bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Automat nebo manuál
Zdravím všechny. Nedalo mi to, a po pročtení mnoha dikuzí, názorů a připomínek, z nichž některé jsou až příliš staré na to, aby na ně někdo ještě reagoval jsem se rozhodl udělat téma v současné době celkem "živé" - a sice: Názor na automatickou převodovku u motocyklu. Platí to zřejmě asi nejvíc pro nové řady motorek Honda - zejména NC 750 a Crosstourer, které je možné pořídit s dvouspojkovou převodovkou DCT. Je mi jasné, že už jen tato úvaha mne staví u mnoha motorkářů téměř na vrchol čertvě zapálené hranice, nicméně doopravdy by mne zajímal názor na tento problém. Není tak dávno doba, kdy se říkalo, že automat mohou mít jen "hloupí američané" a neschopní řidiči a že do auta patří "fofrklacek"... A hle - podíl automatů se u osobních aut výrazně zvýšil. Proč je to tedy "špatně" u motorek? Co je špatně chtít se "jen tak svézt"... bez toho, abych musel řešit kvalty? Svůj názor mám - ale zajímal by mne i názor ostatních - dokonce i těch, pro které je toto slovo na horním žebříčku vulgarity. I ti by měli mít přece k tomuto názoru DŮVOD.

(reakce na) Automat nebo manuál

15.4.2017 v 23:23 | Nahoru | #301

JWK píše: p.s. s tím rozjížděním nesouhlasím... stačí pustit brzdu a rozjedeš se tak plynule a jemně

Záleží, aký automat... keď máš dvojspojku alebo automatizovaný manuál (ak sa ten ešte niekde používa), tak ani moc nie...

JTR - napadajú ma Africa Twin alebo Aprilia Mana - tie sa ale už nevyrábajú kvôli Euro 4, možno zoženieš v dopredaji alebo jazdenú.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

16.4.2017 v 09:32 | Nahoru | #302

jtr píše: Ja jsem si rosekal "spojkovou ruku" pri blbnuti na "off-roadu" a mam ted na celkem dlouhou dobu pauzu od normalni motky. Uvazuju o automatu a patral jsem po nejake motorce (ne skutru), co by fungovala. Honda NC 750XD se me libi, ale ca 55 hp na 230 kg me celkem desi. Mam pocit, ze me kazdy vetsi kopec zabrzdi. Vim, ze je i 1200 Honda s automatem, ale nechci jeste jednu "velkou" motorku.


Chce to zkusit si to a možná budeš příjemně překvapený... Anebo taky ne - každý to máme jinak nastavený (já třeba jsem "nízkootáčkovej" a v dnešním provozu, při jeho hustotě a s jeho zákonnými limity a mnoha restrikcemi a sankcemi, jezdím spíš na pohodu, nezávodím a nikam se na motorce nehoním). Jinak ale krouťák má ten dlouhozdvihový motor už od nízkých otáček, a ten vyladěný dvojspojkový automat umožní vůbec se nestarat ani o omezovač v 6500 ot/min...

Ten honďácký DCT automat má dneska tuším už 4 různě odstupňované a za chodu volitelné režimy, kvalty tam padají intuitivně a "optimálně" dle zvoleného režimu, plynule a bleskurychle. Navíc to můžeš i kdykoli korigovat (zasahovat do toho) tlačítkama na rídítkách, anebo ten automat úplně vyřadit a kvalty si cvakat sám. Mám sice z různých důvodů (mj. i kvůli o 20 tisíc Kč nižší ceně a o 10 kg nižší hmotnosti motorky) klasickou manuální převodovku, ale jízda s dnes už vyladěným DCT automatem je svým způsobem docela fajnová - zároveň pohodlná (hlavně město) a zároveň zajímavá, a taky dost návyková. Nejlepši je ale osobně vyzkoušet a udělat si svůj názor.

Naposledy editováno 16.04.2017 09:35:53

(reakce na) Automat nebo manuál

16.4.2017 v 10:11 | Nahoru | #303
Dovi> Diky moc za tvuj nazor - rozhodne to zkusim, ale stejne musim 4-5 tydnu pockat, nez me sundaji velkou sadru a dostnu neco mensiho s cim se daji drzet riditka. Mam mimo jine poskozene slachy tz, ze nemuzu "spojkovat". Ten automat doufam zachrani velkou cast sezony.

(reakce na) Automat nebo manuál

16.4.2017 v 17:17 | Nahoru | #304

JWK píše: Bubrak-ZX10R> Bubraku dog ram má prehistorickou aut. převodovku s hydroměničem. Taky mám jedno auto s hydroměničem, a jedno s moderní 2014 bmw sport převedovkou automat a je to pochopitelně brutální rozdíl... když jsme u těch sportovních aut tak prakticky vešekerá produkce ferarri je s automatem, sekveční aut. zařezní maji i závodní profi auta... tanky a obrněnce také apod... je rozdíl mezi automatem a automatem, pokud vezmeš ten špičkový tak se obávám že člověk tak dobře řadit nedokáže... zábava je potom druhá věc a je to dost individuální, já jezdím hodně a proto bych auto s manuálem opravdu už nechtěl,

p.s. s tím rozjížděním nesouhlasím... stačí pustit brzdu a rozjedeš se tak plynule a jemně



Dodge Magnum, ale to je fuk, ano je tam hydromenic, ale to je uplne jedno (i ten ma svoje vyhody vuci DSG ci automatizovane), ja sem nijak nehodnotil prerazovani za jizdy (ac tam proste manual je taky o te plnejsi kontrole ac v mensim vyznamu a da se to z vetsiny nahradit padlama ci manualnim cvakani na pace), ale rozjizdeni je s manualem presnejsi, ani to pusteni brzdy a plynuly rozjeti se treba do kopce nekona tak presne jak si to muzes nastavit s manualem, to mi nepovidej

Automat nebo manuál

16.4.2017 v 17:39 | Nahoru | #305
JWK: a co se tyce sportovnich aut, tam se asi tolik nekouka na pohodli pri tesnym parkovani v kopci

ano prerazeni s DSG je rychlejsi, to je vyhoda dulezita pro sport i kdyz jsou vyjimky -> na sprintech radim u motorky normalne bez spojky, ale i tam bych s automatem na rozjezdu pohorel a je jedno jestli s variatorem, DSG, menicem ci automatizovanym razenim, tam nikdo s automatem nejezdi (kdo to mysli vazne, nepocitam napr sprint US aut ve tride 'Public'). manual je lepsi pokud se nejezdi na okruhu a nehoni se cas nebo fakt neporebujes nekde na dalnici ukazat nekomu jak zrychlis brutalne i diky rychlymu razeni.

jak sem psal, je tam urcity pohodli v zacpe nebo proste kdyz se clovek chce nechat svezt odnekud nekam, urcita taky odolnost proti neumetelum co by manualu dali seredne zabrat. ale obecne kdyz sectu plus a minus, tak mam radsi manual.

Automat nebo manuál

16.4.2017 v 17:41 | Nahoru | #306
ono treba i ten launch control pak nejaky sprinty dost degraduje a pokud si pamatuju, tak i Karel Taborsky mi rikal na sprintech ze u BMW S1000RR byl rychlejsi kdyz nejaky ty pomocniky vypnul (antiwheelie tusim)

Automat nebo manuál

16.4.2017 v 23:25 | Nahoru | #307
Ať ti tady cpe Dovi do hlavy ty svoje teorie o nízkootáčkovém dlouhozdvihovém zázraku jak chce, tak prostě 55 koní na 230 kg do provozu stačí, ale žádný zázrak to není.

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

18.4.2017 v 13:52 | Nahoru | #308
Tak pro někoho je manuál lepší, pro mě je lepší dobrý automat a ta skupina lidí pro automat se bude s kupní silou zvětšovat na úkor manuálu. Toliko u aut. U motorky je to vzhledem k servisu a ceně pořád jinde, ale nakonec stejně manuálním převodovkám odzvoní umíráček s nástupem a následnou dominancí elektropohonů (ať už baterky či Hydrogen). Asi ze mě mluví u motorky čtyřkolkář a u aut je prostě ten automat pro jízdu lepší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

18.4.2017 v 14:22 | Nahoru | #309
JWK> v cem je automat pro jizdu autem lepsi ? Krom nejakyho pohodli v kolone popojizdejicich vozidel ?

Automat nebo manuál

18.4.2017 v 21:20 | Nahoru | #310
JWK: neni lepsi, mozna pro nekoho je lepsi, ale obecne neni lepsi. automat nastupuje stejne jako automatizovany rizeni aut a hromada pomocniku, proste aby mel clovek co nejmensi vliv na rizeni.

Automat nebo manuál

19.4.2017 v 12:55 | Nahoru | #311
Automaty jsou ve výkonných autech zejména proto, že tahle auta v manuálu potřebují hodně zkušeností a citu, aby byla rychlejší než v automatu. Ale to je úplně něco jiného, než turistika s CT nebo NC, kde to je hlavně o pohodlí a odpadnutí jedné starosti, kdy a jak řadit. O rozjezdu nemluvě.

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

12.5.2017 v 12:26 | Nahoru | #313
Měl jsem možnost vyzkoušet novou Afriku s DCT - na silnici DCT ničím nenadchne, opravdu je to trochu nuda, ale v terénu jsem z ní byl naprosto unesený. Jak jsem si byl jistý tím, že ji chci s manuálem, teď váhám...

Naposledy editováno 12.05.2017 12:27:50

(reakce na) Automat nebo manuál

20.5.2017 v 14:44 | Nahoru | #314

ricz73 píše: Měl jsem možnost vyzkoušet novou Afriku s DCT - na silnici DCT ničím nenadchne, opravdu je to trochu nuda, ale v terénu jsem z ní byl naprosto unesený. Jak jsem si byl jistý tím, že ji chci s manuálem, teď váhám...



Myslel jsem si to naopak. Silnice automat a teren manual, ale zatim jsem nemel moznost vyzkouset. (porad jeste sadra na "spojkove ruce" jako nasledek Offroadu v Portugalsku)

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

3.11.2017 v 20:02 | Nahoru | #315
No to jsou kolikrát rady a názory k nezaplacení.... Připomíná mi to otřepané "víš,kámoš mýho kámoše říkal,že automat je na hovno, protože o tom četl na fóru,kam píšou jen zkušení motorkáři...."
A ejhle,já jsem to fórum našel!!! Věřím tomu,že bych spočítal na prstech jedné ruky,kolik z nich má reálnou zkušenost s DCT,ti ostatní ať si sní dál svý mokrý sny.... Moje rada: u nejbližšího prodejce si domluv k půjčení manuál i DCT,hodina za řídítky ti dá odpověď na otázku,kterou jsi položil na úplném začátku.

(reakce na) Automat nebo manuál

3.11.2017 v 20:16 | Nahoru | #316
petao> No,ještě že si mu to po dvou letech osvětlil...Je zajímavé,že tady děláš soudy nad názory ostatních,ale že autor vlákna se už před dvěma lety rozhodl ti nějak uniklo

(reakce na) Automat nebo manuál

16.12.2017 v 18:59 | Nahoru | #317
seikos> mozna az se na necem takovym svezes tak muzes smele filozofovat. Budiz ti k duhu ze nepatris do skupiny postpubertalnich zvanilu " kamos ma kamose a ten rikal....."
Ne,ne... Neni nad osobni zkusenost. Ale tim nechci upirat nikomu pravo na svuj nazor at z pozitivni neno negativni.

Automat nebo manuál

16.12.2017 v 19:05 | Nahoru | #318
souhlas, automat je super, nemusis po kazdy rane prebijet a natahovat

jinak archeologii zdar

(reakce na) Automat nebo manuál

17.12.2017 v 08:35 | Nahoru | #319

gugo píše: JWK> v cem je automat pro jizdu autem lepsi ? Krom nejakyho pohodli v kolone popojizdejicich vozidel ?

pro mě ve všem. dneska už jsou jiný automaty,než před dvaceti lety.

2 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

17.12.2017 v 14:26 | Nahoru | #320
Pravda v jeepu je dost starej nemeckej aftomat, ale nejak me nenadchnul ani automat v shade ani treba v santafe od hyunday. Jako je to pohodlny, ve meste super, ale kdyz vjedes nekde do zatacek ala Korsika a chces jet sportovni jizdu, neni to vono.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

17.12.2017 v 14:56 | Nahoru | #321

gugo píše: Pravda v jeepu je dost starej nemeckej aftomat, ale nejak me nenadchnul ani automat v shade ani treba v santafe od hyunday. Jako je to pohodlny, ve meste super, ale kdyz vjedes nekde do zatacek ala Korsika a chces jet sportovni jizdu, neni to vono.

v kolonách popojíždíš jen vyjímečně,ale sportovní jízda v zatáčkách na korsice s jeepem,to je každodenní realita

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

17.12.2017 v 15:24 | Nahoru | #322

nemako píše: v kolonách popojíždíš jen vyjímečně,ale sportovní jízda v zatáčkách na korsice s jeepem,to je každodenní realita



NO ja vim ze neni. Ale je blby, ze kdyz si presednu z 4kolky co ma 3l motor do dodavky s 2 dvoulitrem a nahonem na zadek tak se stim da jezdit zabavnejc nez stou 4 kolou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

17.12.2017 v 15:32 | Nahoru | #323

gugo píše: Pravda v jeepu je dost starej nemeckej aftomat, ale nejak me nenadchnul ani automat v shade ani treba v santafe od hyunday. Jako je to pohodlny, ve meste super, ale kdyz vjedes nekde do zatacek ala Korsika a chces jet sportovni jizdu, neni to vono.


V Santa Fe je už starší HDM (příští rok by měl být nový 8AT), ale nechce se mi věřit, že kdybys na Korsice byl s manuální verzi Santa Fe, že by ses pobavil líp : )

(reakce na) Automat nebo manuál

17.12.2017 v 15:49 | Nahoru | #324
PetrS> TO nevim nevic jsem se tam pobavil s Kacenou ale to ja asi kapitola na jiny tema I po 1250 Km v kuse a 4 hodinach spanku na trajektu, jak vletis do tech zatacek to znovu ozijes.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

17.12.2017 v 16:08 | Nahoru | #325

gugo píše: NO ja vim ze neni. Ale je blby, ze kdyz si presednu z 4kolky co ma 3l motor do dodavky s 2 dvoulitrem a nahonem na zadek tak se stim da jezdit zabavnejc nez stou 4 kolou

třítunový naftový hovado není na zábavu,tím se tahaj karavany

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

17.12.2017 v 16:16 | Nahoru | #326

nemako píše: třítunový naftový hovado není na zábavu,tím se tahaj karavany



Jen 2t (prazdny) ... vcera jsem byl ve Spindlu a bavil jsem se docela dobre
Ja vim ze to neni sportak, ale tak vic jak 2 auta zivit fakt nebudu.

(reakce na) Automat nebo manuál

17.12.2017 v 16:41 | Nahoru | #327
gugo> to ale hodně prázdný jel jsem s pár autama,kde jsem byl rád,že se držím volantu a hejbat klackem už bych nestíhal. on stačí i můj mamrd,tam dvojku málo kdy stihnu před omezovačem a i trojka je trošku v kalupu. uplně největší paráda je automat v náklaďáku.

Naposledy editováno 17.12.2017 16:53:39

Automat nebo manuál

17.12.2017 v 21:45 | Nahoru | #328
jo automat v nakladaku uznavam, ci MHD

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

23.5.2018 v 08:24 | Nahoru | #329
Přidám jeden pohled 40letého a trochu pohodlného tatíka. V letech 17-28 jsem měl stále nějakou moto a pak na dlouhou dobu nic. Asi to přišlo s koupí auta a starostech o rodinu. No a teď když děti odrůstají jsem se zase k moto vrátil. Ano koupil jsem si novou Hondu NC 750X v automatu a jsem nadmíru spokojen. Možnost zapnout automat nebo možno řadit ručně (páčkami na řidítkách) nebo automatu do toho kecat svým volením rychlostí mi přijde jako fajn možnost. Odpadá byť i ta malá starost s řazením. Nevidím na tom nic špatného a mám to naopak rád a přijde mi automat dost intuitivní. Každý si pořizuje co je mu blízké a já to mám prostě takto.
Na ty projížďky po naší krásné Šumavě, kdy se jedu project na dvě hodinky nebo něco zařídit do okresního města mě to vyhovuje. Prostě si pořiďte co chcete a ostatní nesuďte je to hloupé.

(reakce na) Automat nebo manuál

28.8.2018 v 23:11 | Nahoru | #330
jedovka> Přesně tak. Když NC750X, tak jedině v automatu...

Naposledy editováno 07.09.2018 22:36:45
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer sydy 17 3.4.2024 v 23:23 Deadman
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1
Padaci ram z iron-skill Ukrajina Honda NC 750X skulo 2 22.2.2024 v 13:39 Pavel_NC750XD


TOPlist