bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Serizeni retezu XJ 600
14.4.2015 v 23:56
Chci se podivat na retez na XJ 600 co jsem nedavno koupil... Chci zkontrolovat napnuti retezu a pri procteni manualu co jsou tu ke stazeni mam nejasnosti.
V ceskem se pise ze pruhyb retezu se meri na motocyklu na kolech ve svisle poloze, bez jezdce... a v anglickem ze na centralnim stojanu(pokud tomu dobre rozumim). V obou pripadech pruhyb ma byt 30 - 40 mm. V jake poloze se to tedy ma merit - poradi nekdo zkuseny? To asi blbe prelozili co? Na stojanu by to bylo logictejsi..
Co se tyce cisteni a mazani tak v manualu doporucuji petrolej a jednorozsahovy motorovy olej SAE 30 az 50 (coz je stejny jako s nim mazu retezovou pilu).. teda pokud se nepouziji specialni drahe pripravky. Ma s petrolejem a motorovym olejem nekdo zkusenost?

Serizeni retezu XJ 600

15.4.2015 v 00:07 | Nahoru | #1
tem ako sa starat o retaz je na fore mnoho. fakt mnoho - za mna cistim petrolejom, mazem spesl bazmekom od Ekolube (https://www.oleje.cz/p/ekolube-teflon-oil-400-ml-spray--2342) ale na mazanie ma kazdy svoj recept. Urcite vsak nemazat motorovym olejom. radsej napr spay na retaze z Lidlu, pripravok na jerabove lana (neviem ako sa vola, iste najdes na webe) a dalsimi sprejmi od Motulu, Castrolu atd, atd. Kedze cistis petrolejom, asi by som nepouzival suche mazadla - to nejak nejde dokopy

previs retaze kontrolovat na centralnom stojane - cca 3-4cm, radsej viac ako menej

Serizeni retezu XJ 600

15.4.2015 v 00:33 | Nahoru | #2
Jojo, dik, myslel jsem si ze to bude na centralnim stojanu.. jinak by motorku musel nekdo drzet zejo? S tim mazanim - v manualu ten SAE 30 doporucujou tak snad bych chybu neudelal.. nebo koupim neco lepsiho, treba v Bauhausu jsem videl sprej na retezy taky (Motip asi za 170 Kc.). Ale retez na pile jede jak namydlenej uz par let takze SAE 30 retezum evidentne chutna... doporucujou to na retezy s O krouzky pac je bez aditivace.

Serizeni retezu XJ 600

15.4.2015 v 00:40 | Nahoru | #3
ten pripravok na lana sa vola Elaskon. Retaz motorovej pily a motoretaz je dost rozdiel, ale je to tvoj boj. ten olej bude vsade (na kolesach, obleceni, batozine) len nie na retazi, ale je to tvoj boj

Serizeni retezu XJ 600

15.4.2015 v 01:07 | Nahoru | #4
je toho tu mraky ajestli jde o XJ nebo jinou motku je to fuk. Retez musis mit napnuty s vuli v kazdem provoznim stavu tj kdyz bude kyvka v ose s pastorkem - nejvetsii napnuti retezu - musis mit nejakou vuli a to v cele delce retezu - opotrebeny retez byva nerovnomerne vytahan takze je nutny kontrolovat napnuti na vice mistech .

pokud bude napnuty bez rezervy, kurvis dalsi pulku motorky ..loziska, ten retez atd

ohledne cisteni - doporucuje se cistic vyrobce mazani retezu (pokud je specialni) . petrolej se tu vyskytuje taky casto - dulezit yje cistit tak abys nekurvil - nenaleptaval O (X) krouzky tj gumu

Mazat retez - logicky diky odstredivym silam ti na retezu bezny olej nebude zustavat ale bude litat vsude kolem - budes muset mazat casteji, budes mit zasrane kolo a budes jezdit se suchym retezem - tohle mazani se pouziva spis u automatickeho mazace jako je scotoiler ktery furt prijizde davkuje male mnozstvi oleje. pokud mazes jednou za cas, je dobry mazat specalnim mazivem - funkce je malicko jina - nastrikas, tekave latky se odpari a mazivo prilne k retezu - tj uz neodletava a maze dele. Zde je mraky vyrobcu atechnologii . ja mazu Xeramic coz se ve finale tvari jak nivea, jsou lepive sragory co podle mne na sebe lepi bordel, jsou sucha maziva (tusim na bazi teflonu) ....je toho mraky a kazdej ma neco co preferuje - to si tu taky dohledej

shrnuto HLEDEJ o mazani retezu i jeho nastaveni tu je dost informaci

1 reakcí na tento příspěvek Serizeni retezu XJ 600

15.4.2015 v 09:08 | Nahoru | #5





Půlka lidí bude tvrdit včetně sršně,že petrolej je prasárna...já se držím manuálu konkrétně kawasaki Z750 2012
Konkrétně pertákem,vyfoukat/nechat uschnout,otřít do sucha a pak sprej

Naposledy editováno 15.04.2015 09:11:35

1 reakcí na tento příspěvek Serizeni retezu XJ 600

15.4.2015 v 23:38 | Nahoru | #6
Zdravím. Na čištění v poho petrolej a vytřít do sucha. Je dobré vykydat i bordel okolo pastorku, teda pokud bylo mazáno sprejem. Co se týče mazání, už pár let používám olej a od té doby nečistím (nemusím). Maže se jen prostor mezi válečkem a čepem a to proto, aby se válečky volně otáčely. Stačí štětečkem nebo kartáčkem na zuby válečky natřít olejem a pak celý řetěz pořádně utřít - i ty válečky. Na mazání stačí to, co zateče dovnitř. Nikdy jsem neměl nic na podsedlovce ani kole. Jediné, co vylítá během prvních pár metrů je u pastorku, takže po první jízdě po mazání musím utřít packu na hlavním stojanu. Mám odskoušeno na dvou motorkách. Jestli Ti bude někdo tvrdit, že se musí mazat O kroužky, tak je to blbost. Kroužky jsou tam od toho, aby těsnily a držely mazivo z výroby uvnitř.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Serizeni retezu XJ 600

16.4.2015 v 12:50 | Nahoru | #7
Marfy.VFR> To zní rozumě, petrolej i olej mám tak ani nemusím shánět sprej.. Napsáno toho je o řetězu na fórech dost, ale chybí mi další podstatná informace - jak se měří ten průhyb řetězu. Ve kterém místě je mi jasné. Ale ten vlastní předepsaný průhyb např. 40mm to znamená celková výchylka měřená v ose řetězu nebo od krajů řetězu? Myslím tím to, že kdybych vzal třeba posuvný měřítko(šupléru) a nastavil naní 40 mm tak se řetěz hýbe mezi tím nebo k tomu přičtu ještě tloušťku žetězu? Na obrázku v manuálu je naznačena osa řetězu a rozkmit.. to vypadá že by se měl měřit ten průhyb na ose řetězu takže šupléru roztáhnout o tloušťku řetězu navíc.. třeba na 50 mm(při tloušce řetězu 10 mm) a pak dotek vnějších stran řetězu s "klepety" šupléry při měření průhybu znamená průhyb 40 mm.. Je to tak?

(reakce na) Serizeni retezu XJ 600

16.4.2015 v 13:50 | Nahoru | #8

Rollinman píše: Marfy.VFR> To zní rozumě, petrolej i olej mám tak ani nemusím shánět sprej.. Napsáno toho je o řetězu na fórech dost, ale chybí mi další podstatná informace - jak se měří ten průhyb řetězu. Ve kterém místě je mi jasné. Ale ten vlastní předepsaný průhyb např. 40mm to znamená celková výchylka měřená v ose řetězu nebo od krajů řetězu? Myslím tím to, že kdybych vzal třeba posuvný měřítko(šupléru) a nastavil naní 40 mm tak se řetěz hýbe mezi tím nebo k tomu přičtu ještě tloušťku žetězu? Na obrázku v manuálu je naznačena osa řetězu a rozkmit.. to vypadá že by se měl měřit ten průhyb na ose řetězu takže šupléru roztáhnout o tloušťku řetězu navíc.. třeba na 50 mm(při tloušce řetězu 10 mm) a pak dotek vnějších stran řetězu s "klepety" šupléry při měření průhybu znamená průhyb 40 mm.. Je to tak?


ano v ose .... ale staci kdyz ti nebude preskakovat a nebude naplej :))) - - jinak tech 40mm je podle motorky - u mne tusim 20-30 ...nadale plati že horsi je naplej nez volnej a ze je treba zkotrolovat napnuti po celem obvodu (otacet kolem zde nekde neni prilis napnuty)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Serizeni retezu XJ 600

16.4.2015 v 14:01 | Nahoru | #9

COMATIK píše: Půlka lidí bude tvrdit včetně sršně,že petrolej je prasárna...já se držím manuálu konkrétně kawasaki Z750 2012
Konkrétně pertákem,vyfoukat/nechat uschnout,otřít do sucha a pak sprej



Není to prasárna? Bych měl strach, že ten stlačený vzduch dostane bordel pod kroužky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Serizeni retezu XJ 600

16.4.2015 v 16:04 | Nahoru | #10

kubacech píše: Není to prasárna? Bych měl strach, že ten stlačený vzduch dostane bordel pod kroužky


Psal sem vyfoukat/utřít...samo že s mírou-ofoknout

(reakce na) Serizeni retezu XJ 600

17.4.2015 v 08:08 | Nahoru | #11

COMATIK píše: Psal sem vyfoukat/utřít...samo že s mírou-ofoknout



já jen že někteří si přečtou vyfoukat, tak vezmou kompresor a foukají na to z 10cm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Serizeni retezu XJ 600

17.4.2015 v 14:39 | Nahoru | #12
Rollinman> Tak nějak, jak jsi to napsal, s kolama na zemi, nezatížená. Osobně z toho nedělám vědu. Měřím na stojanu a od oka. Jde jen o to, aby řetěz nebrousil kyvku a naopak při propružení (když je hřídel pastorku a osy kyvky a rozety v přímce) nebyl úplně našponovanej.

edit: FishX3 to popsal dobře.

Naposledy editováno 17.04.2015 14:40:24

(reakce na) Serizeni retezu XJ 600

19.4.2015 v 18:17 | Nahoru | #13
Marfy.VFR> Díky kluci, jasně, nedělat z toho vědu, nakonec jsem to vzal taky od oka, tak akorát, jako když jsem to dělal na fichtlu. Člověk chce všechny ty běžný věci zkontrolovat a zkusit si to.. to víš mám motorku teprv ani ne měsíc. Vyměnil jsem si olej a filtr, řetěz seřídil, vyčistil(hadrem) a namáznul(trochu mot. olejem).. pár kapiček pak na ráfku bylo, tak jsem je utřel.. ale už mám i sprej s mazadlem, kámoš mi kopulil Motip v akci za 130,- tak příště sprejem.
Teď ovšem jsem si chtěl trochu ubrat volnoběh (jde skoro 1500 ot) ale daorazovej šroub, co popisujou v manuálu jsem neviděl.. nevíte někdo jak u XJčka ročník 95 poštelovat volnoběh? Dík.

1 reakcí na tento příspěvek Serizeni retezu XJ 600

20.4.2015 v 16:14 | Nahoru | #14






Většinu info najdeš tady . Jsou to klidní a pohodoví lidi, stejně jako XJ.

(reakce na) Serizeni retezu XJ 600

21.4.2015 v 08:18 | Nahoru | #15
Marfy.VFR> To vypadá že v manuálu je obrázek z jiného modelu, hledal jsem ten šroub níž. Díky, teď to bude hračka.. Na ty XJ stránky kouknu podrobněji.

2 reakcí na tento příspěvek Serizeni retezu XJ 600

28.4.2015 v 23:10 | Nahoru | #16
Po kratší době můžu zhodnotit oba postupy. V každým případě jsem vyčistil petrolejem menším štětcem a vytřel hadrem, řetěz jak novej a stačil asi decilitr petroleje.. Po vyschnutí namazáno štětečkem motorovým olejem SAE 30 aby zatekl pod válečky a hadrem otřeno. Po jízdě bylo pár kapiček na ráfku a hlavním stojanu. Po pár dnech znovu očista petrákem a namazání sprejem na řetězy Motip co mi kamarád koupil někde v akci za 130 Kč., po hodině zasychání byl stále lepivý, přebytky otřeny hadrem. Po jízdě zacákaný záfek, ze stojanu po odstavení stéká tmavá sr..ka. Takže buď jsem mazal moc, nebo je mazání olejem čistší. Rozdíl v kvalitě mazání nedokážu posoudit. uvidím po čase.

Serizeni retezu XJ 600

28.4.2015 v 23:20 | Nahoru | #17
motorka na boční, neho hlavní chytnout zetez a přitlačit zespoda je lízátko řetezu (konec lízátka) našroubované na kyvce, když bude řetěz naplej a dojde mírnému doteku je to OK

(reakce na) Serizeni retezu XJ 600

29.4.2015 v 00:26 | Nahoru | #18
Rollinman>spíš bych řekl,že ti z toho vylítal ten olej a ne mazadlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Serizeni retezu XJ 600

29.4.2015 v 10:09 | Nahoru | #19

Rollinman píše: Po kratší době můžu zhodnotit oba postupy. V každým případě jsem vyčistil petrolejem menším štětcem a vytřel hadrem, řetěz jak novej a stačil asi decilitr petroleje.. Po vyschnutí namazáno štětečkem motorovým olejem SAE 30 aby zatekl pod válečky a hadrem otřeno. Po jízdě bylo pár kapiček na ráfku a hlavním stojanu. Po pár dnech znovu očista petrákem a namazání sprejem na řetězy Motip co mi kamarád koupil někde v akci za 130 Kč., po hodině zasychání byl stále lepivý, přebytky otřeny hadrem. Po jízdě zacákaný záfek, ze stojanu po odstavení stéká tmavá sr..ka. Takže buď jsem mazal moc, nebo je mazání olejem čistší. Rozdíl v kvalitě mazání nedokážu posoudit. uvidím po čase.


Ten Motip sprej je ta nejhorší srágora, co se dá sehnat. Taky to byl můj první mazací sprej na řetěz a toho čištění jsem užil až až, fuj... Od té doby mažu už jedině převodovym olejem (SAE 80 při nižších teplotách; mix 80 a 90 při normální okolní teplotě).

1 reakcí na tento příspěvek Serizeni retezu XJ 600

29.4.2015 v 19:44 | Nahoru | #20
Bilej Valvoline a nebudete mít problem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Serizeni retezu XJ 600

3.5.2015 v 17:05 | Nahoru | #21
Mr.Dan> V manuálu je psaný motorový SAE 30 tak proč převodovým? Máš s tím lepší zkušenost?

(reakce na) Serizeni retezu XJ 600

3.5.2015 v 17:06 | Nahoru | #22
Mirek12> díky za tip.

(reakce na) Serizeni retezu XJ 600

4.5.2015 v 08:33 | Nahoru | #23

Rollinman píše: Mr.Dan> V manuálu je psaný motorový SAE 30 tak proč převodovým? Máš s tím lepší zkušenost?


V manuálech Hondy je naopak právě ten převodovej. Na kole (starý ukrajině) jsem zkoušel oboje a motorák o něco víc odstřikoval a lepil na sebe bordel. Takže za mě spíš převoďák..

Serizeni retezu XJ 600

24.3.2024 v 01:57 | Nahoru | #24
Při kontrole napnutí řetězu musí stát motocykl kolmo, oněma koly na zemi a bez jezdce. Před kontrolou otáčejte zadním kolem a hledejte bod, ve kterém je řetěz nejvíce napnutý. Seřízení proveďte v této poloze. Vertikální průhyb řetězu je přibližně 30-40 mm. (Dle obrázku se měří průhyb středu řetězu MAX o 2 cm nahoru a o 2 cm dolů.)
Toliko návod.
Tom

Naposledy editováno 24.03.2024 01:59:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 Paja.ml 1 26.3.2024 v 17:13 Destroyer
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 H1d30k 42 21.3.2024 v 15:02 H-D82
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 Animals21 52 22.2.2024 v 07:40 Koudy01
Dá se někde ověřit reálný výkon mot... Yamaha XJ 600 H1d30k 13 5.9.2023 v 13:20 panTerek
Vin motorky z německa z roku 1991 j... Yamaha XJ 600 H1d30k 6 23.6.2023 v 09:41 8314


TOPlist