globalmoto_kveten





Téma: Přelití motoru olejem v servisu
 
11.8.2015 v 09:49
Čau,
je to sice fórum o motorkách, ale snad mě neukamenujete. Před měsícem jsme dávali auto do servisu na velkej servis, všechno od rozvodů, přes spojku, filtry až po brzdy. S autem jezdí především sestra a začala si postupně stěžovat, že prej auto špatně startuje, snažil jsem se to ignorovat, ale po pár tejdenech jsem s autem potřeboval někam jet a opravdu, špatně startuje.
Hledal jsem příčinu, diagnostika nic neřekla, ale po otevření kapoty na mě vykouklo sání, ze kterého na vrchu sacího potrubí prosakoval olej, stejně tak olej prosakoval okolo odvětrávání motoru.
Podíval jsem se na měrku a hladina je cca 8mm nad maximem. Auto od doby co bylo v servisu ujelo cca 1650km. Za jízdy funguje vše v pořádku.
První věc co mě napadla bylo to, že tam servis musel nalejt víc oleje než měl. Volal jsem servisákovi a ten mi řek, at mu tam to auto ve středu přivezu, že musí zjistit, kde se tam ten olej vzal. Naznačil jsem, že to třeba mohli přelít oni, on se naštval, řekl že je to naprosto vyloučeno. A at to tam přivezu, že to tam někudy musí téct.
Mam pocit, že ze mě dělá debila, ale rád bych znal názor někoho zkušenějšího.
Auto je škoda octavia II 1.6MPI benzín.
Díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:14 | Nahoru | #1
MattiK> S čerpadlem to nemá nic společného, ale v každém motoru je pod písty obrovská pulzace a víření které se vyšší hladinou oleje markantně zvětší a "olejová mlha" lítá do přefuku a zpět do sání (mj. jako první to řešila kanály mezi válci, pro zabránění ztrát výkonu SUZUKI u GSXR1000) a pokud po 2000km ta má 8mm oleje navíc, tak už to téměř nevadí, ale po nalití tam bylo zjevně navíc několik cm a ten za ty 2t km "nalítal" do sání a "shořel" .... = má zakarbonované svíce a spal.prostory a pro to hůř chytá... a mj. dostal řádně "na frak" katalyzátor

Naposledy editováno 11.08.2015 14:16:31

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:18 | Nahoru | #2
PETARDAK> Ty svíce je první věc, na co se hned kouknout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:26 | Nahoru | #3

PETARDAK píše: MattiK> S čerpadlem to nemá nic společného, ale v každém motoru je pod písty obrovská pulzace a víření které se vyšší hladinou oleje markantně zvětší a "olejová mlha" lítá do přefuku a zpět do sání (mj. jako první to řešila kanály mezi válci, pro zabránění ztrát výkonu SUZUKI u GSXR1000) a pokud po 2000km ta má 8mm oleje navíc, tak už to téměř nevadí, ale po nalití tam bylo zjevně navíc několik cm a ten za ty 2t km "nalítal" do sání a "shořel" .... = má zakarbonované svíce a spal.prostory a pro to hůř chytá... a mj. dostal řádně "na frak" katalyzátor


konecne trochu rozumne vysvetleni...
ok, ale pokud je odvetrani nahore ve viku, tak tam se olejova mlha, ktera vznika pod pisty nedostane, navic je tam ve viku to kryti, ktere zabranuje nadmernemu dostavani se oleje do toho odvetrani, pak jinak bych tam strikalo i z vacek zejo...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist