globalmoto_duben_nolan





Téma: Bezdůvodně pomalá jízda
 
22.5.2015 v 21:31
Zdravím,zajímalo by mě kdy se tento problém začne řešit,popř.jak to řešíte Vy?

Narazil jsem na tento článek z roku 2006,ale nezaznamenal jsem nějaké zlepšení spíše naopak mi přijde,že je to čím dál horší.
www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/snek-dostane-pokutu--459228

Včerejší ranní jízda autem:Vyjedu z obce projedu esícko cca. 60-70 km/h,dlouhá rovina cca. 1 km,asi v její třetině je křižovatka,já jsem na hlavní,jedu kolem 80 km/h,za křižovatkou je mírné klesání,chtěl bych zařadit 5ku a pokračovat dál rychlostí 90 km/h.Z vedlejší přede mě vjede Thalia,je tam rezerva,takže stačím dobrzdit,ale "řidiče" jedoucího z vedlejší vůbec nezajímá,že jedu po hlavní a jsem rozjetý a pokračuje dál šnečím tempem cca.55 km/h a já za ním.Proti jezdí auta a cca.do tři čtvrtin plná čára,takže nemám možnost předjet,jediné co mi zbývá je několikrát probliknout dálkama,ale bez jakékoliv reakce.
Dnešní ranní jízda,to samé místo,ta samá Thálie a stejný "řidič". Přesně ta samá situace,s tím rozdílem,že nejede nic proti a já místo dálkových použil klakson a předjel jsem v poslední čtvrtině rovinky.

Je to takový problém,aby všichni jezdili přibližně stejnou přiměřenou rychlostí?To už se fakt nedá tohleto.

Naposledy editováno 22.05.2015 21:47:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

26.6.2016 v 13:11 | Nahoru | #1
Tally-ho> Jenže je rozdíl v tom, co se píše všude možně na netu a reálnými informacemi od lidí "přímo od věci". Mám ty informace od kolegy, co dělá autoelektriku a drážními věcmi a motory se zabývá hodně, je v kontaktu s mnoha lidmi od dráhy, včetně fírů a mechaniků z dílen - a ti by těžko kecali. Jinak je jasné, že každá liška chválí svůj ocas a když někdo motor prodává (první odkaz), určitě nenapíše, že se motor po 150000km musí převložkovat. A kolik mth motor zvládne, záleží pochopitelně na jeho konkrétní aplikaci a vytíženosti. A právě je sporné, zda je takový motor "lepší", když sice stejný výkon dá při zlomkové váze a možná menší spotřebě, jenže přitom díky častým opravám a dražší údržbě jeho provoz globálně vyjde dráž? Ten článek na ETM ani nemá cenu číst, je vidět, že to psal opravdu "znalec", když už nadpis je nesmyslný a zavádějící (854 ("Hydra", "Katr") není lokomotiva, ale motorový vůz). Ještě hodně vypovídá skutečnost, že kopice motorů ČKD sloužila v SSSR a tam taváryšči častokrát na údržbu srali, olej neměnili vůbec, jen jednou do roka dolili, motory jezdily jak v tropech na jihu, tak na Sibiři... vyhrabal bych někde fotku, jak je prostor vačky téměř zaplněný "dehtem" z mnohonásobně "přejetého" oleje. A spousta těchto motorů běhá dodnes, kdežto dnešní motory CAT by ve stejných podmínkách šly do roka a do dne ancvaj do pudlice - a to jsem velmi optimistický v tom odhadu životnosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

26.6.2016 v 22:22 | Nahoru | #2
J.M.K.> Tento konkrétní typ motoru neznám,ale osobně znám podobné(konkurenci) a měnit válce de facto po záběhu není běžné opotřebení (třeba značka pro kterou pracuji by tuto opravu po tomto proběhu km musela řešit na vlastní náklady).Dopravci nejsou hlupáci a umí počítat,pokud by se vyplatilo používat,nevýkonné,rozežrané historické motory,určitě by neinvestovali miliony do modernizace..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist