globalmoto_kveten





Téma: Bezdůvodně pomalá jízda
 
22.5.2015 v 21:31
Zdravím,zajímalo by mě kdy se tento problém začne řešit,popř.jak to řešíte Vy?

Narazil jsem na tento článek z roku 2006,ale nezaznamenal jsem nějaké zlepšení spíše naopak mi přijde,že je to čím dál horší.
www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/snek-dostane-pokutu--459228

Včerejší ranní jízda autem:Vyjedu z obce projedu esícko cca. 60-70 km/h,dlouhá rovina cca. 1 km,asi v její třetině je křižovatka,já jsem na hlavní,jedu kolem 80 km/h,za křižovatkou je mírné klesání,chtěl bych zařadit 5ku a pokračovat dál rychlostí 90 km/h.Z vedlejší přede mě vjede Thalia,je tam rezerva,takže stačím dobrzdit,ale "řidiče" jedoucího z vedlejší vůbec nezajímá,že jedu po hlavní a jsem rozjetý a pokračuje dál šnečím tempem cca.55 km/h a já za ním.Proti jezdí auta a cca.do tři čtvrtin plná čára,takže nemám možnost předjet,jediné co mi zbývá je několikrát probliknout dálkama,ale bez jakékoliv reakce.
Dnešní ranní jízda,to samé místo,ta samá Thálie a stejný "řidič". Přesně ta samá situace,s tím rozdílem,že nejede nic proti a já místo dálkových použil klakson a předjel jsem v poslední čtvrtině rovinky.

Je to takový problém,aby všichni jezdili přibližně stejnou přiměřenou rychlostí?To už se fakt nedá tohleto.

Naposledy editováno 22.05.2015 21:47:28

1 reakcí na tento příspěvek Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 12:27 | Nahoru | #1
Přidám něco do pranice, možná si někdo vzpomene a dopní podrobnější info - před léty byl učiněn test, kdy se na cestu napříč Evropou (severojižně) vypravily tři ozy -jeden maloobjemový "městský", druhý "běžný" (tedy v té době čtyřválec kolem 1.5l a 80k) a třewtí velkoobjemový Jaguar. Člověk by očekával, že ausgerechnet ten bude "žrát jako mlejn" - a ejhle! Na konci jízdy vyšlo najevo, že nejmenší průměrnou spotřebu na ujetý km měl paradoxně právě velkoobjemový motor - poněvadž po většinu cesty jel jen na mírnou zátěž a měl velkou rezervu. Že malé zatížení a malý litrový výkon znamená velkou životnost, je snad bez diskuse. Naopak "malé auto" v tomto testu dopadlo nejhůř a už to zde zaznělo, jak maloobjemové motory je třeba hodně točit a pak hodně "žerou".
K výše zmíněnému článku o naturbených třech veverkách v ochcávce - podobný je i na Blbinkách a je co říct, že tam sám redaktizátorskej napsal, že "laboratorně stanovené spotřeby jsou nesmyslné a že v praxi je spotřeba o min. 3 litry vyšší". A když už padla zmínka o tom, že malý motor je určen do městského provozu - tak dle selského rozumu mnohokrát propíraná a zatracovaná "mopedauta" jsou konstrukčním faux pas už kvůli použíti dieselmotoru - u takového auta se předpokládá, že se s ním pojede max. pár km pro rohlíky do pekárny, nebo na víkendový nákup ošizených sraček do Scheisslandu - a v tom případě dieselmotor nemá šanci se ohřát, natož prohřát, takže skoro furt běhá podchlazený, čímž se ničí, víc žere a i emise jsou mnohem horší, jak u prohřátého motoru. Ovšem - co čekat od žabožroutů, že?

(reakce na) Bezdůvodně pomalá jízda

11.6.2016 v 12:34 | Nahoru | #2

J.M.K. píše: Přidám něco do pranice, možná si někdo vzpomene a dopní podrobnější info - před léty byl učiněn test, kdy se na cestu napříč Evropou (severojižně) vypravily tři ozy -jeden maloobjemový "městský", druhý "běžný" (tedy v té době čtyřválec kolem 1.5l a 80k) a třewtí velkoobjemový Jaguar. Člověk by očekával, že ausgerechnet ten bude "žrát jako mlejn" - a ejhle! Na konci jízdy vyšlo najevo, že nejmenší průměrnou spotřebu na ujetý km měl paradoxně právě velkoobjemový motor - poněvadž po většinu cesty jel jen na mírnou zátěž a měl velkou rezervu.


tak ono taky zalezi jak to cele nastavis ze... na cestu napric evropou, kde 90% bude dalnice, asi velkoobjem vyhraje, ale kdyz udelas test se stejnymi vozy, kde 90% bude ve meste, tak jaguar sam sebe sezere driv, nez dojede.
Aneb neverim jinemu testu nez ktery si sam zmanipuluju.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist