globalmoto_duben_nolan





Téma: Bezdůvodně pomalá jízda
 
22.5.2015 v 21:31
Zdravím,zajímalo by mě kdy se tento problém začne řešit,popř.jak to řešíte Vy?

Narazil jsem na tento článek z roku 2006,ale nezaznamenal jsem nějaké zlepšení spíše naopak mi přijde,že je to čím dál horší.
www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/snek-dostane-pokutu--459228

Včerejší ranní jízda autem:Vyjedu z obce projedu esícko cca. 60-70 km/h,dlouhá rovina cca. 1 km,asi v její třetině je křižovatka,já jsem na hlavní,jedu kolem 80 km/h,za křižovatkou je mírné klesání,chtěl bych zařadit 5ku a pokračovat dál rychlostí 90 km/h.Z vedlejší přede mě vjede Thalia,je tam rezerva,takže stačím dobrzdit,ale "řidiče" jedoucího z vedlejší vůbec nezajímá,že jedu po hlavní a jsem rozjetý a pokračuje dál šnečím tempem cca.55 km/h a já za ním.Proti jezdí auta a cca.do tři čtvrtin plná čára,takže nemám možnost předjet,jediné co mi zbývá je několikrát probliknout dálkama,ale bez jakékoliv reakce.
Dnešní ranní jízda,to samé místo,ta samá Thálie a stejný "řidič". Přesně ta samá situace,s tím rozdílem,že nejede nic proti a já místo dálkových použil klakson a předjel jsem v poslední čtvrtině rovinky.

Je to takový problém,aby všichni jezdili přibližně stejnou přiměřenou rychlostí?To už se fakt nedá tohleto.

Naposledy editováno 22.05.2015 21:47:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

20.6.2016 v 20:29 | Nahoru | #1
J.M.K.> Shodneme se že životnost je daná použ. materiálem a konstrukčním řešením,řekni mě důvod proč dnes osazovat motory s horší účinností i poměrem váhy/výkon když dokážeš za stejnou cenu vyrobit motory které zvládnou plnit stejně dobře veškeré požadavky(včetně emisních limitů) po životnost celého stroje.Na druhou stranu se občas něco nepovede (to ale platilo vždy), je složitější/dražší servis a je pravda že nejsou tak blbu-vzdorné,např. tuner načipuje motor ale nepoužije ani vzduch.filtr s větším průtokem vzduchu=časem odejde ucpávka oleje na sací str. turba, motor chytne na olej a nakonec se dočteš že turba stojí za hovno.Viz.možná tvoje lokomotiva, ty motory CAT 34 12 E běžně natočí 20 000 mth viz třeba Nějak mě ale ani ostatní tvé údaje a copíšeš s gogle nesedí

Naposledy editováno 21.06.2016 19:26:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

26.6.2016 v 13:11 | Nahoru | #2
Tally-ho> Jenže je rozdíl v tom, co se píše všude možně na netu a reálnými informacemi od lidí "přímo od věci". Mám ty informace od kolegy, co dělá autoelektriku a drážními věcmi a motory se zabývá hodně, je v kontaktu s mnoha lidmi od dráhy, včetně fírů a mechaniků z dílen - a ti by těžko kecali. Jinak je jasné, že každá liška chválí svůj ocas a když někdo motor prodává (první odkaz), určitě nenapíše, že se motor po 150000km musí převložkovat. A kolik mth motor zvládne, záleží pochopitelně na jeho konkrétní aplikaci a vytíženosti. A právě je sporné, zda je takový motor "lepší", když sice stejný výkon dá při zlomkové váze a možná menší spotřebě, jenže přitom díky častým opravám a dražší údržbě jeho provoz globálně vyjde dráž? Ten článek na ETM ani nemá cenu číst, je vidět, že to psal opravdu "znalec", když už nadpis je nesmyslný a zavádějící (854 ("Hydra", "Katr") není lokomotiva, ale motorový vůz). Ještě hodně vypovídá skutečnost, že kopice motorů ČKD sloužila v SSSR a tam taváryšči častokrát na údržbu srali, olej neměnili vůbec, jen jednou do roka dolili, motory jezdily jak v tropech na jihu, tak na Sibiři... vyhrabal bych někde fotku, jak je prostor vačky téměř zaplněný "dehtem" z mnohonásobně "přejetého" oleje. A spousta těchto motorů běhá dodnes, kdežto dnešní motory CAT by ve stejných podmínkách šly do roka a do dne ancvaj do pudlice - a to jsem velmi optimistický v tom odhadu životnosti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist