globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Návrh "retro" Jawy
2.3.2015 v 23:42
Založil jsem nové téma, protože už s tím jinde oxiduju dost dlouho a dostávám se tam trošičku "out of topic".

Jedná se mi o (snad zatím) vizuální ideový návrh motocyklu na bázi Jawy 500 OHC, eventuelně Péráka. Vede mě k tomu odezva na poslední produkci z mnohými oblíbené (a jinými teď zatracované) fabriky. Hodně lidí totiž psalo, že by Jawa měla místo těchto pokusů vytáhnout starou pětistovku a oživit ji, podobně jako to provedl Triumph, Indian, Royal Enfield a další. No co, motorka je to pěkná, tak proč ne. Ale jelikož se k tomu nikdo z Jawy evidentně moc nemá, chtěl jsem to zkusit sám, s pomocí Vás všech. Můžeme tu o tom básnit a zkracovat si večery, zatímco naše ženský koukaj na ordinaci v růžový p...

Nějaký prvotní návrh postupně ve volném čase vytvářím, a postupně přidávám obrázky. Od vás bych rád komentáře typu líbí/nelíbí, ale hlavně proč nelíbí a co změnit . Chápu, že co hlava, to názor, ale rád bych ve finále docílil nějaké slušné vizualizace motocyklu, který by odpovídal zadání a přitom se líbil co nejvíce lidem. Pište mi názory na kdejakou blbinu co se vzhledu týče - tzn. třeba "užší kola, rovnější sedačku, hlubší blatníky, vlaječku dozadu" atd... Nejde mi tu o funkční technický návrh, ale o vizuální stránku věci - tím samozřejmě nechci říct, že to má být zcela technicky mimo. Postupně až se domodeluje, přidáme i barvy a vyhodíme z toho pár obrázků. Prozatím poslední výsledek:





Každou Vaši kritiku uvítám
Pokud se chce někdo k modelování připojit přímo, stačí mi napsat do zpráv a rád pošlu model...

Naposledy editováno 06.03.2015 19:13:51

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

9.3.2015 v 10:58 | Nahoru | #1

XVavron píše: laďa-prášil> Nádhera Prostě jsou ty číňani už dávno někde jinde...



Když se mluvilo o tom, že by nový motor Jawa mohl vycházet z 1.2 HTP hlavy, nepřipadlo mi to až tak blbý nápad. Že by jawa vyráběla vlastní vodou chlazený motor jsem říkal že nevěřím. Prostě to neumí.
Přestože tu padají optimistické návrhy, i když nejsem ekonom a nechci dělat chytrého, myslím, že ekonomická situace je mnohem horší, než je ta nám prezentovaná. Pokud někdo investuje dotace do "výroby moto", nezáleží na důvodu, pokud získáte výrobní možnosti, můžete v budoucnu dělat cokoli. Třeba zbrojní výrobu. Máme štěstí na gouverment, který všechno rozhodne za nás. I ty dotace. Máme nehorázné daňové zatížení, ale taky nehorázné daňové úniky, super drahé projekty. Každý si bere prachy jak může, doktoři, pojišťovny, sere se do školství a přitom děcko neví, jak se vyrobí mošt a kdy se sázejí brambory, a kráva je v jeho představě fialová. Většina lidí chodí do práce jako "pracující chudoba",žijící od výplaty k výplatě, uspokojujeme se ojetýma autama a motorkama a tím, že může být hůř. Vyrábět v tomto prostředí motorky u nás normálním způsobem nevidím jako možné. Není to nezbytnost a zatím každý, kdo se o to nějakou formou pokusil, skončil. Samozřejmě navrhovat můžeme co chceme. Shodli jsme se na tom, že to nikdo vyrábět nebude.. Ostatně, dokázali bychom si to vyrobit sami - ale zase nás na tom nenechají jezdit. Aby se nám nebo někomu něco náhodou nestalo. Možná někomu, kdo má dobrej byznys ve velkým městě to tak nepřipadne. Ale ten si spíš koupí panameru nebo Q7.
W800 je retro a funguje... není to velká motorka, ale dá se na ní stoupnout do stupaček. Motorka, na které (ve které)se dá jenom sedět, je z mého pohledu nepraktická.
Ani W800 netrhá, aspoň u nás, prodejní rekordy.
To je dnes ale asi většina motorek - nemá smysl mluvit o agustě, že je to bomba, když je to velikostí asi něco jako mito. Nehledě na to, že stupačky spolujezdce ve sklopeném stavu pomalu toho chudáka píchají do prdele. Jasně, není primárně pro dva. Asi jen k tomu neodolatelným designem omámenou dívku odvézt k nejbližšímu lesíku.
Není to ani pro průměrnou populaci a jako Češi máme průměrně určitě blíž k bavorskému chasníkovi jak k japonskému kamikaze. Z toho důvodu mi nepřijde až tak nemyslnej dakar 660, ale stejně to nikdo nekupuje...
Legrační je poznámka o tom, že co se zákazníkovi nebude líbit na nové jawě, to mu předělají. Vypadá to jako vymoženost, upřímně, je to spíš projev zoufalství.
To jen tak při pondělku.

(reakce na) Návrh "retro" Jawy

9.3.2015 v 11:10 | Nahoru | #2
laďa-prášil> tak pod to bych se klidně podepsal
ještě mě napadla taková úvaha, že když se podíváš, za jaký prachy se dnes prodává hezkej zrenovovanej veterán, tak je mi z toho až do pláče. Nehledě na to, že díly už na to neseženeš. A už jsem tu taky někde četl, že kdyby například Jawa občas vyrobila nějakej ten díl na starý motorky, že by to nebylo úplně k zahození. Je teď taková moda dělat retro, ale to je prostě jen vymýšlení vymyšlenýho. Pak za pitomý prsíčka na pařeza vyhodíš třeba 1500 a stejně je musíš vyklepat, zakytovat a nalakovat. Vlastnil jsem a vlastním MZ a například u 150 je kurevskej problém s vnitřním spojkovým unašečem, který se vyrábí "práškovou metalurgií" - no prostě humus. Ale asi ještě jeden takovej koupím a nechám nějakýho strojaře, ať mi to vyrobí opracováním duralovýho kusu něčeho. To by se ve výsledku dalo asi prodávat za stejný prachy, akorát s tím rozdílem, že tohle by prostě vydrželo. O pístech se tu snad ani raději bavit nebudu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh "retro" Jawy

9.3.2015 v 12:37 | Nahoru | #3
laďa-prášil> To zní jako shrnutí současné ekonomickohospodářské situace v ČR (a nejen zde) okem motorkáře... A proto nesleduju večer zprávy a v neděli politickou debatu. Praskla by mi cévka...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC OnluCBR 14 20.2.2024 v 15:55 MartinED250
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC mikeš. 4 9.5.2022 v 10:04 1jarda1
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC mikeš. 14 17.1.2022 v 18:06 cmiral
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC mikeš. 16 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein


TOPlist