kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: TVRDÉ JÁDRO JE NESKUTEČNÁ SEBRANKA , TAK SE PŘIPRAVTE NA UŠTĚPAČNÉ NARÁŽKY , KTERÉ JSOU MYSLENÉ V LEGRACI
Naposledy editováno 04.01.2020 10:34:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
assassin píše: mezi lepsima a horsima brembama podle me nepoznas rozdil. mam na okruhovce CNC brembo a PetrS tam ma v seri M50(nebo jak se nadava tomu trmenu z panigale) jedem stejny desky (ty obyc bremba jsou nic moc, vcetne "levnych" racing ala SA,SC,RC...) a ze zacatku jsme nemohli prijit na to proc me to brzdi lip - bylo to v pumpe, na jeho moto je radialni brembo 16x18 a ja mam accossato 16x16 - ten vic "racing" pivot point dela fakt velkej rozdil. Po vymene brzdi oboje stejne.
asi jedinej rozdil kterej je na tech CNC brzdach znat je, ze se lip vraci desky = roztocis kolo na stojanu a moje se toci dele - mensi odpory. Pro top level zavody to asi smysl ma, ale do provozu spis ne. vetsinou tyhle zavodni brzdice nemaji prachovky a mel bys je po kazdem zavode vycistit....
Hele podle teorie by měly sroubovany o něco víc vadnout... Otázka jak moc to poznáš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
z.a.j.o.c.h píše: Hele podle teorie by měly sroubovany o něco víc vadnout... Otázka jak moc to poznáš
To je takovej marketing ... i když, nechci dělat ukvapený závěry - myslím, že o dost víc záleží na deskách a kapalině, aspoň u mě to tak bylo a je. Na Speedu byly M4, desky stále stejný Brembo SA a rozdíl dělala kapalina. Vždy jsem to poznal na okruhu, po výměně za nějakou racing kapalinu znatelně lepší chování po zahřátí. Teď na SD zase pro změnu desky - jsem chtěl šetřit a koupil desky SBS. Na silnici jsem nepoznal rozdíl. Na okruhu ale zase ano - po pár kolech, na konci rundy začala páčka měknout. Na další okruh jsem zase dal Brembo SA - a problém byl pryč. Zřejmě přenos tepla nebo něco takového - nevím, nic jiného jsem neměnil.
Nemůžu to zobecňovat, takovou mám zkušenost; nicméně opravdu brzdy poznáš na okruhu, na silnici těžkko.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Attim píše: To je takovej marketing ... i když, nechci dělat ukvapený závěry - myslím, že o dost víc záleží na deskách a kapalině, aspoň u mě to tak bylo a je. Na Speedu byly M4, desky stále stejný Brembo SA a rozdíl dělala kapalina. Vždy jsem to poznal na okruhu, po výměně za nějakou racing kapalinu znatelně lepší chování po zahřátí. Teď na SD zase pro změnu desky - jsem chtěl šetřit a koupil desky SBS. Na silnici jsem nepoznal rozdíl. Na okruhu ale zase ano - po pár kolech, na konci rundy začala páčka měknout. Na další okruh jsem zase dal Brembo SA - a problém byl pryč. Zřejmě přenos tepla nebo něco takového - nevím, nic jiného jsem neměnil.
Nemůžu to zobecňovat, takovou mám zkušenost; nicméně opravdu brzdy poznáš na okruhu, na silnici těžkko.
Super příspěvek, dík Každopádně marketing to bude tak 50:50. Zase je ti o tom rejsing a poza, ale asi když jedeš fakt hranu, tak rozdíl šroubovaný/frezovany poznáš, ale to si myslím že není nikdo z nás mrdalu3tady Ostatně kdyby to tak nebylo, tak jezdí v MGP a WSBK šroubovaný...
Každopádně si mě překvapil, jestli mají takový vliv na vládnutí desky. Ze jsou to hadice a kapalina, to mi bylo jasný, ale desky...
Jinak v dnešní době pro běžný lidí nemá smysl řešit brzdy u nových motorek. Na to zaměření to bývá vždycky ok a pak je to přesně o deskách, hadicich a kapalině. Vlastně to má důvod, ty Japka dávají furt gumový hadice (viz. MT-10 třeba) a tam je to znát i na citu...
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
z.a.j.o.c.h píše: Super příspěvek, dík Každopádně marketing to bude tak 50:50. Zase je ti o tom rejsing a poza, ale asi když jedeš fakt hranu, tak rozdíl šroubovaný/frezovany poznáš, ale to si myslím že není nikdo z nás mrdalu3tady Ostatně kdyby to tak nebylo, tak jezdí v MGP a WSBK šroubovaný...
Každopádně si mě překvapil, jestli mají takový vliv na vládnutí desky. Ze jsou to hadice a kapalina, to mi bylo jasný, ale desky...
Jinak v dnešní době pro běžný lidí nemá smysl řešit brzdy u nových motorek. Na to zaměření to bývá vždycky ok a pak je to přesně o deskách, hadicich a kapalině. Vlastně to má důvod, ty Japka dávají furt gumový hadice (viz. MT-10 třeba) a tam je to znát i na citu...
Ja zase cetl clanek, ze monobloky jsou z materialu, ktery se taky roztahuje a naopak sroubovany drzi lip. Ale kdo vi, jak to je. Mozna to byl mylny nazor. V kazdym pripade Beringer dela sroubovany a jezdi je plno lidi v zavodech..
2 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
základní problém je že není jednotná konstrukční kancelář-vysvětlím: např.levá část zadní nápravy se navrhuje ve španělsku pravá část v čechách . v čem je problém? no v tom že každej ten konstruktér si jde za svojí vizí/myšlenkou ,ale dohromady spojená náprava vykazuje "problém" dřív se to kreslilo v jedné budově na jednom patře v jedné místnosti? ti lidé byli neustále v rámci práce v týmu mezi sebou ve styku a mohli se o směru vývoje pobavit ,ale dneska v rámci úspor to jde dokelu
druhý problém - ojebávají se ne technická řešení ,která mnohdy bezvadně fungují, ale kvalita/přesnost zpracování ,jakost materiálu atd. A to prosím úmyslně ,protože po konstruktérech nastoupí manažéři přes zisk. A aby to auto vydrželo jen ten správný počet km. Byl jsem nejednou u toho kdy se úmyslně zhoršovala jakost materiálu a upouštělo se od přísných tolerancí ,jen pro zlevnění základní výroby a následně ten díl v provozu vydrží jen tak lehounce přes záruku. A to snad všichni známe ne?
Naposledy editováno 26.10.2019 09:37:46
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Vhodnej stylově do particky se cmelakem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Při přechodech na nový výrobní program, je v mých projektech díl vždy menší, subtilnější. Často technologové těch závodu lamentují že se z toho materiálu kvalita po změně ani dělat nedá(směsi plastu a podíl recyklátu do vstřikolisů-viď P_B?, nebo typ gumy, pevnost plechu pro ražení atd)
Mě z toho vychází jediné - utilizace napříč výrobním programem, snižování hmoty (a dohaduji se že často i kvality materiálu)... A opět dohad, z těchto indící, jestliže jezdí auta s vahou +300 na stejných podvozcích jako ta lehčí (přičemž do ty doby měla své, robustnější komponenty) nezdá se mi, že by to šlo v technickém vývoji dopředu za kvalitou a jízdními vlastnostmi mechaniky.
Tedy NPčkova teze, že se to nějak udělá a zbytek pohlídá elektronika, je podle mě dost pravděpodobná. Nota bene, když většinu populace nějakej podvozek vůbec nezajímá.
Naposledy editováno 26.10.2019 10:21:05
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Naposledy editováno 26.10.2019 10:45:31
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
V evropskych koncernech pro ktere jsem delal je pravda to, ze kazdou cast auta vysoutezi casto jina firma - pokud ma lepsi podminky nez jina.
Dodavatel dodava dil za stanovenou cenu a automobilka kontroluje jestli je takovej jakej si objednala - v tomto systemu si nedokazu predstavit, jak automobilka diktuje dodavateli at to udela min presne, z horsiho materialu atd - ano tlak na cenu je, to je ale vsude kde se neco vyrabi. Jenze ja jsem se vzdy setkal s opacnym problemem nez tu popisujete - tzn dodavatel nabidne dil za nakou cenu, nizsi nez konkurence a vyhraje soutez. Automobilka - resp jeji kvalitari pri prebirani hotoveho dilu trvaji na presnostech, materialech atd - nikdy jsem nevidel, ze by prosel pres kvalitu horsi dil, kdyz to treba bude levnejsi - casto trvaji i na kvalite detailu co nejsou videt, nebo na tolerancich na rozmer kde nedavaji smysl.
Je mozny, ze jinde, kde ma realne zkusenosti freedom a tifone je to jinak, ale moc si nedokazu predstavit jak zadavatel zakazky objedna dily, dodavatel mu je doda horsi a ono to projde...
Freedom: a je to tu zas - o 300 kg tezsi auto na podvozku za auta lehciho - mas nejakej konkretni priklad, nebo cucani z prstu?
To ze se nedalaji auta pro ridice, co poskytuji super odezvu do volantu (tzn tahaji za volant jak bylo napsano vyse) to je fakt, ale neni to tim, ze se neco oejbava, ale protoze lidi takova auta chteji a kupuji, proto se tak navrhuji. On jeden NP automobilku nespasi ... a spousta firem co si jela svoje "ridicska auta" uz je davno po bankrotu. On i freedom, kterej toho o podvozcich aut a jejich downgrade tolik vi si koupil auto ktery je dokonale antiridicsky a vyjelo na unifikovane platforme fordu mondeo
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
O stupen vyse jsou kovane monobloky, pevnejsi, ale narocnejsi na vyrobu.
O stupen vyse jsou sroubovane frezovane brzdice - frezovani z bloku materialu umoznuje pouziti lepsiho materialu a tudiz jsou vlastnostmi dale nez kovane monobloky
A top level pouzivanej v motogp jsou frezovane monobloky - komplet brzdic vyfrezovany z jedne kostky materialu,
U supermoto motorek je nejvyssi level ten sroubovanej cnc brzdic. U monobloku je totiz potreba nekudy dovnit dostat pistky - resp vyvrtat pro ne diry - vrta se to zevnitr a nasledne se tam davaji zatky (yamaha to dela obracene, vrta je zvenku s zatky s modrym/zlatym eloxem a hvezdama jsou videt zvenku)
Ty zatky totiz smerem dovnitr zvysuji stavebni rozmer toho trmenu a tam neni misto kvuli dratum. Tudiz pro supermoto nic lepsiho v italii nemaji.
Kdyby udelali konstrukci jako yamaha, mohli by delat i frezovane monobloky, ale bud jim brani patent... nebo italska lenost
Desky delaji docela velkej rozdil - pokud jedes opravdu rychle a brzdis. Ty brembo SA PetrS smetl behem snad 1,5mth ... ted z04 drzi, ale jsou to desky za 4k/trmen ... tzn u silnicni moto 8k a to uz se docela prodrazi :) ikdyz teda nase teorie po ladeni brzd na te FS450 behem celeho roku je, ze nejvetsi rozdil dela pumpa s ostrejsim prevodem na pace - se silou co mas k dispozici v prstech s tou min "racing" nedokazes brzdit dostatecne intenzivne, brzdis dele a prehrivas desky, ty pak mizi o dost rychleji. Samo jde o brzdeni ktere se v provozu tezko dosahne, petrS a mates (tady screw13) brzdi docela slusne, me mates jednou predjizdel na cilovce v myte se zadnim kolem v luftu a zablokovanym predkem (kour od kola) to jsem si do te doby myslel, ze na slickach ani nejde
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Petta píše: Ja zase cetl clanek, ze monobloky jsou z materialu, ktery se taky roztahuje a naopak sroubovany drzi lip. Ale kdo vi, jak to je. Mozna to byl mylny nazor. V kazdym pripade Beringer dela sroubovany a jezdi je plno lidi v zavodech..
Je to tak, viz vyse - tam jsem to rozepsal. Da se to jeste posunout tim, ze se brzdice cele vyfrezuji z jednoho kusu...
A já nikdy netvrdil, na rozdíl od brzd, že by byl podvozek Volha nějak ojebanej, naopak. Na starým černým jsem ho komplet udělal a byl jsem moc spokojenej. To auto není tupý, že by nedávalo odezvy... Je to jen hrozně těžkopadný, zejména na předek a moc emoční, chápej sportovní, jízdu od toho nemůžeš čekat.
Ohledně zadání výroby automobilek. BROSE, MAGNA, ANTOLIN, CONTINENTAL dostanou přesnej výkres, přesně specifikovanej materiál a tolerance, komplet zadání. Proces a technologie je to co jim nikdo nediktuje. Je čistě na nich jak to udělají. Ale to že je rameno o 1/3 subtilnejší a z jiný slitiny je zadání zákazníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
assassin píše: Je to tak, viz vyse - tam jsem to rozepsal. Da se to jeste posunout tim, ze se brzdice cele vyfrezuji z jednoho kusu...
Tak takhle to je..
Ty Beringery me berou a kdyby mi nejaka masina zustala dyl v garazi..
Unifikace je někdy i dobrá.Treba zrovna ta Giulia má podvozek stavenej i na těžší auto,místo starý 166,od kterého nakonec ustoupili.Takze na rozdíl od citlivý 156ky kdysi to teď vydrží hromady km.
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
strakon píše: zmulin> se divím, že ho nevezmou do pořadu Autosalon, tenhle chlápek to má docela slušně zmáknutý
Má,ale autosalon netestuje.To sou úplatný nestastnici,tak by jim to tou pravdou kurvil.Dovedes si představit,ze by ti řekli třeba u testu ojetiny Mini,ze na normální ježdění je pro nej nakonec nejlepší ta 1.6Hdi od PSA,páč ty Baworský 1.6ky sou problematický?
My to v praci prohanime FEM vypočtama a kluci na to kouknou a vidi, ze je to poddimenzovany - jeste, ze se o vas jeste nedoslechli v automobilkach (i jinde) ušetřilo by se za drahy železo i za drahy lidi (vypoctari jsou ceneni)
Naposledy editováno 26.10.2019 12:20:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Petta píše: Tak takhle to je..
Ty Beringery me berou a kdyby mi nejaka masina zustala dyl v garazi..
Me se libi taky, váhal jsem mezi beringer a brembo - ale na beringer nemam dodavatele a brembo mi dal lejzy za lepsi penize. Navic u toho okruhovyho jezdeni je docela ceněný know how - a jelikož mam kamaráda co vlastni tým kde jezdil Kejmi, tak muzu kopírovat reseni co jim fungovalo a nehledat to znova. Driv jezdili beringer - brzdilo to lip, ale ty litinový kotouče hrozne zraly desky - neúměrně vysoké náklady. Brembo je kompromis pro lepsi náklady. Ale na silnici je to fuk, tohle se tyka jednoho z nejrychlejších pilotů na svete ja jedu o 3-4s pomalejší časy nez PetrS a nehori mi desky, nemizi pneu atd... kazda vteřina dolu je znat. Treba Sitniansky da na stejnejch gumach co ja jedu pul sezony jednu rozjizdku - a dalo jim hodne prace ten podvozek nastavit aby to tu jednu rozjizdku vydrželo - ono kdyz jsi za víkendový testování skoro za kilo jen v gumach, začne se z toho stávat trochu drazsi koníček
Naposledy editováno 26.10.2019 12:28:41