globalmoto_kveten





Téma: Přelití motoru olejem v servisu
 
11.8.2015 v 09:49
Čau,
je to sice fórum o motorkách, ale snad mě neukamenujete. Před měsícem jsme dávali auto do servisu na velkej servis, všechno od rozvodů, přes spojku, filtry až po brzdy. S autem jezdí především sestra a začala si postupně stěžovat, že prej auto špatně startuje, snažil jsem se to ignorovat, ale po pár tejdenech jsem s autem potřeboval někam jet a opravdu, špatně startuje.
Hledal jsem příčinu, diagnostika nic neřekla, ale po otevření kapoty na mě vykouklo sání, ze kterého na vrchu sacího potrubí prosakoval olej, stejně tak olej prosakoval okolo odvětrávání motoru.
Podíval jsem se na měrku a hladina je cca 8mm nad maximem. Auto od doby co bylo v servisu ujelo cca 1650km. Za jízdy funguje vše v pořádku.
První věc co mě napadla bylo to, že tam servis musel nalejt víc oleje než měl. Volal jsem servisákovi a ten mi řek, at mu tam to auto ve středu přivezu, že musí zjistit, kde se tam ten olej vzal. Naznačil jsem, že to třeba mohli přelít oni, on se naštval, řekl že je to naprosto vyloučeno. A at to tam přivezu, že to tam někudy musí téct.
Mam pocit, že ze mě dělá debila, ale rád bych znal názor někoho zkušenějšího.
Auto je škoda octavia II 1.6MPI benzín.
Díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 13:53 | Nahoru | #1
MattiK> Na tohle nejsem expert, proto jsem psal udajne. Ale jestli tomu spravne rozumim, tak po napeneni sice cerpadlo ztrati tlak, ale ten vzroste diky napeneni vsude kolem? Tj olej sice prestane obihat, ale tlak tam bude stejne velkej? Jen takovej odhad. Tomu by odpovidalo to, ze olej se mohl napenit jen trochu, cili udelat pretlak, ale nezabit motor.

Tipuju, ze odvetrani je stejne jako vsude z deklu ventilu?

Benzinu v oleji by se melo dat lehce zbavit prohratim motoru pri projizdce ne?

Naposledy editováno 11.08.2015 13:54:46

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:04 | Nahoru | #2

Redguy píše: MattiK> Na tohle nejsem expert, proto jsem psal udajne. Ale jestli tomu spravne rozumim, tak po napeneni sice cerpadlo ztrati tlak, ale ten vzroste diky napeneni vsude kolem? Tj olej sice prestane obihat, ale tlak tam bude stejne velkej? Jen takovej odhad. Tomu by odpovidalo to, ze olej se mohl napenit jen trochu, cili udelat pretlak, ale nezabit motor.

Tipuju, ze odvetrani je stejne jako vsude z deklu ventilu?

Benzinu v oleji by se melo dat lehce zbavit prohratim motoru pri projizdce ne?


od toho je tam prece to odvetrani motoru, aby tlak ani podtlak v motoru nevznikal ne?
a kdyz je odvetrani udelane nahore, tak potom na to hladina oleje prece nema vliv, kdyz ten olej nahoru do hlavy a na vacky je tlacen tim cerpadlem, ktere reguluje tlak prepoustecim ventilem primo v tom cerpadle...
jedine rozumne vysvetleni je aspon teda pro me, ze spatne funguje to odvetrani (ale urcite na to nema vliv mnostvi oleje)

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:13 | Nahoru | #3

Redguy píše: MattiK> Na tohle nejsem expert, proto jsem psal udajne. Ale jestli tomu spravne rozumim, tak po napeneni sice cerpadlo ztrati tlak, ale ten vzroste diky napeneni vsude kolem? Tj olej sice prestane obihat, ale tlak tam bude stejne velkej? Jen takovej odhad. Tomu by odpovidalo to, ze olej se mohl napenit jen trochu, cili udelat pretlak, ale nezabit motor.

Tipuju, ze odvetrani je stejne jako vsude z deklu ventilu?

Benzinu v oleji by se melo dat lehce zbavit prohratim motoru pri projizdce ne?



Setkal jsem se s přeplněným motorem a svítila kontrolka mazání. Po upuštění oleje pěnění přestalo a zhaslo mazání.
Záleží kolik se tam benzínu dostane a na kolik se olej v provozu ohřeje. Jestli s tím jezdí na nákup a z5, moc ten olej nezahřeje.
Aby lítal olej do sání, měl by ten motor foukat přes kroužky. A to se přes noc nestává...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist