globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna oleje u XJ 600
6.4.2015 v 16:50
Koupil jsem dvacetiletou XJ šestistovku a jako prví bod údržby jsem měnil olej. Bohužel jsem na fóru nenašel ani základní informace - jaký klíč použít a jak šikovně povolit filtr. Po nabytí první zkušenosti sem dávám poznatky pro majitele bez těchto vědomostí.
Motor jsem prohřál asi 5ti minutovou pomalou vyjíždkou na jedničku a dvojku kolem bloku, abych motor zas moc nerozehřál a nespálil se o výfuky. Postavil na hlavní stojan, motor podložil starým pekáčem a výpustný šroub povolil Gola klíčem č. 17, bez nástavce, neboť se mi tam dlouhý nástavec co mám nevešel, motor byl na něj moc nízko nad zemí - to ale nevadilo, při nastavení ráčny dopředu mezi výfukové svody šel povolit dobře. Šroub jsem pak vytočil rukou a olej vypustil. Filtr nešel povolit rukou a jelikož nemám spec. klíč na filtr, povolil jsem ho zepředu sikovkami, chytit ho zboku se mi nepodařilo, není tam na to dost místa, zepředu směrem v ose sávitu ale jde dobře chytit. Předem než jsem našel tuto poluhu pro sikovky, jsem filtr nemilosrdně prorazil zespoda šroubovákem skrz napříč a trochu uvolnil.. tento nečistý zásah ale myslím nebyl nutný, uvolnit by šel asi i sikovkami bez zbytečného špinění olejem tekoucím z proraženého filtru. Když to všechno vykapalo, utřel jsem šroub, přírubu filtru a těsnění filtru namazal novým olejem, dotáhl pevně ale pouze rukou co to šlo(opět zepředu) zašrouboval výpustný šroub a s citem dotáhl Golou 17 (momentový klíč nemám). Pak jsem nalil 2,5 litru nového oleje, jak je psáno v manuálu a na chvíli nastartoval abych se ujistil, že to maže.. No a pak už zbylo jen slít starý olej do kanystru který k tomu mám , uklidit náčiní a umýt ruce..
Takže potřeby jsou tyto: nádoba na vypuštění (starý pekáč stačí) a kanystřík nebo pixly na 2,5 l vypuštěného oleje(2 prázdné pixly nám zbydou po novém oleji tak ještě jednu k tomu mít musíme.., trychtýř na slití oleje z pekáče, gola klíč č.17, sikovky, nějaký ten hadr. Operace trvá tak půl hodiny, tak kam bychom s tím jezdili a trochu si s tou naší hračkou pohrajeme..

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje u XJ 600

7.4.2015 v 12:36 | Nahoru | #1
Ještě bych dodal takový detail. Na ideální zahřátí oleje podle mě pětiminutová jízda moc nestačí. Zvlášť při těchto venkovních teplotách. Lepší je motor zahřát pořádně a pak nechat třeba čtvrt hodiny stát. Svody vychladnou, ale motor, a tedy i olej, zůstane horký. Jinak nevím jak jinde, ale v Brně mi ve sběrném dvoře vyjetý olej i filtr vždycky vzali zadarmo.

(reakce na) Výměna oleje u XJ 600

8.4.2015 v 14:24 | Nahoru | #2
nilgiri> no možná motor běžel 10 minut, jasně, 5 minut je málo. Po těch 10 minutách to teklo už pěkně a motor už hezky hřál. Nejlepší je to udělat po pořádný jízdě, to je jistý.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 tompok76 5 30.4.2024 v 14:56 tompok76
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 Paja.ml 1 26.3.2024 v 17:13 Destroyer
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 Rollinman 24 24.3.2024 v 01:57 tompok76
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 H1d30k 42 21.3.2024 v 15:02 H-D82
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 Animals21 52 22.2.2024 v 07:40 Koudy01


TOPlist