globalmoto_duben_nolan





Téma: Bezdůvodně pomalá jízda
 
22.5.2015 v 21:31
Zdravím,zajímalo by mě kdy se tento problém začne řešit,popř.jak to řešíte Vy?

Narazil jsem na tento článek z roku 2006,ale nezaznamenal jsem nějaké zlepšení spíše naopak mi přijde,že je to čím dál horší.
www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/snek-dostane-pokutu--459228

Včerejší ranní jízda autem:Vyjedu z obce projedu esícko cca. 60-70 km/h,dlouhá rovina cca. 1 km,asi v její třetině je křižovatka,já jsem na hlavní,jedu kolem 80 km/h,za křižovatkou je mírné klesání,chtěl bych zařadit 5ku a pokračovat dál rychlostí 90 km/h.Z vedlejší přede mě vjede Thalia,je tam rezerva,takže stačím dobrzdit,ale "řidiče" jedoucího z vedlejší vůbec nezajímá,že jedu po hlavní a jsem rozjetý a pokračuje dál šnečím tempem cca.55 km/h a já za ním.Proti jezdí auta a cca.do tři čtvrtin plná čára,takže nemám možnost předjet,jediné co mi zbývá je několikrát probliknout dálkama,ale bez jakékoliv reakce.
Dnešní ranní jízda,to samé místo,ta samá Thálie a stejný "řidič". Přesně ta samá situace,s tím rozdílem,že nejede nic proti a já místo dálkových použil klakson a předjel jsem v poslední čtvrtině rovinky.

Je to takový problém,aby všichni jezdili přibližně stejnou přiměřenou rychlostí?To už se fakt nedá tohleto.


Naposledy editováno 22.05.2015 21:47:28

1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 14:39 | Nahoru | #121
JMK: ty si to zas nejakym zpuobem vse prehravas do sveho sveta..... do miniauticka davat motor CB500 aby melo lepsi dynamiku ? proc proboha, to auto je legislativou omezene na 40kmh a tudiz zadnej vykon navic nepotrebujes....

oturbenej motor vs pomalobeznej - ten oturbenej prece nemusi byt vysokootackovej, naopak, klidne muze fungovat v nizsich otackach jak atmosferickej...
motory ktery jsou fakt pomalobezny, konstruovany na silenou zivotnost - to je pro automobilovej prumysl prece uplnej nesmysl - porad se tu ohanis tim jak driv konstrukteri premejsleli a dnes to stoji za hovno a pritom sam razis absolutne zcestny konstruktersky postupy - k cemu je motor co natoci v klidu milion km v aute kde zbytek nema absolutne sanci tech milion km natocit? kdyz navrhnes auto ktery tohle vydrzi jako celek, tak to zaprve bude tank a za druhe ho nikdo nedokaze zaplatit...

to ze maly motory zerou min jen do 65kmh je nesmysl, ten rozdil se zacne projevovat az v rychlostech nad 120kmh.... mel jsem sluzebni fabii 14tdi (jako zastupce malyho motoru) Smaxe 2tdci, passata 2,0tdi a volvo 2,4d - pri rychlostech do 120kmh ta fabie zrala vyrazne min nez ostatni auta, pak se ji vyrovnal passat, jizda kolem 130 po dalnicich uz byla ve prospech VW, s vyssima rychlostma se srovnala spotreba i u fordu a nasledne u volva, ale to uz mluvime o cestovani po dalnici pri rychlostech 160+ a to se skoro nikde ani nesmi...

to ze saze co padaj ze starejch dieselu je jen neskodnej uhlik bych si dovolil taky rozporovat.

1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 14:52 | Nahoru | #122
Ten motor nevrátíš kvůli spotřebě, oni mají tak nastavenou metodiku že to je všechno cajk. S těma turbama se dá čistě teoreticky souhlasit. Ale upřímně, pokud máš v autě 40k motor, budeš ho točit a využívat po většinu doby výkon přes 80% ale ten 200k/l budes provozovat po většinu doby tak, že ti bude běhat skoro na volnoběh a to má zásadní vliv na životnost. Ten slabej motor je dimenzovanej aby vydržel třeba 100tis. pri 40k. Ten silnej ti vydrží 100tis. pri 300k. V beznym provozu u kteryho motoru vydrzi prevodovka, loziska, klika atd. dyl? Ale pokud srovnavas motory se stejnym vykonem 1.0 s turbem a 1.8 atmosfera (u forda maji stejnej vykon) tak pak sem taky zastancem atmosferickyho. Ale treba kdyz si vezmes 2.5 benzin tak proc tam nedat turbo? Stejne ten potencial nevyuzijes naplno ani kdyz se parkrat do roka svezes na okruhu a na zivotnost to zasadni vliv mit nebude.

1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 15:02 | Nahoru | #123
40k motor uz jsem v aute dlouho nevidel... krom toho ze na dnesni provoz a rychlostni limity bys vlastne ani vic nepotreboval...

nevim kam chodite na ty udaje o tom jak ty maly motory nevydrzi ani 100tis apod, v mem okoli totiz zadnej motor takhle rychle neumrel, jedina vyjimka - tzn motor kterej osobne znam a umrel na 60tis byl petilitr BMW.... takze nejspis ten malej chudacek o kterym tu mluvite :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 15:03 | Nahoru | #124
assassin> S tím motorem CB500 jsem to možná neřekl dost jasně - nemusí to být zrovna takový výkon, jako CB500, bylo myšleno spíš to, že benzin vhodné velikosti by při žádaném výkonu mohl fungovat lépe, jak diesel - třeba mě napadá, jak rychle to mopedauto v zimě začne topit? Nejde ani tak o komfort, jako spíš o bezpečnost, potažmo udržení průhlednosti oken. Viz mnou již dříve zmiňovaná zkušenost, kdy Accent CRDi se na 4km trase sotva natemperoval a v zimě večer, odjezd po odpolední, -25°C, okna namrzlá z obou stran a nebylo je jak udržet - sice oškrabeš, ale po rozjezdu sklo okamžitě "kvete" znovu, ostřikem se nedá stíhat odmrazovat a při tak nízké teplotě nepomůže ani zapnutí kompresoru, aby okno nemlžilo/nenamrzalo zevnitř. Kdežto Accent MPI GLS začíná topit už po necelém kilometru a ve městě má o litr menší spotřebu. A pomocné topné sklo, jaké se dodávalo ke starým tatrovkám škodovkám a pragovkám (jde použít všude, kde je čelní sklo rovinné) dnes těžko někdo legálně povolí.
S tou životností máš pravdu, navrhnout zbytek auta pro podobnou životnost by se dneska asi těžko dalo utáhnout ohledně nákladů, ale pokud to vezmu ohledně dráhy, tak tam není problém, aby rámy, kastle a podvozky vydržely miliony km, kolikrát v těžkých podmínkách, tak tam už je to znát, jestli motor vydrží 2000000km, nebo 500000km. Shodneme se ale snad na tom, že to "předmazání" před startem je rozhodně dobrý nápad a potažmo i natlakování paliva - z důvodu zničení ventilků síky srágorám v dnešním benzinu jsem musel namontovat do veterána elmag. membránovku a vzhledem k tomu, že i za hodinu stání na horku stačí karbec docela dost vyschnout (vzhledem k délce klapání čerpadla), tak snad se shodneme na tom, že se na životnosti starteru a baterky musí dost projevit, když v průměru trvá start vteřinu, místo pěti vteřin. Nemluvě o startu po zimní odstávce, kdy je vše nasuchu.

(reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 15:11 | Nahoru | #125
Marný...

Naposledy editováno 12.06.2016 21:54:04

(reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 15:28 | Nahoru | #126
tomino1270> Možná si pořádně nerozumíme, nebo jsi něco přehlédl - nemyslel jsem 40k motor (ten by v dnešním provozu byl skutečně trvale přetěžován), ale motor s měrným výkonem 40k/litr objemu. Ten na tom bude s životností, pružností a dynamikou znatelně lépe, jak motor natlakovaný na 200k/l - bavíme se o motorech různě velkých, ale stejného výkonu. A k turbomotorům nemám podvědomě moc velkou důvěru už pro možnost "splašení", když odejdou lágry turba a motor čapne na olej - a stát se to může i u benzinu, když je dost ohřátý - kdysi jsem tu na fóru zahlédl zkušenost, jak se někomu rozběhl motor 250/559 jako diesel, nepomohlo ani sundání fajfky ze svíčky. Nejspíš asi rozžhavený kus karbonu na svíci, nebo někde v palici. Stát se to zkrátka může a které vozidlo má proti "splašení" nějakou pojistku? Chcípací klapka tady těžko pomůže a neviděl jsem auto, co by mělo vstřikování CO2 do sání pro takový případ.

Opět třeba tady, i když z podobného soudku:




Pozor ovšem na zavádějící popisek - nejedná se o požár, ale právě o "splašení motoru" - zasekla se tyč regulátoru, nějakou shodou náhod-poruch nezareagovala ani přeotáčková ochrana, motor vyběhl nad 900RPM, tím pádem se přetočila turba (je to motor K12 V 230 DR), odešla jim ložiska a v důsledku toho motor chytil na olej. Docela mě tam pobavily komentáře typu "proč fíra nic neudělal a zbaběle utekl, proč ve strojovně něco nerozpojil a blablabla" - v takové chvíli už se bohužel nedá dělat prakticky nic a lézt do strojovny k tak přetočenému motoru, z kterého může každým okamžikem něco vyletět a ještě se uvnitř několikrát odrazit, když navíc nevíš, co Tě tam čeká, je prakticky sebevražda. Jen čekat, až se motor zastaví zadřením buď v důsledku přehřátí, nebo nedostatku oleje - ke konci je vidět, jak později už některé válce nepálily a olej vyházely výfuky na střechu). Mám někde od kolegy fotku zničených ventilů a hlavy (pozor, ta fotka nikde na netu není!!!). Tuto 750.129 se naštěstí povedlo opravit a jezdí dál. Ale proč tento případ zmiňuju - hned po této zkušenosti se honem do dalších brejlovců montovalo vpouštění Co2 do sání, právě pro takový případ - stačí si uvědomit výši škody a nákladů na opravu takového motoru. Proč nikoho nenapadlo tam takové jištění dát hned? A neviděl jsem auto, kde by něco takového bylo namontované - a to uvažujme, že mašinu vede zkušený fíra, který musí motorům rozumět, kdežto auto - koho v takové chvíli napadne zařadit pětku, šlápnout brzdu a motor "udusit" přes spojku, nebo není-li druhá osoba k dispozici, navést auto třeba proti zdi, opřít (aby neujelo), vyskočit a ucpat sání? 90% lidí se lekne, nebude tušit, která bije a bude jen zmateně přihlížet... a motor se zbytečně zničí. A bude snad cena za montáž takového "hasičáku" do sání dražší, jak celý motor? Mimochodem, v brejlovcích řady 753 už jsou opět motory ČKD nahrazeny motory CAT a údržbáři z toho šedivějí.

Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 15:29 | Nahoru | #127
JMK: hele ty zijes o dve stoleti zpatky. pomocny topny skla pro rovinny skla apod... vzdt dnes maji auta skla s ohrevem, zmacknes tlacitko a do minuty z toho sleze 5cm snehu....

jak topi nebo netopi nejaka korejska rozpoctovka, taky asi neni ukazatel podle kteryho by se dalo vse zkoumat.

karoserie / sasi ktere vydrzi miliony km bez problemu? to je prece nesmysl, vzdyt i jen koroze vetsinu tech slavnejch aut o kterejch ty si snis davno sezrala na prach a zdaleka se milionu km ani nepriblizily... si to dobre pamatuju, kolibky, natirani rezistinem kazdou chvili, zadreny veskery pouzdra po par tisicich km, muselo se kolem celyho auta lezt a cpat vazelinu do maznic.

palivo pred startem tlakuje dnes kazdy auto, vetsinou uz jak ho odemknes dalkou nebo otevres ridicovo dvere.

dnesni stroje jsou daleko spolehlivejsi a funkcnejsi nez ty pred 50ti lety a opak tvrdi lidi, co si v ramci "milosrdne" pameti, pamatuji jen ty kladne veci a vse spatne zapominaj.

zrovna vcera jsem se hadal s otcem, dnesni srace se rozbijou a bez kompjutru s tim nic neudelas a stoji u krajnice, to driv....
ja si pamatuju, jak jsme vecne neco na krajnici sroubovali, pul kufru zabirali nahradni dily a naradi, zigul i oktavka po 150tis zraly oleje jako benzinu, vsude zemedelsky vule, prorezly durch...

tech 150tis, po kterejch oktavka i zigul sly do srotu, jsem ja najel za dva roky modernim autem a behem 300tis se nestalo, ze by to auto nedojelo a ja se v nem musel vrtat....

Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 15:35 | Nahoru | #128
Za necelou výplatu sem na popojíždky do práce (3km) a okolo komína, koupil 20 let starou Micru 1,3 co má najeto 250 000km a po zahřátí přede jako šicí stroj.. Dřív shnije ta kastle než odejde ten šikmooký starý jednoduchý motor

(reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 15:40 | Nahoru | #129
přijdou vám dnešní karoserie méně trvanlivé, než dříve? Škodovky předváděly první puchýřky už druhým rokem, fiaty hnily už v katalogu, a novou Dacii bez koroze jsem nikdy neviděl. Jo jo, fakt nesmrtelná technika odpovídající životnosti těch atmosférických motorů. Když dala škodovka 150 tis. do GO, tak si o tom vyprávěli až v Praze u Husákovýho ticha.

Lidi neblázněte, technologie a materiály jsou dnes trochu jinde než tenkrát, a vy tady skučíte nad tím, že si někdo dovolil udělat přeplňovanej litr a dát ho do velkýho auta. Nebo považte, vyrobit malé auto s dieselem, když si to zákazníci žádají. No tak vy si kupte něco jiného, s větším motorem, nejlépe bez turba, klidně nejakou desetiletou vraždu když je to tak úžasně trvanlivý, lejte do toho víc benzínu nebo nafty, plaťte vyšší pojistku a dejte pokoj. Ty nový malý motory to určitě přežije, jak by ne?

Ještě že na přelomu 19. a 20. století nebyl internet. To bychom se nejspíš asi dočetli, že ten smradlavej benzínovej motor si vůbec dovoluje vyjet na cesty mezi lokomobily a koňské potahy, a stejně je k hovnu, protože nic nevydrží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 15:46 | Nahoru | #130

assassin píše: 40k motor uz jsem v aute dlouho nevidel... krom toho ze na dnesni provoz a rychlostni limity bys vlastne ani vic nepotreboval...


Tak kdyby se jezdilo jen na rovině jak v Nýdrlandu, tak možná - pokud bys navíc nikdy nechtěl předjet. Ale v nějakým 12% stoupání s 40 koníčkama - by tě asi dost lidí proklínalo.

1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 15:57 | Nahoru | #131
JMK:

Co se tyce mopedaut tak si uplne mimo. Ano v nemecku lze nalezt jeste nejaka stara "miniauta" s benzinovymi motory z ruznych skutru ci malych motorek. Ale v dnesni dobe se to uz nevyrabi. Obecne benzinovy motor aby splnily legislativu (to auticko je omezeno nejakymi 45km/h a 4KW motorem). Pokud budu chtít vytvořit benzínový motor o maximálním výkonu 4KW, který nebude relativně snadno odškrtitelný, dostávám se na objem motoru nějakých 50, možná max. 80ccm. A abys z něj ten výkon vytáhnul, budež tam mít 6500 Ot/min+. Takže si asi umíš představit jak by to bylo uječený. Navíc ani ten variátor by asi nebyl nadšenej z takový nutnosti rozsahu převodovýho poměru.

Strýc má ligiera. Ten naftovej motor prostě jen bublá. Otáčky ti neřeknu, páč to nemá otáčkoměr. Ohřátý je to prakticky hned. Navíc argumentace s rychlostí ohřevu skel je dost mimo. Todle vozítko si nekupují lidi, kteří v 6 ráno v prosinci naskočí do auta a musí být za 30 minut 50km jinde v práci. Je to spíš doktrína důchodců s garáží (ve Francii důchodců co už nemají normální řidičák) a pak dětí pracháčů co dostanou k 15-nám auto.

Že to zdržuje je docela pravda. Jeden Aixam jezdil pravidelně trasu Kralupy nad Vltavou - Odolena voda. Byla v tom mladá holka, takže asi kategorie 2 (viz výše), úsek je plný zatáček, takže předjet nešlo. To bylo o nervy, ale uvolnění rychlosti na 50km/h by nic nevyřešilo. V městě je mi srdečně u prdele jestli jedu 45,50 nebo 55. to nemá žádnej význam řešit. A jako řešení na poskakování "pro rohlíky" je to super nápad. Jen by to autíčko muselo stát jako nové kolem 100. A ne čtvrt míče.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 16:08 | Nahoru | #132

charlie.vtx1800 píše: Tak kdyby se jezdilo jen na rovině jak v Nýdrlandu, tak možná - pokud bys navíc nikdy nechtěl předjet. Ale v nějakým 12% stoupání s 40 koníčkama - by tě asi dost lidí proklínalo.



Připomněls mi když jsem si tenkrát půjčil mamky Chevrolet Spark s 800ccm motorem. První auto s kterým jsem se do kopce drápal na 1

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 16:25 | Nahoru | #133
Twister> To se stávalo jeden čas i na trase JH->ČB. Kor od Žďáru po Lásenici prakticky není kde předjet a takových úseků je na té trase více. A uvažuj, co je tam za provoz, je to hlavní tah. Takže co tam vznikalo za několikakilometrové šňůry vozidel a kor kamionů a náklaďáků - a dobře víme, co je to pro ně za stres, když je cokoli po cestě zdrží. Mopedauto je dobré zkrátka pouze do města, nebo na cukačky třeba ze samoty do vsi, po cestě, kde skoro žádný provoz není. Mimochodem, ten motor Kubota má znatelnou rezervu - Aixam se dodává i ve verzi bez restrikce, která jede klidně 85km/h, ovšem pozor - toto provedení má také zesílený rám a hlavně brzdy. Takže ti machýrci, co jen vyhážou podložky z varce, si pak pěkně zahrávají, poněvadž auto je nad zhruba 70km/h už dost nestabilní a hlavně těžko brzdí.
S tou cenou je to každopádně nesmysl - to málokdo koupí, když i Fabii možná seženeš levněji a přitom je to daleko lepší pohodlí a výkony. Stejně tak nutí k zamyšlení, co na tom může být tak drahého, když je to jen pár trubek, pomocný rám s agregátem, několik skel a plastových panelů... spíš mě napadá, že takové vozítko by spíš, než pro 15 leté frajírky, bylo ideální pro invalidy - při variátorovém převodu by nebyl problém upravit ovládání na ruční, než u aut s manuálem montovat na kvaltštok dotekový snímač a na ovládání spojky servo.

assassin> A jak je to vyhřívání okna dneska řešené? Ještě jsem to na žádném autě neviděl, pokud nepočítám topné pásky v místě klidové polohy stěračů. Rovněž nemám na mysli elektrické lištové "radiátory", co se montují na palubku, nebo odporová tělesa ve výdeších pro okno. A zorném poli řidiče (resp. ploše, kterou zaberou stěrače), pokud vím, žádné neprůhledné prvky být nesmějí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 16:35 | Nahoru | #134
Twister> Spark je jen rebrandovaný Daewoo Matiz, nic jiného. Třívál ještě s rozdělovačem. Škodovák Matize má, tak ho klidně zeptej - vezl mně v tom a nepřipadlo mi, že by to mělo tak mizerný výkon, pokud tedy nemáš na mysli 20% krpál. I se svým veteránem, který má zhruba stejně koní na kg váhy, vyjíždím vracečky v serpentinách u Monína v pohodě na dvojku (motor je přitom otáčkově těsně pod minimem optimálního pásma) a nebýt vraceček, jel bych klidně na trojku 70km/h. V 12% krpálu se z nulové rychlosti klidně rozjedu, svižně řadím (přitom dvakrát šlapu spojku) a nakonec po pár stovkách metrů jedu v pohodě 85km/h na trojku. I Trabant v takové mstoupání téměř "dosáhne na trojku", takže to je divné, že by ten Spark bylo takové loudadlo (čímž se pochopitelně té korejské tašky na kolečkách nijak nezastávám).

(reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 16:44 | Nahoru | #135
J.M.K.>

Ta "otevřená" verze Aixamu, je verze s benzínovým motorem namísto naftového (nebo aspoň před 10-lety byla). Je to jiné auto a dovozce výslovně uváděl, že podléhá legislativě jako běžný vůz, tedy řidičák skupiny B. Dokonce bylo podstatně dražší (asi aby prošlo crashtestem, páč ten Ligier je vlastně jen svařenej rám z hliníkových trubek s navěšenou karosérií) což už si opravdu nekoupí vůbec nikdo . Když někdo nemá rozum a jezdí s tím po hlavním tahu, tak je to holt problém v jeho hlavě na todle to autíčko (nebo spíš krytý moped) prostě vymyšleno nebylo.

Co je na tom drahého? Malé série výroby. Náklady na vývoj, certifikaci, stavbu fabriky apod. se rozpočítávají mezi malé množství koncových zákazníků.

Ve Francii jsou tyto autíčka velmi oblíbené. A to zejména z podobných důvodů jak si nastínil. Lze je legálně řídit tuším od 24 let bez jakéhokoliv oprávnění. Tzn. si je kupují třeba starší lidé, kterým seberou řidičáky

Vyhřívání skel je řešeno zalitým topných drátků do skla. Není to žádná novinka má to moje 13 let staré mondeo. Když se podíváš z blízka uvidíš jemnou síťku těch drátků

(reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 16:50 | Nahoru | #136

J.M.K. píše: Twister> Spark je jen rebrandovaný Daewoo Matiz, nic jiného. Třívál ještě s rozdělovačem. Škodovák Matize má, tak ho klidně zeptej - vezl mně v tom a nepřipadlo mi, že by to mělo tak mizerný výkon, pokud tedy nemáš na mysli 20% krpál. I se svým veteránem, který má zhruba stejně koní na kg váhy, vyjíždím vracečky v serpentinách u Monína v pohodě na dvojku (motor je přitom otáčkově těsně pod minimem optimálního pásma) a nebýt vraceček, jel bych klidně na trojku 70km/h. V 12% krpálu se z nulové rychlosti klidně rozjedu, svižně řadím (přitom dvakrát šlapu spojku) a nakonec po pár stovkách metrů jedu v pohodě 85km/h na trojku. I Trabant v takové mstoupání téměř "dosáhne na trojku", takže to je divné, že by ten Spark bylo takové loudadlo (čímž se pochopitelně té korejské tašky na kolečkách nijak nezastávám).



Jo to že je to okopírovanej Matísek vím. Mě to připadalo celkem dost mizerný, ale jsem zvyklý řídit celkem nadprůměrně výkonná auta. Možná kdybych celý život drandil citigo, nebo Fábku 1,2Htp tak si nestěžuju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 16:54 | Nahoru | #137
A, tak už nic.

Naposledy editováno 12.06.2016 21:46:05

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 17:14 | Nahoru | #138

J.M.K. píše:
assassin> A jak je to vyhřívání okna dneska řešené? Ještě jsem to na žádném autě neviděl, pokud nepočítám topné pásky v místě klidové polohy stěračů. Rovněž nemám na mysli elektrické lištové "radiátory", co se montují na palubku, nebo odporová tělesa ve výdeších pro okno. A zorném poli řidiče (resp. ploše, kterou zaberou stěrače), pokud vím, žádné neprůhledné prvky být nesmějí.


Stejny princip jako zadni, jen ty dratky jsou daleko jemnejsi a defakto neviditelne (resp. viditelne pouze pri blizkem pohledu)
Treba Ford to daval uz to MK7 escortu, coz je nekde 97+ ... a to rozhodne ani nebyl luxusni vuz. Osobne nechapu, jakto ze to neni naprosto bezna vybava vsech aut dneska. Nekteri ji davaji za priplatek a nekteri to dokonce ani neumi

(reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 17:30 | Nahoru | #139
S.h.I.t.> Porad je dost lidi co to budou deset minut zkoumat z peti centimetru jestli to tam je nebo neni a pak prohlasej ze nechtej nic, co by jim branilo ve vyhledu..... Tohle kdyz prohlasil tatik, tak sem se ho zeptal jestli mu nevadej ty desitky rozplacnutejch much ktery sou aspon videt na vic nez deset centimetru a bez pouziti lupy na rozdil od tohodle. Prej sem drzej a kdyz mi to tak vadi tak mu muzu to sklo mejt kazdej den

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 19:38 | Nahoru | #140

S.h.I.t. píše: Stejny princip jako zadni, jen ty dratky jsou daleko jemnejsi a defakto neviditelne (resp. viditelne pouze pri blizkem pohledu)
Treba Ford to daval uz to MK7 escortu, coz je nekde 97+ ... a to rozhodne ani nebyl luxusni vuz. Osobne nechapu, jakto ze to neni naprosto bezna vybava vsech aut dneska. Nekteri ji davaji za priplatek a nekteri to dokonce ani neumi


jj, měl sem to v Escortu 1,8 D a mrzí mě, že to už nemám a asi to v moc autech není. Perfektní za mrazivýho rána - navrtěl sem Fordíka před barákem, zapnul vyhřejvání čelního skla a za pět minut šla námraza krásně dolu, žádný škrábání jak debil a koukání tankovým průzorem! V běžným užívání jsem o tom nevěděl, mě teda ty tenký drátky nijak nevadily.

Bezdůvodně pomalá jízda

15.6.2016 v 19:47 | Nahoru | #141
Tak to bych si chtěl projet,tříválec 1,0 výkon 132kW -ford-s-motorem-ecoboost-zabodoval-v-ankete-motor-roku-2016-

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

19.6.2016 v 13:10 | Nahoru | #142
Tally-ho> Před editací to srovnání motoru ML634 s nějakou moderní Scanií, ohledně životnosti. Tam jde o použité materiály - motor LIAZ by se stejnými také vydržel dost a šlo i o jeho vytížení. Jenže já měl na mysli třeba skutečnost (ověřenou od několik fírů), že motor CAT 3512 DI-TA, použitý v Katru, se po 150000km převložkovává, kdežto motory ČKD vydržely v klidu 40 let bez zásahu do motoru! a to se v nich měnil olej po více, jak 100000km. Holt, když ta žlutá mršina je padesátilitrový poserout oproti 150l u ČKD, tak se to namáhání někde projevit musí.

Jinak ostatním díky za vysvětlení toho vyhřívání předního okna - osobně jsem se s tím právě na žádném autě zatím nesetkal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

20.6.2016 v 20:29 | Nahoru | #143
J.M.K.> Shodneme se že životnost je daná použ. materiálem a konstrukčním řešením,řekni mě důvod proč dnes osazovat motory s horší účinností i poměrem váhy/výkon když dokážeš za stejnou cenu vyrobit motory které zvládnou plnit stejně dobře veškeré požadavky(včetně emisních limitů) po životnost celého stroje.Na druhou stranu se občas něco nepovede (to ale platilo vždy), je složitější/dražší servis a je pravda že nejsou tak blbu-vzdorné,např. tuner načipuje motor ale nepoužije ani vzduch.filtr s větším průtokem vzduchu=časem odejde ucpávka oleje na sací str. turba, motor chytne na olej a nakonec se dočteš že turba stojí za hovno.Viz.možná tvoje lokomotiva, ty motory CAT 34 12 E běžně natočí 20 000 mth viz třeba Nějak mě ale ani ostatní tvé údaje a copíšeš s gogle nesedí

Naposledy editováno 21.06.2016 19:26:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

26.6.2016 v 13:11 | Nahoru | #144
Tally-ho> Jenže je rozdíl v tom, co se píše všude možně na netu a reálnými informacemi od lidí "přímo od věci". Mám ty informace od kolegy, co dělá autoelektriku a drážními věcmi a motory se zabývá hodně, je v kontaktu s mnoha lidmi od dráhy, včetně fírů a mechaniků z dílen - a ti by těžko kecali. Jinak je jasné, že každá liška chválí svůj ocas a když někdo motor prodává (první odkaz), určitě nenapíše, že se motor po 150000km musí převložkovat. A kolik mth motor zvládne, záleží pochopitelně na jeho konkrétní aplikaci a vytíženosti. A právě je sporné, zda je takový motor "lepší", když sice stejný výkon dá při zlomkové váze a možná menší spotřebě, jenže přitom díky častým opravám a dražší údržbě jeho provoz globálně vyjde dráž? Ten článek na ETM ani nemá cenu číst, je vidět, že to psal opravdu "znalec", když už nadpis je nesmyslný a zavádějící (854 ("Hydra", "Katr") není lokomotiva, ale motorový vůz). Ještě hodně vypovídá skutečnost, že kopice motorů ČKD sloužila v SSSR a tam taváryšči častokrát na údržbu srali, olej neměnili vůbec, jen jednou do roka dolili, motory jezdily jak v tropech na jihu, tak na Sibiři... vyhrabal bych někde fotku, jak je prostor vačky téměř zaplněný "dehtem" z mnohonásobně "přejetého" oleje. A spousta těchto motorů běhá dodnes, kdežto dnešní motory CAT by ve stejných podmínkách šly do roka a do dne ancvaj do pudlice - a to jsem velmi optimistický v tom odhadu životnosti.

Bezdůvodně pomalá jízda

26.6.2016 v 17:06 | Nahoru | #145
proto taky cat zkrachoval a místo fabriky je blešák a čkd dělá motory do všeho od kalový pumpy po zaoceánský lodě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

26.6.2016 v 17:13 | Nahoru | #146

charlie.vtx1800 píše: jj, měl sem to v Escortu 1,8 D a mrzí mě, že to už nemám a asi to v moc autech není. Perfektní za mrazivýho rána - navrtěl sem Fordíka před barákem, zapnul vyhřejvání čelního skla a za pět minut šla námraza krásně dolu, žádný škrábání jak debil a koukání tankovým průzorem! V běžným užívání jsem o tom nevěděl, mě teda ty tenký drátky nijak nevadily.



Ford na to mel patent, myslim ze uz vyprsel a dela to vic vyrobcu...

(reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

26.6.2016 v 21:14 | Nahoru | #147
Kámoš to má v Escortu taky a přišel na celkem podstatný problém - navigace chycená na čelním skle mu nechytá signál, protože ta hustá síťka je kvalitní stínění Musí ji přicucnout na boční okýnko, aby měl šanci.
Ještě lepší řešení je nezávislé topení s dálkáčem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

26.6.2016 v 22:22 | Nahoru | #148
J.M.K.> Tento konkrétní typ motoru neznám,ale osobně znám podobné(konkurenci) a měnit válce de facto po záběhu není běžné opotřebení (třeba značka pro kterou pracuji by tuto opravu po tomto proběhu km musela řešit na vlastní náklady).Dopravci nejsou hlupáci a umí počítat,pokud by se vyplatilo používat,nevýkonné,rozežrané historické motory,určitě by neinvestovali miliony do modernizace..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

26.6.2016 v 22:24 | Nahoru | #149

Míra píše: Jako Octavia má litrový tříválec 1,0 TSI a po 100.000 Km to bude neprodejná mrtvola.

ja mel za to, ze je to neprodejna mrtvola, este nez to sjede z linky

Naposledy editováno 26.06.2016 22:24:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

26.6.2016 v 22:47 | Nahoru | #150
wegas> Bohužel je v dnešní společnosti stále více nekrofilů takže to "neprodejná" se přidá až po 100tis. km
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist