globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?
Zdravím, už rok se trápím s výběrem motorky a furt ne a ne najít ten ideál(fór a diskuzí jsem pročetl až až) kterým bych si byl jist. Ano určitě zato může moje případná nerozhodnost, či nezkušenost - je mi teprve 19 a má to být moje první motka. Zkušenosti jsem již minulou sezónu nějaké posbíral na přítelky motorce, ale už fakt chci svoji ! :D
Jde o to, že od přítelky rodina a známosti jezdí všichni na Bramborách, tudíž rady od nich se mi dostane jen a jedině kup BMW A já bych chtěl třeba slyšet i nejaký jiný názor či doporučení...zatím si ale nejsem jist, zda motorka pro mě vůbec existuje alespoň s mým A2
Mám totiž asi poměrně těžko slučitelné požadavky a tudíž bych rád vyslyšel i názory vás ostatních na moji situaci.

Rozpočet (max. 110 K) není kdovíjak veliký, ale zase furt myslím na studenta slušný (zdali i na slušnou motorku to jest otázka jiná )
Na motorce chci jezdit párkrát týdně do školy(počasí, nálada, benzín atd...) ale rád bych udělal i pár víkendových výletů po ČR plus takovýto normální okolo komína jak se kdy přihodí. V plánu je taky něco delšího mimo ČR se známýma co mají ty BMW cesťáky litry a výš a navíc povezu přítelku, tudíž abych nebyl jakože fakt hodně velká brzda :D nejlépe aby to jelo aspoň tak naoko podobně . Už vidim naložený šestikilo s kuframa a přítelkou a na dálnici -_- Teda jako nevim, třeba mě vyvedete z omylu
Plánuju to moto a sebe moc nezmršit takže jízda hlavně po silnici, nějaký ty polní cesty, lesy prostě podle situace (kudy jedou ostatní ) a mých schopností. Nechci se hned někde v lese mezi kořeny rozkejchnout.
Navíc jak jsem už psal, ve vetšině případů budu vozit přítelku(má enduro, jednou pokus o cca 120km trip na chatu a už nikdy víc , na mě navíc moto poměrně malá plus ještě pro ní snížená)
Měřím okolo 186 váha 80 , takže by se hodilo asi něco většího/vyššího, gigant ale taky nejsem. Hlavně ať se natom dá udělat nějaký ten výlet bez utrpení(zvládnu hodně, ale potom výletu na enduru si dávám radši bacha ) a nejlepé ať to jede 190 - 200 na max. Nechci lítat 200 za hodinu na "cesťáku" nebo jak to nazvat, jen chci mít jistotu že předjedu aspoň rychlejší octavku na dálnici a nebude to jak souboj rumunských kamioňáků. Hold mám A2 což je značné omezení, ale i tak věřím, že se něco blížícího se mým představám najde :)

Zatím je pro mě nejbližší známou volbou asi BMW f 650 Dakar, ale po tom co jsem všude možně vyčet si nejsem jist úplně vhodností této motorky na delší cesty, popř. ty dálnice protože je to prostě jednovál. Navíc ještě ve dvou s kuframa...A taky hodně lidí říká, že prý dost předražený - to ale nemohu posoudit. A taky to má 37 Kw což je fakt jak naschvál... Asi jako ideál zatím vidím f 800 GS, vypadá pěkně, jede dobře, zvládne nějakej ten terén ale furt je mimo můj rozpočet I ty "horší" kusy pod 2010 jsou furt pekelně drahý Dále jsem měl taky nápad, asi dost blbej, vzít 1100 nebo 1150 gs a seškrtit to ( pokud to jde, nevím ) a až si udělám Áčko tak to vrátit, ale vzhledem k váze už jen samotný motorky si nemyslim, že je to real. Nebo má s tim snad někdo nějaký zkušenosti ?
Dále jsem taky koukal po multistradě , nějaká ta 1000 DS nebo 1100, ale zase je tu otázka škrcení a taky mi ty kusy přijdou podezřele levné a s podezřele malým nájezdem - tam bude nějaký fígl, resp. spíš se toho chce hodně lidí zbavit Nevim... Jak říkám info mám v podstatě jen o BMW. Navíc bych se nehrnul ani tak do toho litra už jen kvůli pojištění, jen v tom případě, že by to mělo opravdu nějaký smysl.
Jde o to, zdali lze sehnat nějakou tu motorku (do 35Kw, popř. seškrtit) na takovýhle universální vyžití a zábavu a nebýt přitom přítěží pro "dospělé" motorkáře při delším výletu. Každopádně vim, že nechci sporta(všem asi jasný) a nejspíš asi ani naháče, protože ač se mi sakra moc líbí(taková F800R...), tak na moje potřeby asi ne ideal.

Doufám, že mě tu všichni hned nevyženou ať jdu jezdit tříkolku a taky že neusnete v první polovině
Dík
Anketa: rychlý průzkum :)
dakar je pro mě ideal, litr je blbost
7%
1
velký báwo nebo multistradu
33%
5
něco jiného
33%
5
mám si najít přátelé se slabšími stroji :D
27%
4

výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2015 v 05:06 | Nahoru | #1
Rozpočet máš , řekl bych , docela dobrej. Pokud je to teda jenom na motorku. Za tohle by se něco koupit dalo. Poradím ti. Tady na hlavní stránce fóra jsou FAQ. Mimochodem taky "jakou motorku" a "moje první motorka" . Je tam toho kotel k různým značkám a modelům. Většinou taky s porovnáním konkurence. Podle mě se totiž v tomhle tématu nic nového nedozvíš.

Já osobně jsem do začátku (na silnici) zvolil 650 dvouválec a po dvou sezonách jsem pořád spokojenej. A limitující faktor pro jízdu jsem já,ne motorka. Pokud jsou tvoji známí trochu normální , budou brát ohled na to ,že jsi začátečník a přizpůsobí tomu jízdu. Já jezdím často s TDM 900 , nebo Varaderem 1000 a nestíhám spíš kvůli vlastní neschopnosti,než kvůli slabší motorce.

Jedinej přínos škrcenýho litra oproti šestistovce může být větší krouťák,ale to spíš tipuju. Jak jsem psal na začátku - nikdy jsem na škrcený mašině nejel.

Každopádně hodně štěstí s výběrem. Jo a kup určitě dvouválec.

výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2015 v 08:33 | Nahoru | #2
penez na to mas dost, s A2 rozhodne nebudes litat 180 - 200, tech 200 tak tak udela litrovy 100k enduro a rozhodne to neni o radosti z jizdy ale o boji.

BMW F650 dobra volba, ale ve dvou, nalozenej, na dalnici bude cestovka tak kolem 110 - 120km/h, vic urcite ne. Muslitstrada nevim, ale uz jen kvuli vzhledu....

Ja bych doporucil (mozna me nekdo ukrizuje) malyho V-stroma, je to 650ka, dvouhrnek, lehkej teren to lehce zvladne, kdyz to tocis tak to i jede, ale rozhodne to nepojede tak aby na tebe museli cekat.

výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2015 v 09:01 | Nahoru | #3
V Strom je super možná kawasaki versys

výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2015 v 09:24 | Nahoru | #4
No a ať je ogar v péjru:jdi do té Multistrady Nevím jak to je s tím škrcením ale když zavoláš do Ducati určitě ti řeknou co a jak.Já jsem už 4roky vysmátý jak lečo.Jinak k těm kilometrům:já mám na budíku 33t protože není vždy čas nebo peníze Takže bych hledal nějakou s fakturama za pravidelný servis a samo podle stavu.Jo a ještě koukej na co nejnovější ročník.

výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2015 v 09:29 | Nahoru | #5
Ten V-Strom není blbej nápad. A ještě třeba TDM 900, tam ale asi bude svízel to škrcení. F800GS je pořád HODNĚ nad tvým rozpočtem.

výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2015 v 11:35 | Nahoru | #6
Jsem z tebe docela zmatený ... nebo spíš ty jsi zmatený .
Máš slušný rozpočet, kdy budeš moct pořídit slušné moto a zbude ti ještě dost peněz na hadry.
Máš dvě možnosti, koupit něco s 35kw (např. moje Pegaso, za 110 je tvoje ) a až se trochu vyjezdíš a uděláš Áčko tak koupíš jiné v případě že ti bude scházet výkon. A nebo koupit silnější, seškrtit (nesmí mít víc jak 70kw abys mohl seškrtit na 35kw) a pak zase povolit.
Pokud se budeme bavit o cestování, tak bych se nebál toho že ti budou ujíždět. A jízda po dálnici? Sakra kdo si kupuje moto aby jezdil po dálnici??? Koho to baví jezdit rovně?
Já být tebou tak asi mrknu na nějakého pěkného Versyse, dá se slušně vybavit, po odškrcení ti pár kw přibude takže tě pak ještě chvíli bude bavit a nejsou to tak drahé stroje jako BMW, 650 Dakar si drží cenu hodně vysoko, za tu cenu koupíš o mnoho let mladší Versys.

Naposledy editováno 06.02.2015 11:37:46

výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2015 v 11:49 | Nahoru | #7
Asi tak F800GS má kamoš je to super motorka a splnuje vše co píšeš,ale nemáš na ní love. Na GS650 Dakar jsem jezdil a jízda ve dvou a štreka se dá taky (po dvou letech tě to omrzí)Jak tady už někdo psal DL 650 V-Strom je vlastě SV650 jsou s tím lidi dost spokojeny,spotřeba dost malá,ve dvou super,držák. Já bych šel do ní .

výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2015 v 17:00 | Nahoru | #8
A2 a at jede 200? To je asi blbost, ze?
Kup to TDM 900. S tvym rozpoctem sezenes luxusni.
Mimochodem vim o opecovavanem kusu co bude tak za mesic na prodej. Je na nem doplnku cca za 35tis. A prodejka bude cca 80

výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2015 v 18:12 | Nahoru | #9
Já bych řek že V-Strom je ideál. No pokud to budeš škrtit, tak objem neřeš. Pak si koupíš něco jiného. Jinak ještě bych nezapoměl na KLV a Versys od Kawy. U toho BMW GS650 bych řek, že je to spíš bordelatý cesty a pak až silnice. Kdežto ty budeš potřebovat hlavně silnice, pak až bordelatý cesty!
Ono já bych se zamyslel nad tím terénem, jestli to má opravdu význam kupovat. Pokud se nechystáte někam na Ukrajinu a pod, tak si myslím, že to nemá smysl. (můj velmi subjektivní názor) Koupil bych nějakou bandasku GSXF650 nebo ER-6N za 70. max na dva roky. Zbytek bych si schoval a přišetřil na něco co tě opravdu chytne za srdce a halvně to bude tvoje volba. On ti sem tam někdo něco pučí a sám si uděláš názor, co vlastně chceš.
Já vým, že to nechce nikdo slyšet a já byl stejnej. Ale do začátku něco hodně obyč. a jednoduchýho co pojede.

výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2015 v 18:30 | Nahoru | #10
Kup Afriku ,žádnej závodník to není ale splní všechno co od toho očekáváš a kolegové od BMW se ti smát určitě nebudou. Což se nedá říct o Multisrajdě, V-keři, Transmilešovce apod.

výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2015 v 18:51 | Nahoru | #11
kup si co chces ne?

výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2015 v 23:04 | Nahoru | #12
Nebudu psát o tom, která z motorek pro tebe bude nejlepší. Ale vyjádřím se k vhodnosti škrcení. Konkrétně 50PS/37kW Afrika škrcená na vačkách jede lépe v nízkých otáčkách než klasická otevřená verze 60PS/44kW. Jakmile ale dojdou otáčky k 6 tisícům, má toho plné kecky Jasně, AT je v porovnání s novějšími motorkami zoufale slabá mrcha i v otevřené verzi, ale o to tady nejde.

Tím chci říct, že tahle cestovní endura jsou navržena spíš pro klidnou jízdu v nízkých otáčkách, kdy stejně těch 35kW nevyužíváš ani u otevřené verze, protože tyhle (nad)litrové motory ze sebe dostávají 35 kW až tak kolem 3,5 - 4,5 tisíc otáček.

Ale jestli všichni tví známí mají dvanáctky báwa a jsou to střelci, tak s 35 kW ve dvou jim stíhat nebudeš.

1 reakcí na tento příspěvek výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

7.2.2015 v 01:21 | Nahoru | #13
Super, děkuju všem za názory :) ani jsem nečekal že se mi dostane toliko odpovedí a překvapila mě i v rámci možností schoda na těchto třech strojích (TDM, strom a versys)
Zkouknul jsem nějaký inzeráty a prošel nějaký diskuze a musim uznat, že favoritem je zatim asi novější versys ( vypadá pěkně, jízdní vlastnosti těžko soudit) Jen nevím jak pro dva když to sedlo spolujezdce je celkem vysoko, aby jí to neodfouklo a taky ten výfuk, zaprvé dostane asi bídu od kamínků na polňačce a za druhé by se mi líbil nějaký ten laďák (neni podmínka, ale vždy je super když to zní, ne ? :)) nejlépe už z bazaru a to jsem vůbec nezaregistroval ...
V strom a TDM 900(především 2008 krásnej stroj) se mi ale taky líbí, takže je z čeho vybírat ( všechno to vypadá dost stejně )
Teď jde jen o to jak se ty motorky budou chovat seškrcený ( očividně to neni jen o top speed, jak psal vilemx)
Jak jsem pochopil tak TDM a v strom je spíše pohodlnější a "cestovnější" a versys víc na blbnutí, ale cestu taky zvládne, je to správně ?
Jinak se bojim, že právě o ukrajině taky uvažuje( stejně mi ujedou tak co řešim ) pak island nebo dánsko, co z toho to bude asi ruleta, bo co, nikdo zatim nevi ale podle předchozího přispěvku jim stejně stačit nebudu takže to je fuk jde mi jen o to zdali jsou toho i tyto zdánlivě silniční stroje schopny ... Po silnici a na blbnutí to bude zas ale paráda

Co se mi ale zamlouvalo u dakaru oproti těmto strojům, tak to je spotřeba Pro mě asi nehraje tak markantní roly, protože nečekám, že za rok najedu 20 tis jak jini borci, vidim to spíš tak na max5, furt to ale jsou studentský prachy a ty motorky vypadaj že jezdí tak za 5,5 ne li víc...hold spotřebu už si asi vymýšlet nemůžu

Jinak koukám, že snad všichni překupníci dováží z itálie , neznáte nějakej dobrej tamější "bazar" , kde by byl větší výběr než tady v ČR, popř lepší ceny, lepší stav ? A jak je to s cenama těchto motorek ? Neklesne to za dva roky o půlku ? nechci si koupit nějakej jednostopej ekvivalent Alfy Romeo

Btw ekvivalent toho dakaru ( něco víc do terénu a přitom dvojvál ) to jest ten transalp a africa nebo jěšte něco o čem nevim

1 reakcí na tento příspěvek výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

7.2.2015 v 01:34 | Nahoru | #14

A2 a at jede 200? To je asi blbost, ze?
Kup to TDM 900. S tvym rozpoctem sezenes luxusni.
Mimochodem vim o opecovavanem kusu co bude tak za mesic na prodej. Je na nem doplnku cca za 35tis. A prodejka bude cca 80


To zní zajímavě, co je to za rok jestli se můžu zeptat ?

(reakce na) výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

7.2.2015 v 02:49 | Nahoru | #15
doerm> Pokud uvažuješ o tom, že bys sem tam sjel na šotolinu tak být tebou TDM pustím z hlavy. V terénu nebude moc dobře použitelná. Nedá se na tom ani pořádně postavit. Mě osobně třeba na TDM vadí posez, přes dlouhou nádrž se musím dost natahovat k řídítkům a šílené mě serou kryty vyfuků za předníma stupačkama, které mi neustále zavází a drncají mi do pat jelikož jsem zvyklý jezdit ve špičkách. Mimo to mi TDM přijde dost těžkopádné a tak jsem se s ním v zatáčkách necítil moc dobře.
Ale jak říkám, můj názor...

(reakce na) výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

7.2.2015 v 04:00 | Nahoru | #16

doerm píše: To zní zajímavě, co je to za rok jestli se můžu zeptat ?

2003. Ale vpodstate ty TDM jsou az na detaily porad stejny
Kastanisko: vsechno je resitelny. Na te TDM co jsem zminoval je riditkovy set, ktery zvysuje o 3cm riditka nahoru a zaroven je o 3cm priblizuje ridici. Navic tam jsou vymenena riditka za siroke Renthaly, takze tam nejsou ty vlastovky co jsou v zakladu.
Stupacky se tam daji dat z nove Super Tenere. Par stovek

Naposledy editováno 07.02.2015 09:16:54

výběr mota s A2, má smysl škrtit velké báwo ?

10.2.2015 v 16:59 | Nahoru | #17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 87 25.4.2024 v 10:45 Míra1970
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 17.4.2024 v 09:24 ja1
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Rebelhorn Patrol BMW F 650 GS Dakar Gugun 6 8.4.2024 v 11:32 staroch30


TOPlist