globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: svezení pro staršího začátečníka
Pánové,
po pečlivém pročtení fora jsem se rozhodl požádat o radu. Uspokojivou odpověd jsem tu nenašel.
Klasická krize budoucího čtyřicátníka, splnit si dávný sen a pořídit si jednostopého miláčka.
Ale ouha, moc motorkářů ve svém okolí neznám a těch několik rad, co jsem dostal jsou dost protichůdné.
Potřebuji poradit s výběrem stroje, který by mi mohl vyhovovat. Samozřejmě je nejlepší si sednout a svést se
sám, ale nabídka je veliká a nelze si sednout na vše, musím zůžit výběr na 5, které přichází v úvahu.
Moje osobní parametry:
- 38 let
- 183 cm - 96 kg
- 20 let řízení auta
- 0 let řízení jakéhokoliv moto

Co bych od motorky čekal? :
- jednoduchý spolehlivý a předvídatelný pro nezkušeného jezce
- pohodové svezení, nechci s motorkou zápasit
- ojetina do cca 60 000,- Kč, slušný stav
- cestovní naháč je milejší než starý supersport
- raději malinko vyšší, nechci se lámat kolena při řazení

Z možných kanditátů se mi zamlouvá Suzuki SV 650N případně Bandit.
Zkuste prosím navrhnout top 5 motorek dle vašeho názoru.

svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 09:15 | Nahoru | #91
Neboj se kubatury, určitě se ti jezdi také lépe se silnejsim autem než se starým embeckem. Jde o to spis aby to bylo pohodovy svezeni, turistický stroj. Nahac nebo enduro a zacni opatrně koukej na binec a diry na silnici, zrychluj postupně jezdi hlavou a nemusíš mit strach z toho že motorka je silna nebo těžká. Je to o hlavě, rovnovaze, a zápěstí které musi poslouchat tu hlavu... Tatovi co jezdil na CZ 125 jsem vklidu pujcil xjr 1300 a krásně se povozil. 4Valec je hodnejsi a jemny, dvouval zabírá vic v nižších otackach a jizda je vic choperovitejsi a cukavejsi. Mne bavi oboje. Po par kilometrech si začneš utvářet svůj názor.

1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 10:23 | Nahoru | #92
Taktéž nemohu souhlasit s názory, že začátečník by si měl koupit nějakou slabou, mrňavou sračku, na které by se měl "učit". Staré motorky s polovičním ba čtvrtečním výkonem je většinou daleko větší umění pilotovat při větších rychlostech, než dnešní stroje. Stejně je to čistě jen v mozku a o štěstí/náhodě. Piloti co lítají jako magoři mají hodněkrát více štěstí než rozumu a přitom si myslí kdoví jací nejsou závodníci. Můžeš někomu dát do ruky nějaký litr a bude jezdit přiměřeně celý život, zatímco to dáš do ruky někomu dalšímu a ten se za týden zabije...
Pokud tě láká rychlost, je jedno jestli máš litr nebo 125, zabít se dá i na fichtlu.
Já bych doporučoval nějaké cestovní enduro - transalp, afrika-twin, kawasaki 500 kle, bavorak (ikdyž za 60 tis. spíš nějaký vrak). Bývají manipulačně těžší (ikdyž váží méně než silničky), což je tím, že mají výše těžiště, ale celý problém je jen v nandání na hlavní stojan a shození. Jak to shodíš ze stojanu, tak si sedneš, dáš nohy na stupačky a jedeš. Veškerá námaha jezdce tím končí. Člověk na tom sedí jako člověk a je to pohodlná cesta.

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 11:27 | Nahoru | #93

Modrejslimák píše: Čau,
Loni jsem taky začal s motorkama, je mi 34, nejdřív jsem si koupil Jawu 350 640, po dvou měsících jsem uznal, že ostatní měli pravdu když říkali, že 350ka není to pravý. Líbila se mi Tdm 850, tak jsem jawu prodal a koupil jsem si yamahu. Tdm je celkem velká a těžká motorka, já mám 82kg a 178cm a nejsem žádnej rambo, ale nemám s její vahou žádnej větší problém, teda pokud ji netlacim pozpátku do kopce. Je to velkej obsah, karburator a dvouválec a jezdí se s ní hodně lehce. V pohodě snese i nízký otáčky a v těch je hodná, peklo začne až když ji vytocis, má 58kw, 80Nm. Navíc je pohodna, díry v silnici ani nejsou cítit a třeba polní cesta pro ní není žádnej problém, je to cestovní enduro. Sedí se na ní hodně vzprimene, nejsi zalehnutej.
Do 60000 bys určitě našel něco slusnyho.
Vybíral jsem z těch samým motorek co ty, + navíc TDM.



Jednou zjistíš jak je TDM lehočká a obratná motorka ... ono je vše relativní .. osobně si myslím že TDM není uplně nej volba pro uplný start - má vysoko těžiště a díky tomu se zdá být těžší než je - - tj při manipulaci a začátečnických chybách typu brzda na předku někde na písku ji bude zvedat. Jiank fajn uni stroj.

E: a co jsem už psal, poměrně výrazný brzdný účinek u řadového dvouválu 850 .... tj blbě přeřadíš a píšeš šmouhy po silnici, špatný povrch a zaklapnutý plyn tě může poslat na zem ... prostě začátečnické chyby a zbrklosti nemusí odpustijt jako jiné stroje

Naposledy editováno 08.03.2015 11:37:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 11:33 | Nahoru | #94

Kynklačka píše: Taktéž nemohu souhlasit s názory, že začátečník by si měl koupit nějakou slabou, mrňavou sračku, na které by se měl "učit". Staré motorky s polovičním ba čtvrtečním výkonem je většinou daleko větší umění pilotovat při větších rychlostech, než dnešní stroje. Stejně je to čistě jen v mozku a o štěstí/náhodě. Piloti co lítají jako magoři mají hodněkrát více štěstí než rozumu a přitom si myslí kdoví jací nejsou závodníci. Můžeš někomu dát do ruky nějaký litr a bude jezdit přiměřeně celý život, zatímco to dáš do ruky někomu dalšímu a ten se za týden zabije...
Pokud tě láká rychlost, je jedno jestli máš litr nebo 125, zabít se dá i na fichtlu.
Já bych doporučoval nějaké cestovní enduro - transalp, afrika-twin, kawasaki 500 kle, bavorak (ikdyž za 60 tis. spíš nějaký vrak). Bývají manipulačně těžší (ikdyž váží méně než silničky), což je tím, že mají výše těžiště, ale celý problém je jen v nandání na hlavní stojan a shození. Jak to shodíš ze stojanu, tak si sedneš, dáš nohy na stupačky a jedeš. Veškerá námaha jezdce tím končí. Člověk na tom sedí jako člověk a je to pohodlná cesta.



No nemam problem s doporucenim stroju, ale mezi "sundanim ze stojanu" a tvým "jedeš" je toho opravdu ještě hodně ...

E: teď jsem se pro kontrolu mrknul k tobě do profilu - možná by bylo dobře poznamenat k tvým radám že to jsou místy spíš závěry z teorií než skutečné zkušenosti - to nemyslím ve zlém - prostě jsou věci ve kterých se mýlíš, resp ještě o nich nevíš - což zjistíš později.

Naposledy editováno 08.03.2015 11:34:00

1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 11:45 | Nahoru | #95
kup si enfielda a máš do smrti vystaráno. klidně ti ho půjčím,máš to ke mě kousek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 11:55 | Nahoru | #96

nemako píše: kup si enfielda a máš do smrti vystaráno. klidně ti ho půjčím,máš to ke mě kousek



Teď mne tak napadlo že "kup si xxxx a máš do smrti vystaráno" se dá aplikovat prakticky na každou motorku i létající talíř ... Kup si R1 a máš do smrti vystaráno srry za Offtopic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 12:01 | Nahoru | #97
FishX3> to máš pravdu na tom enfieldovi ale platí,že cesta je cíl. po letech když někam jedu tak vím,kudy jsem jel

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 12:58 | Nahoru | #98
nemako> cesta je cílem vždy, je jen na každém zda se raději pokocha nebo užije adrenalin. Neodsuzoval bych - podstatné je zažít radost a jak ji dosáhneme je jedno. Vše má svou poezii

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 14:50 | Nahoru | #99
FishX3> jaké rady máš na mysli?
Nevím co s motorkou provádíš ty než vyjedeš, ale já ji nastartuju, sundám ze stojanu a jedu.

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 16:25 | Nahoru | #100

Kynklačka píše: FishX3> jaké rady máš na mysli?
Nevím co s motorkou provádíš ty než vyjedeš, ale já ji nastartuju, sundám ze stojanu a jedu.


Jak jsem psal mezi stavem stojím a jedu je dost proměnných které se budou sakra jinak řešit i v rámci tvého výběru - ver mi ze Afrika a Kle jsou sakra velké rozdíly v manipulaci - už jsi někdy zvedal motorku na zabalené cestě? Řešil jsi krizovka při prujezdu zatáčkou? Nutnost Náhlé změny směru? Nějaký průjezd bordelu - větší množství štěrku nebo písku... Tohle a mnoho dalšího vyjezdeneho člověka může pobavit ale nováček s tím má problém i na lehké slabé motorce, natož na něčem co neodpouští. Kupříkladu u mne jet pomalu na gymkhane kolem kužele je o sakra opatrně dávkování plynu jinak to vypadá že jedu jen Füll a brzda.brzda....A ležím.jo je toho moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 18:56 | Nahoru | #101

Gahan37 píše: jarolim> Tak ten první odstavec je rozumná rada. To že máš helmu z Lidlu, 4 vrstvy a jezdil jsi v lyžařských rukavicích nezatracuji, každý máme nějaký rozpočet. To čemu se divíš, tzn nákupní cena helmy lze pochopit až v okamžiku, kdy se něco (a nepřeju to nikomu) stane. Protože pak ten rozdíl mezi kvalitním oblečením, helmou a 4vrstvým oblečením s kšandami a vyklápěčkou z Lidlu je sakra znát. Ale to si většina uvědomí, až když letí



Tak stím de jenom souhlasit

svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 18:58 | Nahoru | #102
je to jako s děvenkou, láska na první pohled a intimnosti přijdou později

1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 19:02 | Nahoru | #103
Podle tvého výkladu bych se fakt obával koupit cokoliv silnějšího než je fichtl. Všechny krizovky bych shrnul tak, že se je časem naučí předvídat. Je jasné, že nemůže jezdit hned rychle, ale tak, aby stihl včas na všechno reagovat. Krom toho mnou zmíněné motorky nejsou žádné extra trhače asfaltu. Motorek jsem se ze země nazvedal dost, ale co jsem zvedl poslední, to už je docela pěkná řádka let. Docela se mne dotklo označení teoretik, ale nemám potřebu ti to vyvracet. Jen když si vzpomenu jak jsem se jednou po dešti s úplně novou J640 natáhl na rozlitém oleji z hydraulické hadice traktoru, nebo když mi do cesty při 100 km/h vběhl srnec a já jsem nějakou náhodou projel pangejtem a zase zpět na silnici, o různých tancovačkách, písečku či štěrku v zatáčkách nebo mokrých a mastných kočičích hlavách ani nemluvím. Ale s tím se musí počítat, tam to není o zkušenostech, zkušenost je taková, že pořežeš zatáčku se štěrkem, nedej bože ještě přibrzdíš a ležíš. Amen.
Jelikož jsem se dostal do období jako je tazatel tohoto dotazu, zrovna před cca 3 týdny jsem vybíral mezi KLE, Afrikou a transalpem. Afrika vs KLE - obě projety v jeden den a nepřišlo mi to jako nebe a dudy. Africa je asi o něco těžší, ale né o moc. Výkonový rozdíl také nic extra. Nakonec jsem vzal zase transalpa, kterého jsem už cca před 10 lety měl, a to je to samé akorát v jiné kapotě. Než si kurvit záda na maličkém CBčku nedej bože nějaké 125tce, tak raději rovnou něco pořádného!

1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 19:04 | Nahoru | #104
Hele lidi já bych asi uplně nezatracoval postupné zvyšování kubatury, aspoň člověk vyzkouší vícero motorek a důležitý zkušenosti nazbírá na lehký motorce která odpustí kdejakou chybu.

Naposledy editováno 08.03.2015 19:04:43

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 19:34 | Nahoru | #105
Vendous> já souhlasím, ale ve 40ti bych se na to už vysr**. A podle požadavků tazatele lze předpokládat, že bude umírněnější, spíše výletník-cestovatel. A na normální výletní jízdu, okreska 70-100 km/h stačí minimum zkušeností.
Postupné zvyšování kubatury bych viděl spíše pro 18ti letého kluka co se vidí ve čtyřmístných objemech motoru. Už se v tomto vkláknu dál nebudu angažovat...

1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 19:43 | Nahoru | #106
V podstatě je jedno kolik ti je, zazmatkuješ a je problém. No a tam je ten rozdíl, zvládnout lehkou 20koňovou motorku nebo těžkou 100koňovou krávu je sakra rozdíl. A věř že vim o čem mluvim.
No a angažovat se nemusíš, důležité je aby se správně rozhodl tazatel

svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 19:48 | Nahoru | #107
Koukni po CBF 600 s na delší cesty a nebo na CBF 600 n kolem baráku,pohodlí dost,sedí se na nich pěkně a proti autu nesrovnatelné zrychlení .
Různé moto obsah 500 starší ročníky pro tvou postavu nebudou asi to pravé.

svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 20:08 | Nahoru | #108
Ahoj, měl jsem výšku, váhu a hlavně zkušenosti stejný jako Ty. Nakonec jsem koupil Suzuki DL650 VStrom. Jako první velká motorka perfektní. Hodná, nezáludná a spolehlivá. Řeči, že by si měl začít na nějaké 250, nedejbože 125 jsou nesmysl, není Ti 20 a slabá Tě velmi brzy omrzí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 20:41 | Nahoru | #109

Gahan37 píše: jarolim> Tak ten první odstavec je rozumná rada. To že máš helmu z Lidlu, 4 vrstvy a jezdil jsi v lyžařských rukavicích nezatracuji, každý máme nějaký rozpočet. To čemu se divíš, tzn nákupní cena helmy lze pochopit až v okamžiku, kdy se něco (a nepřeju to nikomu) stane. Protože pak ten rozdíl mezi kvalitním oblečením, helmou a 4vrstvým oblečením s kšandami a vyklápěčkou z Lidlu je sakra znát. Ale to si většina uvědomí, až když letí



Dost nesmyslů. HOMOLOGOVANÁ helma (pro hnidopichy integrála z Aukra za 350,- Kč vážící pod 800 gramů od prodejce z Těšína NENÍ homologovaná, ať už má nálepku jakou chce) vždycky vydrží víc než hlava v ní, o krční páteři nemluvě. Helma za dvacku jen zvyšuje ego, bude hezky zpracovaná a se spoustou zbytných doplňků. Ale certifikací prošly helmy všechny stejnou. Dobře padnoucí nová helma z Lidlu je určitě bezpečnější než vymačkaná špatně padnoucí (nedej Bože už pokřtěná asfaltem) karbonka za dvacet.

Pro hnidopichy, nemám helmu z Lidlu.

2 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 20:52 | Nahoru | #110
Je paráda jak tady spousta lidí radí, že "řešili nedávno to samý" a "že mu není 20 aby začínal od začátku" a "že bude umírněnej protože má věk a je rozumnej" a jiný "pravdy". No já v tom co píše vidím jedinou pravdu a to je ta, že nikdy na žádný motorce nejzdil a jediný zkušenosti budou z autoškoly ( tedy reálná 0 ). Vy všichni co jse "řešili to samý", jste to ( dovolím si říci ) řešili již se zkušenostmi, ač mohli být letité a "začínaly jste znova", ale to přeci není to samé, tedy možná jsem oproti Vám všem přizdisráč, ale u mě to to samý nebylo, jezdil jsem za mlada hodně, pincky, simsony, kalify, 634 , pak rodina stěhování, děti a jiný radosti a na moto jsem cca 10 let neseděl, když jsem se k tomu zase lehce po 30 dostal, šel jsem nejdřív do "blbýho" skůtra Majesty 250 abych měl pohodlí, nebyla to úplná jebka a abych se zase naučil pohybovat v provozu na moto, ono to ( alespoň ) pro mě není to samé jako v autě, pak jsem přešel na CB450 a až pak na TDM. Neříkám, že tazatel nemůže být talent od matky přírody, ale jde na to spoléhat? Ano přiznávám s tou 125ccm jsem to přehnal ( záměrně ), ačkoli dokážu si sebe i teď představit ( třeba ) na TDR 125 se kterou bych se vyblbnul, asi jí párkrát jí položil, ale tím se taky něco naučil. Rozhodně bych byl ale bez stresu, že jsem si na svojí "druhou mízu" koupil nějaký "splněný sen" se kterým se bojím vůbec vyjet abych ho neodřel, aby mi nespadnul, abych dobrzdil, aby ............................ Takovýho "motorkáře" je pak radost někde potkat. A to říkám právě proto, že ani já nejezdím žádnou kudlu. To je můj názor. Takže kompromis, maximálně bych šel ( třeba ) do starší CB500 v případě silnice, nebo TA v případě mírného off,nic víc, keci o XJR 1300 jsou nesmysl s ohledem na to, že nikdy na moto nejezdil.

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 20:59 | Nahoru | #111
ganmiki> Amen

EDIT: Taky se dá do vyložit tak, že lidi, kteří "nedávno řešili to samý", jsou ještě sami začátečníci a ospravedlňujou si sami před sebou pořízení bajku, na kterej ještě zdaleka nemají vitamíny.

Tak, pro dnešek vše, nepřátel jsem si asi právě udělal do zásoby aspoň na týden

Naposledy editováno 08.03.2015 21:38:10

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 21:06 | Nahoru | #112
ganmiki> svatá pravda

Taky sem za mlada jezdil ( pincek, simson, čz, kejvačka, 350 ) a pak rodina a bydlení. V pětatřiceti padlo rozhodnutí že se vyhoupnu zpět do sedla. No a vzal sem to taky postupně, Kawa ER5 ( tu sem měl jen 2 měsíce, taková chybička) pak dva roky Bandit šestka, skoro dva roky Bandit dvanáctka a teď GSX 1400. Nedovedu si představit že bych sednul rovnou na tu čtrnáctku. To že má někdo ve 40 letech rozum je hovadina, jak sedneš na motorku začne pracovat mozek uplně jinym způsobem.

Naposledy editováno 08.03.2015 21:27:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 22:01 | Nahoru | #113

Vendous píše: V podstatě je jedno kolik ti je, zazmatkuješ a je problém. No a tam je ten rozdíl, zvládnout lehkou 20koňovou motorku nebo těžkou 100koňovou krávu je sakra rozdíl. A věř že vim o čem mluvim.
No a angažovat se nemusíš, důležité je aby se správně rozhodl tazatel



jenze tohle si spousta lidi nepripousti a mysli si, ze ve 40ti se prece do krizovky zacatecnik nedostane .. nema smysl se o tom hadat , kazdy sam sveho osudu strujcem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 22:25 | Nahoru | #114

Veverčák píše: jenze tohle si spousta lidi nepripousti a mysli si, ze ve 40ti se prece do krizovky zacatecnik nedostane .. nema smysl se o tom hadat , kazdy sam sveho osudu strujcem



Pravda. Akorát že to týká i ostatních, jeden takovej "druhomízák" se před pár lety snažil dokázat, jak moc mu to jezdí. A já mám dodnes v rukavicích zbytky oleje z jeho přeražených vidlí, když jsem mu ten jeho fungláč GSX650F tahal ze škarpy po nepovedným pokusu o dvojitý salto.

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 22:45 | Nahoru | #115
Kynklačka> pokud nebudeš číst co píšu, těžko se dohodneme. Laskavě si přečti jak jsem tě komentoval a co já sám doporučuji za stroje.... Nebudeš pak plýtvat časem...

svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 22:51 | Nahoru | #116
On už ten princip suverenita který mizí až v reálu na silnici je tu strašně znát.

Co píše ganmiki s tím naprosto souhlasím snad jen já bych ( jak jsem tu už psal) doporučil o maličko větší stroje.

svezení pro staršího začátečníka

8.3.2015 v 22:55 | Nahoru | #117
Tak když mu to půjde může si tu TDMku za dva roky koupit ne?

1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka

9.3.2015 v 01:11 | Nahoru | #118
Hm, já se taky přidám. 3 roky jsem jezdil na YBR 125, ale ted si chci poridit neco novejsiho. Bohuzel nemuzu najit nic kloudnyho na Jizni Morave (rozuměj Brno a okolí). Napadla mě Kawa ER 5, GS 500 nebo Bandit, ale ten mě vizuálně moc neláká.

Rozhodně bych byl rád, aby to byl naked bike. Nechci nic kapotovaneho. Rozpočet činí 40, maximálně 50 tisíc. Na YBRku jsem najezdil pouhych 4000km, takže se neda říct, že jsem nějakej zazracne zkusenej jezdec

Uvítám každou radu. Jeste jsem uvazoval o SV a Hornetu, ale to me kamos odradil, ze by to byl prilis velkej skok.

Díky!

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

9.3.2015 v 02:17 | Nahoru | #119

Dave91 píše: Hm, já se taky přidám. 3 roky jsem jezdil na YBR 125, ale ted si chci poridit neco novejsiho. Bohuzel nemuzu najit nic kloudnyho na Jizni Morave (rozuměj Brno a okolí). Napadla mě Kawa ER 5, GS 500 nebo Bandit, ale ten mě vizuálně moc neláká.

Rozhodně bych byl rád, aby to byl naked bike. Nechci nic kapotovaneho. Rozpočet činí 40, maximálně 50 tisíc. Na YBRku jsem najezdil pouhych 4000km, takže se neda říct, že jsem nějakej zazracne zkusenej jezdec

Uvítám každou radu. Jeste jsem uvazoval o SV a Hornetu, ale to me kamos odradil, ze by to byl prilis velkej skok.

Díky!



Myslim že bys i to SV či Horneta dal --- jinak výčet podobných stroju máš zde v uvodu.

(reakce na) svezení pro staršího začátečníka

9.3.2015 v 06:24 | Nahoru | #120
Dráťa> Stráťo, za chvilku se začnou vkládat odstavce z homologačních testů a další nesmysly. Pro mě helma za dvacku nemá význam v nákupní ceně, ale v tom, že za tu cenu je logicky použit kvalitnější materiál a zpracování by mělo být na vyšším stupni v případě pádu, a je jedno v jakém. Ta reakce byla na základě věty… nechápu nakup helmy za 20t… a jestli bereš helmy podle toho že je většina homologovaných a je tedy jedno co máš na hlavě, je to názor a já ho beru. A už to tady z mé strany zaznělo, každý má rozpočet. Pro někoho je 20t za helmu zanedbatelná částka, někdo na ní rok šetří atd. Ale x příspěvků, x názorů. Na závěr bych dodal, podle času posledních příspěvků, že čert a Fishx3 nikdy nespí

Naposledy editováno 09.03.2015 06:48:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist