bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000
10.8.2015 v 08:35
ahoj zdravim zajímalo by mezda někdo ma konkretni zkušenost s prestupem z fzs 1000fazer na fz1fazer co ho zaskočilo prubeh vykonu, spotřeba ,posaz při cestovani atd za všechny poznatky k tématu dekuji ted mam fzs a pohoda ve vsem je to v pohode i manželka si chvali jezdi kratsi trate tak do 100-200 chcem si vyjet pristi rok francii tak jestli ma cenu menit nebo ne diky

prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

10.8.2015 v 09:03 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

10.8.2015 v 11:17 | Nahoru | #2
na fzs jsem se párkrát projel 2005 a 2006 (celkem tak 150 km):
- motor super, šel od nízkých otáček lineárně s drobným "postrčeními" před 7 tisícema toček, dobré zpřevodování
- podvozek velmi dobrý (jen ve dvou by to chtělo tvrdší zadek)
na fz-1 jsem se krátce projel 2006 a na fz1s minulý víkend asi 300 km:
- motor dole nejede, což je asi hlavně dlóóóuhým zpřevodováním, okresky (60-150 km/h) jezdíš 2-3, jinak to nebrzdí motorem, v 7 tisících to chytně druhý dech a jede...přes 10 tisíc jede zbytečně moc (na okresce na dvojku 150 km/h je zbytečnost, na dálnici taky), převody jsou těsně vedle sebe - dlouhatánská jednička, pak můžeš klidně řadit ob jeden. jako výhodu vidím, že na dálnici točíš na šestku 6 tisíc otáček a jsi "před půlkou otáčkoměru". jinak se díky objemu motor v pohodě sebere i z nízkých otáček a do 7 tisíc je projev motoru fakt "cestovní"
- podvozek je na fz1s lepší než na fzs, jen stupačky jsou moc nízko

celkově mi fzs sednul líp, motorka od začátku do konce jede jako sportovní polokapota, dominantní je motor - silný dole i nahoře.
fz1s je v nízkých otáčkách pohodový cesťák, ve vysokých sportovní cesťák a celkově to působí nevyváženě. než se dostaneš do vysokých otáček, motorka zrychluje jako šestikilo. pokud jsi zvyklý jezdit sportovněji, jedeš okresky opravdu 2-3...pak najedeš na dálnici a dáš šestku. problém je spíš ve zpřevodování - můžeš částečně odladit změnou pastorku/rozety, ale minimální rozdíly jednotlivých rychlostních stupňů zůstanou.

jinak fz1/fz1s měly u prvních ročníků (06, částečně i 07) ostřejší reakci na začátek plynové rukojeti - nic, co by člověka vystrašilo, ale jízda trochu ucukanější

edit: na fzs se mi líp sedělo - 190 cm

Naposledy editováno 10.08.2015 11:17:49

1 reakcí na tento příspěvek prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

10.8.2015 v 14:21 | Nahoru | #3
hmm takže si svou FZS nechám....

prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

10.8.2015 v 16:28 | Nahoru | #4
hoši, neblbněte, pálí vás dobré bidlo?
pokud nechcete měnit styl, tak fzs1000 je úžasnej stroj. za fz1 bych ho teda nevyměnil.

(reakce na) prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

10.8.2015 v 20:16 | Nahoru | #5
kakac> Ty se nejprv nauč klopit zatáčky :o)))) Změna motorky ti nepomůže.
Já dotočim 100t. km a uvidím.:o)

(reakce na) prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

11.8.2015 v 08:13 | Nahoru | #6
mariano> ok chlapci diky jen jsem se potreboval ujistit myslim ze jeto fakt povedena motka az bude někdo vedet o kvalitni nahrade této "legendy" tak dejte vedet zatím zdravim všechny letce na fzs

prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

14.8.2015 v 15:29 | Nahoru | #7
Já bych taky svoje FZS neměnil, teď jsem najel 2200 km na dovolený (na krku jsme byli) a jsem z tý motorky nadšenej i po třech letech. Spotřeba 5,5-5,6

prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

16.8.2015 v 21:02 | Nahoru | #8
Měl jsem FZS a ted mám FZ1 fazer. Obě motorky jedou moc pěkně. Posez velmi dobrý na obou. Mám 190cm. Fz1 je hezčí a je to krok vpřed. Je fakt, že FZS šel za plynem tak nějak líp. Ale nelituji. Mezi těmito motorkami bylo gsxr 1000, takže už si na FZs moc nevzpomínám

1 reakcí na tento příspěvek prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

18.8.2015 v 16:24 | Nahoru | #9
Rozdíly mezi FZ1 vs FZS 1000

PODVOZEK A OVLADATELNOST- FZ1: lehká hliníková slitina tipu Deltabox- Motor tam drzí jako skála. Možná aj kvůli tomu je FZ1 o hodně menší, posed je trochu vepředu, lehčí do zatáček, sportovnější a obratnější
FZS: Trubkový kolébkový- v některých zatáčkách je moto trochu nestabylní, lehce plave, těch 208kg a délka motocyklu je tam patrná

MOTOR (PRůBĚH VýKONU)- FZ1: r.v. 06' má vlastnost trhavého plynu stříkaček, resp. když zavřeš plyn, zavře se i přívod paliva, tak že když pak plyn otevřeš tak to mírně škubne. To se dá řešit buď doplněním řídící jednotky (Ignitech, Power Commander, Fuel Cut Eliminator) který toto cukání odstraní. Modely od roku 07-15 na tento neduh netrpí. Nelíbí se my to hlasité cvakání při řazení 1,2,3. Motor je sprevodovanej tak, že se musí víc točit pro pořádnou akceleraci. To se dá vyřešit prevodem16- 46. FZ1 má o 7k navíc, jen tak za okraj- stejne to nepoznáš
FZS: Sametovej a silnej zátah už odspodu, předjíždět se dá i na šestku od dvou tis. ot. naprosto plynulej nárůst výkonu. Převody tam padají krásně

STARTOVANI- FZ1: Stačí zmáčknout startér a motor je bez jakýchkoli zaváhání nastartovaný
FZS: Startovat tento model ze sytičem za jakýchkoli vonkovných teplot je umění

TEPLO OD MOTORA- FZ1: vám pude na sedačku jezdce, tak že v horkých dnech bude za jízdy horké
FZS: vám pude na nohy

OCHRANA PROTI VĚTRU- FZ1: hranice je (pri vzprímené pozici) pri rychlosti 100 km/h kdy je jízda na motocykli príjemna bez obtežováni vetrem
FZS: vzhledem na její výkon a na to že to je cestovní moto je sklon polokapotáže hodně níský tak že odvádi nápor vetru asi jenom na 30%

POHODLI JEZDCE: FZ1: Posed je sportovnejší, jsou tam níž položená široká řídítka, přesně ty které by jsi čekal na streetovém stroji- váha je položená víc na predním kole. Když jsem na ní jel poprvé, tak jsem nevedel v jaké pozici mám mít ruce, jestli je lepší je mít narovnané nebo mírne pokrčené- ani jedna pozice není pohodlná. Nejvíc jsem na ní na jeden zátah najel 640km a únava nebyla až tak velká jako na FZS.
FZS: Je to moto které my od prvního momentu sedla do ruky. Je na ní parádní vzpřímení posed.

PRUMERNA SPOTREBA- FZ1: 6,7l /100km
FZS: 6,0l /100km

SEDLO JEZDCE- FZ1: Sedací svalstvo vás bude bolet už po 100km
FZS: Sedací svalstvo vás bude bolet po 600km

JíZDA BEZ DRŽENí ŘIDITEK- FZ1: Klidne si ruce mužeš dát za záda a motocykl ovládat váhou tela
FZS: Řídítka se rozkmitají při jakékoli rychlosti

OBSAH NADRŽE: FZ1: 18l
FZS: 21l

VYŠKA JEZDCE- FZ1: Vyhovuje do 180cm
FZS: Bez omezení

Nebudu tady delat žádne závery, káždy si je musi udelát sám co mu víc vyhovuje a které specifika by mel jeho motocykl splnovat.

Naposledy editováno 27.09.2015 13:34:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

18.8.2015 v 20:04 | Nahoru | #10
Imre> Ale jo, nějaký výhrady k textu bych sice měl, ale jinak vcelku dobrej popis...

Jen s tím kmytáním předku, problém bych neviděl v modelu, ale konkretním kusu. Já toho bez držení najel dost, a
nikdy jsem to nepociťoval.

(reakce na) prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

19.8.2015 v 09:18 | Nahoru | #11
zeros> Mel jsem motorku která nebyla po bouračce. Možná že to bylo odskákanou prední gumou ... vím jenom že mela dobrý vzorek a tlmiče fungovali dobre.

1 reakcí na tento příspěvek prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

21.8.2015 v 08:49 | Nahoru | #12
Kmitání řídítek jsem měl jak u FZS tak u FZ1. Motorka nebyla bouraná ani jedna. Chce to tlumič řízení, nebo nepouštět řídítka.

prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

21.8.2015 v 08:51 | Nahoru | #13
Co se týká spotřeby, tak u FZ1 mám spotřebu nižší. Nepočítám to, ale na nádrž najedu zhruba stejně KM jako na FZS a jak je známo, FZ1 má nádrž menší.

(reakce na) prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

21.8.2015 v 21:13 | Nahoru | #14
Vilouš> tak to já zase jsem jezdil na obou modelech ne takou paľbu a ani na jednom modelu se mi riditka nerozkmitali- stačí je jenom držet uvolněně- ne krečovite

prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

23.8.2015 v 21:00 | Nahoru | #15
Řidítka se rozkmitají pouze když je pustíš, a to je bolest Fazerů. Ale dá se s tím žít

1 reakcí na tento příspěvek prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

31.8.2015 v 13:53 | Nahoru | #16
K tomu kmitání - jezdil jsi s kufrem nebo bez? Mám FZS600 a řídítka se mi rozkmitávají od 80 do 40km/h jen když mám kufr. Bez něj naprosto v pohodě.

(reakce na) prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

31.8.2015 v 22:46 | Nahoru | #17
chasnik> Nevím. FZS 1000 jsem mel pred čtyrma lety, taky jsem si všiml že to tady taky na foru kluci rešili napríklad

prestoupit na fz1s nebo si nechat fzs 1000

6.9.2015 v 08:55 | Nahoru | #18
Hoši, hodně moc dělá špatná ( sjetá ) přední guma. S novou gumou se kmitání neprojevuje. Zkoušel jsem to okolo 100 km/h.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer Lajos98 21 18.1.2024 v 15:31 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Oprava zipu na kožené bundě 4SR Yamaha FZ1 Fazer context 11 28.8.2023 v 12:46 honza_biker
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... KulímR1 28 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker
Jak poznat, že se jedná o stejný mo... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N ondra-krajon 5 30.7.2023 v 17:40 Ozzy_


TOPlist