve Spindlu a bavil jsem se docela dobre
Ja vim ze to neni sportak, ale tak vic jak 2 auta zivit fakt nebudu.
Naposledy editováno 17.12.2017 16:53:39
1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
Na ty projížďky po naší krásné Šumavě, kdy se jedu project na dvě hodinky nebo něco zařídit do okresního města mě to vyhovuje. Prostě si pořiďte co chcete a ostatní nesuďte je to hloupé.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přehrání řídící jednotky Honda VFR 1200X Crosstourer | Beďa43 | 24 | 28.9.2024 v 22:36 Kohlstein |
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 35 | 2.9.2024 v 15:10 MMARTINK |
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 20 | 17.7.2024 v 19:28 Frantadobrota |
Neměl by nějaký pár kolem ,,50'' zá... Honda NC 750X | stafler | 0 | 5.7.2024 v 22:25 stafler |
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer | sydy | 18 | 25.6.2024 v 11:38 H123 |