1 reakcí na tento příspěvek prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000
- motor super, šel od nízkých otáček lineárně s drobným "postrčeními" před 7 tisícema toček, dobré zpřevodování
- podvozek velmi dobrý (jen ve dvou by to chtělo tvrdší zadek)
na fz-1 jsem se krátce projel 2006 a na fz1s minulý víkend asi 300 km:
- motor dole nejede, což je asi hlavně dlóóóuhým zpřevodováním, okresky (60-150 km/h) jezdíš 2-3, jinak to nebrzdí motorem, v 7 tisících to chytně druhý dech a jede...přes 10 tisíc jede zbytečně moc (na okresce na dvojku 150 km/h je zbytečnost, na dálnici taky), převody jsou těsně vedle sebe - dlouhatánská jednička, pak můžeš klidně řadit ob jeden. jako výhodu vidím, že na dálnici točíš na šestku 6 tisíc otáček a jsi "před půlkou otáčkoměru". jinak se díky objemu motor v pohodě sebere i z nízkých otáček a do 7 tisíc je projev motoru fakt "cestovní"
- podvozek je na fz1s lepší než na fzs, jen stupačky jsou moc nízko
celkově mi fzs sednul líp, motorka od začátku do konce jede jako sportovní polokapota, dominantní je motor - silný dole i nahoře.
fz1s je v nízkých otáčkách pohodový cesťák, ve vysokých sportovní cesťák a celkově to působí nevyváženě. než se dostaneš do vysokých otáček, motorka zrychluje jako šestikilo. pokud jsi zvyklý jezdit sportovněji, jedeš okresky opravdu 2-3...pak najedeš na dálnici a dáš šestku. problém je spíš ve zpřevodování - můžeš částečně odladit změnou pastorku/rozety, ale minimální rozdíly jednotlivých rychlostních stupňů zůstanou.
jinak fz1/fz1s měly u prvních ročníků (06, částečně i 07) ostřejší reakci na začátek plynové rukojeti - nic, co by člověka vystrašilo, ale jízda trochu ucukanější
edit: na fzs se mi líp sedělo - 190 cm
Naposledy editováno 10.08.2015 11:17:49
1 reakcí na tento příspěvek prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000
1 reakcí na tento příspěvek prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000
PODVOZEK A OVLADATELNOST- FZ1: lehká hliníková slitina tipu Deltabox- Motor tam drzí jako skála. Možná aj kvůli tomu je FZ1 o hodně menší, posed je trochu vepředu, lehčí do zatáček, sportovnější a obratnější
FZS: Trubkový kolébkový- v některých zatáčkách je moto trochu nestabylní, lehce plave, těch 208kg a délka motocyklu je tam patrná
MOTOR (PRůBĚH VýKONU)- FZ1: r.v. 06' má vlastnost trhavého plynu stříkaček, resp. když zavřeš plyn, zavře se i přívod paliva, tak že když pak plyn otevřeš tak to mírně škubne. To se dá řešit buď doplněním řídící jednotky (Ignitech, Power Commander, Fuel Cut Eliminator) který toto cukání odstraní. Modely od roku 07-15 na tento neduh netrpí. Nelíbí se my to hlasité cvakání při řazení 1,2,3. Motor je sprevodovanej tak, že se musí víc točit pro pořádnou akceleraci. To se dá vyřešit prevodem16- 46. FZ1 má o 7k navíc, jen tak za okraj- stejne to nepoznáš
FZS: Sametovej a silnej zátah už odspodu, předjíždět se dá i na šestku od dvou tis. ot. naprosto plynulej nárůst výkonu. Převody tam padají krásně
STARTOVANI- FZ1: Stačí zmáčknout startér a motor je bez jakýchkoli zaváhání nastartovaný
FZS: Startovat tento model ze sytičem za jakýchkoli vonkovných teplot je umění
TEPLO OD MOTORA- FZ1: vám pude na sedačku jezdce, tak že v horkých dnech bude za jízdy horké
FZS: vám pude na nohy
OCHRANA PROTI VĚTRU- FZ1: hranice je (pri vzprímené pozici) pri rychlosti 100 km/h kdy je jízda na motocykli príjemna bez obtežováni vetrem
FZS: vzhledem na její výkon a na to že to je cestovní moto je sklon polokapotáže hodně níský tak že odvádi nápor vetru asi jenom na 30%
POHODLI JEZDCE: FZ1: Posed je sportovnejší, jsou tam níž položená široká řídítka, přesně ty které by jsi čekal na streetovém stroji- váha je položená víc na predním kole. Když jsem na ní jel poprvé, tak jsem nevedel v jaké pozici mám mít ruce, jestli je lepší je mít narovnané nebo mírne pokrčené- ani jedna pozice není pohodlná. Nejvíc jsem na ní na jeden zátah najel 640km a únava nebyla až tak velká jako na FZS.
FZS: Je to moto které my od prvního momentu sedla do ruky. Je na ní parádní vzpřímení posed.
PRUMERNA SPOTREBA- FZ1: 6,7l /100km
FZS: 6,0l /100km
SEDLO JEZDCE- FZ1: Sedací svalstvo vás bude bolet už po 100km
FZS: Sedací svalstvo vás bude bolet po 600km
JíZDA BEZ DRŽENí ŘIDITEK- FZ1: Klidne si ruce mužeš dát za záda a motocykl ovládat váhou tela
FZS: Řídítka se rozkmitají při jakékoli rychlosti
OBSAH NADRŽE: FZ1: 18l
FZS: 21l
VYŠKA JEZDCE- FZ1: Vyhovuje do 180cm
FZS: Bez omezení
Nebudu tady delat žádne závery, káždy si je musi udelát sám co mu víc vyhovuje a které specifika by mel jeho motocykl splnovat.
Naposledy editováno 27.09.2015 13:34:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000
Jen s tím kmytáním předku, problém bych neviděl v modelu, ale konkretním kusu. Já toho bez držení najel dost, a
nikdy jsem to nepociťoval.
1 reakcí na tento příspěvek prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000
1 reakcí na tento příspěvek prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer | Lajos98 | 21 | 18.1.2024 v 15:31 ja1 |
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | závoďáček-r1 | 11 | 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream |
Oprava zipu na kožené bundě 4SR Yamaha FZ1 Fazer | context | 11 | 28.8.2023 v 12:46 honza_biker |
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... | KulímR1 | 28 | 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker |
Jak poznat, že se jedná o stejný mo... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | ondra-krajon | 5 | 30.7.2023 v 17:40 Ozzy_ |