globalmoto_duben_nolan





Téma: Přelití motoru olejem v servisu
 
11.8.2015 v 09:49
Čau,
je to sice fórum o motorkách, ale snad mě neukamenujete. Před měsícem jsme dávali auto do servisu na velkej servis, všechno od rozvodů, přes spojku, filtry až po brzdy. S autem jezdí především sestra a začala si postupně stěžovat, že prej auto špatně startuje, snažil jsem se to ignorovat, ale po pár tejdenech jsem s autem potřeboval někam jet a opravdu, špatně startuje.
Hledal jsem příčinu, diagnostika nic neřekla, ale po otevření kapoty na mě vykouklo sání, ze kterého na vrchu sacího potrubí prosakoval olej, stejně tak olej prosakoval okolo odvětrávání motoru.
Podíval jsem se na měrku a hladina je cca 8mm nad maximem. Auto od doby co bylo v servisu ujelo cca 1650km. Za jízdy funguje vše v pořádku.
První věc co mě napadla bylo to, že tam servis musel nalejt víc oleje než měl. Volal jsem servisákovi a ten mi řek, at mu tam to auto ve středu přivezu, že musí zjistit, kde se tam ten olej vzal. Naznačil jsem, že to třeba mohli přelít oni, on se naštval, řekl že je to naprosto vyloučeno. A at to tam přivezu, že to tam někudy musí téct.
Mam pocit, že ze mě dělá debila, ale rád bych znal názor někoho zkušenějšího.
Auto je škoda octavia II 1.6MPI benzín.
Díky
Předchozí
1 2
Následující

Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 10:01 | Nahoru | #1
Pokud je to čistý olej, kde by se tam vzalo pár deci víc?

Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 10:18 | Nahoru | #2
Kdo vi, treba tam vyvera uloziste ropy. Pozor na Amiky!

Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 10:18 | Nahoru | #3
Velky preliti by znamenalo KO motoru, takze to asi nehrozi. Maly prebytky sezere motor, coz by melo byt videt na vyfuku, pokud to nebylo jen malo a nezustalo to v katu. A s pribyvanim oleje maji problemy hlavne naftaky, protoze benzin se vypari. i kdyz to nekudy prosakuje.

1 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 10:26 | Nahoru | #4
Já jsem jednou z motorky po údržbě v servise vysál skoro půl litru přebytečného oleje... Servis to odůvodnil tím, že oleje nalili podle manuálu...

2 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 10:37 | Nahoru | #5
Jasné. Jsem rad ze třeba nevylit semering na klice.
Je to hloupej dotaz, ale fakt se tam ten olej nemoh dostat nějak jinak?
Sice o motorech vim docela dost, krucinal, vždyť to i studuju, ale porad se mám dost co učit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 11:04 | Nahoru | #6
Hippieguy> No do vany se olej nema odkud dostat A jestli myslis v tom sani, tak v tomhle hicu to musi krasne vzlinat, takze se to rozleze odkudkoliv. Nejlepsi je to poradne vycistit a odmastit a pak koukat, kde to zase zacne.

Pokud je olej v tom odvetravani, tak mozna spatne funguje odlucovac oleje v PCV ventilu?

Jak studujes, jako ze z tebe bude servisak jo? No to se zakazky jen pohrnou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 11:35 | Nahoru | #7
Redguy> servisak ne. Inženýr se specializaci na auta a dopravní technologie.
Zkusim najít fotku. Když jsem sundal hadicí na sani, tak před škrtící klapkou v záhybech hadice stál olej.

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 12:48 | Nahoru | #8
Hippieguy> No v sani me napada fakt jen ten PCV ventil a odlucovac, ale fotka by rekla vic.

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 12:54 | Nahoru | #9
Redguy>



Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 12:56 | Nahoru | #10









Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 13:12 | Nahoru | #11
Turbo to nema, tak to musi bejt odvetrani klikovky. Zkus to odpojit, vyhnat motor trochu do otacek a jestli z toho bude litat olej, tak je jasno. Mel by z toho jit jen takovej kour jako mlha, ale suchy. Taky je ale mozny, ze uz se to dostalo do OK urovne po tech najetejch km a vidis jen zbytky oleje.

Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 13:13 | Nahoru | #12
to ze mas olej nablitej v sani, rozhodne neni zpusobene prelitim oleje o 8mm... dovolil bych si dokonce tvrdit, ze mnozstvi oleje co tam mas neni nijak extra nenormalni...
co se tyce vybehnuti gufera kliky na klice, nikdy sem to nezazil a nechapu jak mnozstvi olejove naplne muze ovlivnit tlak oleje??? copak kdyz nalijes vic oleje do vany tak se zmeni tlak na cerpadle???

1 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 13:22 | Nahoru | #13
normalne to teda nie je (take mnozstvo oleja u vzduchacu) - ak smrdi po benale, je jasno. Ak vyzera byt cisty (co by u benzinoveho motoru po cca 2000km mal byt) je to tym ze to borci preliali a odvetranim kliky to zenie nazpat do sania. To zhorsuje aj te starty napriklad

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 13:23 | Nahoru | #14
Komorerth> Zmen si Avatar, Redguy je jen jeden

MattiK> Pokud ho tam das tolik, ze se hladina dostane do kontaktu s klikou, tak se olej solidne nasleha a napeni, takze tlak asi vzroste. Udajne to ale i prestane mazat (cerpadlo ty bubliny nenasaje), coz se mu nestalo, takze nevim.

Naposledy editováno 11.08.2015 13:25:54

Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 13:28 | Nahoru | #15
To že tam je víc oleje, by mohlo být příčinou toho oleje v sání a v odvětrávání motoru. Podívej se na filtr vzduchovej jak vypadá, jestli není od oleje. Ještě jak vypadájí svíčky? Špatný starty můžou být právě špatnýma svíčkama, to je klasika.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 13:31 | Nahoru | #16
Redguy> S tím našleháním to tak opravdu je, motor se v tom oleji v poctatě utopí. Kamarád teď dokonce vypustil olej z převodovky(v domění že to je motorový olej) a nalil ještě jednou tolik oleje do motoru. To bylo jak šplouchání ve vaně :D

1 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 13:33 | Nahoru | #17
Asi jsem to špatně napsal, ale po ujetí 1600km je hladina oleje stále vysoko. Pokud už něco vylitalo do sání, tak je otázka/ kolik ho tam bylo na začátku.
A ta mala hadice je odvětrávání motoru, ale vede z vršku hlavy, u nalevaciho hrdla oleje.

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 13:37 | Nahoru | #18
Hippieguy> To teď už nezjistíš, olej v té malé hadici je vždy, ale je otázka kolik. U atmosfér, jsem ale nikdy neviděl v sání za filtrem nějaký olej(u turba to ji jiná písnička)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 13:37 | Nahoru | #19
georgeCZ> Chtel jsem napsat, ze tohle tema je duvod, proc si max ukonu delam na vozidlech sam, ale nektery lidi by to radsi meli nechat na servisu

Hippie> Zjevne ho tam nebylo tolik, aby se motor zadrel ale asi ho tam bylo dost na to, aby se pretlakoval a vylital odvetranim do sani. Otazka je, co na to katalyzator

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 13:41 | Nahoru | #20
Redguy> Kat to dá, jen to nesmí být moc často. A s tím servisem, no stane se, ale tohle jsou chyby, co jsou fakt fatální bohužel(musí se dávat větší pozor).

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 13:44 | Nahoru | #21
Hippieguy> olej může být naředěný benzínem proteklým při dlouhém startování.
Pokud došlo ke skokové změně v chování motoru, jseš si jistý, že je v autě stále ten samý motor?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 13:45 | Nahoru | #22

Redguy píše: Komorerth> Zmen si Avatar, Redguy je jen jeden

MattiK> Pokud ho tam das tolik, ze se hladina dostane do kontaktu s klikou, tak se olej solidne nasleha a napeni, takze tlak asi vzroste. Udajne to ale i prestane mazat (cerpadlo ty bubliny nenasaje), coz se mu nestalo, takze nevim.


tak zaprve, motorovy olej je aditivovany kvuli snizeni penivosti, takze temer nepeni a za druhe pokud uz by teda napenil, tak se tlak v systemu snizi a ne zvysi, proto se motor zadre, protoze by nasal vzduchove bubliny, coz se rovna v podstate stavu motoru bez oleje - tim padem porad nechapu proc by melo vybihat nejaky gufero...
nevim teda jak ma skodovka udelany odvetrani kliky, aby pul litru oleje ovlivnilo jeho vyhazovani do sani, to jako to odvetrani je brane odkud?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 13:53 | Nahoru | #23
MattiK> Na tohle nejsem expert, proto jsem psal udajne. Ale jestli tomu spravne rozumim, tak po napeneni sice cerpadlo ztrati tlak, ale ten vzroste diky napeneni vsude kolem? Tj olej sice prestane obihat, ale tlak tam bude stejne velkej? Jen takovej odhad. Tomu by odpovidalo to, ze olej se mohl napenit jen trochu, cili udelat pretlak, ale nezabit motor.

Tipuju, ze odvetrani je stejne jako vsude z deklu ventilu?

Benzinu v oleji by se melo dat lehce zbavit prohratim motoru pri projizdce ne?

Naposledy editováno 11.08.2015 13:54:46

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:04 | Nahoru | #24

Redguy píše: MattiK> Na tohle nejsem expert, proto jsem psal udajne. Ale jestli tomu spravne rozumim, tak po napeneni sice cerpadlo ztrati tlak, ale ten vzroste diky napeneni vsude kolem? Tj olej sice prestane obihat, ale tlak tam bude stejne velkej? Jen takovej odhad. Tomu by odpovidalo to, ze olej se mohl napenit jen trochu, cili udelat pretlak, ale nezabit motor.

Tipuju, ze odvetrani je stejne jako vsude z deklu ventilu?

Benzinu v oleji by se melo dat lehce zbavit prohratim motoru pri projizdce ne?


od toho je tam prece to odvetrani motoru, aby tlak ani podtlak v motoru nevznikal ne?
a kdyz je odvetrani udelane nahore, tak potom na to hladina oleje prece nema vliv, kdyz ten olej nahoru do hlavy a na vacky je tlacen tim cerpadlem, ktere reguluje tlak prepoustecim ventilem primo v tom cerpadle...
jedine rozumne vysvetleni je aspon teda pro me, ze spatne funguje to odvetrani (ale urcite na to nema vliv mnostvi oleje)

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:09 | Nahoru | #25
MattiK> No to jsem psal hned nahore, ze je mozna spatnej odlucovac oleje.
Taky mi to nedava moc smysl, ale ja se prave ridil tim, ze rozdil pred a po je v tom mnozstvi oleje. Ale je fakt, ze pise, ze to bylo na velkym servise vcetne rozvodu, takze je dost mozny, ze tam domrdali uplne neco jinyho. Protoze 8 mm nad horni rysku by melo byt uplne v pohode.

Teorie o vymene motoru je ovsem v Cesku docela zabavna pro svoji pravdepodobnost

Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:10 | Nahoru | #26
Pokud je v motoru opravdu hodně oleje, tak nestačí tak rychle stejkat a zůstává nahoře a může jít ven.

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:13 | Nahoru | #27

Redguy píše: MattiK> Na tohle nejsem expert, proto jsem psal udajne. Ale jestli tomu spravne rozumim, tak po napeneni sice cerpadlo ztrati tlak, ale ten vzroste diky napeneni vsude kolem? Tj olej sice prestane obihat, ale tlak tam bude stejne velkej? Jen takovej odhad. Tomu by odpovidalo to, ze olej se mohl napenit jen trochu, cili udelat pretlak, ale nezabit motor.

Tipuju, ze odvetrani je stejne jako vsude z deklu ventilu?

Benzinu v oleji by se melo dat lehce zbavit prohratim motoru pri projizdce ne?



Setkal jsem se s přeplněným motorem a svítila kontrolka mazání. Po upuštění oleje pěnění přestalo a zhaslo mazání.
Záleží kolik se tam benzínu dostane a na kolik se olej v provozu ohřeje. Jestli s tím jezdí na nákup a z5, moc ten olej nezahřeje.
Aby lítal olej do sání, měl by ten motor foukat přes kroužky. A to se přes noc nestává...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:14 | Nahoru | #28
MattiK> S čerpadlem to nemá nic společného, ale v každém motoru je pod písty obrovská pulzace a víření které se vyšší hladinou oleje markantně zvětší a "olejová mlha" lítá do přefuku a zpět do sání (mj. jako první to řešila kanály mezi válci, pro zabránění ztrát výkonu SUZUKI u GSXR1000) a pokud po 2000km ta má 8mm oleje navíc, tak už to téměř nevadí, ale po nalití tam bylo zjevně navíc několik cm a ten za ty 2t km "nalítal" do sání a "shořel" .... = má zakarbonované svíce a spal.prostory a pro to hůř chytá... a mj. dostal řádně "na frak" katalyzátor

Naposledy editováno 11.08.2015 14:16:31

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:18 | Nahoru | #29
PETARDAK> Ty svíce je první věc, na co se hned kouknout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:26 | Nahoru | #30

PETARDAK píše: MattiK> S čerpadlem to nemá nic společného, ale v každém motoru je pod písty obrovská pulzace a víření které se vyšší hladinou oleje markantně zvětší a "olejová mlha" lítá do přefuku a zpět do sání (mj. jako první to řešila kanály mezi válci, pro zabránění ztrát výkonu SUZUKI u GSXR1000) a pokud po 2000km ta má 8mm oleje navíc, tak už to téměř nevadí, ale po nalití tam bylo zjevně navíc několik cm a ten za ty 2t km "nalítal" do sání a "shořel" .... = má zakarbonované svíce a spal.prostory a pro to hůř chytá... a mj. dostal řádně "na frak" katalyzátor


konecne trochu rozumne vysvetleni...
ok, ale pokud je odvetrani nahore ve viku, tak tam se olejova mlha, ktera vznika pod pisty nedostane, navic je tam ve viku to kryti, ktere zabranuje nadmernemu dostavani se oleje do toho odvetrani, pak jinak bych tam strikalo i z vacek zejo...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist