globalmoto_kveten





Téma: Přelití motoru olejem v servisu
 
11.8.2015 v 09:49
Čau,
je to sice fórum o motorkách, ale snad mě neukamenujete. Před měsícem jsme dávali auto do servisu na velkej servis, všechno od rozvodů, přes spojku, filtry až po brzdy. S autem jezdí především sestra a začala si postupně stěžovat, že prej auto špatně startuje, snažil jsem se to ignorovat, ale po pár tejdenech jsem s autem potřeboval někam jet a opravdu, špatně startuje.
Hledal jsem příčinu, diagnostika nic neřekla, ale po otevření kapoty na mě vykouklo sání, ze kterého na vrchu sacího potrubí prosakoval olej, stejně tak olej prosakoval okolo odvětrávání motoru.
Podíval jsem se na měrku a hladina je cca 8mm nad maximem. Auto od doby co bylo v servisu ujelo cca 1650km. Za jízdy funguje vše v pořádku.
První věc co mě napadla bylo to, že tam servis musel nalejt víc oleje než měl. Volal jsem servisákovi a ten mi řek, at mu tam to auto ve středu přivezu, že musí zjistit, kde se tam ten olej vzal. Naznačil jsem, že to třeba mohli přelít oni, on se naštval, řekl že je to naprosto vyloučeno. A at to tam přivezu, že to tam někudy musí téct.
Mam pocit, že ze mě dělá debila, ale rád bych znal názor někoho zkušenějšího.
Auto je škoda octavia II 1.6MPI benzín.
Díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:04 | Nahoru | #1

Redguy píše: MattiK> Na tohle nejsem expert, proto jsem psal udajne. Ale jestli tomu spravne rozumim, tak po napeneni sice cerpadlo ztrati tlak, ale ten vzroste diky napeneni vsude kolem? Tj olej sice prestane obihat, ale tlak tam bude stejne velkej? Jen takovej odhad. Tomu by odpovidalo to, ze olej se mohl napenit jen trochu, cili udelat pretlak, ale nezabit motor.

Tipuju, ze odvetrani je stejne jako vsude z deklu ventilu?

Benzinu v oleji by se melo dat lehce zbavit prohratim motoru pri projizdce ne?


od toho je tam prece to odvetrani motoru, aby tlak ani podtlak v motoru nevznikal ne?
a kdyz je odvetrani udelane nahore, tak potom na to hladina oleje prece nema vliv, kdyz ten olej nahoru do hlavy a na vacky je tlacen tim cerpadlem, ktere reguluje tlak prepoustecim ventilem primo v tom cerpadle...
jedine rozumne vysvetleni je aspon teda pro me, ze spatne funguje to odvetrani (ale urcite na to nema vliv mnostvi oleje)

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:09 | Nahoru | #2
MattiK> No to jsem psal hned nahore, ze je mozna spatnej odlucovac oleje.
Taky mi to nedava moc smysl, ale ja se prave ridil tim, ze rozdil pred a po je v tom mnozstvi oleje. Ale je fakt, ze pise, ze to bylo na velkym servise vcetne rozvodu, takze je dost mozny, ze tam domrdali uplne neco jinyho. Protoze 8 mm nad horni rysku by melo byt uplne v pohode.

Teorie o vymene motoru je ovsem v Cesku docela zabavna pro svoji pravdepodobnost

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:14 | Nahoru | #3
MattiK> S čerpadlem to nemá nic společného, ale v každém motoru je pod písty obrovská pulzace a víření které se vyšší hladinou oleje markantně zvětší a "olejová mlha" lítá do přefuku a zpět do sání (mj. jako první to řešila kanály mezi válci, pro zabránění ztrát výkonu SUZUKI u GSXR1000) a pokud po 2000km ta má 8mm oleje navíc, tak už to téměř nevadí, ale po nalití tam bylo zjevně navíc několik cm a ten za ty 2t km "nalítal" do sání a "shořel" .... = má zakarbonované svíce a spal.prostory a pro to hůř chytá... a mj. dostal řádně "na frak" katalyzátor

Naposledy editováno 11.08.2015 14:16:31
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist