Téma: Chcípat nebo nechcípat
 
4.2.2015 v 11:58
Ahojte, chtěl bych se zeptat na váš názor. Jak u aut, tak u motorek. Chcípat nebo nechcípat, myslím tím třeba na nějaké kratší přestávky jako 5 minut. Neřeším spotřebu na volnoběh ta je mi úplně fuk. Někde jsem četl článek, že (u aut) jak jsou kluzná ložiska mezi klikou a ojnicí a při chcípnutí klesne tlak a zmizí olejový film a při dalším startu to chvilku běží na sucho. Já věčně peskuju matčinýho přítele, za to že furt chcípá auto ( volvo xc 70 D5)i na kratičké pauzy, protože mě otec vždy říkal, že pokud není potřeba tak nechcípat myslím při tom i na turbo a podobně.. Jaký je váš názor jak u aut tak u motorek ? Dík

3 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 12:35 | Nahoru | #1
U vzduchem chlazeného motoru při stání, nebo popojíždění v koloně každopádně opatrně. Jiank Kvůli pár minutám nemá význam vypínat, jednak je pravda, lágry se nejvíce ničí prakticky jen při rozběhu a doběhu, kdy není tlak v mazání a jednak je rozšířený omyl, že se vypnutím motoru na minutu, nebo méně, něco ušetří. Naopak motor kolikrát na následný start sežere více, než by sežral za těch několik desítek vteřin volnoběhu. Takže i tolik vnucovaný systém start-stop je jen naprosto hovězí rádobyekokurvítko. Akorát to ničí motor a ani celkový objem emisí se nesníží, leckdy naopak. Význam by to mělo až třeba při uvíznutí v koloně nad zhruba 5 minut, ale to už každého schopného řidiče napadne samo od sebe motor zhasnout. Navíc častými starty dost trpí akumulátor - málokdo si uvědomuje, že po jednom startu je třeba většinou ujet 20 - 40km, než se do baterky "vrátí" náboj, který starter odčerpal.

A u diesel motoru s turbem je každopádně třeba po jízdě pod zátěží (po mírné jízdě jen na málo plynu, kdy se dmychadlo prakticky vůbec tolik neroztáčí) nechat motor alespoň minutu běžet naprázdno, aby se turbina zchladila a teplo z ní nešlo do ložisek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

4.2.2015 v 12:41 | Nahoru | #2

J.M.K. píše: Význam by to mělo až třeba při uvíznutí v koloně nad zhruba 5 minut, ale to už každého schopného řidiče napadne samo od sebe motor zhasnout.



To ani omylem, to by vypnula i klimatizace. Radši ať běží dál, sahara si to uchladí.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 11:01 | Nahoru | #3

J.M.K. píše: U vzduchem chlazeného motoru při stání, nebo popojíždění v koloně každopádně opatrně. Jiank Kvůli pár minutám nemá význam vypínat, jednak je pravda, lágry se nejvíce ničí prakticky jen při rozběhu a doběhu, kdy není tlak v mazání a jednak je rozšířený omyl, že se vypnutím motoru na minutu, nebo méně, něco ušetří. Naopak motor kolikrát na následný start sežere více, než by sežral za těch několik desítek vteřin volnoběhu. Takže i tolik vnucovaný systém start-stop je jen naprosto hovězí rádobyekokurvítko. Akorát to ničí motor a ani celkový objem emisí se nesníží, leckdy naopak. Význam by to mělo až třeba při uvíznutí v koloně nad zhruba 5 minut, ale to už každého schopného řidiče napadne samo od sebe motor zhasnout. Navíc častými starty dost trpí akumulátor - málokdo si uvědomuje, že po jednom startu je třeba většinou ujet 20 - 40km, než se do baterky "vrátí" náboj, který starter odčerpal.

A u diesel motoru s turbem je každopádně třeba po jízdě pod zátěží (po mírné jízdě jen na málo plynu, kdy se dmychadlo prakticky vůbec tolik neroztáčí) nechat motor alespoň minutu běžet naprázdno, aby se turbina zchladila a teplo z ní nešlo do ložisek.



děkuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 13:52 | Nahoru | #4

J.M.K. píše: A u diesel motoru s turbem je každopádně třeba po jízdě pod zátěží (po mírné jízdě jen na málo plynu, kdy se dmychadlo prakticky vůbec tolik neroztáčí) nechat motor alespoň minutu běžet naprázdno, aby se turbina zchladila a teplo z ní nešlo do ložisek.



Nevim, školy na to nemám, ale možná ti v závorce jen uteklo "ne"? Pod zátěží je přece spíš jízda, kdy turbo dostává čočku a je rozpálený do červena. Co jsem tak pochytil, na schlazení je pak dostatečných třeba i 5 minut klidné jízdy, co dojíždíš z dálnice k baráku apod. Ale nejsem technik, tak mě kdyžtak oprav.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist