globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: klika, ojnice, vyvazeni
7.2.2015 v 16:32
zdravim. mam skutra 502 a chci dat novou ojnici a pist, tyto dve nove zakoupene veci jsou ovsem o zhruba 100gramu tezsi nez puvodni. vi nekdo jak vypocitat vahu ktera by se mela ubrat ze setrvacniku? aby to bylo spravne vyvazene a nevibrovalo to.

1 reakcí na tento příspěvek klika, ojnice, vyvazeni

7.2.2015 v 16:37 | Nahoru | #1
proč je to těžší??

když koupíš náhradní díl pro daný motor,tak není možné,aby to bylo o 100g těžší.co tě k tomu vede kupovat něco takového a řešit vyvážení klikovky?stejná náhrada už nejde sehnat?

edit: u dvoutaktu nejde jen tak někde něco ubrat....navíc z logiského hledista,když dáš těžší píst,tak musí naopak přidat,aby jsi elimimoval vzniklé vibrace....

Naposledy editováno 07.02.2015 16:40:15

(reakce na) klika, ojnice, vyvazeni

7.2.2015 v 17:00 | Nahoru | #2
Dolph-cz> origo ojnici jsem nesehnal, sehnal jsem ojnici na 175 nebo pasuje a 350, ale je proste trochu robustnejsi a taky ojnicni cep neni dutej... pridavat asi neni kam hele, spis ubrat tam co uz je ze setrvacniku odvrtano, jen jde o to o kolik :)

1 reakcí na tento příspěvek klika, ojnice, vyvazeni

7.2.2015 v 17:15 | Nahoru | #3
vyvažování kliky už se tady kdysi řešilo a není to žádná prdel.

vím,že nějaký návod jsem viděl na jutubu-takové to základní vyvážení,ale to je takový systém pokus/omyl,přesnější výpočty 1 a 2 řádu už jsou pro mně absolutně sci-fi.

být tebou,tak bych spíše sháněl díly co tam patří,případně informace jak to vyřešit u tohoto konkrétního motoru.určitě jsou i fóra kde řeší jen veterány,renovace a pod....

Naposledy editováno 07.02.2015 17:15:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) klika, ojnice, vyvazeni

7.2.2015 v 18:19 | Nahoru | #4
1 a 2 rad to je u vyvazovaci hridele ne? nejake navody jsem nasel ale nepresvedcily me o tom ze to tak funguje :) no nejak to jit urcite musi, kdyz v sedesatych letech vedeli tak nak jak to maj vyvazit tak je mi divny ze dnes by to neslo. pri nejhorsim to napalim nejak od oka, porad lepsi kdyz tam uleti nejakej gram nez sto :)

Naposledy editováno 07.02.2015 18:20:52

klika, ojnice, vyvazeni

7.2.2015 v 18:50 | Nahoru | #5
Pokud si správně vzpomínám,tak se vyvažuje jen čep a půl ojnice-ta část u kliky.zbytek ojky a píst se neřeší.

edit: tak jak čtu co píše kolega podemnou-tak je to přesně naopak-řeší píst a horní půlka ojnice....,takže jsem to popletl.

proto by fakt bylo dobré sehnat ojku s pístem stejnou jak origo.

Naposledy editováno 07.02.2015 21:41:32

1 reakcí na tento příspěvek klika, ojnice, vyvazeni

7.2.2015 v 21:35 | Nahoru | #6
Vyvážení klikové hřídele
Na správném vyvážení motoru závisí jeho spolehlivost i výkon. Pro vyvážení kmitajících hmot si zjistíme přesnou váhu pístu, pístních kroužků, pístního čepu s pojistkami a váhu té části ojnice, která kmitá. Bude to váha horní poloviny ojnice, kterou zjistíme položením ojnice v poloze vodorovné s ojničním čepem v klice a s osou kliky. Potom v této poloze položíme pístní oko ojnice na rovnou misku váha.

Příklad:
píst.........­.............­...........330 g
kroužky......­.............­............15 g
pístní čep s pojistkami.­.............130 g
horní polovina ojnice.......­.........150 g
_____________­________________________­______
celkem.......­.............­...........625 g

K vyvážení váhy kmitajících hmot potřebujeme hmotu o váze činící pouze 2/3 této zjištěné váhy tj. 66 %, tedy

6,25×66 = 412,5 g

O tom se přesvědčíme tak, když odečteme od výsledku 412,5 g váhu ojnice.

412,5 – 150,0 = 262,5 g

a toto (zmenšené) závaží (zvážené ocelové podložky) zavěsíme do horního oka ojnice (přidrátujeme).

Po zavěšení tohoto závaží má klikový mechanismus stát na pravítkách v každé poloze. Nestane-li se tak a klikový čep se pootočí do jiné polohy, závaží je třeba upravit. Náprava se provede odvrtáním materiálu závaží kliky.

Tomuto měření věnujeme pečlivost, která se nám odmění (výkonem) a hlavně spolehlivostí motoru.

klika, ojnice, vyvazeni

8.2.2015 v 00:29 | Nahoru | #7
Ještě jedna možnost - odvrtat ten plnej čep karbidovým vrtákem a ojnici zbrousit, ev. rovnou přeleštit. Ale asi je jednodušší sehnat to, co tam patří.

(reakce na) klika, ojnice, vyvazeni

8.2.2015 v 05:19 | Nahoru | #8

ohurt píše: 1 a 2 rad to je u vyvazovaci hridele ne? nejake navody jsem nasel ale nepresvedcily me o tom ze to tak funguje :) no nejak to jit urcite musi, kdyz v sedesatych letech vedeli tak nak jak to maj vyvazit tak je mi divny ze dnes by to neslo. pri nejhorsim to napalim nejak od oka, porad lepsi kdyz tam uleti nejakej gram nez sto :)



Na tom jsi byl kde? Každá rotující součást kmitá v mnoha frekvencích a výchylkách. Označuje se to jako řád harmonické složky. U jednoválcového motoru není možná dosáhnout 100% vyvážení už z principu jeho konstrukce. Vždy je to jen jakýsi kompromis. Většinou se u vyvažování snaží potlačit jen 1. a 2. řád harmonické složky. Konkrétně silová a momentová nevyváženost. To ale neznamená, že neexistují i harmonické složky vyššího řádku. Ty se jen neuvažují, protože jejich působení je již poměrně malé. Jinak na vyvažování dvoutaktu je napsaný pěkný návod v knize upravujeme motocykl pro závod od Husáka, případně i v knize Údržba a seřizování motocyklů Jawa od Dočkala.

(reakce na) klika, ojnice, vyvazeni

11.2.2015 v 17:40 | Nahoru | #9
fichtlracer> navod dobrej ale nevim zda je spravne tich 66 procent..

alesmoto> zbrousit a odvrtat by slo asi tezko abych se dostal presne na vahu starych dilu. a psal jsem, ze to co tam patri se nevyrabi...

jawarmaniak> prostudoval jsem literaturu, ale navod nenasel, jen trochu teorie. treba v knize od husaka je veta: rotacni hmoty musi byt vyvazeny uplne a posuvne jen v cca 60 procentech. to nehapu jak by se melo udelat..

jinak dobry navod na vyvazeni posuvnych hmot je zde http://veteran-cz.wz.cz/body.htm

klika, ojnice, vyvazeni

13.2.2015 v 23:19 | Nahoru | #10
divil bych se, že by na kulatici nebyla náhradní ojnice... ona jde i repasovat ve strojní dílně když o to půjde. podnínkou je v podstatě nepoškozenej ojniční čep, pokud to nemá bejt náročný...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cz 175 prase ČZ 175/502 Stela69 10 22.10.2023 v 06:15 FJRPEPA
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
E-prase je kaput [1, 2, 3] ČZ 175/502, ČZ 175/501, ČZ 175/505 soccer 70 17.8.2021 v 04:32 VlaHa


TOPlist